Fórum - Téma


Nízký (podivně rozložený) výkon u P11


Fórum Primera P11 Nízký (podivně rozložený) výkon u P11

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2008-03-18 13:05:57

Ahoj všichni,

nedavno jsem si koupil primeru P11 2.0 96kW a přijde mi, že to má poněkud podivný výkon.

Do 2500 rpm to jede tak nějak normálně (lenivě, to bych v nízkých otáčkách čekal), potom od 2500 do 3500 (kde bych asi jezdil nejčastěji) se neděje skoro nic a teprve od cca 4300 do 6000 to jede tak, jak bych očekával od dvoulitru. Navíc se mi občas stane, že kolem těch 3500 rpm to při plné akceleraci trochu zaškube.

Palivový filtr je nový, na vzduchový jsem jen koukal a vypadá úplně čisťoučkej (jo, vím, to nemusí znamenat, že je OK).

Počítám, že auto vezmu na diagnostiku, ale než se k tomu dostanu, zajímalo by mě, jestli jste někdo zažili podobný problém, případně co to bylo (moc se mi nechce věřit, že by to byl standardní průběh výkonu).

Díky

Jirka

2008-03-18 13:21:32

sklbanie neni normalne, uvidis po diagnostike. Moze to byt vadny MAF senzor, opotrebovane sviecky, vadny zapalovaci kabel..., ale aj vytahana retaz. Daj si UROBIT v nISSAN servise diagnostiku (mala by odhalit vadny MAF) a zaroven nech ti pozru sviecky, zapalovacie kable. Kolko mas najazdenych km?

2008-03-18 13:26:27

druha vec je ze P11 2,0 (SR20DE motor) ma naozaj slaby tah medzi 2,5-4tis ot ale to uz u 16V motorov byva obvykle, ich domenou su vyssie otacky. Alebo potom az motory s variablinym casovanim idu aj odspodu. da sa to riesit tym ze ked chces rychly rozbeh preletis otacky na 1-ke aspon do 5tis a az potom zaradis 2-ku, 2-ku napodobne aspon do 5tis. pre naozaj razantne rozbehy ma zmysel to vytocit az po cca 6,5tis ot na kady stupen

2008-03-18 13:52:23

Díky za odpověď.

Auto má najeto 190tis. Svíčky by asi vyměnit nezaškodilo, čert ví, jak dlouho tam jsou. No ale každopádně to vezmu na tu diagnostiku.

A se řetězem ani nestraš - to byl jeden z důvodů, proč jsem chtěl primeru, že se nemusím starat o řemen

2008-03-18 14:02:30

Pokud to nedela nejaky vetsi hluk, tak to retez nebude podle me... muzou to byt zminene zapalovaci kabely, svicky, vaha vzduchu,.. diagnostika by ti mela rict vice.

2008-03-18 14:26:04

tak tak treba skusit diagnostiku 500Sk v nissane ... ...

2008-03-18 17:01:49

Výkon máš rozložený normálne. Pre fakt športovú jazdu ho treba jednoznačne držať nad 4000ot.

2008-03-18 18:06:57

Jako tomu rozložení rozumím (dole prd, za půlkou zlom a rána do zad) - na motorce to je to samý (vysokootáčkovej 16V čtyřválec). Pro sportovní jízdu mi nějak nečiní problém to držet v otáčkách, spíš mi to vadí při běžným cestování (kvůli každýmu předjetí řadit o 2 kvalty).

Mi prostě ta díra mezi 2500 a 3500 přijde nějak moc veliká. Když to srovnám se služební 1,4 16V fabií, tak ta se musí taky točit, ale žádnou výraznou jámu to nemá.

Holt se v pátek zkusím dokopat na tu diagnostiku a třeba se dozvím, že to je fakt v normě a že jsem jen zmlsanej.

2008-03-18 19:06:57

čau

u mé P11 ( 1.8 ) jsem si taky nebyl jistý průběhem výkonu, tak jsem se domluvil s jedním fajn majitelem stejné motorizace ( tímto ho zdravím ) a dali jsme si takovou srovnávací jízdu.

Diagnostika není na škodu, ale může to jít i touhle zábavnější cestou.

zatím

2008-03-18 19:55:10

Fabia ma uplne inak poskladané prevodové stupne. Má kratšiu prevodovku tým pádom ide ľahšie do otáčok, preto sa ti zdá že ide lepšie.

2008-03-18 22:08:14

to rozložení výkonu jak ho popisuješ je vlastnost,tedy motor je s touto výkonovou křivkou konstruován.Máš pravdu,že u fÓbie není výkonová jáma,ale také se u ní nekoná žádná velká legrace nad 4000ot.Pitkinovo bratr-fobiotickej agregát je prostě jinak zkonstruovanej.Záleží také kde převážně jezdíš,jestli po městě,pak přednosti primuši nevyužiješ.Ve městě bude asi ta fábie o něco mrštnější.O to dříve jí ale dojde dech na delším stintu,přece jen ten motůrek nemá až takovej výkon.Na trase Pha-Tábor-JinHra co občas jezdím mi to vždycky ty fabiatici na rovinkách "nandají" ale běda když přijde kopec a musejí řadit až na III,tak je hrnu před sebou. Já tam jedu v klidu IV.Navíc kdyby na to došlo tak Primuša udělá na III 150 fábii bych k tomu moc nepřemlouval....

2008-03-18 22:10:41

Pro fábky je 130 vzletová rychlost

2008-03-18 22:34:45

prva fabia s 1,4 100k sla celkom pekne na okreskach a na dialnici 200rovnako pravda je ze ani ta 100k Fabi anemala vykonev enakopnutie len plynule zrychlovala, ale odspodu do cca 2,5tis ot bola ovela ovela lenivejsia zatial najlenivejsie auto za cenu co to stalo co som soferoval. Bolo treb adat tak aspon 2tis ot a nechat preklzovat chvilku spojku aby to nezdochlo tak to bolo slabe. ale ani po rovinke sa nechyta ziadn fabia na GT ani na 96kW P11. Nova fabia je uplne zufalstvo stara technika mizrny design vysoka stavba malo miesta, pomerne nekvalita (zadna naprava tomu vrze uz po par km...) Skoda reci... este sa bude hovorit To prva Fabia byvalo auto... fakt omyl Skodovky a skaredy

2008-03-18 22:46:21

ja mam 2,0 aj ked v P11C 103kW a nejaku vykonovu dieru som si nevsimol,jasne ze nad 4000 to taha najlepsie ale urcite lepsie taha v 3300 ako pri 2500 takze neviem.citit so zvysovanim otacok aj zvysovanie vykonu a nie zrazu pokles.ked pozries krivku vykon musi stale stupat..inak mam taku skusenost ze ked som do almery 1,4 64kW dal nove Bosch sviecky ,tak som si vsimol ze motor tiez trocha okolo 3500 otacok zasklbe a bol som na diagnostike v nissane a nic ale mechanik mi povedal nech kupim zakladne sviecky do almery od NGK a uvidim a fakt tie Boschky v tom mali prsty tak do primery som kupil Denso Iridium nech mam istotu ze sviecky budu dobre.Takze asi skus tie sviecky kedze vravis ze by ich asi aj tak bolo treba vymenit.Mozno tie kable,skus potme nastartovat motor a pozri ci ti niekde neprebijaju.

2008-03-18 23:03:15

Ja mam sice jenom 1.6, ale kdyz clovek vi jak s motorem zachazet tak to nanda kdekomu. Je to potreba radit, takze pri predjizdeni mimo mesto radim zasadne 5-3-5

2008-03-20 14:56:41

Je pravda, že u 4000rpm motor chytne dosti zběsilý tah. Ale škubání kolem těch 3500rpm jsem zaznamenal taky, ale možná to bylo mým chvilkovým zaváháním, zda přeředit na tři nebo to vytočit do maxima. Na Primeře se mi líbí to, že velmi dobře táhne už od nízkých otaáček, tedy dobře použitelných je i 1500rpm, ale do těch 4000rpm to zas tak šíleně nezrychluje, ani těch 96kW není moc pokud je auto naloženo 4 lidmi. Od 4000rpm na dvojku náklad nenáklad, letí jak splašené

2008-03-20 16:58:22

pokial budes menit sviecky, stacia obycajne NGK

2008-03-20 17:38:12

no 96kw ide velmi dobre aj zo 4 ludmi a plnym kufrom ... BA-KE 4 ludia dnu plny kufor 180km-h a plyn nebol na podlahe a pri obehovani to tiez nemalo ziaden problem...vela zalezi aj od medzikusu(sofer v aute) kto ako vie jazdit...neni to stale len o aute...treba proste vediet kedy a kde jak radit...

2008-03-20 17:48:27

doporučuju si nejdříve přečíst zde na foru návod na čištění váhy vzduchu Mněl jsem podobné potíže na 1,6 motor jel na poloviční výkon akolo 5,000ot skytal z nedostatku šťávy atd.Náhodně jsem si přečetl návod na vyčištění váhy a je pokoj.Jestli jsi zručnej tak di do toho je to banalita ,ale i banální věci se musí zmáknout s jistou dávkou opatrnosti .HODNĚ ZDARU

2008-04-01 14:23:52

ahoj,měl jsem podobnej problém,při normal jízdě dobrý,při potřebě točení motoru (předjiždění..) mi v tý nejblbší chvilce jako by na zlomek vteřiny motor vzdechnul....ideální...ale bylo to relativně těsně po koupi a původní majitel nechal dojet nádrž do dna aby náhoou kupci něco nenechal,takže tam asi zůstalo nějaký svintvo....takže zatím nejlevnější řešení mi připadá koupit jednu kvalitnější nádrž a auto někde na bezpečnějšim úseku protáhnout...mě to pomohlo


Odpovědět

1  2