Fórum - Téma


Nefunkční navara


Fórum Navara Nefunkční navara

Informace o modelu: Nissan Navara


1  2

2015-01-24 18:51:13

Takže pokud se otočí klíček do poslední polohy nesvítí kontrolka motoru a žhavení ?

2015-01-24 18:52:47

michal: jo

2015-01-24 18:54:38

vše je v pořádku kabely , pojistky i relatka

2015-01-24 18:55:00

Závada se objevila z ničeho nic nebo jste předtím s autem něco dělali např. špatně připojili baterku plusem na minus apod. - je to velmi důležité.

2015-01-24 19:06:41

"Techtle mechtle" ohledně imobilizéru:

Imobilizér NATS resp. technologie NATS je v autě samostatný nezávislý "svět". Protože chceme všichni ušetřit, je HLAVNÍ obvod imobilizéru umístěn na plošný spoje jednotky označované jako BODY CONTROL MODULE. Tato krabička dohromady obsahuje elektroniku pro ovládání blinkrů, interierového osvětlení, ovládání všech zámků dveří, no a nakonec zde máme jádro NATS. Imobilizér je napojen samostatným vodičem na signalizační led diodu v přístrojové desce, s touto závadou nemá na 97% nic společného.

2015-01-24 19:07:54

Kontrolka motoru:

Musí svítit vždy, všude a za všech okolností , v prvé řadě signalizuje že je jednotka motoru NAPÁJENA elektřinou.

2015-01-24 19:10:16

kontrolka nesvítí a jen jsme daval novou baterku a předtím jsem měnil jen egr ventil nic víc právě jinak jsem s tím jezdil normálně

2015-01-24 19:10:55

Kontrolka žhavení (u Navary si nejsem jistý - ale mělo by to tak být) NEZNAMENÁ že se žhaví... Z historie nafťáků obvykle signalizovala sepnutí žhavícího relé tj. žhavíme.

U dnešních aut se ale někdy žhaví pořád, nebo např. i 15min po nastartování a případné jízdě.

Kontrolka žhavení je ovládána z řídící jednotky motoru (ECM), tudíž pokud chce ECM aby svítila, rožne ji -> nemusí to vůbec znamenat že žhavení funguje

Realita je taková že po zapnutí zapalování se kontrolka rožne a za pár sekund zhasne, ve skutečnosti ale žhaviče mohou žhavit mnohem déle.

2015-01-24 19:13:59

Směrodatné pro nás je, že NESVÍTÍ kontrolka motoru => do jednotky nejde napájení.

===================

Napájecí royvod funguje následovně:

  • Jednotka je několika vodiči uzeměna - zde pravděpodobně nic neodešlo.
  • Do jednotky vede stálé plus z baterie (paměti apod) - přes pojistku.
  • Hlavní napájení - je spínáno RELÁTKEM jednotky - velmi důležité.

2015-01-24 19:18:08

Myšlenka ECM je následující:

  • ECM je stále několika vodiči připojena k + baterie (paměť)
  • do ECM vede vodič, který je pod napětím, pokud zapneš zapalování

Pokud zapneš zapalování, přivedeš do ECM napětí. ECM posléze "najede" a SEPNE si hlavní NAPÁJECI relé.

Tedy hlavní napájecí relé si ECM ovládá sama. Je to tak proto, protože pokud vypneš motor, ECM musí nastavi výchozí polohy klapek a různých mechanických dílů - to je to mírné vrčení pokud odcházíš již od zamklého auta.

Pokud tedy vypneš klíček a zamkneš auto, můžeš z motorového prostoru stále slyšet několik zvuků, nakonec to ztichne. Ztichnutí je v okamžiku, kdy ECM již vše předchystala pro budoucí start, sama si "odřízne" napájení tj. vypne si hlavní relé.

2015-01-24 19:19:46

Toto napájecí relé nebývá přístupné někde v krabičce, ale je "někde" schované, pokusím se ti to sem dát na obrázku z manuálu až ho stahnu.

2015-01-24 19:35:20

Pokusím se sem dát několik screenshotů z manuálu, ale POZOR - možná mám špatnou verzi Navary, manuál by měl být totožný pro rok 2005~2007 ale nemusí to být pravda.

2015-01-24 19:36:11

Toto je hlavní relé řídící jednotky motoru ECM

2015-01-24 19:39:53

Jak je na obrázku vidět - do cívky relé vede stálé plus přes pojistku, jednotka motoru ECM pak k relé sama ovládá připnutí minus (GND). Pokud relé sepne, je vidět, že přes pojistku přivede do motorové jednotky napájení. Toto "relé" resp. krabička je na konektoru E12.

(tak a teď jsem trochu narazil, protože jsem čekal trochu jiné relé - nj. na Navaře / Pathfinderu jsem tohle ještě neřešil...)

2015-01-24 19:46:10

Pozn.: Vše následující berte trochu s rezervou, veškeré proměřování, testování a manipulace s elektronikou je čistě na VÁS, pokud si něco poškodíte je to pouze Vaše vina.

Přikládám obrázek elektro-rozváděcí krabice -> obsahuje relátko ECM.

Obrázek byl nahrazen novým v čase 21:10, v původním obrázku jsem špatně uvedl význam pinu 7.

2015-01-24 19:48:06

Zde je pravděpodobně lokace hlavního relé:

2015-01-24 19:51:14

V autě by jsi měl mít podobný rozvodný box jako je na následujícím obrázku - není to moje foto, je to z netu.

2015-01-24 20:00:23

Vše provádíme s připojenou baterií a vypnutým zapalováním. Klíčky NIDKY nenecháváme v zavřeném autě - pokud by se nějakou chybou auto zamklo -> jsme bez nich, proto projistotu stáhněte okýnko řidiče)

ZKONTROLUJ pojistku 53 jak je na následujícím obrázku - měla by být žlutá 20A.

Pojistku vydělej a podívej se jestli není spálená. Následně ji proměř, ale POZOR - ne multimetrem.

Mělo by na ní být stálé napětí, ale je potřeba ji projistotu trochu zatížit - multimetr žádná zátěž není.

(pokud by jsi měl shnilý = zelený drát, multimetr by sice naměřil krásných 13,5V, ale při záteži by napětí spadlo např na 7V a nic by nejelo...)

Vem si z povinné výbavy malou žárovku do parkovaček, nadrátuj ji na dva drátky alespoň 1m na každou stranu a zaizoluj je ať se ti na žárovce mezi sebou nespojí. Pak jeden drátek připoj na mínus na baterce.

Zasunutá pojistka má zeshora kovové výstupky, zkus se jich dotknout druhým drátkem - OBOU -> žárovka MUSÍ svítit.

2015-01-24 20:11:59

2 dny jsem to s elektrikářem proměřoval a nic nevíme si rady znovu to projedeme a uvidíme jinak to hodím do nissana všechny ty věci co mi tu píšeš jsme zkoušeli ale prostě jsme si něčeho nevšimli

2015-01-24 20:18:54

Vytáhni relé jednotky, má na sobě dvě menší plošky = cívka spínání relé a dvě VĚTŠÍ PLOŠKY = TY RELÉ SPÍNÁ.

Na jedné z větších plošek by mělo být stálé PLUS -> zkontroluj žárovkou. Pokud bude svítit, vem kousek drátku a propoj ty dvě větší plošky a zkus otočit klíčkem a nastartovat. POZOR radši to zopakuju - musíš spojit ty VĚTŠÍ plošky.


Odpovědět

1  2