Fórum - Téma


nebrzdilo, potom brzdilo.. vypadek brzd?


Fórum Technický koutek nebrzdilo, potom brzdilo.. vypadek brzd?



1  2

2007-09-30 18:39:52

tak dneska jedu autkem slapnu na brzdu , a nebyl nabeh hned na zacatku jak sem zvykly , hned pri prvni slapnuti sem vedel ze neco neni v poradku , pedal sel volne seslapnout az skoro dolu ...tak sem chvili tak jel , pak sem zkusil najednou dupnout na brzdy , tak zase pedal sel az dolu chvilicku trvalo nez naskocilo ABS a zaclo drncat , ale neni to ono predtim byly brzdy ostre, ted zabiraji dole , tak pojezdil sem s tim 50 km ... prijedu domu a zase jako by nic, zase zabiraji jak predtim ... ale trosku se mi ted zda ze mene brzdi-mozna ze uz je to jen takovy blby pocit... dnes rano otec jel s autem a nic s nim nebylo, az ted po obede z niceho nic takovy vypadek brzd..zadna kontrolka nestivi, brzd.kapaliny je dost, rucni brzdy funguje jak ma .... po jizde kde ses se snazil nebrzdit sem zkusil brzd.kotouce a nebyly zahrate ze by neco pribrzdovalo ,a tesne po nekolika ostrejsich brzdeni jsou strasne horuce tak jak asi maji byt .... tak ted nevim kde muze byt chyba ????? brzdova kapalina je tam 3 mesice nova,desticky jsou jeste v pohode , udelalo to proste jen skokove z niceho nic popsal bych to jako by to nachvili bylo zavzdusnene , a najedou zase nic... nevim co mam zkontrolovat .... pockam tyden uvidim jak se to jeste projevi tak to dam do servisu, i kdyz nevim na co prijdou kdyz ted to brzdi zase normalne ....

setkal se nekdo s timto uz ? nebo vi nekdo po cem jit jako prvni ?

2007-09-30 19:16:53

tak to je docela zajimavy.zkus brzdy poradne odvzdusnit,treba tam nejaka bublinka je.a nebo ze by to byl posilovac brzd?

2007-09-30 20:00:11

no prave ze by se bublinka na chvili objevila takhle a pak zase nic ? to by mozna i trochu kapaliny nekde uteklo a nikde nic neunika...

ovzdusnit ? jak je to na primere ? ktere kolo se prvni odvznusnuje ? je tam nejaka specialita ? nikdy sem auto s abs neodvznusnoval tak nevim

2007-09-30 20:38:17

auto s abs se odvzdusnuje nastartovany a zacina se od nejvzdalenejsiho kola od hlavniho brzdovyho valce.ale spis nez zavzdusneni me pripada jakoby ti blbnul ten posilovac brzd,jakoby na chvili prestal funkovat.

2007-10-01 08:13:45

Vživotě jsem auto s ABS neodvzdušňoval nastartovaný a vždy bylo vše OK i na válcích na STK.

2007-10-01 12:15:16

no jeste to neodvznusnuji, porad mi nejde do hlavy, ze to bylo skokove, z niceho nic ....nechavam to jeste tak a uvidim kolikrat se to projevi ... ma nekdo predstavu kolik muze ten posilovac brzd vyjit ?

tak ted sem to potestoval radne ...brzdi to zase vse jak ma ...nabeh hned na zacatku, abs zapina za chvili , testovano na desti...tak skutecne nevim co to bylo vcera za vypadek ? mozna v servisu odflakli vymenu brzdove kapaliny , zustal tam bordel ktery nekde neco na chvili ucpal nebo nevim ....

mam jeste dotaz pri vymene kapaliny se musi odvznusnovat vsechny kola ? existuji nejake pripravky na proplach , jeste pred tim nez by se tam dala nova tak ze by se to necim vyplachlo ?

jedine co s tim ted udelam ze chvili pockam a dam znova vymenit brzdovou kapalinu ,jinak nevim po cem bych mnel jit ?

2007-10-01 21:04:33

pri vymene by sa mali odvzdusnit vsetky i ked neviem a nikdy nebudes vediet ako vymena prebehla

niekto to robi iba tak ze striekackou vytiahne staru z nadrzky a potom tam vleju novu---- netreba odvzdusnovat

avsak po spravnosti by si mal otvorit asi najvzdialenejsi a pumpovat az vyjde von zaroven dolievat novu resp pumpovat po minimum potom doliat novu potom znovu po min zavriet doliat.

podla manualu je napisane motor vypnuty (n16) par krat naslapat a drzat pedal dole (pomocnik) druhy otvori -povoli odvzdusnovak toto opakovat kym nejdu bublinky(ja som to urobil este par krat aj ked uz neboli) a pokracuje podla poradia(najvzdialenejsi a blizsie a blizsie)

2007-10-02 07:11:17

Primade, asi tě poteším, ale mně se to taky jednou stalo. Na první sešlápnutí propad pedálu až dolů a brzdilo to jako by bez posilovače. Na druhé sešlápnutí vše OK. A to 3x za sebou v jeden den. Nechal jsem si vyměnit brzdovku a přední destičky, protože už to stejně potřebovaly. Od té doby se to již nevyskytlo. Mechanik říkal, že jestli se to bude opakovat, tak je to na rozebrání hlavního brzdového válce.

Když tak vzpomínám, tak se to vyskytlo při první delší trase za pořádnýho vedra a ujetejch 100km v kopcovitým terénu -> trochu nápor na brzdy...

2007-10-07 01:58:34

tak par dni zkousim a zkousim , davam brzdam poradne zabrat, bud cekam ze se to projevi znova anebo nevim si to vysvetlit .... sem nevedel ze ze 160 km/h jde tak rychle zabrzdit ale zase nezkousim to ve stylu ze jedu z kopce a drzim brzdovy pedal porad, nechci si pokroutit kotouce .... tak od te doby je to bez zavad , uz to nebudu trapit , jen tu brzd.kapalinu vymenim a pri tom tam hodim nove predni desticky ...

2007-10-08 08:36:08

Tak to vyzkoušej když za tebou pojede kolona aut

2007-10-08 12:35:38

dik budu se drzet rady ! ja proc porad ti zamnou nadavaji

tak dneska rano nastartuju , rozjedu se a po 300 metrech mam mensi kopec , slapnu na brzdu a ono nic auto jen lehce pribrzdilo a jelo si vesele dolu , nejel jsem moc rychle tak jsem to zabrzdil ruckou ... pak se trochu rozjedu a zase auto brzdi tak jak ma ostre bez nejakeho mekkeho pedalu ...

tak nevim vypada to, ze se muj problem vratil ale po takove dobe ?

zavezu to do servisu a tam nic nezjisti pac auto zase brzdi tak jak ma...

desticky a koutouce byly meneny 2 roky zpatky a jsou dobre, kapaliny je dost ... pokud tlkacim na pedal brzdy a nastartuji tak jde lehce dolu coz je normalni,...

ale nemuzu se plne na brzdy spolehnout a nevim jak tento problem vyresit ? minule se to jaksi spravilo vse samo viz. prvni prispevek....

 Stan34
2010-01-15 15:03:35

Tak to je nepříjemné, jak není spoleh na brzdy. Můj názor je takový, že posilovač brzd máš v pořádku, pokud je pedál tvrdý a po nastartování mírně změkne, ale zvýší se účinnost tlaku na hl. brzdový válec. Spíš bych viděl problém v hlavním brzdovém válci, že neudrží občas tlak a propustí kapalinu zpátky do nádobky a nenatlačí ji do trubek. Pokud máš v zadu kotouče, tak je to skoro jisté. Jednou se mi stalo, že mi selhal samostav vzadu na bubnu a pak mi šel pedál taky hrozně nízko, protože byla velká vůle mezi obložením a bubnem. Možná bych si obešel všechna kola a podíval se pro jistotu na vůli mezi pístkama a destičkama, jestli není nějakej pístek zajetej dovnitř, ale to se mi zdá jako blbost a nikdy jsem to neviděl. Asi ten hl. válec bude selhávat.

2010-01-16 02:23:32

Myslím že je opotrebovany hlavni brzdový valec, pokud mas všecky třmeny a trubičky suchy a kapalina ti neubývá tak proste gumičky spatne tesni a neudrži tlak. obvykle jde zlehka pribrzdit a pri silnem zabrzdeni neni skoro zadny učinek nekdy pomuze zkusit pedal seslapnout opakovane treba 5x nebo i vickrat a auto na jeden z pokusů brzdí tak nejak víc. kazdopadne jestli stim jezdis tak si bud vrah nebo sebevrah jezdit s autem co nebrzdí... i když občas brzdy fungujou.... takhle me sundal tipek z motorky se slovy: "sorry me to občas nejak blbě brzdí..."

2010-01-16 10:34:23

Presne tak máš dobrý hlavný brzdový valec?

2010-01-16 11:46:40

Vole nejezdi stim a vymen ten brzdovej valec nejspis to bude on

2010-01-17 18:51:59

zitra se jdu do servisu objednat ci zeptat ... jenze nevim co zjisti kdyz auto zase brzdi jako nove

hadicku od sani jsem kontroloval , vsechny brzdy desticky a disky jsou ok , teplota po jizde stejna vsude ....

ted tomu ale nerozumim co pak tedy dat vymenit ? hlavni brzdovy valec ...

to je tedy po anglicky : booster , a potom i ten master cylinder ?

hledam vsemozne kolik to stoji nekde mi naslo cenu 12 t kc , nekde jen neco kolem 3500 kc ?

s opravnou sadou s mi tady v UK asi zadny servis nebude piplat oni rovnou vetsinou meni dily... a sam to opravovat nechci ...

premyslim o variante, ze me ze servisu poslou domu s tim, ze je vse v pohode ale proste neni na to spolehnuti tak to necham vymenit ( ale v tom pripade co tedy ? booster i master cylinder ? ) s tim urcite kapalinu a doufam, ze se to uz neobjevi ....

2010-01-17 18:58:28

Zeptej se Fi.lipa http://www.nissanclub.cz/member_detail.php?id=1996 jestli to nemá, v Nissannemocnici za to vyblinkneš hromadu bankovek.

2010-01-17 21:55:20

booster je posilovač ten budeš mít ok dyby byl v kaši tak to brzdí ale pedál bude jak beton jak dyž maš vyplý motor případně tvrdší než normalne dyby si to přisávalo falešny vzduch ale ty budes mit opotrebovaný master cylinder což je jak sem psal hlavní brzdový válec.

opravná sada bude pravdepodobně pístek s gumičkama nebo jen gumičky je trosku risk pokud mas vydřený funkční povrch tak se ti odrbe raz dva aj ta sada nejlepsi varianta je koupit to nové. na brzdach nic neušetříš tim spiš že když to kusíš tak to pravděpodobně nekde odseres bud naraznikem světlama nebo aj huř. navic pokud je to odřené hodně tak opravna sada ani nemusí začít fungovat. a výměna toho válce jako celku nemuze zkušenému mechošovi i s odvzdišněním trvat déle jak hodinu. (v servise 3 )

2010-01-18 23:44:05

dal jsem auto do servisu je to stejna firma ktere v jinem meste prodava a taky dela autorizovany servis na nissany , sice to bude mozna krapet drazsi ale tak snad to vyresi na 100% ... zitra mam vedet verditkt

2010-01-19 07:52:42

no tak tu hodinu bych to chtěl vidět.

Když začneš tím že ti nebůjde demontovat obal vzduchového filtru, zalomíš tam nějakou tu 6 ku šroubek, pakzalomíš nějakej odvzušnovák - což u starších aut taky není problém, tak to za hodinu ani nezačneš odvzdušńovat. Jasně pokud jde vše bez problémů povolit a nevzniknou žádné další potíže, tak je to záležitost hodinky. ale u nových aut kdy to vše jde bez problémů rozdělat, zase nebudeš měnit válec z důvodu opotřebení.


Odpovědět

1  2