Fórum - Téma


Nefunguje motorek zadního stěrače - poraďte prosím


Fórum Micra K11 Nefunguje motorek zadního stěrače - poraďte prosím

Informace o modelu: Nissan Micra II K11



2013-12-12 00:21:57

Vážení, i když kolega mrkva dal k dispozici odkaz na stažení dokumentace ke K11, přesto bych se rád poradil se zdejší komunitou - dnes jsem se zaregistroval.

Postupně mi přestal fungovat motorek zadního stěrače - postupně znamená, že z běžného provozu přešel do stavu, kdy přestal fungovat návrat do výchozí polohy při vypnutí stěrače, posléze přestal fungovat zcela.

Protože jsem se domníval, že motorek neutáhne starou vazelínu v pouzdře stíracího mechanizmu, tak jsem si sehnal jiný motorek, evidentně funkční, ale stav je stejný. Při zapnutí stírání pouze klapne (asi) relé vzadu v kufru (o tomto relé jsem se právě dověděl z dokumentace od kolegy mrkvy) a nic se neděje.

Máte někdo radu, jak identifikovat místo poruchy ? Může to být relé a dá se případně sehnat ? Nebo to může být i ve spínači na páčce u volantu ? Jak postupovat ? Díky předem za radu.

Zdravím všechny.

Honza

2013-12-12 07:41:01

napřed zkus jestli ti jde do motorku elektřina, zkus motorek venku dvouma drátama na baterce. Většinou ej to co píšeš, je zadřená hřídelka stěrače v tom odlitku. rozebrat, vyčistit smontovat. Ty motorky vydrží hodně, spálí se jen málo kdy. Pokud ti tam nejde gajs, zkussvyměnit to relé (černý v právým podběhu za čalouněním jedna samořezka na klíč 10, an vyzkoušení vem stejné barvy z motorového prostoru. Poslední možnost je vadné dráty mezi karoserii a dveřma - viz rozsáhlá diskuze v jiných tématech

2013-12-12 10:47:33

honzabk: díky za odpověď, potvrzuješ mi tedy víceméně moje "podezřelé" body na cestě od baterky k motorku. Nezmiňuješ se o spínači na volantu jako možném problému - myslíš, že tady je to málo pravděpodobné ?

A ještě jeden malý dotaz: pokud by to bylo vadné relé v kufru, je opravitelné ?

Díky za odpověď.

Honza

2013-12-12 14:07:08

honzali111: ne není opravitelné a páčkou si myslím taky že to nebude

2013-12-12 14:46:11

honzabk: díky za reakci, myslel jsme si to. Zdá se, že mám nějaký nápad, ale uvidíme

2013-12-16 10:17:07

honzabk: tak jsem zkusil náhradní motorek přímo na baterku, ale buď to připojuji špatnými dráty - jsou tam tři - nebo skutečně je vazelina v mechanizmu už moc tuhá.

Při připojení dávám zem (kostru) na minus pól a druhý vodič na plus (podle schematu, který je na https://www.dropbox.com/s...XLvfpCjk/ELECTRICAL-1.pdf). Při kontaktu to pouze hodí jiskru a nic se neděje. Protože tento motorek by měl být funkční, nejsem si jist, zda to připojuji správně, jestli třeba nemá být celý strojek ukostřen nebo tak. A dále: když zapnu stěrač, v "kufrovém" relé to klapne a nic se nestane, tedy gajs se do relé dostane. Relé jsem prohlížel, ale nepřišel jsem na to, jak

ho vyjmout ven, nemůžeš mi poradit nějaký trik ? Nechtěl bych ho zničit, když ještě nevím, zda je vadné nebo ne.

Díky.

2013-12-16 10:22:52

honzali111: když odšroubuješ ten plech tak zjistíš že na jedné straně je zobáček, ale změř si dráty přímo na konektoru zda jde proud do dveří. V 60 % to bývá zatuhlej motorek, z 38 % to bývá přelomená kabeláž v harmonice a ty 2 % jsou na páčku, relé pojistky apod.

2013-12-16 11:13:41

honzabk: jasně, díky. Z druhé strany plechu, na němž je upevněno relé, trčí nějaký bílý konektor, přesněji jeho "male" část, na niž není nic připojeno - k čemu to slouží ? Dá se to použít k diagnostice ?

2013-12-16 15:24:28

honzali111: mám dojem že to jsou zadní repráky??

2014-01-03 21:19:38

honzabk: Takže cítím povinnost uzavřít celou mou eskapádu s motorkem zadního stěrače. Protože se to celé ukázalo trochu zamotanější, z velké části mou nepozorností a blbostí, shrnu to zkrátka, abych neunavoval:

  • problém byl nakonec v přerušených kabelech v harmonice mezi zadními dveřmi a kabinou
  • byly přerušeny 4 ze 7 tudy procházejících káblíků, 2 z nich právě pro napájení motorku
  • přerušení jsem pospojoval (byla to docela otrava s pájením "na pětníku") a originální motorek se rozběhl
  • kvůli dostupnosti přerušení kablíků jsem musel naříznout gumovou harmoniku, takž teď ještě musím vymyslet, jak ji elegantně spojit
  • mezitím jsem rozdělal, vyčistil, namazal a složil zmíněný náhradní motorek, takže mám dva, resp. 1 navíc

Nevím, jak dlouho mě oprava vydrží, ale všechno už mám proměřeno a vysledováno, takže klidně udělám opravu opravy

Náhradní - opravený - motorek asi nabídnu tady na tomto webu, možná ho někdo shání. Už to vlastně touto větou tak trochu inzeruji.

Díky za všechny rady a podporu, asi ale se nemudu moct revanšovat, nejem takový profík jako ty.

Zdraví

Honza

2014-01-06 07:43:22

honzali111: tak to jsi udělal nejhorší opravu jakou jsi mohl udělat. Kdyby jsi tady chvilku hledal dočetl by ses proč to nedělat zrovna tak jak píšeš žes to udělal. takže jen stručně. V tom místě kdes to sletoval se to nejvíc ohybá, takže to bude znovu a ještě ti tam poteče přes harmoniku. takže koupit novou harmoniku na vrakovišti a dráty vyměnit tak, aby jsi je letoval 1x vevnitř v autě pod plastem zadního sloupku - jdou krásně vytáhnout až ven a podruhé zaletovat ve dveřích - tzn. v místech kde se neohýbají. takto když se ti spojí tak ti můžou nadělat pěknou neplechu v elektřině a pojistkách (prodře se izolace).

2014-01-06 08:30:35

honzabk: jasně, hned jsem na to přišel, byla to hloupost, zblbl jsem tím, jak už jsem to chtěl mít rychle v hromadě. Dnes na to hned vlítnu. Díky.

2014-01-10 10:41:46

honzabk: takže je uděláno, protáhl jsem nové kabely, pospojoval svorkami, naříznutou část harmoniky slepil, všechno funguje OK. Díky za rady. A ještě jedna drobnost: aby se kabely v ohybu harmoniky tak nenamáhaly, je dobré pootočit gumovou kruhovou průchodku na její straně na kabině tak, aby na ní vylisovaná šipka směřoval dolů - pak se zmenší oblouk, který se vytvoří zavřením zadních dveří a kabely jsou méně v ohybu namáhané.


Odpovědět