Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 26

2015-08-25 21:57:18

Kolega má Dustera novší model a bol som celkom prekvapený že to vnútri vyzerá celkom dobre... jasné nieje to žiadna "premia" ale na pohľad to nieje tak strašne lacné ako prvé Logany-Sandera. Celý problém čo vidím ja je že sa šetrí tam kde by nemuselo. Ja nepotrebujem stop-štart, ani elektriku vzadu a v podstate ani vpredu, ani elektrické zrkadlá, sledovania mrtvych uhlov, tlak v pneu, bezkľúčové vstupy... to všetko by som obetoval za poctivý motor s objemom 1.6 a vyššie.... k tomu nejaký premyslený systém skladania zadných sedadiel alebo ešte lepšie samostatné zadné sedadlá a pre mňa stačí. jasné klíma, abs, esp, airbagy.

Oni ale idú nejako inak - debilný trojvalec a kopec serepetičiek k tomu. A ešte to nevedia ani poladiť. Rýchlo do obehu nech sa predáva.... Ešte aj ten Pulsar zprznili trojvalcami a turbami...

2015-08-25 22:06:38

No najhoršie na tom všetkom je to, že tie turbá budú dávať už dá sa povedať do každého auta. Už aj Toyota sa priznala že ide do preplnovacieho agregátu

Inak s tebou súhlasím - ale napr. už aj také čidlo na tlak v pneu je dané smernicami EU (aspon si myslím).

Apropoo-Tak zasa v NOTE na kufor si nesťažujem..ja mám yorkshira a tá sa tam môže vybláááznit...

Trochu sme odbočili od témy , ale tak... no ako spestrenie

2015-08-26 07:39:27

gougou: Já bych neviděl chybu v downsizingu. Pokud se naučíte s těmito motory jezdit, odmění Vás nižší spotřebou a o peníze jde přeci až v první řadě. Pravda je, že životnost a poruchovost těchto motorů bude asi vyšší než u klasických více objemových motorů, ale jako první vlastník toto neřeším. Note a jeho 1.2 je jeden z nejlepších motorů, co jsem kdy v autě měl. Plně mi vyhovuje, je dobře odhlučněn, manuální převodovka je k němu dobře odstupňovaná a pokud potřebuju z něho dostat výkon, tak to taky jde za cenu masivního podřazení (většinou jdu z 5ky na 3ku). Na těch 55kW se to Nissanu opravdu povedlo. A starý Note 1.6 by opravdu za 6l/100 nejezdil. Jen ten S&S (já už třeba s napětím čekám, co bude dělat baterka tuto zimu - bude to vlastně už 3. zimní sezóna a po tomto horkém létě dostala nafrak, snad ještě vydrží a příští rok po zimě asi budu měnit zase za nové (už vybírám) - ale ne pro nespokojenost) ... No, a v každém autě je něco, nad čím jen nevěřícně kroutíme hlavou a říkáme si ... proboha PROČ? Třeba S&S, nebo čidla tlaku - mimochodem, máte TPMS senzory i v zimních discích? Pokud ne, tak Vaše auto nemá v zimě homologaci a pojišťovna na Vás udělá dlouhý nos, kdyby mělo (bože nedopusť) dojít k pojistnému plnění... Tak se mějte príma a ať nám to hezky startuje..

2015-08-26 07:58:39

gogin:

Súhlasím s tebou. Mne ani neide o to naučiť sa s tým jazdiť. To mám zmáknuté za tie roky a nemám problém sa adoptovať do iného typu. Len ma serie to, že je ten START STOP nevyspytatelný. Nikdy nevieš, kedy ho napadne NEnastartovať. A to sa dá vyriešiť len vypnutím (ak na to nezabudnem-lebo ja na to zabudnem určite...) Z tých 3 valcov na trhu bez turba sú určite na prvých priečkach (neviem kto je na samom vrchu ).

Ináč ja som sa pýtal na tie senzory. V Pneushope stoja NEoriginály ktoré musia "nakalibrovať" 45-50€/ks ale nie sú tak spolahlivé. Ked som sa pýtal v Nissane, tam to stojí 50€/ks (samozrejme originál). Takže si myslím, že dôvod na kupu neoriginálu nie je..Ja nemám druhé disky, takže pehodil som pneu na jar a pravdepodobne to urobím znovu na zimné. Viem, že to pre pneu až tak dobre nerobí, ale nechce sa mi dávať cca 550€ za disky so senzormi a cca v tom istom čase ďalších 450€ poistku s havarijným + garančka 170 € (?)...

P.S. Ja som zasa počul že 3valce majú menšiu životnosť (v tej dobe ešte turbá neboli -typu TSI),lebo predsalen ak pracujú 3 valce je rozdiel ako ked pracujú 4 valce. O to viac makajú a motoor sa rýchlejšie "opotrebovava" ... Ale to mi hovoril jeden "múdry" človek ešte v r. (cca) 2008 ked som mal yarisa 3valca . V podstate matematicky to logické je, ale...

2015-08-26 11:53:29

no ja nesúhlasím lebo... sedel som v 3 valci nie v Nissane - HTP a Aygu a nech sa snažia akokoľvek to vyvážiť utlmiť vždy to bude mať prejav 3 valca. Spotreba - áno dá sa s tým aj úsporne ale len pokiaľ jazdíte tak že " na spotrebu". Ja jazdím troška svižnejšie, limity prekračujem a akonáhle ide motor bližšie svojmu stropu tak berie viac než motor vyššieho objemu. Takže aj s 1.6 sa dá jazdiť za toľko čo s 3 valcom a naopak. Downsizing si nevymysleli výrobcovia lebo chceli ale lebo museli - je to krok z donútenia a neboli to zákaznici ktorí ten tlak urobili.

Nakoniec ale peniaze za palivo popri všetkých iných nákladoch nie sú aspoň pre mňa určujúce. Stačí nejaký servis za 500E a otázka či jazdím za 5.5 alebo 7.0 je nepodstatná.

2015-08-26 12:39:19

slabostka: Pro mě je podstatné jestli za 5,5 nebo 7l/100, ročně ti to udělá při nájezdu kolem 15.000km rozdíl v nákladech v řádu tisíců Kč (cca 3.000,- Kč) a to na ulici nenajdu, a servis rozhodně není dražší než u vyšších kubatur, spíš méně. A 3válec v Note se opravdu povedl, to mi nikdo nevymluví. Taky jsem měl možnost vyzkoušet i jiné tříválce (Fabia, 500L) a na Note mají daleko, předaleko ... Mohou být samozřejmě i lepší motory, ale pořád je na tom Note a jeho 1.2 velice dobře. Ano, je to o způsobu jízdy, každý jezdí jinak, já svižně jet nepotřebuju, důležitější je pro mě jet "plynule" a i tak nejsem brzdou provozu. Pokud je ale pro tebe důležitější dynamika, koupil jsi rozhodně špatně. Co tě vedlo k výběru Note s touto motorizací? Trvám na tom, že s 1.6 nebudeš jezdit na tak nízké spotřebě jako s 1.2 ať se snažíš sebevíc. Jezdit s 3V za hodně se samozřejmě dá, stačí vytáčet a vezme si víc jak 1.6, to je pravda. Tento motor je spíš pro Eko jezdce, kdo chce dynamiku, měl by hledat jinde... ono Note není Juke. .. a ano, downsizing je kvůli komisařům z EU, ne kvůli zákazníkům. Já bych se spíš přikláněl k hybridům. Zkušenosti s nimi nemám, jen pocitově mi přijde tato technologie nejlepší ... jen ta cena a ekonomická návratnost mě odrazuje.

2015-08-26 18:20:49

gogin: Ja len ako to poznám ja a porovnám...

3 valec vymysleli lebo museli...súhlas

Súdruhovia z EU tlačili na výrobcov aut kvôli emisiam ,takže riešenie bolo: menší objem motora=menej emisií=výrobca platí mešiu daň...(potom pribudlo to nešťastné turbo do 1.2 motorov a neskôr aj do 1.0- Eco boost a pod.)

V spotrebe to bežný človek nepozná. +,- 0,5L. Vlastná skúsenosť:

yaris 3 valec, 998cm motor-spotreba 5,5 L /100km, vs. yaris 4 valec motor 1.33- 6 L /100km -realne (nie papierovo).

Zvuk je kapitola sama o sebe - má to špecifický zvuk. Ale je lepšie Note odhlučnený ako bol 3 valcový yaris 1.0 / 51kW (alebo aygo)... a dokonca lepšie ako yaris III generácie (vyr. od r. 2012) 1.33motor- 4valec / 73kW.

Spotreba na Note mám dlhodobo podla pal. 5,5-5,7 - podla toho ako kedy na to dupnem.

P.S. VW chcel vyrábať 0,8L motor - 2valec TDI s názvom UP ... vyrába to vôbec?? Asi nie ..že?? Došli len k 3 valcom s 1.0 motorom -VW Up .

A k tým hybridom-no v niektorých krajinách sú tieto autá "dotované" štátom, len aby si to kúpili ludia práve kvôli emisiam.Preto si to zahraničí môže viac ludí dovoliť toto auto kupiť. Napr. ked som bol teraz v maji v Pariži, tak skoro každý druhý autiak "TAXI" bol Prius Prečo ???

2015-08-27 08:17:33

Ďakujem za rady, poučím sa. Keď najazdím viac, ozvem sa. Inak mam pocit,ze nový Note je vo všetkom nastavený tak, aby dostal svojmu slovu Pure drive. Všade pomaly a plynule, šetríme ozónovú dieru predsa. Ono síce dokaze veľa veci,ale napr. Včera som si všimla, ze ak na rovnej ceste pri plynulej jazde v dvojprudovke na štvorke /dovolená 60km/hod) som zapla Eco, tak som nemala pocit žeby sa niečo stalo s motorom, plyn. Pedálom,ale v momente mi ukázalo preradenie na vyšši stupeň, hoci podla zvuku si myslím, ze na to auto ešte nemalo ( bez Eco to ani nepýtalo) a keď som to urobila, tak ono síce bolo tiež spokojne, ale Mali sme pod 2000/ot. A následne zrýchlenie na 90 musí ísť s oveľa väčším podradenim, a vtedy sa to dá úžasne, mala formula, len ešte mam zakázané ísť cez 4000 otáčok, to je jediný dôvod, prečo vôbec sledujem budík otáčok, inak je pre mna nepodstatný. A dokonca som uz asi zo 5x tie otáčky na pár sekúnd prekročila, ale predbiehala som kamión a vtedy je pre mna podstatná bezpečnosť a nezmatkovat, než otáčky, a motor vtedy zaspieval ( tak to volám - je to oveľa vyšší tón akoby bzucanie, niečo ako motorky, nie rev) a boli sme ďaleko vpredu. Dúfam, ze som ho veľmi nepoškodila, dá sa to zistiť?

2015-08-27 08:51:50

helvar:

Neuškodíš mu ak sa stane vo výnimočných prípadoch že ho vytočíš na maximum . Nesmie to byť však pravidlom

Ale pozor!! Ako vysoké, tak aj nízke otáčky mu škodia. Takže ani nepodtáčať ! Pravidelne radiť - ideálne je preradiť okolo 3 tis. a podradiť pri min. 1800 ( najlepšie ale pre začiatok už pri 2 tisíc).

No a či sa to dá zistiť ? Myslím, že ano . Teda ak sa niečo s motorom stane, mali by vedieť vytiahnuť z pal. PC čo sa udialo a prečo. Aspon na Toyotách to tak je.. Jednoducho palubný počítač evidoval štýl jazdy . Tak mi aspon bolo povedané,ked som yarisa kupoval. A neverím, že by mi kecal-osobne sa poznáme už roky.

2015-08-27 20:09:16

helvar: Jak píše Gougou, nepodtáčet a nepřetáčet. Při zajíždění se nesmí jezdit plynule na spotřebu a je doporučeno držet spíše vyšší otáčky! To je největší chyba, jinak auto bude lenivé. Když řadím, předjíždím apod. je nutné se nebát to pokaždé přišlápnout a přeřadit až při vyšších otáčkách (nesmí být však plynový pedál až na podlaze, zhruba lehce přes 3/4). S postupem najetých kilometrů je vhodné se občas na dálnici přiblížit max . rychlosti auta a jet touto rychlostí na vzdálenost např. 1 km (nebo se přiblížit max. povoleným otáčkám). Ve fázi zajíždění auta je funkce ECO negativem. Při rozjezdu auta na jedničku se musí opatrněji - tam se musí hlídat aby neodešla spojka. Pokud výjimečně, tj. opravdu krátkodobě pojedeš chvíli na plný plyn nebo pojedeš na maximální povolené otáčky, nic se u normálně fungujícího auta nestane, autu to bude spíše ku prospěchu než "čepičářská jízda".

2015-08-28 07:51:11

gougou: k tým cenám práveže hybridy sa dostali cenou na porovnateľnú úroveň klasickému autu - samozrejme s automatom a porovnateľnou výbavou. Takže ak chceš automat a máš pred sebou hybrid alebo klasický automat a bavíme sa o obyčajnom aute pre obyčajného smrtelníka čo najazdí 15 000km za rok za prácou, do obchodov, do školy-škôlky čo si vyberieš? Ja beriem HSD. Za mňa to Toyota urobila výborne len to trošku marketingovo tu v Europe nedotiahla.

Ja som to nekúpil kvôli ekologii ani spotrebe - to beriem ako bonus, bral som to lebo moje Punto dosluhuje, nemá výbavu a nedá sa veľmi spoľahnúť že dôjdem do práce.... Tino má tiež nejaký ten rok a CVT je tiež taký holub na streche - nikdy nevieš kedy zatrepe krídlami.

Keby že dnes mali čiste elktrické autá trošku vyšši dojazd a dotácia bola aspoň taká aby sa cena dostala na úroveň hybridu tak by som už zobral čiste elektrické auto -Leafa. Dobíjal by som doma v noci, jazda do mesta a späť, niečo po meste....

A k zábehu - doporučujem prvú výmenu oleja urobiť o dosť skôr než 15 000km....

2015-08-28 07:54:42

... a taxikári to milujú vieš prečo? v meste smiešna spotreba, keď stojíš v zápche, na semafore žiadna spotreba, servisne nenáročné, spoľahlivé, pohodlné, neplatia kadejaké poplatky za jazdu v meste, PZP platíš od výkonu benzín motora aj keď reálne to má výkon vyšší o 1/3.... čo chceš viac od auta pre taxi?

2015-08-28 20:15:45

slabostka: Ved hej..nielen pre TAXI najidealnejšia volba. S porovnaním s octaviou (príp. Superbu)- čo si kupujú vo velkom hlavne spomínaní taxikári je napr. taký Prius "neporovnatelným" ( + koniec-koncov tiež je to lift.) . Len sa toho našinec ešte bojí. Aj ked si tiež myslím, že nemá sa prečo a čoho báť- tam nemá čo odísť . Fakt v podstate je to bezúdržbové auto min. do 100000.km. A potom sa možno vymenia nejaké čapy alebo tlmiče, či pneu- ak... ( ale nemusí !! -záleží kde behaš a ako.. ).

2015-08-28 20:33:27

Teraz taká otázočka. Asi pred mesiacom som naložený ľuďmi išiel na jednu chatu na Králiky pri B. Bystrici. Stúpák docela slušný... No už skoro na vrchole asi 1,5 - 2 kilometrova trasa jazdy na jednotke mi začalo niečo smrdeť "horieť" asi to bola spojka - typický spojkový smrad ... Dovtedy som sa škrabal - teda pod ten inkriminovaný 2kilometrový kopec- asi 7km dlhý stúpak na striedačku 2_3 rýchl. stupen (ale poväčšinou na "2" jke).. Môže to byť tým, že ešte mám málo najazdených kilometrov? (Vtedy to "už" malo niečo cez 5000km). Nebol som tam totiž prvý krát a smrad z predchádzajúcich aut čo som vlastnil som nepocítil.

Dúfam, že som nič nedoj.bal . Bežne nesmrdí .

67e
Pavel
2015-08-28 21:42:33

gougou: když někde dojedu, tak občas venku u auta cítím, jakoby se ohříval/pálil plast. Je to taková jemnější vůně oproti pálící se spojce. Myslel, myslím pořád, že to je tím, že je to nový a vypalují se nátěry třeba v blízkosti výfuku. Občas to je, občas ne, ale už jsem to dlouho necítil. ještě na to zkusím zaměřit.

Nevím, proč by měla odejít spojka, když jedeš normálně do kopce, předpokládám, že se spojkou umíš zacházet.

2015-08-28 23:28:44

67e: Tú "vuni" čo opisuješ som zo pár krát cítil tiež - ale už menej. Toto bol iný zhoretý smrad. Len som čakal, kedy sa začne dymyť spod kapoty ...No trochu som sa zlakol ked som to cítil ... Jednoducho som sa štveral hore na jednotke po " polnej ceste " čiastočne asfaltovanej - našikmo cez lyžiarsku zjazdovku bez dotyku spojky... ( v zime tú cestu sneh zakryje ). Nemusel som nikde zastaviť a znova sa rozbiehať a smrad to bol fest ostrý v jednej chvili.Pred tou "zjazdovkou" som mal za sebou -ako som už písal asi 7 km cestu do kopca na striedačku 3-2 rýchl. stupen. Počas tejto dlhšej cesty som smrad necítil .Predpokladam že to brzdy neboli

67e
Pavel
2015-08-29 00:22:22

gougou: tak to jsou záhady, někomu to zase pískalo, Každý má něco.

Narazil jsem na jednu věc, je to drobnost, konečně se zeptám: v předních dveřích, ve výplni je udělaný madlo pro přitahování dveří. Je tam díra pro prsty a v předních dveřích je volně vložený gumový díl, v zadních není nic, přestože by se tam taky hodil. Díra v zadních dveřích má jiný rozměr. K vidění je to na fotkách.

Moje otázka, máte to taky tak, vpředu zakrytý šroubek gumovou placičkou, vzadu nic?

2015-08-29 00:51:33

67e: Buď rád! Ja to nemám ani vpredu... Zrovna minulý týžden sa ma pýtal kolega ktorý sedel vpredu, či mi vypadla záslepka na ten šrob??? Vraj to nie je estetické ....

No nie.ona tam vôbec nikdy ani nebola - a tobôž nie vzadu

2015-08-30 22:56:45

gougou: Hmmm ... tak já jsem na tom úplně stejně. Taky jsem si říkal, když jsem to viděl poprvé, že tady mi přijde "cost saving" docela zbytečný. Ale všude je něco ... už léta hledám "dokonalé" auto - zatím jsem nenašel.

A ten "smrad" ...já ho občas cítím, když couvám nahoru do prudkého kopce, zejména při popojíždění během parkování do řady stojících aut, kdy si musíte se spojkou vyhrát. Ale nic proti tomu, jak "smrděla" IX20 - to byl smrad strašný, to jsem měl vždy pocit, že už auto hoří...

Nevím, jestli je to špatně nebo ne, zatím to neřeším...

2015-08-31 01:01:01

Jeej, ten smrad cítim aj ja, a je rovnaký ako v starom Note, lenže tam sa mi to stalo pri Štarte s ručnou brzdou, a teraz sa mi nič take nestalo, len cítim ho niekedy v hustejšej premávke v meste : križovatky - plyn, brzda, rozbeh a stále dookola. Kontrolky nič nepíšu, tak vyvetráme auto a ide sa ďalej. A inak som spokojná, prestala som si všímať šípky radenia a "počúvam" auto a mam spotrebu priem.5,4, a aj keď si ukazuje preradiť vyššie, ja podla zvuku ostanem napr, na štvorke, taká 80 km.hod a aktual. Spotreba je cca 3,0. No pekne číslo, dobrý zvuk auta a ficime.... Načo toľko kontroliek a ukazovateľov, len ma rozptyľujú. Jedine sa mi páci viacfarebnost budíkov, ale to musím na eco, a to ja veľmi nelubim. Podarilo sa mi aj spojiť mobil s connectom, ale v reáli som zatiaľ nskusila. Len sa musím rozhodnúť, ci si ešte prikúpim predĺž. Záruku a servisnú dohodu ci ako sa to vola, ci nič. Pri starom Note sa mi predĺž. Záruka vyplatila, a to aj len na 4 roky, dačo s tlmičmi ci čo, vymenili sa ok. naviac mi cez you+Nissan chodili nejaké kupóny, dosť som využila. Ta servisna dohoda mi akosi ide navyše, v starom servise som platila normohodinu, a teda ak údržbu urobil za 2,5 hod, a so zľavou na kupón, nezdalo sa mi veľa. Tu si predplatim údržbu, jednotná cena , bez ohľadu na dĺžku prace, no neviem ci printejto cene to nebude rovnako nakoniec. A ešte som sa nepýtala na asist. Služby podrobne.


Odpovědět

1 ......... 12  13  14  15  16 ......... 26