Fórum - Téma


Neni koncern ako koncern. Alebo ano?


Fórum Primera P11 Neni koncern ako koncern. Alebo ano?

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-08-30 17:58:55

V priebehu tohto tyzdna sa mi naskytla moznost stravit cca 1200km za volantom Audi A4 2,0 TDI s prevodovkou Multitronic (bezstupnova, ale so 7 naprogramovanymi akoze stupnami). Rok vyroby 2007, cize minula generacia, nie ta najnovsia A4.

Na auta koncernu VW ma vela ludi nazor akoze su to nudne masovky a ja som po zvezeni na Octavii a roznych Seatoch nebol vynimka, ale tato skusenost moj nazor zmenila. Pred jazdou boli moje ocakavania 2: pohodlie, ale nuda. Trochu som sa obaval aklimatizacie na automat, ale nebol s tym ziadny problem. Ze je auto pohodlne, o tom nemozu byt pochybnosti. P11 sa skratka jazdnym komfortom na Audi nechyta, ale to neni asi ziadne prekvapenie. Co ma ale naozaj prekvapilo, ze to Audi vobec neni take nudne auto ako sa vsade hovori a pise a to dokonca ani s automatom, ktoreho manualny rezim som ani raz nepouzil a menil som len rezim D a S, ked som potreboval sviznejsie zrychlovat. V aute sme boli 4 a nebol ziadny problem (na dialnici) udrzovat cestovnu rychlost 160-180 km/h v absolutnom pohodli s obcasnym vyletom na 200km/h bez toho, aby posadka zaznamenala zmenu. Chcel som odskusat maximalku ale premavka nedovolila ist rychlejsie ako 220km/h, co je ale na nalozene auto velmi slusne, zvlast ked zoberiem do uvahy lahkost s akou sa auto na tu rychlost dostalo. Jednym slovom parada. Problem bol naopak dodrzovat predpisanu rychlost, pretoze v aute bolo ticho vzdy, otacky nizko vzdy a ked som si neradil ryhlosti sam, stratil som prehlad, ci idem v meste predpisovo 50 (v CR a Nemecku), alebo 70-80. Mimo mesto to iste, 120 sa na tachometri objavilo raz dva. A parada je aj Multitronic: na beznu a sviznu jazdu bohate staci rezim D, na dosiahnutie maximalneho zrychlenia potom rezim S, ktory nepreradi skor ako tesne pod obmedzovacom. Spotreba? Nechcem zniet ako nevybureny tuzer-chvastos, ale proste sa za celu dobu zmestila do 6 litrov. Mozno niekto neuveri, ale je to tak. Pritom jazda s ohladom na spotrebu bolo to posledne o co som sa snazil, pretoze som bol v casovom prese a miestami to bola jazda brzda plyn, ale vacsinou takmer konstatna vysoka rychlost. A pritom je Multitronic za kazdych okolnosti hladky a zmenu prevodu zaregistrujete len podla zvuku motora. Ked sme u motora, treba Audi pochvalit za utlmenie TDI PD, pretoze svojim zvukom neobtazuje posadku v ziadnej rychlosti. S Octaviou neporovatelne.

Celkovy dojem z toho auta je vynikajuci. Motor ma dostatocny vykon aj na nalozene auto, podvozok je komfortny aj na D1 Brno-Praha (aj ked pravy pruh je miestami neprijemne citit aj tu), prevodovka rychla a pritom hladka, interier tichy s dostatocnym priestorom vsetkymi smermi (aj ked P11 je priestrannejsia), dokonca aj odpor posilovaca riadenia je velmi prijemny a davkovanie brzd perfektne. Vadila mi len nemoznost nastavenia sklonu sedaku, co sa teda v P11 da, ale myslim, ze priplatkova vybava to obsahuje aj u Audi, takze nejde o nic zasadne.

No ale preco som to tu pisal? Zaujima ma vas nazor na koncerove auta a hlavne teda Audi a VW. Chcel by som vediet, ci som jediny, koho dokazalo koncernove auto zaujat, mozno az natolko, ze by ho bol niekedy schopny dobrovolne zaradit do vyberu svojho vlastneho dopraveho prostriedku. (ale predtym by som este rozhodne vyskusal trojkove BMW a az potom skutocne vyberal). Uvidime, mozno raz....


Odpovědět