Fórum - Téma


Nechce do otáček na 4ku - GA16DE


Fórum Almera N15 Nechce do otáček na 4ku - GA16DE

Informace o modelu: Nissan Almera N15


1  2

2013-05-13 20:48:21

Ahoj, hledal jsem na fóru problém, který se vyskytl u Almerky a nic takového jsem tu nenašel...brácha za mnou přišel, že mu Almera (N15 GA16DE) na 4.rychlostní stupeň nechce jít přes 4800ot./min ...jinak prý 1.,2.,3. jde v klidu do 6500ot/min ... je mi jasné, že takhle přes počítač se těžko radí, ale aspoň nějaký nástřel, ať ví, na co se třeba zaměřit ...říkal, že předjížděl a najednou se mu to prostě kouslo na 4ku u 4800ot. a nechtělo to dál,jeho slovy prý pocit, jak kdyby nedodávalo palivo , tak se zas rychle řadil zpět a nebylo to poprvé, i potom, co mě svezl, tak se opakovaně otáčky kously u 4800 na 4ku...před pár tis.km měněné svíčky, filtry včetně palivového...kdyby náhodou měl někdo podobný problém, budeme rádi za reakci.

Za každý tip děkujem

2013-05-13 20:52:19

diego: a co na 5tku? Taky?

2013-05-13 20:55:18

BM: Ty tam se ještě asi nedostal, přece jen už to bude tak 150-160km/h, ale můžu mu navrhnout, ať se jde projet , zajímavé je, že opravdu 1.,2.,3. jede krásně do otáček, ale 4ka se prostě sekne na cca 4800ot./min a dál se jí nechce, přeřadí na 5ku a auto jede plynule dál... EDIT: Ptal jsem se ho teď a říkal, že se mu zdá, jak letěl po dálnici, že snad i na pětku, ale nemůžu jistě potvrdit, říkal, že to zkusi

2013-05-13 20:57:29

Sekne se zprudka na 4800,nebo tam došplhá ručička a víc nic?

 NO_HITS  
Laďa
2013-05-13 21:01:37

já si myslím že bude slabej tlak paliva, taky mám pocit že mě almera ve vyšších rychlostech ztrácí dech a vše mám v pohodě, dokonce svobi se mě ptal jestli mám nový svíčky a to sem je tam měl už cca 25tis km :D takže bych to viděl na pumpu ... nebo to může dělat i regulátor tlaku paliva ? Zítra to taky zkusím jestli se mě to tam někde sekne .... už dřív sem chtěl pumpu pročistit ale nešly mě povolit šrouby a vypadalo to že bych ani hadice neodmontoval a těsnění by mohlo popraskat , tka sem toho radši nechal :D

2013-05-13 21:05:33

Taky si myslím ..........

2013-05-13 21:10:19

bmarcellus: Řekl bych, že zprudka se to zabrzdí na těch 4800, samozřejmě předtím tam došplhá, přece jen to není takový trhač jako GTi nee, prostě plynule jako na kterýkoliv jiný stupeň dojede k těmto otáčkám a tam se to z ničeho nic zasekne a nahoru už to prostě nejde, zajímavý jev, kdyby to alespoň dělalo na všechny rychlostní stupně

2013-05-13 21:16:10

Je to divný vzhledem k tomu,že naše 1.6 nemá žádný omezovač,jestli vůbec nějaká má.

Možná váha vzduchu,klapka,nebo už nestačí dodávka paliva .... - určitě se to musí napíchnout.

2013-05-13 21:21:16

Když už omezovač, tak určitě ne u 4800ot. , diesel to není to vyčištění váhy a klapky se určitě zkusí, už jsem mu to říkal, pokud ani toto nepomůže, tak servis...díky Ti za nápady a čas

 NO_HITS  
Laďa
2013-05-13 21:22:00

bmarcellus: moje má omezovač tam kde stupnice má 7200ot , nebo spíš fuel cut a palivo se pak zapne až při 4000 otáčkách ... stalo se mě to u 2ky když sem se rychle rozjížděl na dálnicu najednou kopanec dopředu a až pak mě to došlo :D Jagy mě říkal že ten omezovač je 6500 ale že v téta části stupnice už dost proměřuje, tak že je možný že to vyleze až za 7tis

Problém je že já almeru napíchnu tak max na vidle , protože nikdo v mým okolí nemá nissan consult, do nissanu se mě na drahou diagnostiku jít nechce a když použiju vyblikání chyb tak mám kod 55 - bez zavad

2013-05-13 21:26:17

No Hits: Taky děkuju za názor, sám od sebe (ač lajk) řekl, že mu to připadlo, jako by nestíhalo dodávat palivo...na druhou stranu, proč až u 4tého stupně?? Záhada...ale i na tohle by jsme se mohli zaměřit

2013-05-13 21:28:13

diego: vůbec není zač

no_hits: nám točí 1.6 pořát 7100ot podle budíku a omezovač není,jen už dál nejede.Omezovač by štěkal.

Nic mě jen tak nenapadá na dálku,zvlášť u tak spolehlivýho auta

2013-05-13 21:31:54

diego: Protože asi už je dost velký odpor vzduchu a motor potřebuje maximum paliva co je možný dodat při nastavení,jaký je,aby dál zrychloval.Jak to nemám v ruce,tak nemám jemný nuance v chování.Může být nesprávný palivový filtr,nebo vadný

edit:

něco takovýho mi dělalo,když sem měl sundanej filtr i s deklem.

Ať se podívá,jestli je zacvaklej těma sponama,možná falešně tudy saje a pak nepojede

2013-05-13 21:35:33

Právě, mě vozila, až na zákládní a běžnou údržbu spolehlivě (oleje, filtry, brzdy, tlumiče, spojka) 2 a půl roku, teď jí dostal brácha a najednou takové "záhadné závady" ...začalo mu i něco rezonovat a klepat od podvozku zepředu a vůbec netuším, odkud ten zvuk jde, jednou zprava, podruhé zleva, tip mám na uložení tlumičů, všechny čepy, táhla, atd. byly měněné....musí se tomu trošku pověnovat, škoda, že to takhle vyšlo na něj...a chápu, že přes PC se těžko radí, i tak vám kluci dík, alespoň člověk ví na co se zaměřit

2013-05-13 21:42:48

Všechno omakat,jestli drží na místě,i to celý sání.

Pak hoď info

 NO_HITS  
Laďa
2013-05-13 21:47:32

u mě to filtrem není, mám tam filtr ze 300zx od jagyho :D asi 8000km , box mám dobře utěsněnej, akorát sem shodil tu rouru a mám jen ten odtvor na boxu, ažd ojedu teď druhou nádrž tak to nahodím zas zpět a porovnám spotřeby a subjektivně zátah, protože mám pocit že to řve jak sr20ve s popchargerem ale jede krokem D

2013-05-13 21:49:45

no_hits: to je ale filtr pro dvě jednašestky v jednom

 NO_HITS  
Laďa
2013-05-13 22:51:12

bmarcellus: každopádně než bude ten filtr nedostatečně průchozí tak to ještě dlouho potrvá, spíš mě vrtá hlavou proč je almuša tak lenivá ve vyšších rychlostech, tlaky měla změřený dobrý, palivo mám od benziny jen vervu 100 - 98oktan, předstih zvedle z 10 na +-14st bylo to prolitý různýma přípravkama na čištění ventilu vstřiku a předposlední 2 nádrže dostaly VIF pro benzín, do současné sem to už nedával. takže jediný co mě napadá je pumpa protože když tomu začnu šlapat tak se tlak zvýší - pohne se ručka paliva směrem dolu a když pak jedu klidně tak se vrátí, takže logicky by to mohla dělat jen zanesená nebo už unavená pumpa

A nebo je to prostě tím že v tě vysoké rychlosti má velkej odpor a vzhledem k nízké váze má malou setrvačnost a 99 18letých koní je asi málo :D

2013-05-13 23:27:33

Nechci to tu ucpávat ale ještě odpovím.Můžeš mít ucpaný odvětrání nádrže a tím se čerpadlo unavuje vzrůstajícím protitlakem. Nebo od toho očekáváš moc a už jsi rychlejší řidič,než ti poskytne 1.6tka

více sz kdyžtak

 NO_HITS  
Laďa
2013-05-14 18:56:23

Tak co Diego, pohnuls s tím ? nebos to připsal vzduchu ? chtěl sem to dneska zkusit , ale nakonec sem zkoušel jen zrychlení 0-100 (něco malo přes 10 sekund) a 60-100 (5- 5,5sekund) a pak sem si natáčel zvuk výfuku :D ale na 4ku na dálnici sem zapomněl


Odpovědět

1  2