Fórum - Téma


Nissan NV200-shánim info


Fórum Pokec všeobecný Nissan NV200-shánim info



1  2

2012-12-08 13:42:08

Ahoj,

uvažuju o koupi Nissanu NV200, jezdí ho tady někdo,nebo má s ním zkušenost?

Jak spolehlivý v tom tepou motory a je lepší volba benzín, nebo diesel?

Vzhledem k tomu, že budu auto využívat i na dojíždění do práce(1 cesta cca 6km), tak uvažuji spíše o benzínu, protože nafťák by tyto jízdy na "studenej motor" asi nesl těžce a bůh ví, jak dlouho by vydržel spolehlivě sloužit.

Neví někdo, zda jeho dieslové verze 1.5 dci mají filtr pevných částic a dvouhmotný setrvačník?

Pak se ještě zajímám, zda už má někdo zkušenost s přestavbou benzínového motoru 1.6 u tohoto auta na LPG.

Díky za odpovědi.

2012-12-19 22:11:45

Nikdo ????

2012-12-19 22:42:41

PDF tam neni alespoň co jse vyděl u známého ,on ho má a je tam motor z Micri K12 jenom s katem . Má ho cirka rok a zatím spokojenost spotřeba 6,5 -7,5 podle toho jak často jezdí po praze . Otec má almeru 1,5 dci a také žádný problém a to tam má 220t km olej oba po 20000 a jak uváději žádné šali a podobné věci jsme neřešily jzdí vesměs to co píšete do práce asi 10 km a semtam nějaká delší projíždka ta umí 5l .

2012-12-19 22:50:26

takže toho dieslu neni třeba se bát i kidyž se bude používat, jak jsem psal víše???

Pravda je, že u nějaký starší ojetiny bych do toho asi nešel, ale toto jsou ještě relativně "nová" auta...

Pokud bych vzal benzín a nechal ho předělat na LPG, byla by to celkem nemalá onvestyce a navíc co jsem si zjišťoval, tak ten Japonskej benzín. motor, nemá hydroštely, ale ventil. vůle vymezované podložkama, což se na provoz na LPG zrovna moc nehodí a servis je taky dražší a náročnější...

Diesel by toto vše vyřešil...

Otázka je, jaký v tom budou výkonnostní rozdíly, ten benzín asi pojede o dost líp...

2012-12-20 13:38:11

Ja by som už do diesla nešiel.. a ako píšeš na krátke trate tobôž. Nissan má dobré benziňáky.. ale pravdupovediac na 6 km by som si kúpil dobrý bike.. a ešte ušetríš.. :)

2012-12-20 14:08:25

to auto pochopitelně nekupuju na to dojíždění do práce, to jsem uvedl, jen jako jeden ze způsobů, jakým bude používáno...

Proč by jsi nešel do diesla, můžeš být konkrétnější?

Ta1,6-ka je Japonskej motor a dieslová 1,5 je francouz...

Takže pokud by ten nafťák nebyl extra velký riziko, trošku jsem to přehodnotil a spíše šel do něj...

2012-12-20 14:24:44

Takto.. ak budeš jazdiť 100 km a viac denne, nie je o čom.. choď do diesla, inak sa to podľa mňa neoplatí. Áno, nafta je lacnejšia a auto menej papá, ale aj tak sa to nevyrovná tomu, koľko peniažkov investuješ do servisu. Každý ti povie, že nafťák má väčšie servisné náklady za svoj život ako benzín.

A na každoročnú dovolenku napr. do HR to benzín zvládne.. :)

Diesel nemá rád krátke trati, v zime možné problémy so štartovaním, treba dávať dobrú naftu, ale aj olej, turbo si na to potrpí. Pri studenom motore motor s turbom nemôžeš vytáčať a jazdiť svižne, lebo ti rýchlo turbo odíde.

Neohovorím, že na benzíne sa nie je potrebný servis, ale určite dáš menej peňazí za potrebné opravy ako na diesel. Samozrejme záleží to od kusu.

Mal som tú česť s jazdeným dieslom, už by som do toho nešiel, teraz mám benzín, ráno v zime sadnem a netrasem sa, že nenaštartujem, vieš aký je to pocit? :)

Dúfam, že aj keď sa rozhodneš pre diesel.. tak nech ťa poslúcha a nech ti slúži tak ako má.. si sa pýtal na môj názor. Šťastné a veselé....

2012-12-20 14:46:14

OK, díky za názor, taky šťastné a veselé...

2012-12-20 23:47:33

ještě bych uvítal zkušenosti, s přestavbou tohoto auta na LPG, ale nikde jsem o tom nic nenašel, asi takové auto u nás ještě nejezdí...

Dočetl jsem se, že motor má přímé vstřikování a u tohoto systému je přestvaba na LPG o dost náročnější a to i finančně, nehledě na spolehlivost a funkčnost systému s ohledem na dloouhodobější zkušenosti s tímto systémem (údajně i při provozu na LPG je potřeba v částečné míře současného spalování i benzínu, kvůli chlazení vstřikovacích trisek...).

2013-01-12 03:48:05

Mám Nissan NV 200, 1,6 HR16, což je benzín 81 kW. Sedmimístný s předním a zadním výměníkem klimatizace.

Mohu doporučit. Na dovolené jsem v tom byl ve 4 osobách v Chorvatsku s vyjmutou prostřední řadou (obrovské pohodlí zejména zadních pasažérů) a spotřeba byla jak u jiného benzinového auta stejného obsahu a váhy a velikosti. Když se to nepřehání tak se dá jezdit průměr asi tak 7,5 litru. ovšem já spotřebu tak zoufale neřeším :), klidně si jedu občas brzda - plyn. Auto je s tímto motorem docela svižné, dá se stačit každému autu, pochopitelně vyjma německých dálnic. Bral jsem benzín, poněvadž jezdím taky krátké cesty po městě tak 3 až 5 km a pak následuje krátká přestávka. Ve městě je to super obratné, svádí to dělat "myšky" neb je z toho výborný přehled a je to široké jak Fábia. No asi proto to vybrali jako městem vybraný budoucí oficiální taxík v Tokiu, New Yorku, Londýně a v Barceloně.

Budu si to předělávat vyndavatelnou vestavbou na minicampové vozidlo pro 4 osoby. Takže bych možná později prodal původní trojlavici a zadní dvě sedačky. Na střechu budu řešit střešní stan. Mám to už celé tři roky, jeden z prvních kousků vyrobených ještě v Japonsku, poruchy žádné.

Vzal jsem si sice benzín, ale klidně bych šel i do té nafty. Je to prašť jak uhoď, hlavně když najezdíš za rok 10 tis. km jako já. (je to druhé vozidlo v rodině pro náklady a dovolené) Bud to nacpeš do servisu, nebo do benzínu. Nezbohatneš ani nezchudneš. U mě na tom jazýčku vah benzín rozhodl jen tím, že zrovna tohle mělo dvoukřídlové zadní dveře, 7 sedadel (která jsou mi dnes sice naprosto zbytečná) a pěknou metalízu. Akorát je nás málo. Kromě dalších dvou kousků u nás ve městě jsem za letošní rok tohle auto nikde nezahlíd. Takže zapomeň, že budeš někde parkovat a známí tě hned nepoznají. S milenkama bude problém. No ještě že to má malá okenka a do auta není vidět. Na výhled z auta ale bohatě stačí.

K tomu LPG. Ptal jsem se na to, lze to, jen se prý přidává přimazávání ventilů. Jestli tam jsou hydroštely či podložky nevím.

Jsem rád, že nemám důvod to vědět. Pokud tam hydroštely nejsou, tak mě aspoň nehrozí jejich zanesení a nutnost drahého oleje a jestliže jsou dnes tvrzená sedla ventilů, tak ani seřizování by pak nemuselo být tak časté. Ale při nejbližší příležitosti se na to zeptám. O LPG jsem uvažoval, ale pak jsem si přečetl negativa a čekat u pumpy, revize, riziko poškození motoru, inu zatím to neřeším a raději víc vydělávám než šetřím :))

Snad ještě upozornění, že pomalu přes zpomalovací prahy, na zadních sedadlech to nadskakuje jako VW Caddy a podobné co mají tuhou zadní nápravu. Do zatáček se netřeba bát, střecha je lehká a tím že jsou kola úzká je relativní rozchod větší než u širších pneu. Ona ta malá kola jsou sice legrační, ale ve městě to při neustálých změnách rychlosti má rovněž příznivý vliv na spotřebu.

Pokud máš další dotazy tak napiš.

2013-01-12 09:32:33

Tedy tento Nissan NV200,mě docela zaujal.Uvažoval jsem časem pořídit nějakou menší dodávku,měl jsem v merku

třeba Peugeot Partner(mám ho v práci),ale tenhle Nissan je prostornější,celkově zajímavější....

Tady nějaké ůdaje: http://www.autoparkbrno.c...A1.data.Nissan.NV200.html

Premyslfilip : prosím o více foto vozu,zvláště třeba Interiéru,motor.prostoru....určitě to bude zajímat více lidí..Díky

2013-01-12 13:29:31

premyslfil... :

"Pokud tam hydroštely nejsou, tak mě aspoň nehrozí jejich zanesení a nutnost drahého oleje a jestliže jsou dnes tvrzená sedla ventilů, tak ani seřizování by pak nemuselo být tak časté. Ale při nejbližší příležitosti se na to zeptám"

Díky za info a pokud se dozvíš nějaký nový info, poděl se s náma...

2015-02-10 17:51:50

Zdravím,...tak po cca.půl roce jsem nadšenej!I na horách v Alpách -21,a chytá na ťuk...,ohřeje se volnější jízdou za 1-2km,trochu tvrdší sedačky a na boulích nadskakuje zadek..ale (tuhá zadní náprava..)Normálka.Velké += Všude se vejdu,živé,rychlé,perfektní ovladatelnost,nízké provozní náklady....Neměnil bych. A po odstranění filtru pevných částic nemá chybu.

2015-02-10 18:15:34

petrnv200: takže máš teda ropáka, kolik to odstranění filtru DPF stálo a co to vše obnáší?

dík M.

2015-02-10 18:30:08

mari1300: Jo,1.5 dci..a většinou jezdím krátký trasy...tak se mi ten filtr ucpával...,teď máme pokoj...Cena-Odstr.filtru-8000,- EGR ventilu-2000,- čiptuning-4125,- A je neskutečný jak to auto lítá a kolem 5 ti litrů...

2015-02-10 22:46:08

petrnv200: specifikuj mi trošku pojem krátký trasy pls.

2015-02-10 22:50:10

Kdo chce moře informací o tomto voze, tak nechť zkusí http://jake.auto.cz/nissan+nv200

Najde tam ve vyhledávači i o spoustě dalších aut.

Nyní jsem vybíral auto pro manželku. Chtěla vysoký posed, nepříliš široké auto. (Zvykla si na NV 200 kdaž jsme dali její auto dceři a jezdili oba jen Nissanem :)

Ovšem chtěla něco co by nebylo "dodávkou". No ženská. A jak jsem tak hledal, tak jsem se ujistil, že jsem s Nissanem NV 200 volil pro sebe dobře. Dosud bez jediné závady (60 tis. km) a vyhovuje mi rozměry i motorem.

Nevěřím totiž těm ničemně zhotoveným TSI a dalším zmenšeninám motoru.

Nemohu bohužel naftu, jezdíme krátké štreky a nenajezdíme tolik km a také nemám to svědomí ten filtr nějak vykuchávat. Ona totiž možná brzy dojde doba kdy to budou kontrolovat nečekaně poctivě jak to vyzkoušeli v Německu na silniční kontrole.

Kdo to vykuchá, tak holt bude muset mít černé svědomí když si uvědomí, že staré diesely produkovaly větší pevné částice které nebyly tak škodlivé. Nové diesely mají mnohonásobně vyšší vstřikovací tlaky a proto i malinké částice prachu které jsou rakovinotvorné. A i když bych byl ochoten sabotovat ten kontraproduktivní čin, když po zmenšení částic namontovali filtr který spousta lidí odstraňuje, tak bych ale nemohl, neboť bych poškozoval zdraví bližních. No, někomu je to fuk ....

Nissan NV 200 doporučuji především do města. Opravdu se s ním v husté dopravě budete cítit jako ryba ve vodě, máte přehled, malé rozměry a na danou hmotnost auta (když se vyháží přebytečné sedačky) a daný výkon 81 kW docela živé auto s přehledem o poloze vůči ostatním řidičům. A také vyšší posed, který to opět potvrzuje.

Také tvrdím, že úzké auto s koly poctivě na krajích je daleko bezpečnější než široké. Dalekonásobně častěji dojde ke střetu z důvodu nedostatku prostoru na okresce, než k havárii z důvodu převrácení. A navíc při střetu s protijedoucím vozidlem je to v dvojnásobné rychlosti a tudíž opět násobně smrtelnější než poloviční rychlost. Dále s úzkým autem se do zatáček nikdo nevrhá rychle jako se závodním přičaploněm.

Přes to všechno spotřebu neřeším a tak jezdím jak divoch a neměl jsem s rizikem převrácení nejmenší problém. Problém mám vždy stejný u každého auta a to s bržděním na kluzké vozovce. Přes to jsem nikdy nehavaroval, pouze to do mě napálilo v různých rychlostech za 25 let co pět let, jeden mladej nezkušenej hošan nejčastěji když jsem si dovolil drzost přibrzdit na stopce, nebo na semaforu když svítila červenám nebo dokonce parkovat na parkovišti.

Jediné varování: u aut s posuvnými dveřmi nezkoušejte zavírat otevřené šoupačky přibrzděním, natož ne z kopce :) Jo správně, na VW Transportéru to šlo, ale moderní a zejména osobní auta tam mají i plastové díly Stačí takový plastový povlak uzavíracího oka a rychle posunuté dvěře ho procvaknou a pak tam odstávající procvaklý plast činí potíže.

2015-02-10 22:57:52

mari1300: Nejspíše myslí trasy kde se nestihne motor ani pořádně zahřát a tyto trasy dieselům škodí. Z tohoto hlediska je lepší potom když už diesel, tak co nejmenšího objemu aby byl více zatížen a rychle se ohříval.

Já u nepřeplňovaného dieselu VW 2,4 D žádné problémy neměl ani po 330 tis.km.

Moderní diesel je se svými dalšími částmi už pomalu malou továrnou která pro řádný chod požaduje po většinu času provozní teplotu.

2015-02-10 23:30:46

premyslfilip: a jak je na tom dieslový motor z NV200 dle tebe? To je Renaulťáckej motor?, jestli ano, tak o tom jsem moc chváli neslyšel z hlediska spolehlivosti a vhodnosti na krátké trasy, ale zase by měl být dostatečně silný a na druhou starnu úsporný...

2015-02-11 13:03:59

mari1300: Ano, ten diesel je od Renaultu, ale je považován za povedený i když tím je míněna spotřeba. Spolehlivost myslím bude docela průměrná, ono totiž je třeba vzít v úvahu, že jich bylo vyrobeno velké množství = i větší známost poruch. Já myslím, že je to nalej vylej, co ušetří nafťáci na spotřebě, to dají za servis. Takže raději jezdím dráž ale spolehlivěji na benzín od Nissanu .

Zas na druhé straně více rozšířený motor je pro servisy známější a tedy snáze opravitelný.

nebál bych se ani jednoho, já mám benzín neb doma máme každý svoje auto a tak každý najezdíme jen 12 tis ročně a vesměs krátké vzdálenosti, krom dovolených, kde to naopak bývají tisíce km.

Ovšem při výběru auta pro manželku jsem zcela zavrhl nové TSI. Viz třeba statistika AutoBildu o nejspolehlivější vozy v jednotlivých kategoriích.


Odpovědět

1  2