Fórum - Téma


Nestartuje a zhasne palubovka


Fórum Primera P12 Nestartuje a zhasne palubovka

Informace o modelu: Nissan Primera P12



2015-02-08 20:10:48

Dobrý večer,

chtěl bych poprosit o pomoc s celkem velkým problémem. Mám Primeru P12, 2005, automat, 2,0 benzin. Jezdíme za prací do Rakouska cca 1000km a skoro dva roky úplně bez problému. Chystali jsme se na cestu domů, v neděli večer jsem ještě zkontroloval olej, nastartoval a vše v pořádku. Ráno auto jen ztěžka točilo motorem a úplně zhasla palubovka. Když jsem přestal startovat opět se rozsvítila. Vzhledem k tomu, že jsme 1000km na konci světa je to celkem v háji. Dvě kočky, přítelkyně a naložené auto na cestu.

Podařilo se mi tady sehnat automechanika, který s úspěchem ( údajně) provedl následující:

  • Proměření elektriky měřákem
  • kontrola každé svíčky
  • zda čerpadlo podává benzín
  • dnes start s novou baterii
  • díval se zda někde není od těch potvor prohryzaný kábel.

V globálu je auto úplně v pořádku, akorát dělá to samé co na začátku.

Odtah, nebo návštěva Nissana zde ---> raději nové auto.

Vím ýe takhle se nedá nic opravit, ale třeba někdo bude vědět aspoň kde může být chyba.

Moc děkuji

2015-02-08 20:28:16

coinneach: To vyzera na vybitu baterku,ak ju maš novu tak ti ju niečo vybija.(respektive nedobija)Pre istotu by som ešte skontroloval kostru motora.

2015-02-08 20:42:53

Děkuji za odpověď,

dnes tady jeden vytáhl ze svého auta funkční baterku. Dělá to to samé. Prostě už to skoro má tendenci chytit, ale ne a ne. Ono to chvilkama vypadá, že není benzín, ale že zhasíná ta palubovka zase vypadá na baterku, jenže tu jsme dnes vyloučili.

2015-02-08 20:49:59

coinneach: Skontrolujte hlavnu kostru na motore

2015-02-08 20:56:43

sjaro: Ok..zkusíme, dá se poradit kde přibližně kábel vede? Je tu metr sněhu tak abych věděl kde začít hledat. Díky

2015-02-08 21:02:50

coinneach: Malo by sa dat k tomu dostat aj zvrchu.Minus pol baterky na nosnik pod držiakom baterky a dalej na prevodovku.

2015-02-11 13:24:07

Takže všechny návrhy co zde padly jsem odzkoušel, dnes jsem napojil - startovací kábel na baterku a propojil se šroubem na motoru a nic. Pořád to samé. Už by to i mělo tendenci nastartovat, ale nic. Je i cítit benzín. Ono to vypadá, že je vše v pořádku, ale holt zhasne palubovka a jen to točí, ale nechytne. Čili asi budu muset našetřit a navštívit Nissan tady.

A děkuji za pomoc

2015-02-11 13:57:59

coinneach: Skus ten kostrovy kabel demontovat a pozri na tento kontakt čo je označeny na obrazku ,pripadne ked ho budeš mat vonku tak ho trochu priklepni,kabel cez to oko prechadza a mnohokrat je to zoxidovane a pri vačšom odbere nefunkčne.Je možne že R.J. nema pri štartovani dostatok štavy.To by mohlo vysvetlit aj zhasinanie budikov pri štartovani.

2015-02-12 12:52:37

sjaro: Takže jsem kábel vytáhl, dobře očistil pilníkem všechny plochy dal zpět a pořád nic..Má tendenci naskočit, ale nic..Zhasne palubovka..Dá se říct žádná změna. Takže bude problém asi jinde.

2015-02-12 13:23:40

coinneach: štarter toči motorom normalne?Alebo pomaly.

2015-02-12 13:28:06

sjaro: no řekl bych asi tak ztěžka trochu

2015-02-12 13:31:34

sjaro: no řekl bych asi tak ztěžka trochu. .no zase ale ne že by se trápil.

2015-02-12 13:35:11

coinneach: Možeš mat vadny štarter a ma taky odber že sa zbytku elektroniky nedostane štavy.Skus pri štartovani merat na baterke kolko ma voltov.A po neuspešnom štartovani chytit štarter či neni horuci.A ked pišeš že ma snahu chytit je možne že maš vadne čerpadlo v nadrži,pripadne ECM rele.

Len aby si nemal pridrety motor.

2015-02-12 13:54:58

sjaro: Při startování to ukazuje na měřáku 10 (Kua nevím čeho) ,kolega ležel pod autem a slyšel čerpadlo fungovat. Zadření. Motoru se děsím. Prostě musím zde oslovit nějaký servis. Olej jsem vždy kontroloval i posledně v neděli večer, kdy jsem auto normálně nastartoval. A v pondělí ráno už ne. Je mi z toho na blití. 1000km od domova.

2015-02-12 20:42:16

coinneach: .... som sa doteraz nezapojil do tejto debaty, a rád by som prispel niečím pozitívnym, ale žiaľ poradiť Ti viac neviem, sjaro už navrhol všetko, čo napadlo aj mňa, ale z toho, čo sa tu napísalo a bolo to aj spomenuté, mi vychádza, že niekde pri štartovaní máš veľký odber prúdu alebo je niekde skrat, čoho dôkazom je to, že zhasne aj palubovka, lebo ako sjaro pisal nemá dostatok napätia.

Ja som mal identické príznaky so štartovaním na P11 a vadný bol štartér, ktorý točil "trochu" pomaly a išiel v podstate do skratu a všetky kontrolky zhasly. Po výmene štartéra bolo všetko OK... Ja by som to tipol aj v tomto prípade na vadný štartér... štartér v P12 musí zasvišťať do otáčiek "svižne", nesmie točiť tak ako si napísal, citujem Tvoje slová "...no řekl bych asi tak ztěžka trochu... " ...ak je startér OK, tak zapiští do otáčiek a motor naskočí, stači, že ak je štartér len trochu lenivejší, odoberá veľa energie a potom zvyšná elektronika nemá štávu ..., možno by ho stačilo vymontovať, nejak rozobrať, vyčistiť... asi v ňom niečo skratuje alebio je v nom bordel a niekedy ho stačí vyčistiť a zlepší sa to... ak tam máš nejaké náčinie, tak skús ešte ten štartér...


Odpovědět