Fórum - Téma


N16 - Nemožnost okamžíté jízdy, Dusí se do 2000


Fórum Almera N16 N16 - Nemožnost okamžíté jízdy, Dusí se do 2000

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2011-04-26 18:00:50

Moje Almera N16 -1.5 - 66KW, není schopná po nastartování okamžité jízdy. Auto se po přidání plynu dusí,jako když řídící jednotka nedovolí, vztříkování benzínu.Musím počkat než se motor zahřeje asi 1-2 minuty,nebo pomalu přidávat otáčky motoru, než se auto chytí. Můj rozjezd od domu je z kopce a po rovině asi cekem1 km, než se dostanu na hlavní silnici. Zde už auto jede normálně, v zimně se čas prodlužuje. V řídící jednotce není žadný záznám chyb,čidla teplot a vše ostatní co je schopno číst z řídící jednotky je funkční. Může to dělat odcházejíci lambda sonda, setkal se stím,už někdo¬? Budu vděčen za všechny rady. Dále musím dodat ,že auto jezdi též na LPG.

2011-04-26 18:19:28

po nastartování auto nejede (pokud vím LPG startuje a zahřívá se na benzín) a jakmile se ohřeje a přepne na LPG tak jede, takže problém bude v benzínové části. Teď těžko říct co od čerpadla až po sání to může být, když nehlásí chyby Lambda by způsobila spíš velkou spotřebu a házela by chybu a tady nic

2011-04-27 07:26:20

Já myslím že u nových systémů se startuje i na plyn, že toto přepínání bylo jen dříve. Není to tak? S plynem zkušenosti nemám.

2011-04-27 08:32:00

U karbece se dalo startovat na lpg, tam se přepínalo ručně. U sekvence se vždy startuje benzín a pak automaticky přepíná na lpg, já to mám nastavený při 40stupních a 2tis otáček. Chybu bych asi opravdu hledal někde u benzínu.

2011-04-27 12:36:36

zkontroloval bych čidlo pro teplotu k ECU, obecne plyn funguje tak ze se zapíná až je ohřátý reduktor na provozni teplotu (40°C) je dost malo pri plnem plynu se reduktor dost vyrazne ochlazuje v zavislosti na mnozstvi odpareneho plynu. i na manualu by jsi ho mel zapinat az je motor ohraty jinak hrozi jeho zamrznutí (podle toho jak mas namichanou nemrzku) a hlavne hrozi to ze se neodpaři plyn u sekvence to pak zpusobi ukapnutí třiku u klasiky obdoba obecne to pak cuka trha nejede atd... proste spatna smes...

2011-04-27 13:40:50

pokud jezdíš na lpg a v nádrži náš minimum benzínu tak může kolísat jeho kvalita zkusil bych koupit nějaký 100 oktanový a přidat velfobin popřípadě se podívat na palivový filtr ale ten bude asi v pohodě myslím si že to bude tím benzínem.

Pokud ne tak kabely,svíčky,filtry atd.

2016-07-05 19:07:03

N16 - Dusenie motora do 2000 otáčok .. Ahojte, mám už dlhšiu dobu problém na mojej almere N16 - rok výroby 2000, 66KW, 1,5 benzín/LPG(tartarini), najazdených cca 190 000km. Ide o to, že keď naštartujem studený motor a pohýnam sa, tak skoro vždy sa stane, že do 2000 otáčok je motor úplne pridusený a nejde rozbehnúť, alebo ma aj hádže. Keď sa dostanem okolo 2000 otáčok a nad,tak ide už v poriadku, ale keď preradím do dvojky tak padnú otáčky zas. Väčšinou to trvá tak do 30 sekúnd od štartu. Všimol som si to, že mi to robí iba na benzíne, keď už mám prepnutý plyn tak to nerobí. Pár mesiacov dozadu mi prestal isť štvrtý valec, ale tam bol problém s cievkou, tú som vymenil + všetky nové sviečky a problém sa odstránil. Nejakú dobu potom auto toto dusenie nerobilo, ale nedávno to začalo opäť. Teraz som si skúsil natankovať plnu (benzín) a nalial som do toho nejaké aditívum na vyčistenie vstrekovačov a jazdil som iba na benzíne (nejakých 700 km).Zo začiatku to vôbec nerobilo ale za nejakú dobu zas. Počas jazdenia iba na benzíne mi začala svietiť kontrolka motora, keď som to dal na diagnostiku tak mi vypísalo nejakú chybu na prvom valci, nič konkrétne iba niečo všeobecné (nepamätám si bohužial čo presne). Po zresetovaní sa chyba zanedlho opäť ukázala. Keď som začal jazdiť znova na plyn tak kontrolka prestala svietiť.

Možno sú zanesené benzínové vstrekovače, alebo aj niečo iné... neviem a skôr ako si dám auto rozobrať v servise sa chcem poradiť, že či ste už niekto podobný problém alebo nemáte s takým niečim skúsenosti ?

2016-07-05 20:53:18

Ahojte, preštudoval som si ešte cez polovicu fóra Almera N16 s tým, že som sa dopátral k nasledujúcim možnostiam:

1.váha vzduchu

2.snímače na vačke a kľuke

3.palivový filter

4.palivové čerpadlo

5.škrtiaca klapka

6.vstrekovač

7.rozvodová reťaz a komponenty

Zapaľovanie by malo byť dobré a asi aj rozvody, lebo predchádzajúci majitel (pred 2 rokmi) mi tvrdil že ich menil.

Čo vy na to ?

2016-07-05 21:05:17

exi248: Zaleži na tom čo tam dal su na trhu rozvody ktore vydržia 10000km.

2016-07-06 06:09:06

exi248: Já bych to tipoval na váhu vzduchu.Měl jsem tento problém co popisuješ,na plyn to jelo na benzín se to dusilo a po nastartovaní jsem se nemohl ani rozjet,házelo to poruchy jako chudá směs,vynecháváni prvního válce.Plyn je systém Landi Renzo bez přímého vstřikování.Zjistil jsem ,že váha vzduchu se při provozu na plyn nepoužívá.

2016-07-06 12:59:05

sjaro: A které teda brát bez obav - FAI, Japanparts nebo jiné?

2016-07-06 14:23:05

janis: "Nissan" a šponovak s aretaciou.

2016-07-06 19:45:15

Exi248: ahoj toto bol moj problem :

http://www.nissanclub.cz/...ehu-dusenie-motora-309480 precitaj si ten sloh :)

a riesenie bolo : isiel som do nissanu diagnostika, zistily, odpalenu lambdu sondu prednu a vahu vzduchu, ta vaha suvisela stymi otackami a dusenim, vymenili, nastavili otacky bo aj tie som mal vysoke na neutrali a od dnes vsetko ide v pohode ako ma :)

2016-07-17 19:01:05

Ďakujem za odpovede, zatiaľ som nemal čas s tým nejak pohnúť, ale všimol som si, že na plyne to nerobí vôbec a keď jazdím iba na benzíne tak je to niekedy katastrofa aj pri dlhšej jazde, nie len na začiatku. Asi to skúsim nahodiť na diagnostiku v originál nissane, že čo mi povedia.

2016-08-22 21:09:41

Ahojte, malý ubdate, bol som v originál nissane v B. Bystrici, kde mi cez diagnostiku určili, že som mal zlé nastavenie škrtiacej klapky. Po tom ako to nastavili tak to nejakú dobu fungovalo dobre ale nie na 100% a teraz to začína dusiť zas tak ako predtým. Ale vypadá to tak, že to bude niečo zo vzduchom.

djmj  
Michal
2016-08-23 17:03:12

exi248: Mám nočnú. Keď sa zobudím zavolám ti. Dojdeš a vyčistíme váhu.


Odpovědět