Fórum - Téma


NISSAN X-TRAIL 2.2 TDI 84 kW - nelze nastartovat


Fórum X-Trail T30 NISSAN X-TRAIL 2.2 TDI 84 kW - nelze nastartovat

Informace o modelu: Nissan X-Trail T30 / Classic


1  2  3

2014-09-04 21:29:50

Na úvod bych se měl asi jako nováček představit, když po vás budu chtít poradit. Nejsem majitelem tohoto Nisanu, a podle toho, co jsem tu už četl, snad jsem i rád. Majitelem toho auta je moje dcera, která, jak chápete tomu nemůže rozumět, a zeťák je elektrikář, který po víkendu odjede na montáž a vrátí se před dalším víkendem... Takže to zbývá na mě, protože do servisu tady v Liberci to nelze dát, už podle některého z předchozích příspěvků, ale i proto, že malou opravu dříve navýšil tak, že to ani pojišťovna nevzala...... Už jsem si tu přečetl dost předchozích příspěvků, ale vzhledem k tomu, že ten motor neznám, viděl jsem ho jednou, a ani automechanici s tím nechtějí mít nic společného, bych se rád dozvěděl o tom více informací. Chtěl jsem si stáhnout třeba nějaký servisní manuál, ale po zadání WIN kódu mi to nabídlo benzín, tak... Jestli jste ochotni mi poradit, což jsem už četl v předchozích příspěvcích, tak bych měl několik otázek. Budu se ptát polopasticky, protože nejsem žádný odborník, a vzhledem ke svému věku potřebuji všechno dobře vysvětlit.

Na úvod trochu popíšu situaci, kterou přesně neznám, auto jezdilo, ale po týdnu stání nešlo nastartovat. Zeťák se v tom vrtal zkoušel dopumpovat naftu, a nějakým způsobem se mu to podařilo nastartovat, a celý víkend to jezdilo. Další víkend se to opakovalo, opět to nějak zprovoznil, zajel na vrakáč, koupil ruční pumpu a vyměnil ji. Auto chytilo a jezdilo. Další týden opět ani neškytlo, ale zase nějakým způsobem se to podařilo nastartovat. Odjel si s klukama zaspotrovat, a po 1,5 hodině auto nechtělo nastartovat. Opět pumpoval, vztekal se...... až to chytilo, dojel domů, a víc to nechytilo. Sehnal nějaké automechaniky, kteří si pro to přijeli, aby to odtáhli, připojili nějakou chytrou krabičku, která ale neukázala žádnou chybu. Při tom odtahu to zkusili roztáhnout, a ono to prý zahulilo a chytilo. Odjeli do servisu, něco tam prý čistili, měřili.... nechali si zaplatit, auto odjelo domů, a příští víkend už opět nechytilo, ani po několikahodinovém pumpování....na telefon automechanici nereagovali. Zjistil jsem, když jsem povolil trubku od čerpadla, že v tom roilu není vůbec žádný tlak, ani při startování. Když jsem sundal hadici z vratného potrubí do nádrže, tak při startování z toho tekla nafta, takže se čerpadlo točí, a není ukroucené.

Teď bych měl pár dotazů. V nádrži je nějaké podávací čerpadlo, třeba jako u benzíňáků? Kolik SCV ventilů má tento model? Mohu nějakým způsobem dostat naftu do roilu. Dostanu se nějak k tomu čerpadlu, abych mohl odpojit napájení těch SCV ventilů, popřípadě ho demontoval? ( Nemám to totiž u baráku, ale musel bych jet přes celý Liberec se tam podívat) Pokud by měla být nafta na roilu po odpojení SCV ventilu-ů, a nebude tam, co potom?

Pokud by jste mi mohli dát nějakou další radu, co vyzkoušet, jak postupovat.... budu vám chlapci vděčný. Nejlepší by bylo, kdyby byl se někdo znalý z okolí Liberce, pokud by toto všechno selhalo, mohl na to přijet podívat.

Už předem vám chlapci děkuji za vaše rady, nenechte mě se v tom utopit.

2014-09-04 23:01:46

mila198: V railu neni tlak?alebo neni žadna nafta?

Ak nafta je a neni tlak tak je problem s niektorou tryskou(prepušta všetok tlak do prepadu)Najjednoduhšia diagnostika konkretnej trysky je vyrobit si blendu a po jednej trubke od railu odpajat,blendovat a skušat štartovat

,ak tam nafta neni tak je problem s SCV ventilmi na čerpadle(samozrejme pri vylučeni problemu s upchatou trubkou z nadrže.

http://eshop.dimid.cz/vyhledano/ zeleny

http://eshop.dimid.cz/vyhledano/ červeny

čerpadlo v nadrži neni.

Tiež treba pozriet hadičku čo vychadza z hlavy,na spolujazdcovej strane zozadu ,je to spoločny prepad z trysiek ak je hadička po natlačeni ručnou pumpou mokra tak sa tam zavzdušnuje cely system.

2014-09-05 08:43:45

sjaro: Když jsem odpojil trubku od čerpadla, tak při startování z ní nešla žádná nafta. Jestli je v railu nafta nevím, ale ani při povolení všech vstřikovacích trubiček a připojeném přívodu z čerpadla nikde ani nekáplo, takže jsem toho názoru, že z čerpadla mi žádná nafta nejde. Proto bych rád věděl, jak tu naftu dostat do railu(odpojením nějakého SCV ventilu?...).

Ucpaná trubka z nádrže zřejmě není, protože na výstupu ruční pumpy po odpojení hadičky je při stlačení pumpy okamžitě nafta, a při protočení motoru se vrací zpětným potrubím do nádrže. Předpokládám, že za čerpadlo do railu už nejde, když je suchá trubka i při startování.

Nevím, co jsi mi chtěl ukázat v těch odkazech, po kliknutí se mi otevřelo 120 nabídek!?

Při pumpování ruční pumpou se mi tedy má dostat nafta až kam? A kam ne?

Tento model má tedy dva, nebo jeden SCV ventil?

Chtěl bych vložit fotku, ale nevím, jak to tu funguje, jestli ji musím uložit někam, a dát sem pouze url adresu....

Už jsem asi na to přišel, je toto z mého modelu?

2014-09-05 09:00:32

Ked je to 84kw tak su tam dva SCV ventily - cerveny a zeleny ako pisal sjaro len mu hodilo zle linky

2014-09-05 09:10:21

kevin66: Díky kevine, ale ještě bych se tě chtěl dotázat, jestli by jsi věděl, který odpojit, abych dostal tu naftu z čerpadla do railu. Našel jsem nějakou fotografii motoru, a když vidím kde je to čerpadlo s SCV ventily zastrčené, tak nedokážu pochopit, jak se k tomu dá dostat.

2014-09-05 09:17:32

mila198: Rad by som ti poradil ale tiez vobec neviem...treba asi pockat kym bude Sjaro online, alebo niekto kto ma skusenost..

2014-09-05 10:47:11

mila198: Ahoj, na 99% jsou špatné oba dva SCV ventily / červený a zelený/. je třeba je vyměnit za nové. Prodávají se v sadě, stojí do 7.000,-Kč. závada se dá potvrdit tak, že vemeš jakoukoliv diagnostiku, kterou si můžeš zjistit skutečný tlak paliva v railu při startu. Pokud je tam "0" , tak jsou to SCV ventily. vyměnit je můžeš i sám, je třeba demontovat stěrače, kompl.plastové torpédo, motorek stěračů a pod ním plech.torpedu, pak k těm ventilům dostaneš. Po výměnně netřeba žádnou diagnostiku, jen díky zavzdušnění budeš déle startovat. Oprava cca 2 hodin.

2014-09-05 11:04:35

zedkar: nevíte někdo o levnějších, třeba v Polsku? měníme to teď dost často a když někomu řeknem kolik to koštuje, tak mu málem dáváme první pomoc!!. Jde třeba vyměnit jen jeden, nebo jsou nějak spárované??

2014-09-05 14:38:24

zedkar: Tak tou první zprávou nejsem moc nadšený (7000,-), ale za tu druhou ti děkuji. I když jsem to viděl jen jednou, tak jsem si říkal, že ten přístup k tomu nebude nejjednodušší. Ještě stále bych ale chtěl vědět, jestli se do toho railu dá dostat ta nafta po odpojení napájení ventilů, mám dojem, že jsem někde něco takového četl, ale bohužel si nepamatuji kde.

2014-09-05 16:35:15

mila198: http://eshop.dimid.cz/pro...lacni-ventil-scv-2557.htm

http://eshop.dimid.cz/pro...lacni-ventil-scv-2559.htm

Odpojenie od elekriky ti nepomože je pridrety a je otvoreny do prepadu,ak sa ti chce s tym hrat tak ich vytiahni a daj do ultrazvuku nachvilu to pomože,ale može sa stat že ked to budeš najmenej čakat znovu sa zasekne a odtah može byt drahši ako nove ventily,nehovoriac o tom že ked sa zadieraju dviha sa tlak na hrazde a je tam zbytočne vačšia spotreba.

Odpojenie ktore si čital je možne v pripade že je na aute el.porucha a ECM cez ventil uzatvori privod paliva,na odskušanie vtedy je možne ventil odpojit od štavy ale čerpadlo vtedy ide bez regulacie plnym tlakom paliva do hrazdy,vačšinou sa to skuša na čerpadlach s jednym ventilom ten ovlada privod.

V tvojom pripade je jeden na regulaciu privodu a druhy na regulaciu prepadu.Ten čo reguluje prepad maš zaseknuty v otvorenej polohe,takže odpojenie ti nepomože.

Cely problem je v kvalite nafty a pravidelnom vymienani naftoveho filtra.

2014-09-05 18:30:16

Moc děkuji za objasnění, i za tip na ty ventily. Takže jiná možnost testování tedy už není, jsou to opravdu ty SCV ventily?! Nerad bych něco přeskočil a nechal mladé vypláznout prachy zbytečně, protože to auto je už stálo nemálo peněz. Naposledy to byly vstřiky, a od té doby netankují žádnou lacinou nebo špatnou naftu, myslím si, že tankují jen na Benzině, ale hlavu bych za to nemohl dát. V těch chytrých skříňkách se nevyznám, to za mých mladých let nebylo, ale nikdo nechápe, že neukazují žádnou chybu. Podle nich je to auto naprosto v pořádku, jenom nevrčí. Zkusím tedy vyndat ty ventily, a jestli seženu někoho, kdo by to vyčistil v ultrazvuku, tak bych to pak zkusil nastartovat, a pokud by se povedlo, tak bych hned nechal koupit ty ventily nové, aby to auto opět fungovalo.

2014-09-05 21:36:27

mila198: Ešte možeš skusit na jednom konci hrazdy je el.regulačny ventil a na druhom konci smerom k prevodovke je mechanicky pretlakovy(poistny).Z toho mechanickeho možeš odpojit hadičku a pozriet či pri štartovani z neho nevali nafta.Ale to by sa v nom musel niekto hrabat a potratit z neho veci.Nerozoberat lebo sa ti rozpadne.

2014-09-05 21:50:16

sjaro: Hrazdou myslíš ten rail? Do něho asi žádná nafta neteče, a teď si nevzpomínám, jestli je tam vůbec nějaký přetlakový ventil s hadičkou. Jak jsem psal viděl jsem ten motor jednou, a moje paměť není v žádném případě fotografická. A na té druhé straně je něco, co jsem považoval spíše za čidlo tlaku, protože nechápu, jak a co by to mohlo regulovat. Tam jsou snad pouze dva dráty a nic víc.

2014-09-06 09:19:54

mila198: Je tak ako som pisal na jedne strane je dvojpinove čidlo a na druhej strane je holender z ktoreho ide prepadova hadička pod holendrom je pretlakovy ventil.

2014-09-06 09:31:03

sjaro: Díky za fotku, to je lepší, než kdejaké vysvětlování. Já jsem si všimnul toho čidla, ale na druhé straně toho přetlakového ventilu ne. Našel jsem na netu schema systému Common Roil. Je to asi něco trochu jiného jak X-Trail, ale v zásadě je princip asi stejný, jen mám dojem, že od kompletu čerpadlo, ventily a vysokotlaké pumpy by mělo být vratné potrubí asi do nádrže. Je to tak?

2014-09-06 12:59:20

mila198: U nissana je to trochu ine.V nadrži podavacie čerpadlo nema.Potrubie z nadrže ma ako prve spetny ventil na vstupe do filtra(podla mna neštastne riešenie akakolvek špina z nadrže ho znefunkčni),potom filter a z filtra do vysokotlakeho čerpadla,z neho do rampy(railu) a odtial do trysiek.

Spatečeka-Prepad z trysiek je zapojeny do privodu pred čerpadlo(mam pocit že kvoli tomu aby nemuseli použit chladenie nafty do nadrže)Prepad z čerpadla a z rampy spojeny a do nadrže.

Problem byva u Nissana aj s deravou hadičkou na vystupe z hlavy(prepad z trysiek ak chyta vzduch a na filtri prepušta spetny ventil tak do rana je system bez nafty a plny vzduchu,pretože je zapojena do plusu.

A ako funguju ventily na čerpadle som ti už pisal ,(v skratke)ventil na rampe snima tlak a cez R.J.reguluje ventilom(mi) na čerpadle.Napr. v tvojom pripade na rampe musi byt tlak pri volnobehu 34Mpa

2014-09-06 14:09:57

sjaro: Opět ti děkuji, koukám, že mi tady pracujeme na zprovoznění toho X-Traila, a hlavní, kdo by měl makat - zeťák, kterému jsem ráno volal, aby si přečetl celé toto fórum, a aby mi vyfotil některé části je asi v klidu a nic se neděje. Asi ho budu muset sprdnout!

Teď mi konečně došlo, když jsi někde nahoře psal, že pokud by byla vadná hadička od přepadu z trysek, že by se to mohlo zavzdušňovat. A to vlastně proto, že se to nevrací do nádrže, ale před čerpadlo. Tato hadička vypadá asi jako zdravá.

Dnes odpoledne se tu přehnala bouřka, tak doufám, že zítra bude vhodné počasí, aby jsme se pustili do rozebírání, pak se opět ozvu.

2014-09-07 11:16:03

Tak dnes ráno opět vykouklo sluníčko, tak jsem zajel k zeťákovi, aby jsme se pustili do toho rozebírání. Díky vašim radám jsme se dostali k SCV ventilům, a nejhorší bylo dostat z červeného ventilu konektor, který tam držel a nechtěl jít odjistit a sundat, nakonec ale nevydržel a pustil se. Ventily jsou demontované, teď jen sehnat nové, vyměnit je a nastartovat.

A k tomu bych se rád opět zeptal, jestli to máme celé smontovat a startovat, nebo je lepší nejdříve zjistit, jestli jde nafta z trubky čerpadla, potom povolit nějakou vstřikovací trubku na railu, a až tam poteče nafta, tak teprve to celé uzavřít a snažit se to nastarovat?

2014-09-07 21:54:23

mila198: Poskladat natahat ručnou pumpou a naštartovat

2014-09-08 13:27:23

Tak chlapci, ještě včera večer dcera sehnala někoho, kdo byl ochoten nám prodat SCV ventily, a skoro v noci nám je za 5000 Kč prodal. Takže nejenom vy, ale i někteří jiní jsou aktivní i v neděli. Dnes jsme ventily namontovali, napumpovali, já jsem ještě pumpoval při startování, a NISSAN téměř na otočení naskočil! Chtěl bych nejen hlavnímu aktérovi, ale všem co mi tu poradili, poděkovat, protože nevěřím tomu, že by to ti "automechanici", kteří mluvili o špatném čerpadle......, to někdy dali dohromady, protože nejdůležitější je o tom něco vědět. A Ty sjaro, víš o čem mluvíš. I já jsem tu získal další vědomosti, které mi možná budou ještě někdy k užitku.

JEŠTĚ JEDNOU DĚKUJI


Odpovědět

1  2  3