Fórum - Téma


Neteha pri akceleracii prehrieva sa


Fórum Primera P11 Neteha pri akceleracii prehrieva sa

Informace o modelu: Nissan Primera P11


1  2

2014-03-06 08:01:27

Caute ludia,

takze man taky problem bol by som rad keby mi vie niekto poradit najlepsie taky co uz rovnaky problem vyriesil.

Mam p11tku 2.0i 16v 96kw benzin. Ide o to ze pri akceleracii poriadne netaha zacne sa chytat nekedy pri 3k dajme tomu ze potiahne do 4 zasekne sa alevo huci alebo nevim ako by som to popisal ptm zase ide alebo aj nie ze stale len huci a otacky stupaju pomaly. Za studena slape jak raketa teda podla moznosti chapeme sa ale ked sa zohreje nejde a ked nemam prave plnr kurenie alebo aspon 75percent tak sa aj casto prehriva nidky to nenecham az do cerveneho radsej pustim plne a stiahnem okno takze tak. Mam ju zatial mesiac a nfm vazne co to moze robit vobec ma to netesi zatial mam podozrenie na EGR ventil a aj tie hadice co on tial idu so hocijak pofiderne popraskane za radu vopred dakujem :)

2014-03-06 08:54:38

semtexnissan: Tvuj motor nema EGR ventil....

Zamer se na predstih, jestli ho nemas mimo... muze zapricinit prehrivani i ze to nejede.

2014-03-06 11:50:24

Dikes za radu jagy urobil som fotku toho co som si myslel co je EGRko prosim ta napis mi co to je. A predzapal mam nastavit kde sory moje prve auto tak sa viac menej este ucim co a jak neco som uz robil ale predzapal este ne.

2014-03-06 13:06:00

semtexnissan: To je nadobka s aktivnim uhlim - nema na to vliv. Predstih na rozdelovaci - musi byt zhruba v pulce, ale jistota je jen se stroboskopem a postup dle manualu.

2014-03-06 13:19:25

No jo tak na ten stroboskop to dam a esre mi povedz co na co sluzi ta nadobka s uhlim nidky som o tom nepocul ake s tym mozu byt problem mat to totiz nejaku vydod do sania a este nekam dole na ten z vrchu nevidim + je tam nejakey senzor co mera ten senzor ?

2014-03-07 08:49:18

semtexnissan: S tim problem neni, je to bezna vec prakticky u vsech aut. Pokud tam nemas nejakou netesnost (diry v hadickach), tak to tim nebude.

Predstih nech udelat na 15-17° dle manualu.

2014-03-07 13:52:08

Okej tak dik za radu ptm napisem ci to bolo ono :)

2014-03-07 18:08:22

Takze nastaveny predzapal na 17 stupnov stale to iste motor ide jak drak kym sa nezohreje ked sa zohreje tak sa jak keby zasekava pri zrychleni taha taha a napr. pri 3,5tisic zacne hucat a netaha (teda len velmi slabo) na aute som menil svieckove kabe nastavoval predzapal vymenil vsetky filtre aj tie popraskane hadicky z aktivneho uhlia ale stale to iste

2014-03-07 19:12:30

Vyměnil bych čidlo teploty pro jednotku často už je jejich doba . Přehřívání není vůbec normální u primery abys neměl těsnění pod hlavou v háji . Ale spis jen termostat zakouslej primera nema sebemenší problém se u chladit i bez ventilátoru.

Mrkni na chladič zda není zanesenej komplet

2014-03-07 21:43:30

Dikes no chladic je asi v páči po vypnuti motoru je hadica vrchna vazne horuca ale spodna je uplne chladna menil som kvapalinu a zase natielka taka spinava jak keby hrdzava :/ ale motor netaha aj ked je ukazovatel teploty presne v strede to ma najviac sere skusim sa opytat na ten senzor teploty ale ten tah to je bieda :D

2014-03-09 21:00:42

semtexnissan: termostat??? pretože spodná hadica smeruje rovno tam...

2014-03-09 22:50:45

Neviem no myslim to tak ze jedna co je na strane vodica ide z motoru smer dole konci sa na spodu chladica a z vrchu chladica na strane spolujazdca ide hadica do motoru. Ta co ide z vrchu chladica je po vypnuti horuca ta spodna co ide z motoru je chladna.

2014-03-10 08:19:55

semtexnissan: Myslíš to dobre priateľu no ja ti vysvetľujem že tá hadica ktorá ide z dolného vývodu chladiča sa pripája hadicou priamo na termostat a ak ho máš zaseknutý tak jasné že máš chladič dole studený...

Termostat je ihneď za prírubou treba demontovať hliníkový kryt - 3 šrúby M6 - 10ka kľúč...

Ak nechceš investovať do termostatu čo je pár euro poskladaj to zatiaľ bez neho a uvidíš ako sa to bude chovať...

Termostat viem dodať ak by si mal záujem napíš mi vzkaz..

Samozrejme pret tým ako demontuješ termostat vypusť chladiacu kvapalinu...

2014-03-16 23:46:56

Ludia dikes vsetkym problem vyrieseny takze vo vysledku pomohla chrenerova rada vymenil som termostat a auto slape jak hodinky :)

2014-08-22 20:54:34

Ahojte, riešim podobný problém a prehrievanim ale na Nissan Sunny GTI (SR20DE). Vyhodil som termostat, vymenil som motor (!), chladič, čerpadlo, zmes. Do 3tis OK, nad 3tis rucicka stúpa. Ak nezakurim, pôjde do červeného. V starom motore sa zdali kanaliky OK, takze nemyslím že by to bolo tým. Predzapal sa tu tiež nastavuje "mechanicky" (nekontrolovali sme, ale dnes nás napadla aj táto príčina ako možnosť)?

2014-08-23 08:43:01

sundancer: predzapal teoreticky tam nastav stroboskopom tak ako ma byť a je p oprobleme...

mohla by to bať aj vaha vzduchu...

2014-08-23 09:52:05

sundancer: ak tam mas novy chladic ( vymena za second hand nestaci), vybraty termostat, novu vodnu pumpu a motor netlakuje hadice, tak by tam problem byt nemal. Predzapal netreba prehanat. Mozes ho jemne pridat ale rozumne -treba skontrolovat strobo lampou nie od oka

2014-08-23 15:54:11

Chladič je naozaj nový a hrubsi (z GTI-R), veľký okruh točí, ventilator mám manuálne zopnuty stále, teplota stúpa aj na voľnobehu. Tak pozrieme ten predzapal lebo už fakt došli všetky nápady :)

2014-08-23 21:19:48

Povedal by som bud upchate kanaly alebo ma este napada ci to nemalo davane dole hlavu a ci niekto z nej vela nezobral pri zrovnavani a neni tam privysoky kompresny pomer

2014-08-23 21:25:29

Tlaky ešte zmeriame, ale aká je pravdepodobnosť že oba motory mali rovnaku "chybu"?


Odpovědět

1  2