Fórum - Téma


Nefunkční ventilátor topení


Fórum Almera N15 Nefunkční ventilátor topení

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

NO_HITS  
Laďa
2015-04-07 22:51:01

Zakládám pro kolegy broučka. Problém - ventilátor nefunguje v žádné poloze vypínače , ani v poslední. V tomto případě se tedy nejedná o poškozený předřadník ventilátoru jako ve většině případů. Přikládám schéma a jde se hledat problém

.

Postupoval bych takhle:

  • kontrola konektoru ventilátoru
  • odpojit ventilátor a změřit ohmmetrem, zda není proraženej nebo spálenej
  • zkontrolovat kostřící body M28 a M68
  • jít s voltmetrem po + větvi a oproti kostře sledovat napětí kde ještě je a kde není

2015-04-07 22:54:44

no_hits: Jo to je hezký,díky.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-07 22:55:38

brouček: ještě jsem ti dopsal postup

2015-04-07 23:38:50

Je to zvlašne ,ale ani pri schemach inych modelov Nissan nie je kreslene rele cez ktoreho kontakt ide plus do motora ventilatora.

Odmeraj či maš na motore ventilatora plus 12V.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-07 23:57:40

sjaro: ona je ta pojistka na začátku připojená přes relé, ale to relé spíná veškerý příslušenství (první poloha klíčku) , takže pokud by bylo špatný, nejely by taky stěrače , rádio, nastavování zrcátek a pár dalších věcí, proto jsem to relé nezmiňoval. Buď tam bude zhnilá kostra, spálenej motor nebo vyskočenej konektor. Je to jednoduchý schéma analogovýho obvodu bez řídící elektroniky , nic víc to být nemůže

2015-04-08 00:09:39

no_hits: Neviem ako u N15.Ale napr.u Tina pred fl. je kontakt rele medzi poistkou a motorom ventilatora.

Podla mna zundstromrelais spina napajanie zapalovania,geblaserelais je rele ventilatora a nebenverbraucher relais je rele ostatnych spotrebičov.

2015-04-08 11:24:11

Tady jak jsem dával schéma já je i to relé http://www.nissanclub.cz/...024/full/25953_schema.jpg

NO_HITS  
Laďa
2015-04-08 11:45:56

sjaro: Tak a je to jasný , kluci v japonsku na to nějak zapomněli , já jsem vycházel z toho schématu co jsem dal v prvním příspěvku, taky jsem vycházel z diagnostiky závad nefunkčního ventilátoru viz obrázky, kdy se o relé nepíše. Z toho jsem vyvodil že relé je pro obvod klimatizace , v některých verzích/zemích má klimatizace až 3 relé navíc. Jenže teď jsem se podíval do obecných schémat se zdrojem a tam to relé je, problém je, že v těch schématech to relé není označený (číslo pozice) proto se i v seznamu součástí blbě hledá nakonec je v jednom schématu pro evropu označený jako AAC2, v obrázku rozmístění komponentů jsou taky zakreslený všechny komponenty kromě toho relé dokládám ještě další 2 obrázky z obecných schémat

Stejně ale nechápu, proč je to relé zvlášť a nebere se kontakt z relé příslušenství, ten větrák zasnemůže mít takovej odběr aby se musel spínat relátkem a ještě přes 2 15A pojistky , u obvodu klimatizace ty relátka chápu.

2015-04-08 15:21:13

Čus.Neví někdo kde najdu přívod k motůrku ventilátoru?Je to ten konektor pod schránkou spolujezdce?Nemyslím ten na ten rezistor.Přímo pod kastlikem je ještě jeden malej.

2015-04-08 15:57:54

Nohits: By ses divil ten ventilátor ma docela odběr . Třeba u Sharana k němu vedou kabely jako hovado

U dnešních aut mas i klaksony pres relé .

2015-04-08 16:04:07

Tak jsem vyndal konektor z přepínače a vůbec do něj nejde proud.Teda jde ale jen do toho levého kabílku kterej je zelenej a jdou tam jen 4 volty.Viz foto.

2015-04-08 16:11:01

Tady mas to rele K28 jak je ve schematu ,ale koukam ze uz to tady daval i Sjaro ,ale tady je to asi fuk

2015-04-08 16:13:15

svobi: Vím kde je to relé.Měl jsem ho i venu a vyměnil jsem ho za jiné ale bez výsledku.Ach jo.Pojistky F1 a F2 jsou také v pořádku.

2015-04-08 16:14:34

brouček: A propojit si to nezkousel zda ti to pak bezi ? Jestli mas jit po ovladani rele nebo nekam jinam ?

2015-04-08 16:15:19

svobi: Propojit co?Odkud kam?

2015-04-08 16:19:59

brouček: Vyndej to rele a propoj dratkem to co spina(z pravidla ty nejsilnejsi dva) pokud uz zbytek pojede víš že se točí problém tady . Případně zda jde do něj štáva atd-

2015-04-08 16:21:20

svobi: Ale asi nevím co propojit.Poradíš?

2015-04-08 16:27:18

brouček: I ty nohy toho rele bejvaji nejsilneji . Oznaceno pin 30 a 87 asi muze bejt jinak

2015-04-08 16:37:02

svobi: Do rele proud jde.Propojil jsem co se dalo a nevrčí.Asi bude v háji motor.Ale k němu hledám konektor.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-08 17:04:53

brouček: S tím konektorem přepínače je to zvláštní - piny 1 a 2 jsou osvětlení, ty tě nezajímají.

Co tě zajímá jsou piny:

24 - nejnižší napětí

23 - vyšší napětí

22 - ještě vyšší napětí

21 - Palubní napětí 12V

Měřit oproti kostře asi nemusím zdůrazňovat a taky musí být klíček ve spínačce v první poloze (aby seplo relé) .

Pokud bude ale spálenej motor větráku, tak nenaměříš zřejmě nic (protože se díky přerušenýmu odporu to napětí na ten dělič nedostane), nebo nějákej nesmysl v případě že bude motor jen značně chycenej.

Pak připojíš konektor do přepínače, dáš nejvyšší rychlost větráku a odpojíš konektor z větráku:

1) pokud bude v konektoru napětí je KO větrák

2) Pokud nebude v konektoru napětí, je KO relé nebo kostřící bod

3) vyměníš dočasně relé za jiný který si v autě odjinud vypůjčíš a zkusíš napětí najít znovu

4) pokud napětí stále nebude v konektoru , vezmeš měřák, přepneš na bzučák a půjdeš po mínusové větvi oproti kostře dokud to nezačne pípat, tím odhalíš místo problému.

Ten konektor by měl jít nahmatat , už si přesně nepamatuju kde přesně vede ale je to klasickej černě omotanej kabel na konci 2pin kostka , když půjdeš po kabeláži od předřadníku, tak bys na ten kábl měl narazit.


Odpovědět

1  2