Fórum - Téma


NO HITS - Almera N15 GA16DE SR 12/1995


Fórum O vozech našich členů NO HITS - Almera N15 GA16DE SR 12/1995


Diskuze o vozidlu

1995 Almera N15 1.6 VIN: JN1ECAN15U0505747

170 fotek  |  2 videí  |  42 servisních knížek  |  347 diskuzí  |  7.74 l/100 km

Výkon motoru 73 kW (99 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 136 Nm (100 ft/lb) při 4000 ot./min. Maximální rychlost 180 km/h. Zrychlení 100.0 s ~ 0-100 km/h. Hmotnost 1 080 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 597 ccm (97 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, GA16DE.

Byl to velkej pomocník


1  2  3  4  5 ......... 18

Zamčeno: 2016-10-13 17:57:23, NO_HITS
NO_HITS  
Laďa
2013-05-03 18:15:59

Tak zakládám téma o své almerce ať zbytečně nespamuju OT KECY , videa atd a mám to všechno pohromadě Seznam úprav/změn je v profilu vozidla

http://www.nissanclub.cz/...lo/nissan-almera-n15-4450

Se založením tématu mám několik měsíců zpoždění tak to vezmu jen stručně .

Tak almerku sem koupil v srpnu 2011 hned po výplatě. Stav byl nic moc ale v čr byly na prodej zrovna jen dvě 73kW 1.6ky a do ostravy se mě jet nechtělo abych zjistil že je tam úplně v háji lak (spolužačka co tam bydlí se tam šla podívat a řekla mě že interier a lak a vzhled motoru nic moc) . Zjistil sem že jsem 4. majitel (předemnou ji měli 2 ženy v ČR co se očividně o ni moc nestaraly) a předtím měla minimálně jednoho majitele na Slovensku. Trochu klouzala spojka, brzdy na odpis , podvozek, čepy a ramena taky nic moc (podle zrezlé levý přední části nápravy byla na tuto stranu asi trefená a díly nahrazený snad dílama bez laku).

Po koupi šla hned do servisu ka kamošovi kde sme vyměnili olej (po více jak 22 000km !), filtry, žárovky, a z bourané almery se daly díly co byly hezčí - sedačka řidiče, některý tlačítka, výbava, modul rychlostí ventilátoru, kotouče a části brzdičů a pod. Sjednalo se pojištění a druhej den sem ju šel přihlásit.

http://www.nissanclub.cz/...97/full/4905_dsc00813.jpg

Po známe proceduře na magistrátu sem odjel dom kde nastalo vysávání (asi 2kg písku z koberce) umývání a celkový čištění. nakonec auto nevypadalo na první pohled tak zle jak předtím - docela pěkně zachovalej interiér (až na ošoupanou kůži na fofrklacku a lehce ošou paná kůže na volantu).

http://www.nissanclub.cz/...l/24849_4450_dsc00810.jpg

http://www.nissanclub.cz/...l/24850_4450_dsc00811.jpg

První věc co sem na autě udělal doma bylo zaslepení EGR ventilu a vyčištění váhy vzduchu. Další na řadu přišly reproduktory. Chtěl jsem dat z bourané almery dopředu ty velký co sou vzadu u plata , jenže všechny 4 repra co sem měl měly úplně rozpadlou tu molitanovou vlnku takže bylo potřeba udělat repas. naštěstí vlnka na 1 repro stála asi 12kč takže pohoda - viz http://www.nissanclub.cz/...lect=183608#message183608

Na přední dveře sem narychlo vyrobil kroužky z dřevotřísky a do nich uchytil repro nevypadá to dokonale ale není to vidět tak sem to udělal funkční a ne hezký a zapojil na originální konektory - viz http://www.nissanclub.cz/...lect=183661#message183661 . Po pár dnech jsem si sehnal za 500Kč rádio Clarion - jediný co mu nefunguje je CD mechanika, což mě nevadí protože všechny písničky mám na flashce.

Časem jsem opravil rozpadlej plovák v nádobce ostřikovačů, výměna lišt stěračů a žárovky Osram Night Breaker Plus. http://www.nissanclub.cz/...l/25195_4450_imag0074.jpg

Po měsícu od koupi přišla na řadu větší údržba - výměna tlumičů (od KoFiho) a manžety na levé poloose.

O týden později přišla na řadu technická kterou almera prošla jen s upozorněním na rez prahů a vůli v čepech. Po technické byly vykuchány oba katy a došly zimní pneu Continental Wintercontact TS 800. Z další výplaty se koupil dálka na centrál KeeTec.

O týden později mě vyměnil kamoš Spojku za sadu od Exedy (díky Jagy )a byl vyměněn i olej v převodovce. viz http://www.nissanclub.cz/...images_category.php?id=11

Na vánoce 2011 Šla almera na vyvaření prahů (který začly zas po 2 týdnech kvést - bohužel sem neměl doklad takže to nešlo ani reklamovat). Po prazích dostala K&N vložku do airboxu a odstranil jsem rezonátory ze sání , vyčistil jsem startér, dal novej mínusovej kabel co de od baterky ke starteru a završil jsem to výměnou servokapaliny Castrol TQ D-III. viz http://www.nissanclub.cz/...lect=171364#message171364

Další měsíc dostala almera praktickou věc - deflektory na přední okna a taky levej přední podběh. Bohužel bylo potřeba vyměnit znovu zadní tlumiče protože zatuhly. Nechal sem si v servise přetěsnit víko ventilů a olejovou vanu (byl tam záskok za kamoša) což bylo uplně na hovno protože po 1 jízdě to zas teklo. A nechal sem si vyměnit olej za Liqui Moly s MoS2 aby se to pročistilo (tuto věc náhradní mechanik kupodivu zvládl), chtěl sem si nechat udělat před výměnou i průplach ale bylo mě řečený a ukázaný na fotce že to si mechanik nevezme na triko protože je všude asi 1cm nános bordelu (aneb kvalita Castrol Magnatec 10w40). Po výměně oleju to prcních 1000km znělo jak kdybych měl místo oleje písek, takže sem radši udělal další výměnu oleje (opět za LM s MoS) společně s výměnou čidla tlaku oleje a taky filtru (díky Jagy). Odstranil sem taky všechny plechy z výfuku aby nemělo co vibrovat a úplně jsem vymontoval EGR systém - viz nákresy http://www.nissanclub.cz/...lect=180548#message180548.

V květnu 2012 přišly na řadu ramena, čepy, spojkový lanko, přední levej homokloub (opět kdo jinej než Jagy ), bylo namazaný ložisko spojky (což pomohlo asi jen tak na týden - holt zřejmě předchozí majitelky často stály na spojce a původní ložisko zdeformovalo tlakem a teplem ten trn po kterým klouže) no a na závěr byla provedena geometrie ( vše dělal kamarád mechanik a já jsem asistoval).

Dlouho sem neřešil pokapávající vodu z hadice chladiče a olej z pod víka ventilů na altík, až altík odešel resp přestal dobíjet takže asi odešel jen stabilizátor), i tak sem s tím ale 2 dny jezdil a nakonec sem si jel do Ivančic k Japanvrakovi (Franta) pro jetej, ale funkční (díky) a když sem byl v tom tak sem doma zrovna aji přetěsnil víko ventilů (nikdy nepoužívejte dlouhodobě čističe v uzavřené garáži , skončil sem večer s hlavou jak kdyby byla plná střepů :D ).

Skončilo léto během kterýho sem akorát nalakoval třmeny na červeno a nechal si od Svobiho nastavit předstih na 13-15°. V polovině září se mě tachometr přehoupl přes 150000km a přišla další výměna oleje za LM MoS2 společně s olejovým a palivovým filtrem a protože furt okolo rozdělovače byla trocha oleje tak jsem vyměnil i kroužek v rozdělovači (Jagy) - bohužel to bylo zbytečný, tudy to neteklo (alespoň mám náhradní kroužek D ). Zjistil jsem že to teče přes C profil kterej je ,,přes,, rozdělovač a je pod víkem ventilů ale pod představou toho že to zas celý budu rozdělávat a na konci mě bude pořádně bolet hlava, sem se na to vykašlal a jen olej otřel.

V říjnu 2012 mě došla přední a zadní rozpěra - originál almera GTi - zase od Jagyho :D.

V lednu 2013 jsem měnil střední + koncovej díl výfuku od italskýho výrobce MTS (nejideálnější počasí - hlavně okolní teplota - dost blbě se něco povoluje a když se bouchnete do kloubu tak to pěkně dlouho bolí :D .

http://www.nissanclub.cz/...lect=215753#message215753

A protože se v tom psím počasí nedalo nic pořádnýho dělat tak sem si opět zajel do naší uzavřené garáže a vlítl sem na lakování a přetěsnění víka ventilů - opět halva jak střep :D . nakonec jsem vyměnil ještě těsnění ne výfukových svodech na hlavě. věechny šrouby byly sice zarezlý, ale když sem čistil dosedací plochy víka tak sem zároveň stříknul občas uvolňovačem šroubů na ty matky aby odrezly. Vše pak šlo v pohodě povolit , bohužel jedna matka šla až moc lehce - jen sem se jí dotkl tak odpadla i se štěftem - někdo se to asi snažil dotáhnout nebo povolit a serval to - naštěstí je na šteftu 1.5 závitu takže se pak dal zpátky ,,našroubovat,, aby tam nebyla díra. viz http://www.nissanclub.cz/...lect=216491#message216491

Nakonec v dubnu 2013 mě po 14 dnech došly z USA kabely VMS Racing - paráda.

http://www.nissanclub.cz/..._4450_20130410_095201.jpg

Vyměnil jsem filtr KN za filtr od MANN a zatím sleduju vliv na spotřebu. pokud to bude stejný tak KN i s čistící sadou někomu prodám. http://www.nissanclub.cz/...lect=224454#message224454

No a když jsem měnil zimní kola za letní, tak jsem zjistil že mám úplně sjetý kotouče a desky taky nebyly uplně ok (ještě že ty jízdy na okruhu v brně zrušili, taky bych nemusel dobrzdit). Takže sem dal kotouče i desky od ATE . Nakonec sem vyměnil brzdovku v celým potrubí za ATE 200/280°C DOT 4.

http://www.nissanclub.cz/...images_category.php?id=15

To je zatím vše ... noo moc stručně to nevypadá :D

2013-05-04 07:16:40

Škoda jen,že jsi ty kotouče nenastříkal hliníkovou barvou ve spreji,dlouho pak neoreznou.Hlavně že výfuk jsi barvil

NO_HITS  
Laďa
2013-05-04 07:53:18

bmarcellus: barva na brzdach je furt jak nová, má za sebou zimu 2x čištění wapkou, ostatne ještě aby ne kdyz sou tam 3 vrstvy primeru a 3 vrstvy barvy :-P . Horsi je ten vyfuk konkrétně koncovej díl - už je částečně oloupanej. Je to zřejmě tim ze kdyz sem ho nasadil tak byly teploty pod nulou takže pri mych kratkych trasach se ten vyfuk nedokazal prohřát na tech 250 stupňů pri kterych se ta barva vypálí

2013-05-04 09:34:10

Ses teda rozepsal Ale autí máš parádní

NO_HITS  
Laďa
2013-05-04 10:13:53

Jak se to vezme, některý veci z udrzby sem tam nenapsal. Diky

NO_HITS  
Laďa
2013-05-08 20:31:51

Tak sem dneska přetěsnil a pročistil vanu a sací koš a vyměnil olej opět za Liqui Moly, filtr sem dal MANN a konečně mě kontrolka oleje zhasne hned jak naskočí motor Měl sem dost zasviněný ruce tak sem moc nefotil ale nějáký foto sou zde http://www.nissanclub.cz/...images_category.php?id=25 :-P Nejvíc mě asi zdrželo dat motor zpátky do těch 2 silentbloků co sou na výztuze a montáž samotný těžké výztuhy je taky něco :D ale povedlo se

2013-05-08 22:41:44

Parádička, dobrá práca. Veľa sajrajtu bolo vo vnútri vane ? Ako si vyčistil ten sací kôš ?

NO_HITS  
Laďa
2013-05-09 05:45:29

jimmy_gti: byly tam jen hodně maly castecky uhlíku. Nevyplachoval sem to dlouho mel sem malo čističe. Na sacim kosu byly jen 3 kousicky staryho tmelu tak sem je sundal a pro jistotu sem to proplachl, na fotkach vypadá zanesenej ale to sou jen olejovy kapky. Pouzivam cistic brzd bezacetonu z autokelly.

NO_HITS  
Laďa
2013-05-16 09:47:41

Dneska sem vyměnil gumový kostky na předním stabilizátoru, trvalo mě to 30minut, to sem ani sám nečekal :D

Sou koupený přímo v nissanu, měly stát cca 540kč a dostal sem slevu 5% takže nakonec byly za 505Kč dohromady ... paráda :-P

2013-05-16 13:13:32

V nahrade stoji max 150kc...

2013-05-16 13:47:00

no_hits: Jsi puntičkář, vždyť jim nic není . Nechtěl bys sem spíchnout nějakou recenzi té kamery, co jsi koupil (+ ukázku nahrávek za denního, nočního světla a při horších světelných podmínkách)? Chystám se taky něco koupit a zdá se, že ta tvoje laciná "holka" nahrává překvapivě slušně .

NO_HITS  
Laďa
2013-05-16 14:52:40

janis: ono to na těch fotkách tak vidět není, ale byly vymačkaný do šišata. Jestli myslíš to video kde sem natáčel zvuk výfuku a v pozadí je tráva tak je to natočený telefonem samsung galaxy S2, jinak ostatní videa co mám na youtube (profil byNOHITS) jsou točený tou kamerou , večer je vidět jen to co nasvtí světla. čekal sem že to bude lepší ale co už , za ty prachy se to dá ... prej existujou 2 verze softwaru a jedna má lepší obraz jak ta druhá - liší se vzhledem menu -modro/oranžový (ten mám já) a druhej je ružovo zeleno bílý. Ale nevím kterej ten firmware je lepší a kde ho stáhnout. Ale něco poodobnýho sem už tuším psal v tematu kamera do auta a ty videa sem tam dával viz http://www.nissanclub.cz/...do-auta-dvr-224098?kols=2

Jagy: našel sem akorát v apmbrno náhradu za 150kč/kus a jinak všude byla cena okolo 600kč, ale nevím jestli to bylo za sadu nebo kus a takhle mě originál stál 505Kč/2ks tak to není tak zlý a tebe sem takovýma drobnýma položkama nechtěl otravovat a chtěl sem to vyměnit tento týden když mám odpolední a mám ráno trochu času navíc čekat až to pošleš až pak se svodama se mě nechtělo (nechtělo se mě platit 2x poštovný).

2013-05-16 17:28:08

no_hits: Ono těch klonů tvojí kamery je víc a nejen co do barvy, takže je asi vždycky loterie, co zrovna dostaneš. Ale na tu cenu to točí docela slušně - viděl jsem záznamy z dražších kousků a to bylo dost podobné videím z prvních fotomobilů (rozuměj nepoužitelné). Za link na videa a videa dík a ať slouží!

NO_HITS  
Laďa
2013-05-16 17:44:14

janis: o kameře pokračuj prosím tady , už tam máš mou odpověď http://www.nissanclub.cz/...lect=229329#message229329

NO_HITS  
Laďa
2013-05-28 23:49:01

Nahodil sem na auto černý folie na B sloupek

a taky se začíná pomalu měnit čumák :-P

2013-05-29 09:41:34

no_hits: ty čírý světla almeru dokáží pěkně omladit.

Koukám jak parkuješ to se ti musí blbě vystupovat, kór s těmi dlouhýma dveřma u třídveřáka

NO_HITS  
Laďa
2013-05-29 11:01:09

xxxmichal: od doby co tam neni antonicek na plyn, se tam parkuje na pohodu akorat vylizam pres spolujezdce naopak tam nezajedu, naproti ma soused plot a nechcu nekolikrat skakat s autem pres ten rantl. ale během leta se tam udela zamkovka a budu tam jezdit po cumaku. Jj ještě zitra zajedu pro lak na masku aby nebyla takova matna a lupnu to na auto. No a pak uz jen zluty mlhovky, jen nevím jestli je mam udělat cely žlutý a nebo nechat tu krytku bílou

2013-05-29 13:09:09

no_hits: paráda,krytku nech napokoji,jen to sklo a stříkni i ten nárazník

Ještě budeš potřebovat bílý boční blinkry

NO_HITS  
Laďa
2013-05-29 13:20:58

bmarcellus: naraznik sem nasel v plzni ale borec uvedl jen telefon a naraznik je v planu ale ten opravim az nebude co. A bily boční blinkry nechcu. Ty se snad ani na zadnou almeru nedelaly. Spis si někde sezenu krásný nevybledly oranžový pokud budou k dispozici.

NO_HITS  
Laďa
2013-05-30 09:22:27

Tak sem nahodil do blinkru žárovky osram diadem ... takže blinry sou bílý s modrým nádechem, a na masce už je první vrstva laku a vypadá to už teď brutálně :D ... už aby to bylo hotový , bude to super

Malá ukázka viz foto , vlevo diadem, vpravo klasická oranžová



1  2  3  4  5 ......... 18