Fórum - Téma


Nizke volnobezne otacky a zdochynanie


Fórum Almera N15 Nizke volnobezne otacky a zdochynanie

Informace o modelu: Nissan Almera N15

Diskuze o vozidlu

1998 Almera 1.6

1 fotek  |  50 diskuzí

Výkon motoru 73 kW (99 PS) . Točivý moment: 140 Nm (103 ft/lb) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, GA16.


1  2

2013-10-16 09:54:16

Caute borci, potreboval by som poradit, co mam robit. Mam Alemru N15 1,6 73kW LPG 1998 213 000km. Mam taky problem, ze ked je motor studeny, tak ma aj dobry tah aj oracky su OK, aj ked sa zahreje na prevadzkovu teplotu tak je tiez vsetko OK, ale ked ju uz dlhsie zahriaty a dlhsie jazdim po meste a spustia sa ventilatory, tak potom klesnu volnobezne otacky na 500 a cele auto sa trasie, naspet uz nevybehnu, iba ked prestanu ist ventilatory. Vtedy staci, ze potocim volantom alebo prudko pribrzdim a zdochne to. Klapka je vycistena, nastavena na povodne nastavenia v autorizovanom servise, volnobezny ventil tiez vycisteny a alternator vraj dobija dobre, tak neviem co je za problem. To vsetko robi aj na benzine tak isto ako aj na LPG. Nieje to sekvencne vstrekovanie. Na benzine nejazdim takmer vobec. V nissane mi moc nepomohli s tym. Velmi pekne vam vsetkym za rady vopred dakujem.

2013-10-16 15:24:16

me delalo neco podobneho ale jen na benzin, jak se zahralo na lpg tak uz bylo vse ok.nalil jsem aditivum do nadrze at to vse procisti a bylo vse pak v pohode.

2013-10-16 16:01:58

Skontroluj podtlakové hadičky, keďže ti to zhasne pri zabrzdení...

2013-10-16 21:55:55

radkonfs: špatná funkce volnoběžného ventilu, při zátěži musí vždy dorovnávat otáčky ,což ten tvůj nedělá. Jen vyčištění většinou nepomůže. Vyzkoušej tak ,že při dobře zahřátém motoru na volnoběh zapni klimu, pokud jdou otáčky dolů a motor se třepe nebo zhasne, tak nefunguje ventil.

2013-10-16 22:59:55

martinmarosz: dakujem za radu, no tak to by som mohol skusit, nieje to zly napad a ake aditivum si tam dal presne? Dakujem

2013-10-16 23:02:40

vincent: To s klimou som uz skusal a je to divne, ze hocico elektricke ked zapnem tak otacky este viac klesaju aj ked dam ventilator vnutry na stvorku tak sa trapi, ale len ked zapnem klimu, tak iba vtedy vybehnu otacky aspon troska ale normalne stale niesu.

2013-10-20 10:01:53

Almera mi dělala něco podobného. Ke křižovatce jsem dojížděl na neutrál a bylo to v pohodě.Při náhlém zabrzdění otáčky klesly a většinou to chcíplo.Byl jsem v servisu i na emisích na nastavení -zvýšení otáček.Prý není čím a podobně.Doporučily výměnu čidel atd.Napadlo mě mechanické nastavení na pedálu plynu.Nastavit tak, aby se úplně nevracel.Bylo to úplně jednoduché.Pod pedálem je nějaký plech který jsem ohnul.Otáčky jsem si nastavil podle otáčkoměru a od té doby pohoda - cca dva roky dennodenně v provozu.

NO_HITS  
Laďa
2013-10-20 12:32:12

mě to na tom samým motoru dělala rozpadlý hadička podtlaku od regulátoru paliva co de za sání na regulátor kterej je na liště se vstřikama - zkontroluj ju

2013-10-29 15:02:44

no_hits: Dakujem za rady, musim sa nato pozriet, este neviem, kde presne to je, ale opytam sa kamaratov a pozriem sa nato a dam vediet ako som s tym pochodil a ked nie, tak skusim to s tym pedalom, ked budem uz zufali :)

NO_HITS  
Laďa
2013-10-29 15:35:46

http://www.nissanclub.cz/...20204_20130712_173141.jpg takhle to vypadalo u mě

je to tahle hadička co je vepředu , de z boku sacích svodů doleva nahoru do toho klobouču , to je FPR - regulátor tlaku paliva, když se postavíš před auto tak je to vpravo - strana řidiče (pro HonzuBK levá strana automobilu :D )

http://www.nissanclub.cz/...20360_20130725_174059.jpg

2013-10-29 15:42:45

dal jsem tam aditivum tohle

http://www.oleje.cz/p/stp...stemu-benzin-200-ml--1790

a jak jsem projel zhruba 100km s timhle tak problem byl nahle vyresen.a co 5000km doporucuju projet aspon 100km na benzin v ruznych podminkach

NO_HITS  
Laďa
2013-10-29 20:09:22

martinmarosz: já používám toto http://www.oleje.cz/p/vif...benzin-aditiv-500-ml--826 zatímco ostatních výrobců musíš do nádrže vlít celí balení, tady to sou jenom 2 uzávěry, je toho na 500L takže na 10 plných nádrží benzínu což znamená že tě to na nádrž vyjde o nějákých +22kč místo 250 a víc a učinek je stejnej

2013-10-31 08:24:08

no_hits: Dakujem za radu, nasiel som jednu hadicku, asi to bola ta, co si spominal a bola roztrhnuta, mal som velku radost, ze len to prelepim a casom zohnam novu a budem mat po problemy, ale ked som to zalepil s izolepou, tak sa to len zhorsilo. Tahsie starty pri teplom motore, musim aj do plynu tuknut a takmer stale je na 500 az 600 otackach, az po velmi dlhej dobe to vyjde na 800 a to nieje este ani ventilator spusteny a uz sa trapi. Ked potocim volant v neutrale alebo pribrzdim tak klesnu dole a potom do cca az troch sekundach vijdu naspet. Moze to byt aj preto, ze son bol nedavno v nissane a nasyavili klapku na 100%, lebo vraj som ju mal na 137%. Ci si to este len zvyka? Uz nerozumiem nicomu. Inak dodam fotku tej hadicky aj z dialky, kde som ju nasiel.

NO_HITS  
Laďa
2013-10-31 13:27:23

radkonfs: když to stáhneš páskou, tak tu hadičku zmíčkneš a ucpeš, takže místo toho že to přisává víc vzduchu , tak to nesaje nic možná to dělá i ta klapka

2013-11-02 20:09:46

no_hits: No takze dnes som tam dal novu hadicku, ale od povodnej sa lisi tym, ze ma troska mensi vnutorny priemer a napriek tomu sa vobec nic nezmenilo. Je to stale na prd. Auto som mal do teraz velmi rad a povazoval som ho za velmi spolahlive a odolne, ale toto ma vytaca do nepricetna, tak uz neviem co s tym. A mam este jeden problem a to, ze sa mi prilis casto spusta ventilator na chladenie motora, aj ked kvapalina je tam nova dnes menena, nic sa nezmenilo. Stale sa casto spusta a teplota vnutri na ukazovateli je v pohode, takze sa neprehrieva. No a ked sa stretnu tie dva problemy, ventilator a nizke otacky, ktore nevybehuju naspet, tak zdochnutie iste. Zatial som dal do toho 52 eur, co nieje vela, ale nic sa nezmenilo, tak potom nato je to dost. Ak by si mi vedel poradit, bol by som uz konecne stastny, inak to auto podpalim, kedze je na LPG, pojde to lahko, aspon nieco. Dakujem

2013-11-03 19:01:05

radkonfs: vyměň konečně ten volnoběžný ventil a nic neřeš. Na vrakáči za 500Kč.

2013-11-03 23:02:02

vincent: Ten ventil sa snazim najst uz od zaciatku, ale ked to nieje take jednonuche, aspon tu na SR, tak potom som zacal riesit ostatne veci okolo toho.

2013-11-04 22:30:30

radkonfs: OK, ještě ho můžeš vyzkoušet tak, že jedeš například na dvojku po rovné silnici čtyřicítkou. Sundáš nohu s plynu, auto začne brzdit motorem, ale jen zhruba do 1200 otáček. Pak ucítíš že samo přidá a pojede konstantní rychlostí a motor nezhasne. Pokud padají otáčky pořád niž a auto začne cukat a poskakovat a třeba i zhasne, tak ventil funguje špatně nebo vůbec. Problém bude v něm, nebo v elektrické části odkud dostává signál, tzn. snímač zátěže motoru, nevím jak se přesně jmenuje, ale už se to tu někde řešilo.

2013-11-04 23:49:29

vincent: hned zajtra to skusim a dam vediet ako sa auto chovalo

NO_HITS  
Laďa
2013-11-05 09:46:49

radkonfs: AAC ventil (volnoběžný) většinou blbne spíš tak, že pomalu padají otáčky - unavená pružinka samozřejmě toto může být výjimka http://www.nissanclub.cz/...d/68348/full/kif_1336.jpg vpravo dole hnědej konektor. Akorát se tam nedá šrobovákem dostat, musel bys asi shodit celou klapku.

Problematika AAC ventilu se dost řešila tady http://www.nissanclub.cz/...l-video-z-datascanu-55741


Odpovědět

1  2