Fórum - Téma


Neřadí, respektive přes zařazenou rychlo


Fórum Primera P11 Neřadí, respektive přes zařazenou rychlo

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2013-05-18 20:08:16

Teď se mě zničeho nic pos*alo auto. Skoro celý den jsem jezdil a pak jsem se vrátil z Bratislavy a auto odstavil. Vše bez problémů, ani po cestě žádný výmol, náraz, nic podobného. Teď jsme skočil do auta, zařadím zpátečku, vytočím skoro naplno kola a auto couvne do půl silnice a jakoby dvakrát poskočí, ale vše jede (ale je to jen 2m). Zařadím za jedna a auto se neochotně pohne kousek 2x dopředu, myslel jsem, že mám úplně prázdnou gumu. Jenže guma OK a auto už od té doby na jakoukoliv rychlost nereaguje. Motor jde bez problémů, ale jako bych tam měl neutrál. Jen v kabině je slyšet při zařazené rychlosti větší hluk, jako by někde něco dřelo. Venku z auta už to kvůli hluku motoru slyšet nejde. Co jsem viděl pod autem, nikde nic vypadené, žádný únik kapaliny jsem nezjistil. Jen odkapávala nějaká tekutina, ale myslím, že to byla jen voda z klimi (nemastná, bez zápachu a barvy).

Vůbec nevím, co by to mohlo být. Před asi týdnem mě měnily spodní ramena, ale tam by snad nic pokazit neměli.

Doplním. Zkoušel jsem vypnout motor, řadit při vypnutém motoru, mačkat opakovaně spojku, měnit rychlosti, ale prostě bez odezvy.

2013-05-18 20:47:39

mmks: To zni jako poloosa...

2013-05-18 20:51:45

na jiném foru jsem se dočetl, že by to měl být homokinetický kloub. To by souhlasilo s tím, že jsem asi před měsícem zjistil, že mám prasklou manžetu a asi před 14dny ji nechal vyměnit. To v tom servise nezjistí, že je včudu? Je potřeba měnit klouby na obou stranách nebo stačí jen na té, kde byla špatná manžeta.

Pokud je to skutečně jím, jak to, že když vynechá jedna strana, nejede to vůbec?

2013-05-18 20:53:45

mmks: Kinetak by to byt mohl, ale ne bez predchoziho varovani... musel jsi jezdit s nacnutym uz opravdu hodne dlouho a musel to dat najeto svym cvakanim pri vytocenych kolech. Takze se mohl cely vysypat. A menit staci ten, ktery je spatny. A ano, jak je jedna strana ko, nejedes.

2013-05-18 20:56:55

OK dík, dokážu to poznat nějak sám, bez zvedáku. Jeslti poloosa (a co to způsobilo) nebo kloub? Abych to mohl objednat (btw. máš ode mě PM)

2013-05-19 07:33:57

mmks: Aj podľa mňa to bude poloos ale to by si pri pohľade pod auto zistil ihneď, či sa klb vysypal hmm ešte som sa s tým u P11 nestretol lebo má tak malý rejd že je to nepravdepodobné ale stať sa môže všetko...

Zdvihni jedno koleso do vzduchu vytoč volant na doraz chyť poloos rukou, zalomcuj s ňou do všetkých strán či nieje vyskočená z klbu a zatoč kolesom - ak sa prenáša sila do poloosy je to OK v takom prípade naštartuj a roztoč koleso motorom a vytoč od úvtrate po úvrať či bude počuť klopanie guličiek -- ak áno je to klb...

2013-05-19 09:25:01

chrener: děkuju za popsaný postup.

Já (ač se v tom prd vyznám) si myslím, že by to ten kloub být mohl. 1) byla prasklá manžeta (předpokládám přes zimu/zjištěno při měnění kol), 2) porucha se stala právě při vytočení kol na doraz při vycouvávání 3) auto jsem obhlížel a nikde jsem nic neviděl (myslím si naivně, že by ta zlomená poloosa byla snad nějak vypadená 4) když zařadím slyším v kabině zvýšený hluk, něco jako by ozubená kola nezapadla úplně do sebe, ale spíš se jen přes sebe škrtala, to by snad mohlo být právě to ložisko.

Ale zase co jsem tady četl, tak poloosa docela běžný jev.

2013-05-19 09:46:57

mmks: tak asi keď menili manžetu zle nasadili klb a to by vysvetľovalo že vyskočil z poloosi von - to sa stáva keď sa zaisťovací krúžok vzprieči a niekto tam tú poloos narve nasilu - týmpádom nesadne nadoraz a nezacvakne zaisťovák - teda môže vypadnúť... Už som videl aj prípad že ten krúžok tam ani nedali - vypadlo to až pri výmene ložísk tehlice...

Ak áno išišl by som im vyčistiť žalúdky

2013-05-19 11:06:15

a to by pak znamenalo to jen správně zpasovat a zajistit, nebo tím i odešel nějaký díl. Vím samozřejmě, že takto dělat diagnostiku nadálku je věštění z koule, ale jak naprostý laik bych rád věděl všechny možnosti, aby mě v servisu pak nenatáhli.

Moc děkuju i za předešlé příspěvky.

2013-05-19 12:43:18

Takže sundáno kolo a pod manžetou to vypadá takto:

Takže myslím, že homologační kloub potvrzen (jestli je to on - nesmát se, jsem jen uživatel). Teď ale bylo to způsobené špatným servisem a půjde to opravit, nebo se prostě věkem vysypal a je nutná výměna. Počítám tak jako tak s výměnou

2013-05-19 13:05:02

mmks: Pokud je dobrý, měnit ho nemusíš - vypadlo to možná proto, že to nebylo zaskočené nebo je vymačkaný pojistný kroužek. Hledej v drážce osy (viz šipka) anebo uvnitř kloubu drátěný pojistný kroužek, který zaskočí při správné montáži do drážky v kloubu a drží poloosu s kloubem vcelku. Pokud bude nějak deformovaný, vyměň ho. Pokud je v pořádku, možná při výměně manžety kloub pořádně nedorazili a kroužek byl mimo a nezajišťoval spoj, takže ti to teď při rejdu vyskočilo ven.

P.S. Ta šipka je orientační, drážka s kroužkem by měla být kousek od konce hřídele s tisícihranem - abych tě nezaváděl.

P.P.S. Ještě ti sem dávám příklad toho, jak by to mělo vypadat (není to přímo Nissan, ale je to stejné) - pojistný kroužek a montáž osy a kloubu (přijde zatlačit i s kroužkem do kloubu, až zaskočí).

2013-05-19 14:06:01

OK děkuju, odtáhnu do servisu (tam 300m) a uvidíme. Sám si na to netroufám, nemám ani pořádný zvedák. Sychr je sychr, šťastná háhoda, že se mi to stalo u baráku a nerad bych to pokoušel.

2013-05-21 22:27:18

mmks: takže som mal pravdu... stalo sa ti najmenšie zlo...

inak tá tretia fotka ako sa nasadzuje poloos do klbu je presne ten prípad keď to nejde nasadiť lebo konce poistného krúžku sú mimo drážku a pri naklepnutí ich strihne alebo sa zaklepú do tisíchranu a klb sa javí ako nasadený ale nieje... Vtedy nepomôže ani hrubá sila... Treba to vystrediť napatlať vazelínou aby sa nehýbal a ide to na ťuk a zaskočí ako má...

2013-05-22 20:51:52

Tak opravené, ale kde byla chyba samozřejmě nezjistím. Servis tvrdí, že ta zajišťující pružina už díky tomu, že do toho bylo zasažené, měla menší pevnost. Pak se museli prý drbat s tisícihranem, protože za místech nějakého zůžení byly ty zuby pootečené a tak to měli nějak brousit aby to sedělo. No zatím to jede.

2013-05-22 21:15:16

mmks: aha jasné zle to nasadili a nasilu narazili tak na poloosi poškodili ozubenie a preto to nevedeli zastrčiť nadoraz... Stáva sa to bežne ak niekto používa viac sily ako rozumu...


Odpovědět