Fórum - Téma


Nissan Primera P12 1.9 dci


Fórum Primera P12 Nissan Primera P12 1.9 dci

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1 ......... 3  4  5  6  7

2015-07-07 13:41:09

vinco: Myslíš že roky;) budu klidnější až tam bude nová a na kolik tě vyšla? Je to taky 1.9dci. A já si říkal proč je motor špinavej od oleje. Nejvíc mě mrzí že jsem říkal svýmu mechanikovi že mám asi egr v háji a ten aniž by se podíval tak řekl že asi jo. Asi je načase vyměnit mechanika.

2015-07-07 14:09:27

robko: tam ide len origoš hadica. jedna je za 140 eur a druhá sa dá tak do 100 eur. a mechanika nemeň. oni všetko pripoja na diagnostiku a zistia že auto nemá chybu. aj ja som dal nové egr. našťastie mi ho mechanik zohnal za svoje zľavy tak cca za 70 eur. ale diery našiel iný - nediagnostikový mechanik - amatér. ja mám teraz ešte galibu s tým snímačom polohy kľuky. keď motor začne mať také kotly - drobné výpadky pri akcelerácii, tak senzor vyberiem, postriekam ho nejakým čističom, zakrútim naspäť a auto zas ide. neviem, či sa tam dostáva nadmerné množstvo nečistoty - sú totaké mikropiliny, alebo je ten senzor vadný. čítal sum tu niekde na fóre, že tie senzory niekdo má, myslím v čechách a nie za draho. ak by toto čítal, mohol by sa mi ozvať. skúsil by som to vymeniť.

2015-07-07 20:38:09

vinco: ahoj vinco, ... a kde boli tie mikropiliny, o ktorých píšeš, že ich vždy vyčistíš nejakým čističom? Sú z vnútornej časti, kde je snímač kľuky zasunutý do otvoru? Len aby to neboli kovové mikropiliny z motorovej časti, kde už dochádza k nejakému nadmernému oderu pohybujúcich sa častí v bloku motora ...

Len ma to takto napadlo a spozornel som pri slove mikropiliny ... a dúfam, že sa nepotvrdí môj predpoklad ...

2015-07-08 15:21:16

vife: sú na tom čidle, keď ho vytiahnem. z toho čidla trčí taká magnetka a na nej je pár prichytených. a kľudne to môže byť z opotrebenia motora. rok výroby 2003 a 16000 km.

2015-07-13 08:07:37

Ahoj, prosí­m o radu. Chystám se koupit Primeru P12 1,9 dci a rad bych věděl, na co si dát pozor a co si mám na autě zkontrolovat, abych nenaletěl. Je to auto z dovozu a budu ho kupovat v bazaru.Kdyby někoho zají­malo proč právě Primeru, tak proto, Že jsem dlouho měl Hondu Shuttle a hledal jsem podobně prostorný japonský vůz (teď už mi stačí pětimístný) a věřím, že Primera bude stejně tak spolehlivá. Zároveň jsem chtěl i trochu uspořit na palivu. Dost teď jezdí­m a průměr 10 l benzinu je na dnešní­ dobu moc. Původně jsem chtěl. Accorda, ale ty si pořád drží­ dost vysokou cenu a Primera mě kromě ceny přitahuje i svým originální­m designem. Diky za rady a názory.

2015-07-13 13:29:20

Japonské logo, francúzsky majiteľ...

2015-07-13 13:53:56

Ale prd... francouzsky je motor (ne zrovna spolehlivy), jinak auto je OK. Osobne bych volil 2.2 naftu nebo 1.8 benzin (dat bacha na pripadnou spotrebu oleje).

2015-07-13 13:57:23

A to sa dá ako?

2015-07-13 13:59:36

jaroslavk: napočúvaj o francúzoch. vyrábali to komplet v anglicku. a keď som vytiahol sitko, plavák a čerpadlo z nádrže, tak tam bolo napísané MADE IN CZECH REPUBLIC. a v lagúne je iný motor, aj keď napr. servopumpa je absolútne identická.

2015-07-13 17:32:07

jaroslavk: a ešte som chcel, že spoľahlivé to je. len treba prejsť detaily - hadice a drôtiky. a ten olej pravidelne meniť. nikedy tam nedaj lavor 5w40 - viete čo myslím lavórom. mne nežeire ani kvapku oleja.

2015-07-13 21:39:54

jaroslavk: presedlal som z Nissan P11, 2.0TD, 66kW na P12, 1.9dci, 88kW, HTB r.v.2006 a som zatiaľ veľmi spokojný, mením olej 1x ročne, bez ohľadu na interval výmeny oleja v servisnej knižke, lejem zn. MOBIL... inak po motorickej stránke je to OK, motor dynamický, priemerná spotreba za 2 roky sledovania je 6.4L... jazdím mesto cca 55% zbytok mimo mesto... Na ceste auto drží, aj v zákrutách sedí, pérovanie je trochu tvrdšie, ale mne to absolútne nevadí... Problémy s autom zatiaľ žiadne... chystám sa t.r. na výmenu rozvodov, kladky a remeň...

Napíš ešte, že koľko bude mať tvoja vyhliadnutá P12, 1.9dci najazdené km...

2015-07-13 22:20:19

vinco: : Byl jsem v Nissanu a rovnou jsem se ptal na tu hadicu. Tak nová stojí 2900kc a po registraci na stránce youplusnissan.cz je sleva na servis a náhradní díly 30%

2015-07-14 07:37:10

vife: Zdravím . Moje vyhlédnutá Primera má cca 198000 km. Podle fotek vypadá v interiétu zachovale, žádné odřené a popraskané plasty, sedačky a čalounění také vypadají dobře. Jinak je to rok 2004, má DVD mechaniku a ovládání rádia na volantu. Jedu se na ní fyzicky podívat dnes odpoledne, tak budu moudřejší. Na rozvody se v každém případě chystám také, dělal jsem vždy na každém autě po koupi. Mám v rodině mechanika s vlastním servisem (nemyslím tím garáž), takže jsem poučen o výměnách oleje atd. Má zkušenosti i s těmito motory (z Laguny), takže vím, že jsou poměrně spolehlivé, když dostanou to, co potřebují. Moje Honda 2,2 benzín z roku 1995 má najeto 320000, měním pravidelně olej po 10000 km (už to dělali podle servisu Honda od nového auta) a nemám žádný problém. Během výměny spotřebuje cca 0,5 l oleje, což je super a mnohdy nová auta chtějí více. Osobně si myslím, že výměna olejů po 20000 a více km jsou nesmysl. Chystám se na kratší intervaly i u Primery, zase tolik to nestojí

Jen jsem byl upozorněn prodejcem, že chybí DVD s mapami, ale už jsem zde na fóru našel témata, které se tomu věnují, tak to snad vyřeším.

Díky všem za ohlasy a názory.

2015-07-14 07:45:47

jagy: Děkuji za názor, ale 1,8 benzín nechci kvůli spotřebě a s 2,2 nemá můj bratr mechanik dobrou zkušenost. Řešil již vadné vstřiky a není u nich možnost repase, pouze nové za cca 9000,- kč za kus. A auto si nevybírám na rok nebo dva, takže se připravuji na vše. A dát 36000,- za vstřiky při současných cenách auta okolo 60000,- je moc.

Každopádně díky za názor. Chápu, že každý má své zkušenosti a podle jednoho nebo dvou záporných ohlasů nelze soudit všechna auta.

2015-07-14 08:45:30

Ještě jedna věc, poradí prosím někdo, kde na motoru najdu typ motoru? Nikde jsem nenašel info a rád bych si ho zkontroloval, než auto koupím. Díky.

2015-07-14 09:27:44

robko: tak to máš cca 2000 českých, koľko je to eur ? to je to isté. 80. keď je hadica vytiahnutá, ja by som to robil vulkanizačnou páskou. ale ani tá nie je zadarmo,

2015-08-24 10:14:24

Spomeniem to tu, lebo sa tu o ventiloch a rozvodoch debatovalo. Vo veľmi bojových podmienkach za obrovskej priazne hviezd mi na ceste - ale fakt na hlavnej ceste z Varny do Burgasu zaparkovanému vedľa miniautoservisu dobrý kamarát menil rozvdy, ozubnnené koleso na vačke a dva ohnuté ventily - ohnuté nárazom o piest. Mechanici už vedia o čom píšem a hovoria si: " Ďalší ....... , čo nevymenil rozvod včas. " Ale môj mal nabehnutých len 70 000 km. Po cca 3 x 5 hodín roboty sme auto naštartovali, urbili skúšobnú jazdu a o dve hodiny som sa vybral na 1350 km púť domov. Auto ide OK, len sa tam objavilo pár zvukov navyše. Jeden je zrejme tá odpružená remenica na kľuke, ktorú som už 2x menil, lebo sa zmenil ťah od rozvodového remeňa na ňu, ale ten zvuk je zatiaľ zanedbateľný a identifukujem ho len ja na voľnobeh (lebo som to už počul nahlas). Druhý je také tikotanie ventilov, ktoré je podľa mňa spôsobené tým, že sme nevymenili také kovové poldecáky, ktoré sú na ventiloch (zakryje sa nimi tá struna) a vačka vlastne otvára ventily tlačením na ne. Neviem, ako sa to volá. Ale mikrometrom som tam s bulharským mechanikom premeriaval hrúbku tej steny - dna a našli sme tam rozdiel až 0,07 mm. Samozrejme, že sme si nepoznačili, ktorý bol z ktorého ventilu a tak sú tam dané náhodne. A tretí je taký piskot, ktorý sa ozve len pri roztočení, neviem presne určiť, či dopnutí remeňa alebo zopnutí turba. Mechanik čo to skladal tvrdí, že je to od rozvodového remeňa - viac napnutý, ale mohla by to byť aj nejaká netesnosť okolo turba. Výkon auta je veeeeľmi uspokojivý.

Takže sumár otázok:

1. Mám tie kovové šálky - poldecáky na ventiloch dať vymeniť ? A prehodiť aj nový remeň, ak tento má 2000 km ? (lebo bude musieť ísť dolu pri výmene šálok asi)

2 Mohli sme zabudnúť pri zhadzovaní hlavy niečo dotiahnuť na turbe, že to teraz píska alebo to môže byť viac napnutý remeň ? Ten piskot inak nie je veľmi rušivý, je to také skôr nenápadné a motor to v pohode prehlučí.

2015-08-31 08:23:42

Npozreli by ste niekto na tom zásobníku podtlaku, či sú tam obsadené všetky diery ? My sme pri skladaní asi zabudli nejakú hadicu.

2015-11-28 16:30:55

AHoj... mám vymenené rozvody (ozubený remeň, vodná pumpa a napínacia kladka - KIT INA)

http://www.autodielygafa....cturer=INA&viewas=tecdock

Motor mám už 2. týždeň po výmene rozvodov a stále je dosť hlučný, hluk vychádza spod krytu rozvodov, výmenu robil mechanik z Nissanu, s 1.9dCi už má skúsenosti s výmenami rozvodov, ale nerobil to priamo v Nissane, dohodol som sa s ním inak..., Povedal mi, že u tohto typu motora 1.9dCi je zvýšená hlučnosť rozvodového remeňa v poriadku, že remeň sa vraj potrebuje vyhučať... trochu to nechápem... auto síce ide normálne, ale ten hluk mi dosť vadí... asi po 1 týždni hluk naozaj trochu klesol, už motor tak nesviští... ale vždy to hučí viacej ako pred výmenou..., pred výmenou išiel motor naozaj ticho, na diesel je 1.9dCI naozaj tichý motor, ale teraz ...?

Mne ten hluk pripomína dávne časy, ked som ešte mal Š.Favorit a na klinový remeň som striekol akúsi chémiu na oživenie priľnavosti klinového remeňa, akoby tá guma na kladkách mľaskala, čiže sa zvýšila priľnavosť remeňa ku kladkám na úkor zvýšenej hlučnosti.

Predtým som mal Primeru P11, 2.0TD a po výmene rozvodov išiel motor normálne a ticho, ani som nevedel, že mi vymenili rozvody

Je to normálne ten hluk ...? AKé máte Vy skúsenosti po výmene rozvodov?

2015-11-28 17:10:40

vife:Len aby to nebolo velmi našponovane.


Odpovědět

1 ......... 3  4  5  6  7