Fórum - Téma


Nissan almera problem s startovanim


Fórum Technický koutek Nissan almera problem s startovanim



1  2

2013-09-04 09:41:56

Zdravím všechny. Taky mi začaly problémy se startováním, vždy naskočil motor na prvý šup. Nyní problém. Ráno nastartuji převážně ihned. Ale když přijedu do práce a následně jedu domů po cca 6 - 8 hodinách - vždy nastartuji až na potřetí. Startér točí, strejně jako vždy, pravidelně, ale motor naskočí až po třetím otočení klíčkem zapalování. Když přijedu a zastavím např. na cca 1 hodinu či méně, tak naskočí napoprvé. Pokaždé to je stejné - počet hodin má nějaký zásadní vliv na startování. Napadá mě nějaký vliv vlhkosti. Nebo uhlíky, ale to se mi nezdá. Mám najeto cca 250 tis. km poctivých, z toho 80 tis. km LPG. Palivový filtr jsem měnil před cca 2 lety. Může mi někdo, prosím, poradit či dát tip na řešení problému. Díky moc za jakoukoliv odpověď.

2013-09-04 12:47:37

Třeba čidlo teploty vody správně nesnímá teplotu kapaliny a svíčky.

2013-09-05 09:54:48

Zdravím. Začalo i ráno hůře startovat. Nejsou to náhodou opravdu ty uhlíky? Pokud ano, kde je sehnat. Koupit přímo v nissanu?

2013-09-05 10:03:23

p.wojta: ako prve si nechaj zmerat napatie baterie pocas tocenia startera, ak je pod 9V, nova bateria. Ak je napatie OK, zmeraj kompresie.

2013-09-05 13:23:14

Díky za informaci. Ale komprese nevím - výkon necítím změnu (pokles), olej nedolívám ani kapku, spotřeba je stále stejná. Baterka by měla být taky OK - nabíječka značky CTEK mi nehlásila problém s autobaterii, baterie byla shledána v pořádku, nemusela ani dobíjet.

2013-11-06 15:08:59

Mám podobný problém. Motor 2.0i, P12. Včera večer jsem chtěl nastartovat. Motor se při pokusu o nastartování chytil - s nepravidelným chodem, vůbec nešel do otáček (byl studený) a vzápětí zhasl. Pak už jsem ho nenatočil. Dnes ráno jsem to zkusil znovu. Na poprvé to chytlo ( nepravidelný chod, pak to zhaslo).

Vypadalo to, jako kdyby nešel benzín. Protože jsem to včera chvíli trápil, chtěl jsem dnes dobít baterku. (po neúspěšném pokusu o nastartování) a začal jsem jen vizuální kontrolu. Nenašel jsem nic zvláštního.

Chtěl jsem vyzkoušet jestli jde benzín do vstřikovací lišty. Abych nerozpojoval hadici pod tlakem, chtěl jsem pomocí startování bez provozu palivového čerpadla odtlakovat zbytek benzínu přes vstřiky. Vytáhl jsem pojistku pro palivové čerpadlo, několikrát zastartoval a najednou motor naskočil. ( spletl jsem si pojistku o jednu vedle, vytáhl jsem pojistku pro přístrojovku).

Ze začátku motor běžel nejistě, z výfuku šlo hodně bílého kouře. Po chvíli to bylo OK. Pak jsem zkusil zastartovat (se všemi pojistkami zasunutými) a start jak mají být. Takže nejhorší případ - spravilo se to samo.

Jediné co mohlo startování zlepšit, může být dobití baterie. Jen nevím jak, protože když je na baterii nízké napětí, tak se ani neroztočí startér. Teď se startér točil jak o život, ale motor nenastartoval. Napadá mě jediná věc. Po zapnutí zapalování čerpadlo natlačilo benzín do lišty, ale při startování už čerpadlo už asi nedávalo. Napadá mě, že by mohlo zlobit relé palivového čerpadla, nebo signál od polohy klikovky nebo signál polohy vačkového hřídele. Ale protože auto pak jelo normálně, .

Kdyby jste mi někdo mohl napsat, jestli uvažuju dobře nebo špatně a máte jiný nápad, dejte vědět.

Ještě se chci podívat na ukostření těch snímačů polohy. Zatím díky.

2013-11-07 09:35:34

moris: přečíst závadu uloženou v paměti originál consultem.

2013-11-07 10:55:28

honzabk: Dnes jsem byl v Nissan servisu, v paměti nebylo nic.

2013-11-07 14:02:29

Ja jsem již problém vyřešil - jelikož mám nainstalované LPG - bylo zjištěno, že problém je v části LPG zařízení, která uvolňuje plyn do vstřikování - ztyřelá gumička po 80 tis. km nájezdu na plyn - oprava za cca 500,- Kč. Gumička tam totiž neudržela plyn a zbytek plynu zůstaval v sekci pro zapalování, dokud se plyn neodpařil, startovalo to až po cca 5s točení startéru, než tam byl pouze benzín na startování. Nyní již startuje bez problémů na první šup.

2013-11-07 19:16:22

p.wojta: Dík za tip, to zkusím ověřit. Ale při startování jsou na plynovém vedení 2 ventily (při běhu na BA jsou zavřené) a den před tím, než jsem nenastartoval, jsem měl jen krátké pojíždění ( měnil jsem kola), to se na plyn vůbec nepřepnulo, takže jestli někde byl zbytek plynu, tak už by ho to snad vysálo do motoru.

2013-11-08 11:24:06

Já jsem na to přišel tak, že když jsem jel po vyjeté a znovu načerpané LPG nádrže pouze na benzín (dělám to pravidelně k vůli benzinovým vstřikům, když jsem to nedělal, tak se jeden zanesl a jelo mi to na benzín na 3 válce, naštěstí se ho podařilo zachránit), při startování jsem neměl žáden problém, vždy startovalo napoprvé ihned. Tak jsem to prověřil v LPG servisu, a jednoznačně mi bez zkoušení problém identifikovali (navíc z důvodu kolísání otáček během provozu na LPG při přeřazování rychlostí kolísali značně otáčky - proto jsem vyměnil i memrány v LPG zařízení - byly ztyřelé). Nyní mi jede motor i start motoru jako při nové instalaci LPG - bez problémů.


Odpovědět

1  2