Fórum - Téma


Neustálé přibržďování


Fórum Primera P11 Neustálé přibržďování

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2  3  4  5

2013-04-20 21:00:48

Zdravím,

chtěl bych zjistit, jak častá je to u Primery 11GT závada.... Jelikož mě to už nějakou dobu zlobí, (nejdřív jedno kolo, pak druhé, pak obě, pak výměna destiček, hadiček, opravná sada ... vypadalo to prý ale krásně, neorezlé, hýbalo se to dobře ....) , tak už snad není jiná možnost ( po konzultaci) než hlavní brzdový válec ( hlavní brzdič, pumpa nebo jak se to jmenuje ) .... Přibrždují mi zřejmě všechna 4 kola, jsou víc horké než je obvyklé a při vyřazení to nejede jak má - mam primerku 9 let, tak to prostě poznam, i když si ostatní chytráci myslí, že to moc hlídam, že to jede normálně a podobný kecy ... Holt po městě se nic moc neděje, ale dlouhou cestu s brzdícím autem už jsem absolvoval, a díky, podruhý už nechci ...

Má s tím někdo nějakou zkušenost nebo popř. radu, jak vyzkoušet hlavní brzdič aniž bych ho musel na blind kupovat? ...prostě nějakou diagnostickou radu ...... Už toho mám docela plný zuby ...A prosím, nevykřikujte hned něco o duplicitním tématu, hledal jsem, nic nenašel, a nemám na hledání celý víkend ............ Poud to tu někde je, tak se zas snad tolik moc nestalo ...

Díky

2013-04-20 21:59:56

Nepomůžu ti, ale nejpíš mám s tím taky problém. Nedávno se mi kousla pravá přední brzda - na delší cestě - divný zvuk za jízdy - než jsem zastavil málem jsem celé kolo zapálil. Nic přijemného.

Po rozhýbání jakš takš v poho. Další dny se mi už nesekla ale kolo bylo občas horké, až asi po týdnu jsem kontroloval znova a kolo bylo studené, nedalo mi to zkusil šáhnout i na druhé a to bylo horké jak blázen. Takže teď jsem z toho magor.

Dneska jsem to rozebíral a taky jsem nic moc nezjistil. Desky v pohodé, všechno chodilo jak má.

Dostal jsem tip na brzdovku že by mohla být stará a mít už divné vlastnosti.

To ale nebude asi tvůj problém.

2013-04-20 22:00:53

jinak mám primeru WP11 GA16DE

2013-04-20 22:08:04

Z brzdamik mám zkušenost,že co si neuděláš pořádně sám , to nefunguje...Takové to hned vyměnit sadu gumiček,

to dělají mechanici často,ale líbí se mi formulace...vypadalo to prý ale krásně...

Chce to nejen vyměnit brzdovku,ale i systém(opět brzdovkou-prostě jich spotřebuješ víc)celý propláchnout...tzn,někdo ti musí šlapat na brzdu,a odpouštět do nádobky(pod hladinku,aby se to nezavzdušnovalo)

odvzdušnovákem u každého kola...To uvidíš jakej bordel odtud poteče....je dobrý proplachovat,dokud to nejde čistý...Takže spotřebuješ třeba i tři brzdovky...Potom pístky,ale i čepy na třmenech brzd,i dosedací plochy destiček,na třmenech....vše musí být čisté,a volně pohyblivé...Ted to poznáš,když vyheveruješ každé kolo...mělo by se volně točit....

Pokud ne ,tak vyláchnout,resp třmeny i pístky vyčistit,výše popsaným způsobem

2013-04-21 10:08:38

vasekskyline: To jsem rád, že tě ta formulace pobavila ....něco takového jsem čekal, ale nic lepšího jak to napsat mě nenapadlo ... Každopádně ten mechanik co mi to opravuje patří k tomu lepšímu z branže - o tom žádná ...nicméně netvrdím, že nemůže něco očůrat nebo udělat míň poctivě .......

zítra si po práci zvednu předek, a jsem zvědavej, jak který kolo půjde ... podle toho, co mi to teď dělá, musí jít trochu ztuha obě, nejdřív to trochu projedu ...

Ale neodpověděls mi na otázku, zda se může jednat o závadu hlavního brzdového válce - pokud by čistě náhodou bylo uděláno všecko poctivě

2013-04-21 17:19:19

peši: neřekl bych že je to brzdovým válcem,to by pak spíš brzdilo méně,zvětšoval by se krok na pedále...

Opravdu si vyheveruj kolo po kole,a měli by se volně točit.....POkud ne,tak to neopravoval dobrý mechanik,

a musíš postupovat popsaným způsobem...Vyměnit brzdovku,vše vyčistit,atd...

Nedávno jsem takhle bratrovi spravoval Opel Astra,po výměně gumiček u " mechanika" se mu šíleně hřálo a blokovalo jedno kolo...Po rozebrání a vyčištění...vše musí jít volně...je to hydraulický systém,šlo už pak vše OK

2013-04-21 19:22:58

vasekskyline: No jo ... mně už z toho asi jebne ... Před 14ti dny se mi hřály obě kola, tak jsem to u paneláku zvednul, sundal, poťukal jsem třmeny kladívkem, odhrnul gumičky na vodídích tyčkách a srříknul tam trochu konkoru .taková první pomoc ..jelikož jsem chvátal, protože to nestálo úplně na rovině a měl jsem už zamaštěný ruce, tak se mi čtvtou prachovku podařilo protrhnout ...... No, zaplácl jsem to vazelínou a jel to projet ........A ono se to probralo, týden to bylo v pohodě. Za týden jsem měl domluvenou výměnu gumičky spolu s výměnou kol a stejně jsme tam jeli na návštěvu .... Takže se roztržená gumička vyměnila ,a ................ a už když jsme jeli domu, tak to začlo přibrž´dovat ...doprčic, šahalo se jen na třmen levýho kola, ale hřejou se obě , možná všechny

2013-04-21 21:14:07

peši: Já osobně bych na těsnící kroužky třmenů nedával žádný olej nebo vazelínu, může ti to klidně i tu gumičku rozežrat a nebo nafouknout. když už tak vyšlápnout kousek pístek, očistit a maximálně lehce máznout brzdovkou, aby šel lépe zatlačit zpět a pak očistit od zbylé. Hoď auto na špalky tak, ať visí všechna kola a s kámošem to odzkoušej. Mačkej brzdu a on zkouší, jak které kolo povolí a měň intenzitu tlaku na pedál. Hlavní brzdovej válec by se takhle asi neprojevoval, pokud ho někdo před tebou nešteloval pod pedálem a nebo mezi posilovačem a brzdovým válcem, pokud to u tohoto auta vůbec jde. Pokud by ti přibržďovala kola z důvodu nevracení se pístků, tak bys to poznal na pedálu, že výrazně zkrátí chod a ztvrdne jakoby. Taky jde o to, jestli nemáš problém s hadičkama u třmenů, jestli nejsou uvnitř narušené a nezpomalují vracení brzdové kapaliny zpět. Z ničeho nic by se ti v brzdovém systému neměl vytvářet tlak.

2013-04-21 21:56:22

stan34: No, hadičky u třmenů byly vysloveně na mé přání měněny před pár měsíci spolu s destičkami a gumičkami apod. . Olej jsem stříkal pod manžetky vodících tyček, na gumy třmenů se dostanu jen z kanálu ........ holt uvidíme. Díky za rady, asi si zítra zvednu předek za ten ochranej rám zespodu ( jde to? je to dost tuhý?) a zkusim šlapat na pedál a uvidim, jak to bude ...... Cos ještě psal - no, že by se nějak změnil chod pedálu, to určitě ne, resp. změna žádná ... no ,nějak to dopadne

2013-04-22 06:58:06

stan34: Na rozhýbání pístků existuje breox fluid citace: BREOX Fluid je konzervační kapalina, určená pro konzervaci veškerých pracovních ploch vývrtů přístrojů hydraulických brzdových systémů a pryžových dílů, které přijdou do styku s brzdovou kapalinou. Dále je vysoce účinná pro "rozhýbání" pístů veškerých kotoučových brzd a brzdových válečků bubnových brzd.

Min jednou do roka rozeberu brzdy, vyšlapu kousek pístek, kápnu breox pod manžetu a zatláčím zpátky. Zrovna včera jsem dělal všechny brzdy a brzdový pedál jde mnohem lehčeji.

2013-04-22 07:29:24

To jsem se pobavil. Kam by jsi ty 3 brzdovky nalil Na kompletní výměnu brzdovky v autě stačí jedna a trošku piksle brzdovky. Jinak hlavně vyčisti (pilníkem nebo drátákem v karboflexce) dosedací lochy destiček nahoře dole. To bývá častý problém váznutí předních brzd. okud ti álsedně budou váznout už jen zadní. Nové třmeny - viz jiná diskuze.

2013-04-22 08:39:29

honzabk: Chápu že vy "profi" mechanici,nikdy brzdovou kapalinu neměníte(takovou mám zkušenost),takže takovýhle postup,výplach brzdového systému,prostě neznáš....To se radši rovnou mění celé třmeny,všechny trubky....Jasně že stačí 1 brzdovka,ty další dvě,budou znečištěny výplachem,a tudíš se vyhodí...Tenhle postup,odpouštění brzdovky do sklenice(výplach) je popsán v učebnici z r. 1956. Jak píšu,vše musí jít volně suvně,takže i uložení desek,čepy,i ta hydraulika.....

Já osobně,jsem rád když se tu dozvím něco nového užitečného

NO_HITS  
Laďa
2013-04-22 08:54:52

vasekskyline: já když sem měnil teď brzdy tak sem vycucal starou brzdovku z nádobky, nalil novou a pak tak dlouho ,,odvzdušňoval kola až nádobka byla skoro prázdná, tak sem dolil, stejnej postup a pak už jsem jen dolil a dal sem tam asi tu nejlepší co ATE má bylo to nějak TYP200 na 200/280°C samozřejmě že sem rozchodil i zadní pístky, jen bych potřeboval ještě poladit ručku, bohužel nemám tak hlubokej nástrčák na ten šroub :D takže budu muset shodit asi ten plast okolo a udělat to klasickým klíčem, protože teď se zatahuje snad až na 10 zubu a to je opravdu moc

2013-04-22 12:01:03

I kdyz měníš komplet brzdovou kapalinu, bohatě stačí jedna plechovka a kousek. vysaje se z nádobky, popřípadě se nádobka vytře do sucha a nalije se nová kapalina. Na zadní brzdy stačí 10-12x šlápnout než jde ta nová (na každou stranu. na předek cca 5x takže jedna brzdovka normálně stačí na naplnění okruhu i když je úplně prázdný. Dlouholetá skušenost. jinak určitě by to šlůo spočítat velmi jednoduše kolik e v autě brzdovky, je t matematika základní školy.

2013-04-22 12:17:43

Je to zajimavy, ale u me s tim byla taky dost velka pakarna nez se to poradne odvzdusnilo a stejne je ted videt, ze to asi neni uplne ideal. A to se obeslo auto 2x a sakra dlouho a poradne se to odvzdusnovalo. Takze nechapu jak to muze jit takhle rychle. Dost lidi s tim ma u Primer a asi i dalsich nasich starsich Nissanu problem.

2013-04-22 13:22:53

no,takze ja doufam, ze u mne to bude problem s tema dosedacima plochama desticek. zitra na to s kolegou vlitnem. On to mel nedavno u citroena. Diky za rady .Jeste poreferuju..

2013-04-22 21:54:45

peši: Na všech autech, co jsem koupil, tak jsem hned měnil brzdovku. Taky jsem vysál obsah nádobky a pak doléval a šlapal po brzdě a měl odvzdušňovák povolený a hadičku utopenou. Takhle jsem obešel celý auto od nejdelší po nejkratší a následně jsem to ještě udělal způsobem našlapání a následně povolební odvzdušňováku, jeho utažení a povolení pedálu. A nikdy jsem neměl problém, že by systém zůstal zavzdušněný, pokud vše v něm funguje a těsní. Pokud ti to přibržďuje jen skrz visící desky, tak to je potom sranda. Oprava jednoduchá. Tak snad to bude jen prkotina.

NO_HITS  
Laďa
2013-04-22 22:01:54

peši: doporučuju ocelovej kartáč na vrtačku tím to krásně očistíš

viz před

http://www.nissanclub.cz/..._4450_20130413_134828.jpg

a po

http://www.nissanclub.cz/..._4450_20130413_135250.jpg

ale bacha je to měkký tak ať se moc neopřeš a neohneš to

2013-05-07 10:10:25

Ahojte chlapi,

pri prezuvani som si vsimol ze prava predna platnicka je trosku tensia ako lava. Taktiez po dlhsej ceste ked sa dotknem praveho kotuca tak je viac horuci ako lavy.

No disky sa nijak vyrazne nehreju, ani gumy, ani z nich nedymi ani nic podobne.

Bude to len nesumernostou brzd alebo mi prava platnicka trochu pribrzduje koleso? Inak ked zabrzdim necitim zeby to nejak tahalo doprava, a ked vyradim na dialnic na neutral tak pohoda , zda sa ze nic nepribrzduje.

Viete mi povedat ci to mam riesit alebo nehat tak?

2013-05-07 10:54:06

davidtj: rozebrat brzdiče a vyčistit, vše se musí krásně hýbat, někde to je zatuhlé. pokud ti to bude přibržďovat i po promazání třmenu je přicpaná nejspíš někde hadička. to že se strana u pístku sjíždí o něco víc není nenormální. základ je vše vyčistit a promazat, vše musí chodit volně, hold ti to někde visí. není na škodu to jednou za dva roky rozdělat a namazat, obrousit rez. destičky máš volně? nevisej ti někde na rzi nebo tak?


Odpovědět

1  2  3  4  5