Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 26

67e
Pavel
2015-08-12 09:54:47

helvar: co se spotřeby týká, to, co píšou v reklamních letácích, to vypadá opravdu hezky. Ale co vím, ve skutečnosti to bylo vždycky jinak, spotřeba vyšší. U našeho auta to kleslo, co jsem začal používat tempomat, sama od sebe spotřeba není například v plně městském provozu 4,3 l/100km. Pokud tohle někdo tvrdí, dost o tom pochybuju, nebo musí jezdit neustále z kopce a jako hlemýžď. Použití tlačítka ECO, jak jsem zjišťoval a psal dříve, pouze trochu utlumí odezvu na plynový pedál a trochu sníží výkon automatické klimatizace. Sám jsem zjistil, že v kopcovitém terénu, v normálním provozu, kde je potřeba jet, tedy ne ekologickém, je dobré to ECO vypnout. Když naše auto bylo nové, tak bralo víc, potom to kleslo.

Vidím to tak, že u benziňáku jezdit za málo potřebuje i odpovídající styl jízdy. Když jsem se ptal, jak mám chápat uváděnou spotřebu z letáků, bylo mi řečeno, že to nemám brát vážně.

2015-08-12 16:01:28

67e:

Presne tak !

od r. 2007 som vymenil 4 fungl. nové autá (ford fiesta, yaris-2007, yaris 2 facelift 2009, yaris 3 facelift 2012 a teraz Note). U každého boli samozrejme písané spotreby., ale ani u jedného sa realne nesplnila.

Okrem toho pal. PC vždy ukazoval (a je to aj u Note) menej cca o 3dcl . Takže ak máš napr. 5,7L , reálne to ide na 6L.

67e
Pavel
2015-08-12 17:36:42

gougou: ještě doplním, náš noťas měl přes zimu, co jsem s ním mohl jezdit, při 100% městského provozu, spotřebu skoro 7 litrů. Je to určitě "strašně moc" ale je to tak.

Když mi někdo bude tvrdit, že má spotřebu zázračně nízkou a podobně, asi ano, když to tvrdí. A je možné, že když na tom zapracuje, časem bude moct benzín prodávat, protože se mu bude v nádrži za jízdy sám vytvářet.

A koho by to zajímalo, tak v profilu mám uvedené tankování, může si udělat představu, jak nám to "žere".

2015-08-12 18:36:33

67e:

Tak, ako píšeš

ja nemám uvedené tankovanie, pretože mi to lieta aj tak medzi 5,6-5,8 L . Myslel som si, že to pôjde nižšie na letné pneu.. ale div sa svetu - Ne-e - jazda ako v lete mesto : mimomesto 50:50

2015-08-13 07:45:05

Zdravím Vás přátelé... v těchto dnech jsem poprvé rád, že v autě nemám venkovní teploměr. Raději ani nechci vědět, kolik stupňů v autě je. Teď jsem měl možnost testovat vůz P308 v nějaké vyšší výbavě s kovovou hlavou řadící páky (vypadala hezky). Poprvé v životě jsem řadil s kapesníkem na páce, protože to nelze udržet - buďte rádi, že Notík má plastovou hlavu (to pro ty, co by rádi nějakou exkluzivnější) a nepolyká tak teplo....

S&S ... už jsem byl pevně rozhodnut, že navštívím servis. S&S blbnul už takřka permanentně. Vždy zhasl motor aby jej po zlomku vteřiny okamžitě nastartoval a tak se choval třeba i po ujetí 20km. Prostě zblbnul... Pak jsme ho nechali v čerevenci týden odpočívat na parkovišti před letištěm a hle ... něco se v něm změnilo, že by mělo auto svědomí nebo duši (pneu mám samozřejmě tubeless) ... leklo se, že ho tam chceme nechat navždy, že se pro něj jako pro nezdárné dítě už nevrátíme a šlo do sebe. S&S od té doby funguje jak má. Od toho zlomového momentu už máme najeto nějakých dalších cca 3000km, ve městě, ale hlavně i na dovolené po Itálii a zatím se chová slušně, takže doufám, že mu taková jedna lekce stačila a nebude třeba dalších... Jinak spotřeba na dovolené (plné auto, 2 dospělí + 2 děti, střešní box, trvale puštěná klima): 6,3 (dle výpočtu podle jednotlivých tankování), většina cesty samozřejmě dálnice (rychlost kolem 100-110km - já opravdu na dovolené nespěchám).

Dlouhodobý průměr za celou dobu vlastnění: 5,97l/100km (počítáno podle tankování, co je na BC ani nevím), najeto cca 25.000km.

Jo a jinak, jak jsem kdysi zmiňoval problém s Connectem, tak už taky poslouchá (sám od sebe)... takže když to shrnu, vlastně nemám žádné problémy, auto jezdí jak má, žádné problémy, žádný adrenalin, nuda ... asi ho brzy vyměním

Tak ať Vám to všem taky pěkně jezdí...

Opo
Martin
2015-08-14 14:05:37

Taky přispěji trochou do mlýna spotřeby a spokojenosti.

Praha město poslední dva měsíce 6,2 počítač, real 6,35 litru

Cesty mimo např. Praha-Dresden 5,2 l

A spokojenost? Neustále mne udivuje motor, tedy v dobrém. Na těch 80 koníků skvělá práce, hlučnost tříválců ? - tady víc než dobré. Se spotřebou taky za jedna. Abych jen nechválil-zavírání dveří... Někdy zaklapnou při min.síle jindy s tím musíme třísknout trochu otrava když spěcháte od vozu. Černé plasty-nenávidím je, zvlášť teď co tu máme Chorvatské léto v Praze. Při živější jízdě se přeci jenom projeví nízký krouťák.

Celkově však jestli mohu posoudit a hodnotit-tohle se Nissanu víc než povedlo. Jinde nic tak dobrého za ten peníz nemají.

Přeji klidné léto, prohřejte se, v zimě jako Češi budem nadávat na zimu 😎

67e
Pavel
2015-08-22 21:14:45

Zdravím Vás všechny,

asi se mi budete smát, ale mě se KONEČNĚ poštěstilo jet s autem delší úsek, skoro 400 km tam. A konečně můžu posoudit Noťase ve "vytrvalostní disciplíně". A musím potvrdit to, že si v tomhle vede naprosto skvěle, až mě to překvapilo. Hlavně mě opravdu vyhovuje to, že se sedí trochu výš, než v klasických autech . Po dojetí jsem byl úplně v pohodě, vystoupil jsem a bez problému. Když to porovnám a třeba s Fábií, tak tamse po vystoupení musím "aklimatizovat". Takže byli jsme v Polsku, všechno OK, jak jsem už napsal. K vidění tam je Note E11, ten starší, trochu víc, než u nás, ale E12 jsem viděl/potkal pouze 1 kus.

Ale v úterý tohoto týdne se mi stala věc, jel jsem přískoky po zdejší rychlodráze, jel jsem za Note E11, tak to bylo situační setkání dvou generací. Pak jsme museli jsem čekat na semaforu u opravy silničního pruhu a tam vyjel Note E12 ve stejné metalíze, jak ten náš a pán středního věku za volantem mě, nebo nás zaregistroval a blikal, mával, byla to taková zajímavá situace.

A taky musím říct, že starší syn má už řidičák, stihl jet mimo jiné s mým tátou, s VW Polo a potom s naším Noťasem. Manželka měla sice trochu průdy, ale bylo to dobrý, jel pěkně. Říkal, že se mu s tímhle autem jelo moc dobře, že se mu výborně ovládá.

2015-08-22 22:17:26

u nás po roku jazdenia konečne spotreba klesla aj keď jazdíme 70% v meste , momentalne 6,3 l/100 podla počítača .

Ale mali sme aj jeden problém , išli sme tankovať dojazd ukazovalo už len 30km , po prejdení cca 1 km sa na palubovke začali všetky kontrolky zapínať od ESP, ABS až nakoniec cela palubovka svietila ako vianočný stromček .Potom skapal motor ale palubovka svietila dalej , naštartovať sa nedalo . Vytiahol som kľúče skušal dva krat nič , auto ani neceklo , asi po minute som skušal znova a už všetko išlo. Po návrate domov som hneď letel do servisu , nahodili na PC a nič . Servisaci nechápali jedine čo zaznamenalo ako keby niekto počas jazdy vytiahol kľúče zo zapalovania (tak sa vyjadril servisak) . Odvtedy ide v poriadku a nebol s autom ani najmenší problém .

P.S. : akú má Note E12 nádrž ? niekde som čítal že 41 l , najviac som zatial tankoval 35,95 l

2015-08-24 01:53:58

Tak som pri tisícke km, a teraz možno objavujem veci, ktoré boli na starom Note dobre. Kedže jazdím s lavicou posunutou dopredu, tak mi chyba ten " kobercovy" kryt na suchý zips v kufri - Ak dám niečo nahor, prepadne to dole, takze aj bundu al. Dazdnicek lovím zozadu a zmoknem. Určite si musím kúpiť uz tu na fóre spomínanú gumenú vaničku do kufra, inak sa to zašpiní. Naviac mi u predajcu vraveli, ze rýchla voľba tel. Čísel tu nie je, v starom Note bola 1-6 ako čísla radiostanic, alebo sa to dá? Priznám sa, ešte som príručku celu nedočítala. Ale pre mna to bolo super, v aute telefonujem hlavne"operatívne" veci, kto-čo-kde-deti-nákup....so štyrmi ľudmi a jedným rádiom na hlásenie dopravných poznámok.

no najviac sa učím jazdiť s týmto motorom. Čím ďalej, tým viac si hľadám štýl. Toto auto vie ísť aj 50 km/h na päťke, aj 80 km/h na trojke a nesťažuje sa, ani nie je hlučne a pod. (jasne ze rozdiel v spotrebe, ale to tu teraz nechcem montovať). Skôr mi ide o to, ze ja si to pokojne ukrajujem mimomesta na rovnej ceste nejakých 90, dobehnem nakladak a ja ani neviem čo mam zaradiť, keď chcem predbiehať. Mam DIG-S, a Ešte som si nenašla ten správny stupeň a asi aj otáčky s max krútiacim momentom, ci čo to treba na odpich... Ak ráno odchádzam z domu(bez ECO), tak mam pocit, ze autíčku sa nechce, dám dvojku - plyn a potom skoro sa dvihnem na zadné. Neviem ako funguje tento motor, ale akoby mu trvalo cca 1-2 sekundy, než pri zošliapnutom plyne pochopí, ze chcem výrazne pridať. Ale potom letím. Na starom Note to bolo jednoduchšie akosi, viac plynu- rýchlejšie, veľmi hučí- vyšší stupeň, no skratka pre ženu easy postup..( mala som 1,4 benzín). A teraz mi pôvodný štýl jazdy nepasuje do tohto motora. Pomôcka na radenie mi akosi nesedí na zvuk a vibrácie motora ako som mala pri starom aute "napocuvane". A ECO je kapitola asi sama o sebe, ci to šetrí benzín, to som ešte nespocitala, ale tak pomaly reaguje na plyn, ze mi uz párkrát až zdochol, lebo podla môjho starého spôsobu ( alebo bez eco) by som uz mala byt v dvojke, ale to teraz chce jednotku asi dlhšie ci čo. Eco skúšam v meste, lebo pri kolóne na križovatke mi slimačie tempo veľmi nevadí. Inak sa nesťažujem, s budíkmi som spokojná, ovládače v pohode, uz som si na ne zvykla, len ten motor.... Ak uz poznáte finty pri prechode z iných motorov, prosim dajte niečo, nech si nenatrenujem nejaké ešte horšie zvyky a autíčko mi bude plakať zo môjho jazdenia...

2015-08-24 08:06:31

helvar:

No priznám sa. Som prekvapený z "lenivej" jazdy tvojho motora.

1., Jaby som počkal min. do 5000km a potom by som robil presnejšie závery, lebo jednak máš malo najazdených km.. aby si motor mohla naplno vytáčať. Netvrdím, že dnešné motory potrebujú zabehnuť. Ale určite tých pár tisíc km potrebujú sa "adoptovať". Auto by malo časom ísť svižnejšie a reakcia by mala byť znatelne lepšia na plyn.

Ty tu opisuješ aké je to auto "lenivé" hlavne pri predbiehaní ak som ťa dobre pochopil... No a to máš motor DIG-S... Ja mám ten obyčajný 59kW-tový. Neviem posúdiť aký je medzi nimi rozdiel lebo som ho neskúšal. Ale predstav si, že by si mala ešte slabší motor.... Tým chcem povedať len tolko, že on ten motor do mesta nie je zlý, Je dokonca menej hlučný ako som mal yaris III generácie(r. 2013) 4 valec 74kW . Na dialnice však motor v Nissane je doooosť lenivý pri predbiehaní (mám na mysli 59kW motor). To som si už dávno všimol. A to jazdím s max.2 osobami (teda so mnou 3) a skoro prázdnym kufrom. Ked podradím pri predbiehaní, tak niekolkokrát sa mi stalo, že už ho mám vytočeného na max. otáčkach odkedy už nezrýchluje (neviem presne teraz kde je hranica otáčok kedy len reve a nezrýchluje), ale mám vždy pocit, že ešte nie je ten správny moment na preradenie, lebo by som stratil ten ťah na zrýchlenie . Mal som yarisa aj s 3 valcovým motorom 1.0-51kW. Tiež nebol zrovna najsvižnejší, ale zdá sa mi, že som s ním rýchlejšie dosiahol vyššiu rýchlosť. Samozrejme záleží predovšetkým na krútiacom momente(neviem teraz aký mal yaris) . Ale v kocke povedané - aj ked až tak často mimo mesto nejazdím (teda nie denno-denne) aj tak by som privítal svižnejšie zrýchlenie. . Týmto nedávam vinu Nisanu- veď aký som si vybral, taký mám. Ale asi moc špekulujem a zisťujem, že to auto nestíha mojim požiadavkam dosť často. Na tvojom mieste -ako som už písal ešte by som počkal aspon do tých 5000km a možno ťa prekvapí. Môj postreh k tomu ECO "čudlíku". Priznám sa, že vedomo ked ho zapínam a vypínam-teda zisťujem rozdiel na zrýchlenie so zapnutým a s vypnutým systémom, nebadám skoro žiadny rozdiel. Fakt... ! čestné pionierske.. ! ! .Bud mi to nefunguje len to robí dúhu nad budíkmi a ukazuje šlapanie na plyn a to je asi všetko... alebo rozdiel s motorom DIG-S pri zapnutom ECO a pri zapnutom a vypnutom ECO viac cítiť ako s obyčajným 59kW motorom ten rozdiel až tak necítiť.

2015-08-25 18:56:55

Tak...priatelia, dnes som sa nasral fest na ten vyj.baný START STOP Systém Made In NSSAN

Išiel som dnes po meste a zastal som v miernom kopci, kde som chcel odbočiť dolava . Vyhodil som teda "blinker" , vyradil rychlosť, nohu držal na brzde a dávam oprotiidúcim autám prednosť. Za mnou šora ďalších aut...No zrovna bolo dosť aut na ceste, tak sa jeden pán nado mnou zlutoval a blikol mi, že ma púšťa ( ako oprotiidúci ).. A tu sa stalo to, čo ma dorazilo... Ja som oprotiidúcemu vodičovi kývol rukou že "ďakujem" a chcel som vystartovať - ukončiť svoj úkon - teda odbočiť vľavo. Vyšliapnem spojku, zaradím jednotku a motor nič... Nejak mu nedošlo, že má naskočiť. Kua.. V hlave mi prebehlo tolko "úkonov" za tú krátku chvilu ktoré by mohli dať auto do pohybu, že som nevedel, či mám ručne knoflíkom nastartovať alebo či sa sám zobudí... Zatiahol som rýchlo ručnú (aby som nenacúval do auta za mnou stojaceho) a ešte raz som vyšliapol spojku rozhodnutý, že nastartujem ručne... Lenže medzi tým motor naskočil a skoro som motor pre zmenu sám "vypol"... No poviem vám, že ak by bol na mojom mieste nejaký menej zdatný vodič, stres-panika-zúfalstvo by sa u neho prejavilo naplno . Ďalší šok nastal ihned na to, pretože ten vodič čo ma púšťal videl že stojím ďalej (nemohol vedieť že mi motor nenaskočil) , dal sa teda do pohybu... Takže sme sa obaja naraz pohli. Ešteže som dal plný plyn a vypalil ako mi to len auto dovolilo... Toto mi yaris ani raz neurobil ! Akonáhle som sa čo i len dotkol spojky pri státí, auto nastartovalo -ani som o to nevedel

Ja viem-určite poviete, že si to mám vypínať. Ano, budem to už radšej robiť. Ale podla mna to nie je normálne, že raz startuje ako má a druhý krát trpí sklerozou ba dokonca vypne aj ked ešte "plachtím" na neutrále

V tom danom okamihu som bol tak nasratý, že som bol, rozhodnutý ho dať "turkovi".

Prisahám bohu ak ma ešte raz takto "prekavpí" , jebnem ho do pi..

67e
Pavel
2015-08-25 20:44:12

gougou: Krásně jsi to popsal. Líp bych to nesvedl. Náš Noťas sice nastartuje vždycky, ale vždycky si připadám jako idiot, když mám vystarovat a oni nic, musím čekat na to, až to chytne a můžu jet. Sice to netrvá dlouho, ale nelíbí se mi to. Naučil jsem se to raději vypínat. Ale nejvíc se děsím toho, až budu odbočovat doleva a úplně nevyzpytatelně to chcípne před přijíždějícím autem! Pořád tvrdím, že ten STOP/START je idiotská kravina. když tak to měli nechat defaultně vypnutý a případný zájemce by si to zapnul, kdyby měl zájem, ale naopak je to příšernost.

Hevlar: jak to píše Gougou, počkej, až auto bude mít najeto alespoň těch 5000 km. Souhlasím, že takhle se ten motor se chová zvláštně, ale on si sedne a Ty si taky trochu zvykneš. Navíc se s tímhle motorem je obtížnější rychle přeřazovat, protože má těžší setrvačník a musí se malinkou chviličku počkat, až spadnou otáčky, jinak to cukne. No, není to tak strašný, ale znát to trošku je.

To ECO můžeš používat, jak chceš, jen se pak trochu pomaleji přidává plyn.

Protože máš motor DIG-S, s kompresorem, asi jede trochu jinak, než atmosferický, to neumím porovnat, ale opravdu vydrž, ono to se to zlepší.

Co můžu říct, i ten slabší motor jede dobře, na to, že to obsah 1200 a výkon 59 kW.

Pamětníci, vzpomeňte na Š-120 a porovnejte. Dost rozdíl, jen Note se doma nedá opravit.

2015-08-25 20:56:20

Tak, tak... Ale ja to už porovnávam či už Fiestou (r.v.2007) alebo yarismi ktorých som mal 3ks ( 2007,2010,2012 ). Ja len dodám k tomu START-STOP. Ako som už písal vyššie Yaris 1.33 ho mal (r.v.2010) a povem ti, že fungoval tak, ako má... Nie som zasa aaaž tak proti tomuto systému, pretože mám s tým dobré skúsenosti z predošlého vozu . Źeby hcípol kedy by sa mu zachcelo ( aj po rannom nastartovaní a prejdení cca 300m... alebo ked je ešte auto pohybe...) - toto na yarise neexistovalo. No páni v Anglicku to nejak nedotáhli a evidentne je to vidieť, že je to chyba nevyladeného softu,kedže to nerobí len mne

2015-08-25 20:57:57

viete čo chlapci? ja som hľadal toho staršieho Nota s 1.6 a automatom a kedže to na Slovensku " bylo marný " tak som zalovil v iných japonských vodách a našiel som si aurisa hybrida... a toto čo tu popisujete ma utvrdzuje že Nissan prestal tie autá púšťať pekne vyladené. Ja by som sa vykašľal na tie dcl čo štart-stop ušetrí a buď to reklamoval ale priamo niekde vyššie alebo žiadal trvalé blokovanie tejto kraviny. Jednak to zaťažuje elektrický systém predpokladám a ako to popisujete tu už ide o bezpečnosť.

Juuj akú mám zlosť lebo moje staré Tino vyzerá ešte celkom poctivo. Samozrejme čím viac kravín v aute tým viac potenciálnych problémov.

2015-08-25 21:00:48

slabostka:

Ty máš Aurisa Hybrida ?? Yeees.. Tak nech ti to slúži ! Škoda že je v takej cene ako skoro Prius. Mohli by trochu zlavniť

2015-08-25 21:04:06

juuj ale nie nového .. 2012 ročník ale fakt dobrá kúpa - full servisná historia, kopec doplnkov v cene, krásny stav. Ani nechápem že sa pošťastilo takú jazdenku....

... a po prvých km som si povedal " tie kurvy japonské to urobili nenormálne ", fakt ako to funguje sa rozum zastavuje. Myslím celý ten hybridný systém....

2015-08-25 21:10:18

slabostka:

2015-08-25 21:12:32

vgougou: vďaka.... ja vám prajem aby ste to skoro a trvalo poriešili lebo toto je o bezpečnosti.... fakt v takej situácii človek nevie čo robiť lebo toto nečaká že auto urobí...

2015-08-25 21:15:06

slabostka:

Ja to spomeniem na garančke (v novembri) avšak problém je v tom, že to nerobí stále a verím tomu, že ak by to vyskúšali, tak by bolo všetko zrovna vtedy OK .... a čo majú opraviť, ked to funguje.. - už ich počujem

67e
Pavel
2015-08-25 21:35:27

slabostka: Auris hybrid, moc se mi líbí taky.

No on ten Note asi není, co jsme znali starší auta z Japonska, vzdyť ho montují ve Velké Británii a konstrukce je "optimalizavaná" a trochu Renault/Dacia.

Ale odbočím, byl jsem v sobotu na vojenské akci, všelijaká technika tam byla, reklamy.. A tam byl i prodejce aut Dacia s autana. Tak jsem prolézal, prohlížel Sandero Stetpway. Dobrý, "laciné" plasty mi nijak nevadí, za volantem pohoda. Ale na zadních sedadlech už ne. V Note je víc místa. Ale hlavně znatelně menší kufr a to by jako nešlo. Nevešla by se nám tam psice - zlatý retrívr, k vidění to je v galerii, vozila se starším, i tímhle novým. Ale tenhle Sandero Stepway je vyšší, motory: 1,5 dCi, nebo 3-válcový benziňák 0,9 Tce, údajně výborný motor, držák...(!), ostatní Sandera, co nejsou Stepway, jsou normální auta, sedí se tam jak v motokáře, mají navíc starší 4-válec motor Renault 1,2. Tak to srovnejte s Note. Nedovedu odhadnout, o kolik bude Dacia "méně kvalitní", co se výroby týká.

Prodejce říkal, že Note je větší auto, vyšší level, dražší, že to se Sanderem srovnávat moc nedá, asi měl pravdu.

  • -Vidíte to? Tak si na Note pořád nestěžujte. (=Kdyby se dal vykuchat ten STOP/START, to by bylo fajn!) Do kufru Note se vejde retrívr a motor je možné považovat za docela normální. Tolik srovnání.


Odpovědět

1 ......... 11  12  13  14  15 ......... 26