Fórum - Téma


E12 - Note 2013


Fórum Note E12 - Note 2013

Informace o modelu: Nissan Note


1  2  3  4  5 ......... 26

67e
Pavel
2013-11-02 10:05:05

ZDAR!

Chci se zeptat, neviděli, neprohlíželi, neprolézali jste si někdo nový Nissan Note E12? Pokud ano, jaké jsou dojmy?

2013-11-26 07:35:43

67e: ty světla vykouslý jsou hrozný. Mě se to teda vůbec nelíbí!!

67e
Pavel
2013-11-28 19:32:24

honzabk: A tak světla asi moc nevadí. Mě zaujalo, že to auto je dost jiné, než stávající. Sedadla jsou pohodlnější, člověk tam zapadne jak do pohovky, posez už není "dodávkoidní". Palubní deska a přístroje jsou vzhledově jaksi složitější, jsou použité chromované rámečky, barevné displeje, takhle bych si spíše představoval ovládací panel v raketoplánu. To stávající provedení, které se už nevyrábí, je naprosto jednoduché a přehledné, podobným způsobem to měl řešené Wartburg a celkově si za volantem si připadám, jak v dodávce. A to byly věci, kterými si mě Note získalo, kvůli kterým jsem ho pořídil. Po faceliftu se tohle změnilo.

2013-11-28 19:56:57

Pár vecí:

zadne dvere sa otvaraju skoro 90 stupnov!

zadne sededla su vyssie ako predne

zadna kamera: sama sa ocistí (ostrekovac) a tlakom vzduchu (kompresor) ofuka čočku

Dizajn je vec vkusu, ale podla mna

2013-11-28 20:03:49

Me se teda celkovym zpracovanim libi o mnoho vic nez predchudce. Konecne to nevypada jak nejaka Dacia za stopade....

2014-03-06 23:35:56

Ano, mohu potvrdit, že to je pěkné auto ... mám ho už 14 dnů a zatím si pochvaluji... Všem šťastnou jízdu!

67e
Pavel
2014-03-06 23:44:39

gogin: Tak to prosímtě dej nějaký fotky, zkušenosti, je to docela nová konstrukce. Taky motor je zajímavej, jak se chová? Mě zajímají zkušenosti uživatele.

2014-03-06 23:54:59

Zatím jsem to nefotil. Mám základní bílou, výbava Acenta+Family Pack+Connect+Ikey. Najeto mám zatím něco přes 400km, takže moc brzo na soudy, ale je lepší než IX20 (Hyundai) co jsem měl před ním. Hlavně podvozek sedí a neskáče jak koza na každém hrbolu jako IX20. A taky je daleko lepší výhled šikmo vpřed. A první výtky? 5. dveře by se mohly zvedat trochu výš (mám 185 cm a musím sklánět hlavu). Taky moc nechápu, že od konce roku 2013 ochudili výbavu o venkovní teploměr (je jen pro verzi Tekna) a taky, že některé funkce Connectu nejsou funkční pro ČR - třeba databáze paliv, předpověď počasí, komunikace s Google map apod. Ale to jsou v podstatě jen prkotiny. Teď hlavně čekám kolik to bude papat... Chceš vědět něco konkrétního?

67e
Pavel
2014-03-09 21:20:17

JJ, ix20 jsem měl v mérku a dost vážně, ale nakonec to vyhrál Note. A ještě ke všemu jsem byl jsem nucenej ho pořídit hned, zánovní, i když jsem chtěl původně nový auto.

Nevím, jak se liší starší Note od novějšího, ale překvapující je poznámka o jízdních vlastnostech ix20.

Sám jsem přesedlal z Mondea kombi, takže bych srovnával nesrovnatelné. Ale se svými 189 cm si taky musím dávat pozor na zadní dveře, to mám stejný. Pak bych viděl v interiéru asi 3 prkotiny, co bych řešil malinko jinak, ale ono to je už jedno. A navíc, když to srovnám s autem mého mládí: Š-120, není co řešit.

A tak prosím potom prosímtě popiš, jako uživatel, jak se projevuje 3-válcový motor, jak táhne, jestli neztrácí do kopce dech, kolik benzínu spotřebuje.

Mimochodem, stavoval jsem se v Nissanu a prohlížel jsem si Quashai a Leaf. Q. je pohodový auto, ale kdyby to bylo možné, bral bych Leaf!

2014-03-09 23:29:39

Když jsem před 3 roky vybíral auto, rozhodoval jsem se mezi IX20, Vengou, Note, C3 Picassem a Roomstrem. Note jsem tehdy zavrhl, protože mi připadal vzhledově zastaralý, neseděl mi interiér i exteriér, zatímco IX20 byla čerstvá novinka s pěkným fluidním designem, Hyundai sliboval u motoru 1.4 CVVT skvělou spotřebu (okolo 6l - reál je okolo 8mi) a protože jsem měl i před tím Hyundaie (Matrix, Accent, Pony) a byl jsem spokojen - volba byla jasná. Hyundai nedělá špatná auta, důvodů proč jsem přesedlal je víc a je to na delší rozpis, takže jen stručně (jsme na fóru Nissanu ) - zadní náprava u prvních modelů IX20 je nebezpečná, hlavně v zimě (podrobnosti se dají najít na fóru o IX20), drahý servis, vyšší spotřeba a chudá výbava (šetřil jsem při nákupu). I přes to ale můžu Hyundai doporučit - nikdy nezlobil a nekazil se, za 3 roky v podstatě NIC!

Ale zpátky k Note... Mám zatím najeto něco málo přes 500km, zatím jsem tankoval jen jednou, takže o spotřebě se vyjádřit nemůžu. Údaj na počítači zatím vytrvale klesá... Tah tříválce... Note je lehké auto (oproti IX20 o třetinu lehčí), takže v podstatě má o něco vyšší výkon v relaci k hmotnosti než zmíněná 1.4. Já jsem spíš eko jezdec a motor v záběhu šetřím (i manuál tvrdí - prvních 1600km nejít přes 4000ot.) Maximálně využívám tempomat. není problém na 5tý stupeň jet okolo 50-55km/h okolo 1500 otáček- motor je plynulý, tichý a pokud před ním není dlouhý prudký kopec, není třeba režim měnit. Pokud je třeba rychlý nárust výkonu - tak holt podřadit, není to DIG-S. Ale i v nízkých otáčkách neškube, nedusí se a má pořád tendenci setrvalého výkonu i s plně naloženým autem. Kdo je ale řidič typu brzda - plyn, uspokojen asi nebude. Je to auto hlavně do města - čili přesně pro mě Jinak stále objevuji... ale hodnotit se ještě neodvažuji, na to je brzo. V recenzích se mu vytýká malá šířka, já to jako problém nevidím - je to spíš výhoda v přecpaných městech a pocitově mi připadá prostor kabiny stejný jako u IX20, která má o 7 cm celkem navíc. A vzadu, tam je fakt místa hoodně, takže dětičky netrpí. I pozice za volantem není problém, chybějící podélný posuv volantu mě v pohodlí neomezuje. Zatím jsem si nezvykl na umístění ovladačů oken u řidiče. přijde mi, že jsou moc vpředu, takže se mi stává, že namísto svého okna otevírám zadní okno za mnou, ale to se podá...

67e
Pavel
2014-03-10 20:48:57

Díky, přesně tyhle adepty jsem měl taky. Roomster odpadl, protože má předek z Fábie a řidič sedí nízko jako v původním autě. O zadní nápravě Hyundai/KIA jsem slyšel, ale tak vážné, že to je? No, škoda toho. Ale mezi námi, údajných 6 l/100 km se mi u toho nezdá, vždyť on je docela bachratá a velká krabice. Garančí prohlídky, jak jsem četl, žádná láce.

Ale zpět k Note: jeho 3-válec by mi taky vyhovoval. Technické vymoženosti, jako Google a já nevím co, to považuju za zbytečnost, bez toho to auto jede taky, ale je to čistě můj názor. Jen mi by mi vadilo, že v něm řidič (=já) sedí níž, než v původním Note. Protože sedět výše, to byl můj hlavní požadavek.

2014-03-11 08:02:34

67e: Nemám pocit, že v novém Note by seděl řidič níž, než ve starém. Výškově sedím stejně vysoko jako v IX20, jenom chybí pár centimetrů nad hlavou, neb Note je nižší. Porovnej rozměry na www.vybermiauto.cz ...Ad Ix20 - jsem ho asi přechválil, včera ( po více jak měsíci od prodeje) se mi ozval nový majitel, že se mu prý samo vybíjí autobaterie a prý jsem o tom musel vědět. Ne, opravdu nevěděl, mě auto poslouchalo a startovalo vždy bez problému... někdo do toho asi neodborně hrabal, něco podělal a teď to chce uhrát na skrytou vadu a zahojit se na mě ...

2014-03-30 22:28:14

Tak po delší odmlce zdravím všechny příznivce nového Note.

Slíbil jsem první výsledky měření spotřeby a jsou takovéto: první měření 6,4 l/100, druhé 5,8 l/100. U obou případů je stejný jízdní režim, kde převládá ze 70% město, max. využívání tempomatu a snaha o eko jízdu. Když říkám město, myslím tím hlavně popojíždění od semaforu k semaforu (vyjdou mi tak 3 na každý kilometr a samozřejmě většinou červená), parkoviště u nákupních center apod.

Když jsem auto kupoval, počítal jsem s dlouhodobou spotřebou kolem 6 ti, spíš lehce pod a vypadá to, že by to mohlo být Tak ať Vám to všem jezdí...

2014-09-17 20:47:57

Několik málo postřehů a prvních dojmů z jízdy v novém notu, které nejsou uvedeny v recenzích a článcích na tento vůz.

Klady:

Potvrzuji šikovnej diesel motor, který by snesl i tu šestku, byť se to u těchto nízkoobjemových motoru nenosí. (Určité vychytávky a zlepšení konstrukce motoru jsem uváděl na jiném vláknu.)

Indikátor řazení fakt nepodtáčí motor a pod 1300 ot. už ukazuje na potřebu podřazení (nahoru nad 2 000 ot.).

Na co si dát pozor, ale jde o zvyk:

Masívnější sloupky předních oken brání výhledu na méně přehledných křižovatkách (např. ve tvaru písmene S). Proto pozor na cyklisty a chodce.

Při otvírání dveří kufru u vyšších lidí (nad 180 cm) pozor na hlavu. Manželka ale tvrdí, že se mi v makovici alespoň .

Při prvním nasednutí do auta mi silně překáželo zpětné zrcátko, které na můj vkus silně bránilo výhledu z auta. Po 1. jízdě jsem si zvyknul.

U dieselu za teplého počasí žhavící spirála ihned zhasne, takže jsem ji objevil v nepřeberném množství rozsvícených kontrolek asi až po 4. startování. Teď už jsou chladnější rána, tak přeci jenom zhasne o chviličku později.

Mínusy:

Nemá stálý indikátor teploty chladící kapaliny, natož motorového oleje. Kupodivu to vadí i manželce, která s tím jezdí. Alespoň stálý ukazatel teploty chladící kapaliny by byl přínosem pro identifikaci nejen možných problémů s motorem, ale i pro jeho podtáčení či přetáčení za studena. Takhle jen odhaduji, kdy mohu motor trochu zatížit.

Trochu odbočím a všeobecně uvedu problém, o kterém hodně řidičů ani neví:

Dneska Vás reklamy utvrzují v tom, že s veškerými asistenty a vymoženostmi se o auto nemusíte prakticky starat vyjma garančky, která ještě někde mívá z marketingových důvodů dlouhý interval. Bohužel ekologické vymoženosti typu DPF, EGR ventily, systém start-stop, atd. nadměrně namáhájí a podstatně více opotřebovávají části (vznětového) motoru, který navíc vyžaduje jinak aditivovaný motorový olej, který má obecně horší parametry. Hlavním důvodem je omezení rychlého zanášení filtru pevných částic. Tyto oleje při běžném ježdění vyžadují jejich daleko dřívější výměny vyjma snad případů, kdy se skutečně jezdí pravidelně dlouhé trasy po dálnici. Škoda, že nissan (konkrétně u 1.5) nejde, na rozdíl už od jiných automobilek, cestou snižování intervalu výměny oleje a má jej předepsán až po 30 000 km. Alespoň že to je jen 1 rok.

Na motorový olej a jeho výměny jsem asi trochu . Ze zkušeností s dřívějšími auty jsem zjistil, že přímo některé autorizáky lejou do aut naprosto nevhodné oleje. A protože už věděli, že je utluču argumenty, tak mi bez problémů dovolili přinést vlastní olej pokud jsem s jejich nabídkou motorového oleje nebyl spokojenej.

Ve starém autě jsme měli právě teploměr oleje a tak vím, že po 10 tis km krátkých jízd (10 km/1 jízda) teplota starého oleje je až o 40°C vyšší a bylo nutné měnit olej abych nezničil motor byť byl předepsán interval 2 roky nebo 20 000 km. V nových autech napříč automobilkami se tento teploměr bohužel už snad ani běžně nevyskytuje.

Kdo by si dával namontovat balíček Family pack, upozorňuji na ergonomicky nevhodnou loketní opěrku řidiče. Jednak je velmi úzká (a přímo u těla) a za druhé je namontována velmi vysoko. Doporučuji proto buď se přímo dohodnout s dealerem na výšce uchycení opěrky nebo možná ještě lépe vyzkoušet a zvolit širokou variantu opěrky, kterou má nissan pro tento model v nabídce. Nás se nikdo neptal, podle toho montáž dopadla. Protože je úzká opěrka namontována přímo na sedadlo řidiče je v sedadle tím pádem otvor pro její uchycení, tak její výměna už nebude prakticky možná.

67e
Pavel
2014-09-17 21:19:25

Mišoudek: dej taky nějaký fotky, ať se zájemci můžou kouknout.

Nafťák asi jezdí dobře, když to porovnám s tím naším. S dalšíma postřehama se shoduju, co jsem to auto okukoval. Na výhled šikmo vpravo je potřeba dávat pozor.

2014-09-18 11:12:44

67e: Jsou horší auta s výhledem šikmo vpřed, např. H IX20. Na novou Note jsem přestoupil i právě proto, že je v tomto ohledu mnohem, mnohem lepší. Středová loketní opěrka mi nevadí (je výškově stavitelná - ve směru sklopení má asi 3 polohy), ale vadí mi nízko položené madlo dveří a profilace plastů dveři provedena tak, že je nemožné najít nějakou pohodlnou pozici pro loket levé ruky při dlouhodobé jízdě např. po dálnici. Pomohl by stavitelný volant ve dvou směrech , ale to bohužel není. Ale jinak po 12ti tisících jen chválím..... Ať Vám to pěkně jezdí...

2014-09-18 13:07:40

gogin: To jsem překvapenej s tou loketní opěrkou. Jde pouze zvednout (podél zádové opěrky sedadla) nebo sklopit do jedné polohy.

2014-09-18 17:39:45

Nech hovori kto chce, co chce, ja mam spotrebu fantasticku. 1.2 benzin -kombinovana 4.3l/100km.

2014-09-19 08:51:01

soves: Tvoje spotřeba je opravdu super. Vychází tak i skutečně počítaná (z účtenek za benzín)? U mě to je zatím 5,7l/100km - přepočítaná, 5,2l/100km dle PP. Motorizace je 1,2 DIG, tedy bez turba. Nutno ale dodat, že můj jízdní režim je z 70-80% městské popojíždění od semaforu k semaforu. Ale i tak jsem ze spotřeby nadšen. Jednak mám pocit, že ještě trošičku klesá, ale hlavně ve srovnání s H IX20 a jeho 8l/100km (1,4 CVVT).... (podobná velikost auta, pro ty, kdo neví). Když jsem si dělal osobní testy spotřeby, tak čistě městský provoz - 6,7l/100km (9,6l - IX20), mimo město bez dálnice a snaha o eko jízdu 4,7l/100km (6,2 - IX20). Šťastnou jízdu s ...

67e
Pavel
2014-09-19 11:13:53

Gogin: Tak ix20 jsem neřídil, ale soused ho má a je něj nadšený. Ale i u starýho Note musím dávat pozor na výhled do předního pravého rohu. Jak jsem koukal u nového, sloupek vpředu je zdvojený, připadlo mi to trochu horší, je třeba si na to zvyknout. Loketní opěrka ve dveřích je tragická, je moc nízko. Ve starém i v novém Note. A když odbočím, tak v jedničkové Fábii je tohle snad jediná věc, která mi vyhovuje.

Spotřeba je asi dobrá, nezaznamenal jsem na fórech nikoho, koho by u motoru HR1.2DE zklamala, naproti tomu u H ix20 je rozčarování ze spotřeby asi častá věc. Ale po městě 9,6 l ??? To jsem mohl nechat opravit Mondeo (kombi 1,8i-benzín), to po městě desítku taky atakovalo, na něj se za to nikdo snad nezlobí.

Takže to bude , červená Acenta s Family packem, ale nevím, jestli normální červená, nebo s metalízou, tj. ještě 13 litrů navíc. To mě teď trápí. To, že vánoce budeme mít v říjnu je podružná věc.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 26