Fórum - Téma


Nenormálna dymivosť - čo s tým?


Fórum X-Trail T31 Nenormálna dymivosť - čo s tým?

Informace o modelu: Nissan X-Trail T31


1  2  3

2008-12-01 18:08:07

Som "šťastným" vlastníkom X-Trailu 2,2 TDi. Pri kúpe (január 2008) mal najazdených cca 97 tis. km. Teraz má cca 110 tis. km. Niekedy koncom augusta som zbadal, že za jazdy je v späťákoch vidieť neprimeraný dym. Toto sa začalo postupne zvyšovať. Prvé, čo ma napadlo: vzduchový a palivový filter. Ten som vymenil, no dymivosť sa neodstránila. Tak som sa vybral do autorizovaného servisu. Prvé, na čo sa ma pýtali, boli už spomínané filtre. Po sérii hĺbavých a nič nehovoriacich pohľadov smerujúcich do motorového priestoru troch prítomných mechanikov a niekoľkých zošliapnutiach plynového pedálu bolo rozhodnuté, že autu dožičím špeciálne, priam zázračné aditívum - samozrejme objednané v servise za 600,-Sk - a bolo mi odporučené, aby som tankoval len "lepšiu" naftu pre nižšií obsah síry . Zdôvodnili to tým, že všade v EÚ je normou povolený podstatne nižší obsah síry ako u nás a keďže auto je dovoz zo SRN, tak mu naša "obyčajná" nafta zaniesla tryky. Všetko som dodržal do puntíku (tankujem už len Shell V-Pover ) no účinok veškerý žádný Pri mojej ďalšej návšteve servisu auto napojili na diagnostiku a verdikt bol vynesený: je zlý ERG-ventil (len pre orientáciu-spája sanie s výfukom). Opäť objednávka ..... cca 25 000,-Sk No po výmene to isté. A auto už medzi tým celkom vážne dymí Pri mojej tretej návšteve bolo rozhodnuté, že to teda bude chyba v tryskách. Vymontovali ich, otestovali a dve sú chybné. Predpokladaná cena 30 - 40 000,- Sk Ešte som neobjednal.

Keď som sa rozhodol pre kúpu jazdenky, bol som si vedomý toho, že to môže vypáliť tak 50/50. Tiež som si vedomý, že ceny ND sa nebudú pohybovať v kategórii Škoda 120, Lada a pod. No pravdu povediac, doterajšie investície do opravy bez kladného účinku ma už serú!

Tak teda neviem, či to je opäť len typovanie, alebo sa konečne dopracujeme k odstráneniu toho čierneho mraku, ktorý sa pri akcelerácii šíri za autom. Týmto by som sa chcel s vami poradiť, poprípade ak máte nejaké nápady, resp. "recept" na opravu, budem vďačný za čokoľvek.

Ešte by som chcel k tomu dodať: neviem, či to súvisí s tou dymivosťou, alebo je to symptóm ďalšiej chyby, no pri štartovaní studeného motora otáčky po naskočení lietajú hore, dole no po asi 1/2 min sa ustália a motor ide na volnobeh rovnomerne tých cca 800 v min.

No, aby som sa len neponosoval, môj celkový dojem z tohto auta napriek aktuálnym problémom je veľmi dobrý (pred ním som mal Seat Alhambru). Kupovali sme ho, lebo velmi často jazdíme na chalupu na lazoch, kde sa jeho jazdné vlastnosti uplatňujú v plnej miere. Mám ho vyskúšaného v snehu, blate, na mokrej lúke ale ešte ma nesklamal. Samozrejme, že neočakávam brutálne offroadové schopnosti. Myslím, že toto auto je veľmi rozumný kompromis na ceste aj v teréne v kategórii SÚV.

Neviem, čo by som mal ešte dodať. S očakávaním aspoň nejakých rád sa s vami nateraz lúčim.

2008-12-01 18:44:56

Zkus jiný servis vstřikovače na x trailu neodcházejí. EGR se taky napřed dá vyčistit nakontaktuj Seržina určitě Ti pomůže. Jez Blavy ja vím, že je to z ruky ale asi lepší než si nechat vyměnit půl auta zbytečně! Jinak vstřikovače je docela pálka. Držim palce Zd. http://www.nissanclub.cz/...pic_id=59378#message59791

2008-12-01 22:59:49

Postup mas dodrzany spravny.Vymena vzduchoveho filtra potom palivovy,aditivum.Pokial ti to nepomoze,tak treba vyskusat odmerat tlak turba.Pokial tlaci malo najcastejsie prepusta EGR ventil.Ventil treba skusit vycistit,alebo vymenit.dalsia dolezita vec je kontrola regulacie tlaku turba,lebo tu je turbo variabilne.Da sa skusit vyradit hadicku a napojit na priamy podtlak.Vtedy ide turbo na max tlak bez regulacie.Velmi dolezite co si teraz napisal,ze ti kolisu otacky pri starte .Vtedy byvaju vadne bud trysky,alebo este castejsie SCV ventil na cerpadle.Trysky sa poslu na kontrolu a podla ich vyhodnotenia sa bud nechaju ,alebo vymenia.Osobne by som to videl na trysky koli dymivosti,alebo nizky tlak turba.

2008-12-04 09:52:40

Měl jsem stejný problém. Nechal jsem to přímo u nissanu napíchnout na počítač a bylo mi řečeno, že pravděpodobně propouští ERG-ventil. V zápětí jsme se domluvili, že ho ucpou kusem plechu a já budu sledovat, jak se to chová. Po pár km začal x-trail tahat zase od 1800 ot. (předtím asi až na 2200). Zhruba 500 km potřeboval, aby se vyčistilo výfukové potrubí a je zase ok. Při další návštěvě u nissanu mi bylo řečeno, že ERG-ventil mohou vyčistit nebo vyměnit. Něco stojí ventil a je k němu špatný přístup a oprava není zrovna levná. Každopádně 25000 Sk je zlodějna!! Servisák mi také řekl, že tu ucpávku dělal u více aut a někteří s ní jezdí už mnoho let. Zvolil jsem ucpávku a jsem spokojený, vyšlo měto cca na 500 Kč.

Doporučil bych také změnu servisu. Hodně štěstí

2008-12-08 21:21:12

posílám foto, kde je ucpávka. Nic mi při tom neodpojovali, jen vytočit dva šrouby a vložit plech (ucpávku)

2008-12-16 20:38:53

mam rovnaky problem z dymivostou ako vy dal som ucpavku ale pravidelne sa mi objavuje porucha riadiacej jednotky na displeji ,v praci si to nulujem na kts nemate rovnaky problem .

2008-12-19 11:06:35

Vo ventile EGR sa snima teplota plynov,takze ak je EGR zaslepene ECU ''o tom vie''

2009-10-09 20:56:12

mam podobny problem s dymovostou. Ake mate skusenosti so zaslepenim EGR ventilu? Ako je to s chybovym hlasenim kontrolky riadiacej jednotky? Dik za info.

2009-11-10 13:52:13

Take mam ten samy problem s 2.2 dCi rv2002 (T30).

Všimnul jsem si toho až když jsem zjistil, že když pořádně sešlápnu, auta zamnou musí zastavit, protože nevidí na m....

Klasika (výměna filtrů) nepomohla a aditivum do nafty to spíše zhoršilo (možná subjektivní dojem, možná náhoda).

Navíc se objevila další podivná závada - při cestě se z motoru začalo ozývat šílené klepní (jakoby přeskočily rozvody o zoubek) - následoval odtah do servisu - v servise to inkriminovaný zvuk udělalo na 3sec. a pak již motor bežel "normálně" (až na to kouření) - při kontrole a demontáži podezřívaných dílů nic nenašli.

Nyní mám auto zpět ze servisu a objevil se nový symptom - někdy otáčky na volnoběch vyletí až do červeného (zatím se mi to vždy podařilo rychle vypnout).

Nevím co s tím, jsem z Brna a do značky se mi to tu už dávat nechce (nejsem si jistej, že by s tiím něco uměli udělat)...

Někdo nějaký nápad?

BTW: Nemáte někdo tip, kde se dá sehnat VAG?

2009-11-10 22:09:01

Ked,som dobre rozumel tvojej otazke,tebe sa X-trail sam od seba roztocil do maxi.otacok.?Ak sa roztocil isiel z vyfuku velmi husty dym.Pokial ano ,znamena to ,ze mas olej v sanii a ,ze odchadza turbo.Musis skontrolovat volu na hriadelke turba a ci nieje olej v sanii.

2009-11-12 14:14:23

Ano roztocil se do max, ale jestli pritom i kouril z vyfuku to nevim, nejak jsem to nestihl sledovat - mel jsem co delat abych to turovani vypnul pred cervenym...

Jinak to kouri kdykoli je motor v zaberu (tim myslim kdykoli trochu pridam/seslapnu, pri normalni plynule jizde to neni videt - asi se dym staci rozptylit).

Olej v sani zkontoluju (ale kdyz jsem menil filtr tak tam nic nebylo) - to turbo asi sam nezvladnu - budu to muset nekomu sverit... (v¨autech a motorech jsem spise teoretik)

BTW: muze odchazejici turbo vydavat divne zvuky (nejlepe nepravidelne)?

2009-12-04 18:00:27

Mám stejný problém. Nikdy před tím jsem auto tohoto typu neměl a nemám s tím moc zkušeností. Auto startuje dobře, motor také běží pravidelně a spotřeba je myslím také v pořádku (7,9 l ). Když teplota venku klesne pod nulu a nastartuji auto tak po sešlápnutí a uvolnění pedálu plynu zůstanou otáčky asi na 2.500. Po 30 vteřinách klesnou na normální hodnotu volnoběhu. Pokud nechám chvíli motor běžet bez plynu tak se otáčky samovolně nezvýší. Při klidné jízdě auto moc nekouří, ale při akceleraci to hulí.

Pane Medku už se vám podařilo tento problém vyřešit?

2009-12-25 11:42:01

To co popisujete se mi jevi jako naprosto normální chování - automaticky sytic zvysi otacky nez se motor zahreje na pozadovanou teplotu.

Me otacky obcas vystreli do maxima - do cerveneho - vypozoroval jsem, ze se to stava hlavne kdyz stojim cumakem do kopce (naopak stavam bezne).

2010-01-12 17:52:01

Mám stejný problém a od kolegy, který na tom byl stejně jsem se dozvěděl, že musel nechat vyměnit všechny trysky. Zajímalo by mě jak jste to vyřešil vy.

2010-01-28 14:01:29

Zdravím.

Mám podobný problém s X-Trail 2,2 84kW r.v. 2002, najeto 138 000km. Při akceleraci se objevuje černý dým, při normální jízdě kouř ve zpětném zrcátku nepozoruji snad jen s vyjímkou jízdy do prudkého kopce pod plynem.

Auto jinak nevykazuje žádné problémy, startování bez problémů , chod motoru plynulý, není slyšet žádné nepřirozené zvuky a to ani za studena. Olej neubývá. Kombinovaná spotřeba při běžném provozu je od 7,3l do 8,3l / 100km, běžně 7,5l, což považuji za normální hodnoty. Určité zlepšení pozoruju (subjektivně) při natankování Benzina Verva diesel. Při akceleraci z vyšších otáček motoru (cca 2500) není černý dým tak vidět, nejhorší je to při akceleraci z otáček pod 2000.

Problém jsem měl i před poslední výměnou oleje a filtrů, po výměně se mi to chvíli (cca 1 000km) zdálo o dost lepší, teď je to ale stejné jak to bylo. Mechanik u kterého jsem nechával měnit oleje a filtry s autem jel zkušební jízdu, (chtěl jsem aby se na tu kouřivost podíval), tvrdí mi že to je v normě a že je to hlavně způsobem jízdy. Mám zrychlovat pozvolna a více akcelerovat až při vyšších otáčkách motoru a hlavně motor tzv. nepodtáčet. Tak nevím, tohle není zrovna můj obor, přesněji řečeno rozumím tomu asi jako koza petrželi, hlavně mi vadí ten černý oblak za autem když třeba potřebuju svižně "odpálit" z křižovatky. Může mi někdo znalý problematiky poradit jestli mám dát auto do značkového servisu, nebo to zatím nechat? Může ta kouřivost být opravdu způsobená stylem jízdy? Jak velký vliv má kvalita a typ palivového a vzduchového filtru? Někde na těchto stránkách jsem v diskusi našel že pomohla výměna vstřiků za cca 50kKč - to bych dával jen velmi nerad. Díky za jakékoliv smysluplné odpovědi.

2010-01-29 12:46:57

Zdravím,

mám X-Trail 2,2 84kW r.v. 2003, cca 105 000km. Čo sa týka dymivosti, pridám svoju skúsenosť. Mal som odpálenú váhu vzduchu - pri 3500 ot/min sa prudko znížil ťah motora. Po výmene váhy išiel motor ako raketa, pri 2300 ot. po zábere turba na dvojke normálne pískli gumy :) Postupom času však sa začal tento efekt strácať a pribúdala dymivosť. Pri akcelerácií do 2500 do 4000 ot. išla za mnou dymová clona. Dal som si zmerať emisie, prístroj nameral 5-násobok oproti norme. Tak som tam dal starú váhu vzduchu - auto išlo bez obláčika dymu, no nemalo ťah. Tak som pred zimou tam vrátil novú váhu, aj za cenu zvýšeného dymenia. Postupom času, cca 2 mesiace sa motor akoby "upokojil", akoby sa počítač prispôsobil novej váhe - dymivosť išla na normu, ťah motora už nie je taký dobrý, turbo zaberá v rámci možnosti - je ho cítiť, no nie je to nič úžasné, ale to má pravdepodobne spojitosť s nejakým iným problémom, nakoľko pri zábere turba od 2200 do cca 2400 ot. sa z motora ozývajú zvuky podobné klepaniu ventilov dobre vymláteného motora na Škode 120 :)

No čo sa týka dymivosti, vyzerá to byť v norme.

2010-02-01 21:22:32

Váhu vzduchu jsem měnil taky. Od výměny jsem ale už najezdil cca 15tkm. Těžko říct jestli to může být příčina??? :o(

2010-03-23 19:08:47

Zdravím.

Tak jsem se dnes objednal do Nissan servisu. Povezu to tam až 8/4/2010. Dám vědět jak to dopadlo.

Medvěd.

2010-04-15 12:25:39

Tak mám první výsledky z Nissan nemocnice. První věc byl EGR ventil, provedeno vyčištění. Dále demontovali vstřiky a poslali je do Denso na otestování, včera přišly výsledky a všechny 4 jsou vyhodnoceny jako VADNÉ.

Takže následuje výměna, 1ks stojí 9600Kč včetně DPH. Celkovou cenu za opravu s podrobnějším rozpisem dám vědět v profilu auta až budu mít auto zpět - pravděpodobně zítra. Tak hodně štěstí. Medvěd.

2010-04-16 19:11:18

Zdar. Tak pan X je doma, vypadá to dobře, kouření zmizelo. Celková cena za opravu byla 45000kč.


Odpovědět

1  2  3