Fórum - Téma


Nissan Primera P12 1.9 dci


Fórum Primera P12 Nissan Primera P12 1.9 dci

Informace o modelu: Nissan Primera P12


1  2  3  4  5 ......... 7

2015-04-03 23:42:28

sjaro: tá 17ka to myslíš žhavenie žhavičov, alebo aj nejaký predhrev vzduchu do sania, keď je to na filtri ?

2015-04-03 23:59:29

vinco: Rele žhavičov motora.To že je prišrobovane o filter nema nič spoločne s filtrom ani so sanim.

2015-04-04 00:02:55

sjaro: díky za info. vôbec by som to tam nehľadal.

2015-04-04 00:57:15

Tu ešte jeden obrazok

2015-04-04 16:28:56

vinco, sjaro dik za pomoc

2015-04-05 11:53:37

Ešte Vás prosim... kde je ten EGR ventil na 1.9dCi ?

A prosim aj o upresnenie, čo sú tie dielce, kde sú len šípky bez popisu. Dakujem.

2015-04-05 12:36:52

vife: EGR je pod tym hlinikovym kolenom.Treti obrazok.

Na druhom obrazku je el.magneticky ventil ovladania turba alebo klapky v sani.Pozri hadičku od klapky kam ide.A to pod potrubim nevidim nemam tu take auto neviem sa pozriet

2015-04-06 19:28:14

Cavte vsetci.mam otazku ci niekto neriesil vymenu motora z laguny 1.9dci 88kw f9q do primery.moj motor skoncil karieru a lacnejsie je ho vymenit.ten z laguny mam bez vstrekov a cerpadla staci to prehodit zo stareho motora ci tam treba nieco este pozmenit?laguna ma na bloku f9k a primera f9a.vraj je to ten isty motor no zatial co uz vidim je tam asi iny rozvod.ma niekto s tymto nejaku skusenost? dakujem za kazdu radu

2015-04-06 19:41:46

jean21: Iny rozvod nema ,motor by mal byt rovnaky

2015-04-06 20:29:28

sjaro: no na tom z laguny je mensie koleso vacky a zrejme cerpadlo co tam bolo malo vacsie koleso pretoze remen je dlhy ked som tam zalozil vstrek.cerpadlo z primery.podla toho tam bol iny prevod a zrejme aj ine casovanie...

2015-04-06 22:05:04

jean21: Tak ako som písal http://www.nissanclub.cz/...um-tema/p12-laguna-153556...

holomotor by mal byť rovnaký,... práve v týchto dňoch som sa trochu vrtal v motoroch F9Q 800 a všimol som si, že tie motory do Renaultoch sú trochu odlišné ako v Nissanoch... a môžu sa líšiť možno aj tým rozvodom a iným časovaním ventilov... na prvý pohľad sa zdajú motory akoby rovnaké, ale zrejme v skutočnosti sú medzi nimi nejaké rozdiely... toto by vedeli presnejšie posúdiť asi len skúsení mechanici, ktorým už zopár motorov prešlo cez ruky... alebo niekto, kto už takú výmenu robil...

2015-04-06 22:30:38

jean21: http://e-cat.sk/catalog/d...ag/C/tovar/15479583/tab/3 tu je rozvod na P12 1,9 dci vratne vodnej pumpy.

Ak maš menšie koleso vačky tak by muselo byt aj menšie koleso kluky.Na kluke musi byt polovica zubov vačky.

Maš motor z renaulta 1,9 dci ,nechyba ti tam nahodou aj kladka?

http://e-cat.sk/catalog/d...ag/C/tovar/15479583/tab/4

2015-04-24 08:15:47

Ahojte, ... chcem sa opýtať, či motor 1.9 dCi F9Q má alebo nemá na ventiloch hydroštely ???

... lebo som pozeral do priručky na udržbu motora F9Q a prekvapila ma informacia, že po 100 000 km treba kontrolovat vôľu na sacích a vyfukových ventiloch...a v pripade vôle ju nastaviť ... ja som myslel, že motor má hydroštely na ventiloch, takže vôľu netreba kontrolovať? Ale motor 1,9dCi F9Q zrejme hydroštely nemá, že ... ???

2015-05-25 20:13:42

cavte.tak rozvod som poskladal bolo potrebne vymenit aj koliesko kluky a vacky a rozvod bol ok.ALE teraz mam iny problem.nema nahodou niekto niekde pohodenu remenicu vacky alebo kde by som ju mohol zohnat?moja je ko.dakujem za rady

2015-06-03 14:29:53

Ahoj tak mam v háji EGR ventil. Zkoušel jsem ho už třikrát pořádně vyčistit s nic. Stále při akceleraci kouří a cuka a když ho odpojím tak jede bez problémů. Už jsem ho jednou měnil a vydržel jen 25tis.km. Je od firmy Pierburg,je to dobrá značka nebo je lepší od jiného výrobce? Díky

2015-06-03 15:28:57

robko: Aj ja som mal s EGRkom rozrobené tak, že keď som ho odpojil tak auto išlo. Kamoš mi zohnal nový a ten tiež blbol. Mechanik mi vymenil jednu hadicu od intercoolera do sania, niečo nastavil na počítači a auto išlo a prestalo dymiť. A ešte snímač polohy kľuky som vyčistil. Už 2x a vždy to prinesie dobrotu. Ale PIERBURG je dobrý EGR. Taký býva tuším aj origoš.

2015-06-03 16:08:42

vinco: A ta hadica byla uvnitř zanesena nebo derava? A ten snímač polohy kliky najdu kde,ptám se protože nejsem mechanik;)

2015-06-03 22:57:02

robko: hadica bola deravá. ale len tak, že vidieť to bolo len podľa mierneho aerosolového olejového poprašku na spodnej časti autobatérie. ja som s tou dierou najazdil dobrých 15 tis km. našiel to taký starý mechanik. osobne som to držal v ruke niekoľkokrát a nič som nenašiel. ten snímač je najlepšia prístupný odspodu auta, keď budeš meniť olej. keď sa postavíš tak, aby si videl olejový filter - ale zdola, tak pri ňom je jedno nejaké čidlo. k nemu ide kábel. ten kábel sa po 30 cm smerom nahor spája do väčšej viazanice ale z nej zároveň znova nadol ide ďalší kábel dole a ide do čidla, ktoré je cca na úrovni olejového filtra a je akoby na priestore blízko spojky. podľa mňa je to nasmerované na zotrvačník. zhora ho zakrývajú také hadice. popisujem to absolútne amatérsky, ale je to jediné miesto, odkiaľ ho dobre vidieť a je k nemu jednoduchý prístup. skúsený mechanik to zmákne aj zhora.

keď som mal tie konektory odpojené a vyštrikované hore, tak som ich odfotil. ten vľavo je od toho čidla pri olejovom filtri a ten vpravo od toho snímača polohy kľuky - to mi povedali v servise. to čidlo len vyberiem, prestreknem nejakým čističom napr. brzdovým a založím naspäť. inak kábel z toho pri filtri som za chodu motora na zdviháku odpojil a ničsa nerozsvietilo, tak neviem, čo to je. tie káble sú samozrejme obaléné v klasických husacích krkoch, len ja som to mal odblanené.

2015-06-04 10:14:48

vinco: Super moc díky,to už bych měl najít. Ještě mám dvě otázky. Dírky v té hadici najdu i když bude motor běžet na volnobeh nebo potřebuju víc otacek. A druhá nevíš jak mám zjistit jestli ten egr ventil fuguje,jako ze přiložit plus a minus na dva s těch asi pěti kontaktů a zjistit zda se otvírá. Většinou to cuká po zahřátí motoru

2015-06-04 19:02:19

robko: tie diery nebolo vidno ani keď som pod otvorenou kapotou držal tú hrubú hadicu v ruke a kamoš stlačil plný plyn. to musí byť motor pod záťažou. ale podľa mňa, ak tam niekde nevidíš nastriekaný olejový opar, tak je hadica v poriadku. a s tým EGR, to nemám poňatia.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7