Fórum - Téma


Nezjistitelná (?) závada na P11


Fórum Primera P11 Nezjistitelná (?) závada na P11

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-04-11 04:57:43

Zdravím všechny nissaňáky a dovoluji si požádat o pomoc.

V říjnu 2007 jsem si pořídila "nového" Nissana Primeru 2.0CVT Wagon (automat) a zhruba po měsíci se prvně rozsvítila kontrolka "závady v motoru" a auto se začalo házet do "nouzového režimu", což znamená, že přestane řadit a ploužím se 30 km/hod. Nechala jsem v autor. servisu udělat diagnostiku, Vyjelo to krokový motůrek. Ten se vyměnil, vynulovaly se závady a po ujetí cca 500 km se kontrolka rozsvítila znovu. Tentokrát se měnil olej v převodovce a katalyzátor, vynulovalo se a opět se najelo asi 800 km a situace se opakovala. Když auto zrovna jede, motor šlape jako hodinky, otáčky OK, teplota OK....... Bohužel už mi všichni dávají od Nissánka ruce pryč, dokonce mi v servisu doporučili, abych ho dala do bazaru a vzala si něco jiného. To se mi samozřejmě nechce, už jsem si stihla vytvořit citovou vazbu a navíc mám ze servisních techniků (u nás) pocit, že jsou líní přemýšlet a jsou vlastně jen měniči dílů. Autobazar v mezičase zavřeli, majitelé sedí ve vazbě, takže ani reklamovat nemám kde. Proto bych chtěla moc a moc poprosit..... nemáte někdo zkušenost s podobnou situací (vím, že to může být vlastně cokoliv) nebo neznáte nějákého borce, za kterým by se dalo zajet.....? DĚKUJU za každou pomoc.

2008-04-11 06:32:31

UF ..toto moze byt fakt vselico keby sa to prejavovalo aj inak ako hned nudzovim rezimom ..asi ti pomoze len diagnostika skus vymenit servis ten tvoj ma evidentne strach s novsich aut mozno by mali robit len 120 a ziguli

kazda zavada sa da odstranit ked clovek chce ja osobne by som to typoval na prevodovku ale fakt len typ

konkretne niektory snimac inak toto prvy krat pocujem drzim palce chod do ineho servisu a nech sa na to pozru poriadne ,Daj vedet ako si dopadla to bude zaujimat asi viacerych..viem ze som ti neporadil ale mozno sa ozve niekto kto uz podobne skusenosti ma.

2008-04-11 07:28:44

Já bych v pevní řadě rozpojil a vyčistil a zkontroloval všechny konektory, které se nacházejí v motorovém prostoru a teprve pak bych přemýšlel co dál. Chtělo by to zjistit, zda je prvotní závada od motoru, nebo do převodovky. Něco musí dát prvotní impuls k přepnutí do nouzového režimu. Nic jiného mě nenapadá.

2008-04-11 09:11:23

No to je fakt co tu pises ale aj tak potrebuje napojit na pocitac, alebo myslis po odstraneni zavady nemusi vymazat zavadu aj s pocitaca?

2008-04-11 11:11:17

Jo to je jasný, ale napřed bych vyčistil a zkontroloval všechny kontakty!!

2008-04-12 15:33:36

Pánové, moc děkuji za reakce. Konektory vyčistíme a uvidíme, co dál. Každopádně jsem na příští týden objednaná na diagnostiku, takže pak dám vědět další průběh..... třeba i výsledek. Jsem optimista. Hezký víkend.

2008-04-14 12:15:40

Tak takové trápení znám. Taky mám auto z bazaru, taky svítila kontrolka motoru. Taky jsem byl jednou v autorizovaném servisu Nissan, než jsem zjistil že to není to co potřebuji. Dlouho jsem hledal servis, který bude schopný levně opravit všechny závady - tzn. žádný garážista, ale člověk který najde a opraví závadu. Servis musí mít diagnostiku a pracovat s osciloskopem. Nakonec jsem našel Autoservis Imlauf v Jičíně (omlouvám se za reklamu, ale třeba vám to pomůže - mají i stránky s kontaktem). Je to sice z Jablonce 40 km, ale opravdu se to vyplatí. Bohužel dnešní auta jsou hodné složitá kombinace elektroniky a mechaniky. Často není problém najít člověka, který ovládá mechaniku - ale v dnešní době jsou ty nejzáhadnější záhady v elektronice.

2008-04-14 18:07:33

Rascals - Tak to jsem sám zvědavý co se z toho vyklube za závadu na konektory bych to netipoval. Jedná se o bezudržbové vlhkoodolné konektory sám jsem po umytí motoru prostříkl Kontaktolem preventivně konektory a oddělal jsem touto "iniciativou" lambda sondu. Tak pozor na to !

2008-04-15 07:17:40

No lambda sondu jsi určitě neoddělal prostříknutím konektrou kontaktolem. To je totéž jako by jsi napsal, že jsi rozbil čelní okno, tím že jsi na něj nastříkal okenu. To je dobrej vtip co jsi napsal

2008-04-15 07:25:53

To není vtip ať se Ti to zdá podivné, bylo to tak ! V tom konektoru asi trochu té tekutiny zůstalo a proklemovalo to dutinky mezi sebou. Zkrátka a dobře, hned po tomto zákroku se rozsvítila kontrolka motoru, a diagnostika to vyhodnotila jako vadnou lambdu. Almuša měla najeto 45 tisíc, a bylo mi řečeno, že jinak by asi těžko lambda odešla Musí vydržet alespoň cca 150 tis.

2008-04-15 07:30:35

Rascals: mám stejnou převodovku jako Ty. K tomu ještě sekvenci, nevím, jestli i ty, ale to bude asi jedno. Slyšel jsem, že závada s krokovým motorkem je celkem častá.Vyměněním jeho by měly problémy skončit. Když se ti potom rozsvítila opět kontrolka chyby motoru, zase se to vrátilo do nouzového režimu? A kontrolka CVT se nerozsvítila? Kdyby se tato kontrolka nerozusvítila, tak závadu bych asi nehledal v převodovce. Ale jak doporučují ostatní, zkus jiný servis a uvidíš. Taky mě zajímá, jak to dopadne! A držím palce


Odpovědět