Fórum - Téma


nastavení dobíjecího napětí - poraďte


Fórum Almera N15 nastavení dobíjecího napětí - poraďte

Informace o modelu: Nissan Almera N15



2011-01-04 20:54:32

Ahoj, koupil jsem nový akumulátor, napětí dobíjení je nastaveno na 14.7V, což podle prodejce aku přebíjí. Jedná se o akumulátor Varta Silver 74Ah, sice je určena do aut s vyšším dobíjecím napětím, ale také mi nepřijde nejvhodnější udržovat bezúdržbový akumulátor trvale na plynujícím napětí. Jde u Almery N15 sedan (rok 98, motor 1,4) stáhnout dobíjení? Popřípadě kde přesněji hledat a jak to provést. Ideální by bylo nastavit 14.5V. Předem děkuji za rady

2011-01-04 21:41:50

Myslím, že 14,7V je v pořádku. Mám P11 a dobíjecí napětí je podle servisní příručky v rozmezí 14.1 - 14.7V

2011-01-04 21:57:52

mělo by to být vpořádku (pro akumulátory stavěné na vyšší nabíjecí napětí, akumulátory CA), ale přesto by bylo lepší to aspoň o ty dvě desetinky stáhnout. Při napětí 14.7V Ti lehce plynuje i akumulátor stavěný na toto napětí. Vpodstatě je to vpořádku, ale při nabíjení jednou za čas, na této hodnotě má aku 100% stav nabití. Mít ale nabitý aku a trvale ho "udržovat" na tomto napětí jízdou už dobré není. A o to větší problém by mohl být u uzavřených bezúdržbových akumulátorů, ikdyž mají kondenzační komoru, ale časem voda z elektrolytu při trvalém plynovacím napětí stejně vysublimuje přes přetlakový ventil

2011-01-04 22:03:52

myslíš nastavit přes ř.j.? no nevím ale co jsem koukal schválně teď do několika manuálů tak všude píšou při přebíjení (16V a víc)- výměnu altíku, tak bych řek že tam bude taky ještě pořád jen regulátor na (v) altíku ne? tak mě napadá max sehnat jiný regulátor jestli půjde vyměnit resp. předřadit ale vzhledem k povaze problému bych to asi taky nijak neřešil. desetinka sem desetinka tam.

2011-01-04 22:08:30

to právě nevím, jestli se to u této Almery nastavuje přes řídící jednotku nebo se nastavuje někde mechanicky (ovládací trimr a pod.) :o)

2011-01-04 22:13:11

Tohle je jeste v pohode a regulator bude na altiku .

2011-01-04 22:48:14

ještě jak se u starejch cívkovejch přihýbaly jazýčky viď - nostalgie u polovodičovejch s tim už asi "jednoduše" nic neuděláš to nemá žádný seřizovací prvky - pokud to teda nemáš jako hobby ale i tak - leda vyměnit za jinej ale fakt bych to vůbec neřešil - už jen když vezmu že ti regulátor šlape 14,7 je určitě ok uvážim "starosti" příp. peníze tak je to fakt problém neproblém

2011-01-04 23:02:20

Me zase dava trochu stridavej no . Vidis jak ti pulsujou kontrolky (podsvetleni palub) a mozna trochu i svetla ,ale to jsem videl uz u vice primer.

2011-01-05 11:30:15

Myslim ze ked zapnes svetla, kurenie a mozno vyhrievanie zadneho skla, tak tam 14,7V urcite mat nebudes. Inac podla mna je to napatie v poriadku a ja by som to neriesil... Ved aku nie je nejaky procesor v kompe a urcite sa neposerie z jednej, dvoch desatin V, ktore si zrejme nameral bez zataze. Ked chces mat istotu, chod do inej firmy, ktora sa specializuje na predaj a servis aku, tam ti premeraju baterku aj dobijanie ZADARMO

2011-01-05 12:25:31

tatkmacko - v tomhle jak rikas uz si nejsem jistej - protoze s vyssi zatezi uz by r.j. mela zvysit otacky motoru ... tj. udrzovat napeti de fakto na horni hranicni hodnote regulatorem.

2011-01-05 18:51:51

tak tak :) na dálkovky to klesne při volnoběhu o cca 0.1V a to mám denní svícení, co skoro nic nebere :). Takže těch 14,7 je u mě trvale jistých (teda pokud nezapnu audio )

2011-01-07 15:49:14

No neviem, ja ked som naposledy meral dobijanie, mal som 14,4V myslim a po pozapinani vsetkych spotrebicov to kleslo asi o 1V. To, ze pri zatazi sa zvysia ot. plati pri volnobehu, a zase tie ot. vystupia len na normal volnobeh a nezvysuju sa koly dobijaciemu napatiu, ale koly zvysenej zatazi motora alternatorom. V praxi by to potom vyzeralo tak, ze pri vybitej baterke, kedy je aj napatie z alternatora nizsie, by motor tocil na volnobeh aspon 2000ot. aby napatie vyrovnal... a co by robil motor pri poruche dobijania, keby nedobijal altik vobec..? Ved by motor vyletel z koze... Motoru je jedno, ci ho zatazis klimou, zvysenym odberom elektriny, alebo inac - vyrovna ot. stale a je mu u prdele, akym napatim sa dobija aku... V aute nemas stabilne napatie, preto napr. odchadzaju rozne tuningdiody, ktore nemaju stabilizovane napajanie. To napatie kolise koly roznej kondicii aku a k tomu pozapinanym spotrebicom. Na hrubo to samozrejme vyrovnava regulator v alternatore, no vykyvy su stale... Treba len merat.

citujem:

Regulátor automobilu by mal byť nastavený v rozpätí 13,8V-14,2V, ideálne je 14V.

Pre 6V batérie platia polovičné hodnoty.

Novšie typy vozidiel môže mať dobíjacie napätie okolo 14,5V a niektoré druhy vozidiel napr. značky Ford majú napätie takmer 15V, pre tieto vozidlá sa používajú batérie na to určené a to rada Blue dynamic, alebo High performance.

2014-02-24 13:12:41

Trošku oživím toto téma. Mám taktéž problém s dobíjením. A problém v tom, že předemnou se v tom, už někdo hrabal a je to zapojeno viz obrázek.

Popis problému:

Po repasu altíku a výměny regulátoru napětí, mám z regulátoru výstupní napětí 14V. Na baterii už je však 15.2V a kontrolka dobíjení svítí jako střelená. Nevíte někdo, kde by mohl být problém. Díky


Odpovědět