Fórum - Téma


P12 - 1.9 dci, F9Q


Fórum Primera P12 P12 - 1.9 dci, F9Q

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Primera P12  |  Naše vozidla


1  2  3  4  5 ......... 7

2015-04-03 23:42:28

sjaro: tá 17ka to myslíš žhavenie žhavičov, alebo aj nejaký predhrev vzduchu do sania, keď je to na filtri ?

 sjaro
2015-04-03 23:59:29

vinco: Rele žhavičov motora.To že je prišrobovane o filter nema nič spoločne s filtrom ani so sanim.

2015-04-04 00:02:55

sjaro: díky za info. vôbec by som to tam nehľadal.

 sjaro
2015-04-04 00:57:15

Tu ešte jeden obrazok

2015-04-04 16:28:56

vinco, sjaro dik za pomoc

2015-04-05 11:53:37

Ešte Vás prosim... kde je ten EGR ventil na 1.9dCi ?

A prosim aj o upresnenie, čo sú tie dielce, kde sú len šípky bez popisu. Dakujem.

 sjaro
2015-04-05 12:36:52

vife: EGR je pod tym hlinikovym kolenom.Treti obrazok.

Na druhom obrazku je el.magneticky ventil ovladania turba alebo klapky v sani.Pozri hadičku od klapky kam ide.A to pod potrubim nevidim nemam tu take auto neviem sa pozriet

2015-04-06 19:28:14

Cavte vsetci.mam otazku ci niekto neriesil vymenu motora z laguny 1.9dci 88kw f9q do primery.moj motor skoncil karieru a lacnejsie je ho vymenit.ten z laguny mam bez vstrekov a cerpadla staci to prehodit zo stareho motora ci tam treba nieco este pozmenit?laguna ma na bloku f9k a primera f9a.vraj je to ten isty motor no zatial co uz vidim je tam asi iny rozvod.ma niekto s tymto nejaku skusenost? dakujem za kazdu radu

 sjaro
2015-04-06 19:41:46

jean21: Iny rozvod nema ,motor by mal byt rovnaky

2015-04-06 20:29:28

sjaro: no na tom z laguny je mensie koleso vacky a zrejme cerpadlo co tam bolo malo vacsie koleso pretoze remen je dlhy ked som tam zalozil vstrek.cerpadlo z primery.podla toho tam bol iny prevod a zrejme aj ine casovanie...

2015-04-06 22:05:04

jean21: Tak ako som písal http://www.nissanclub.cz/...um-tema/p12-laguna-153556...

holomotor by mal byť rovnaký,... práve v týchto dňoch som sa trochu vrtal v motoroch F9Q 800 a všimol som si, že tie motory do Renaultoch sú trochu odlišné ako v Nissanoch... a môžu sa líšiť možno aj tým rozvodom a iným časovaním ventilov... na prvý pohľad sa zdajú motory akoby rovnaké, ale zrejme v skutočnosti sú medzi nimi nejaké rozdiely... toto by vedeli presnejšie posúdiť asi len skúsení mechanici, ktorým už zopár motorov prešlo cez ruky... alebo niekto, kto už takú výmenu robil...

 sjaro
2015-04-06 22:30:38

jean21: http://e-cat.sk/catalog/d...ag/C/tovar/15479583/tab/3 tu je rozvod na P12 1,9 dci vratne vodnej pumpy.

Ak maš menšie koleso vačky tak by muselo byt aj menšie koleso kluky.Na kluke musi byt polovica zubov vačky.

Maš motor z renaulta 1,9 dci ,nechyba ti tam nahodou aj kladka?

http://e-cat.sk/catalog/d...ag/C/tovar/15479583/tab/4

2015-04-24 08:15:47

Ahojte, ... chcem sa opýtať, či motor 1.9 dCi F9Q má alebo nemá na ventiloch hydroštely ???

... lebo som pozeral do priručky na udržbu motora F9Q a prekvapila ma informacia, že po 100 000 km treba kontrolovat vôľu na sacích a vyfukových ventiloch...a v pripade vôle ju nastaviť ... ja som myslel, že motor má hydroštely na ventiloch, takže vôľu netreba kontrolovať? Ale motor 1,9dCi F9Q zrejme hydroštely nemá, že ... ???

2015-05-25 20:13:42

cavte.tak rozvod som poskladal bolo potrebne vymenit aj koliesko kluky a vacky a rozvod bol ok.ALE teraz mam iny problem.nema nahodou niekto niekde pohodenu remenicu vacky alebo kde by som ju mohol zohnat?moja je ko.dakujem za rady

2015-06-03 14:29:53

Ahoj tak mam v háji EGR ventil. Zkoušel jsem ho už třikrát pořádně vyčistit s nic. Stále při akceleraci kouří a cuka a když ho odpojím tak jede bez problémů. Už jsem ho jednou měnil a vydržel jen 25tis.km. Je od firmy Pierburg,je to dobrá značka nebo je lepší od jiného výrobce? Díky

2015-06-03 15:28:57

robko: Aj ja som mal s EGRkom rozrobené tak, že keď som ho odpojil tak auto išlo. Kamoš mi zohnal nový a ten tiež blbol. Mechanik mi vymenil jednu hadicu od intercoolera do sania, niečo nastavil na počítači a auto išlo a prestalo dymiť. A ešte snímač polohy kľuky som vyčistil. Už 2x a vždy to prinesie dobrotu. Ale PIERBURG je dobrý EGR. Taký býva tuším aj origoš.

2015-06-03 16:08:42

vinco: A ta hadica byla uvnitř zanesena nebo derava? A ten snímač polohy kliky najdu kde,ptám se protože nejsem mechanik;)

2015-06-03 22:57:02

robko: hadica bola deravá. ale len tak, že vidieť to bolo len podľa mierneho aerosolového olejového poprašku na spodnej časti autobatérie. ja som s tou dierou najazdil dobrých 15 tis km. našiel to taký starý mechanik. osobne som to držal v ruke niekoľkokrát a nič som nenašiel. ten snímač je najlepšia prístupný odspodu auta, keď budeš meniť olej. keď sa postavíš tak, aby si videl olejový filter - ale zdola, tak pri ňom je jedno nejaké čidlo. k nemu ide kábel. ten kábel sa po 30 cm smerom nahor spája do väčšej viazanice ale z nej zároveň znova nadol ide ďalší kábel dole a ide do čidla, ktoré je cca na úrovni olejového filtra a je akoby na priestore blízko spojky. podľa mňa je to nasmerované na zotrvačník. zhora ho zakrývajú také hadice. popisujem to absolútne amatérsky, ale je to jediné miesto, odkiaľ ho dobre vidieť a je k nemu jednoduchý prístup. skúsený mechanik to zmákne aj zhora.

keď som mal tie konektory odpojené a vyštrikované hore, tak som ich odfotil. ten vľavo je od toho čidla pri olejovom filtri a ten vpravo od toho snímača polohy kľuky - to mi povedali v servise. to čidlo len vyberiem, prestreknem nejakým čističom napr. brzdovým a založím naspäť. inak kábel z toho pri filtri som za chodu motora na zdviháku odpojil a ničsa nerozsvietilo, tak neviem, čo to je. tie káble sú samozrejme obaléné v klasických husacích krkoch, len ja som to mal odblanené.

2015-06-04 10:14:48

vinco: Super moc díky,to už bych měl najít. Ještě mám dvě otázky. Dírky v té hadici najdu i když bude motor běžet na volnobeh nebo potřebuju víc otacek. A druhá nevíš jak mám zjistit jestli ten egr ventil fuguje,jako ze přiložit plus a minus na dva s těch asi pěti kontaktů a zjistit zda se otvírá. Většinou to cuká po zahřátí motoru

2015-06-04 19:02:19

robko: tie diery nebolo vidno ani keď som pod otvorenou kapotou držal tú hrubú hadicu v ruke a kamoš stlačil plný plyn. to musí byť motor pod záťažou. ale podľa mňa, ak tam niekde nevidíš nastriekaný olejový opar, tak je hadica v poriadku. a s tým EGR, to nemám poňatia.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7