Fórum - Téma


Náklady na provoz a údržbu SR20DE


Fórum Technický koutek Náklady na provoz a údržbu SR20DE



1  2  3  4  5 ......... 23

2013-01-05 19:45:57

Nazdar budúci majiteľ Primeri. Ja neviem ako ... podľa mňa je Primka super auto za tie prachy čo to dnes stojí. Čo sa mňa týka tak investície do auta ak nepočítam "spotrebák" skoro žiadne. Áno poloos menená ale len preistotu,čapy riadenia ... ako vravím spotrebák. Olej mi to nežere skoro nič a mám nalietané skoro 300 000 km. Spotreba-z Košíc do Bratislavy cca 6-6,5 litrov na 100km pri rýchlosti 110-150.Mesto cca 9 litrov/ako to "drhnem". Poruchová nieje takže ak vidím ako poniektorý riešia kadejaké blbosti na Fábiách a pod. tak sa len uškieram.

Proste to zhrniem - spokojnosť. Mám P11 120. Mal som aj iné autá tak niesom jeden z tých čo chvália len to "svoje".(totiž pred kúpou Primeri som zvažoval aj Mazdu alebo Toyotu)

Ak už budeš kupovať tak choď do 2litru.Je živšie a na benzíne/peňaženke to aj tak nejak moc nepocítiš oproti tej slabšej a jazda bude o čosi veselšia/svižnejšia/predbehovanie jednoduchšie...

Za seba nemôžem na Primku povedať jediné zlé slovo. Ak zobereme do úvahy nové autá-no o kolko že sú lepšie??? Rodičia majú Seat Leon a keď sa s otcom bavíme o spotrebe tak sme na tom nastejno,lenže on má 1,6 a o 2/3 mladšie auto s omnoho menej kilometrami. A keď sme išli do Maďarska "natrepaný" tak som ho na rovinkách sfúkol len tak zafičalo a nie preto že otec na to nedupal ale preto že mne to auto išlo a jemu akosi viac nechcelo dať+aby mu to nezrobilo výr v nádrži. Škoda reči , fasa auto za málo peňazí.

2013-01-05 20:30:42

no Mirko to napsal úplně nejlépe ..

2013-01-05 20:49:44

Dvoulitra se neboj.Ten motor je suprovej a spotřeba tě taky nesežere.

2013-01-05 21:23:39

tak tak,

uváž hlavne jednu vec - kde iní končia dvojliter začína...

ak ti ide o spotrebu tak žiadna iná alternatíva neprichádza do úvahy pretože všetky ostatné motorizaácie zožerú v konečnom dôsledku ďaleko viac ako SR20 - je to najlepší motor od nissanu vôbec a v kategorii 1998ccm jeden z naj na svete...

Jediná alternatíva ak by si si nedal poradiť je P11 12 s GA16DE ale tam nižšia spotreba v meste ( o pár deci) bude určie vyššia pri dlhých tratiach a vyšších rýchlostiach a plnému autu dojde dych ako písal mirko...

U P11C v podstate iba SR2 tam ťa boh varuj kúpiť 1,8 ti to zožere hlavu a je to dosť poruchový motor...

Písal si aj k P12 ale to je úplne niečo iné a motory sú o dosť horšie jediné čo zaujme je ojedinelý design a ročník... Celkovo je už ale P12 dosť ošumelé auto ktoré zapadne prachom rovnako ako mnoho ďalších trendových áut kdežto P11 je nadšasová nestarnúca LEGENDA... a je to NEZMAR...

p.s. máš vzkaz o tej kamošovej P11C

2013-01-07 20:04:08

Takže :

Náklady na provoz a údržbu - tak se vlákno jmenuje ...

Za 9 let co mám P11 GT : 1 ročně olej 3,25 litru + 1 litr dolívání + filtr

  • - pri mém 80 procentním ježdění po městě spotřeba cca 10 litrů max.
  • - jednou za 4 nebo pět let budeš muset přední brzdy vyndat na stůl a vyčistit pístky + destičky, opravný sady s gumičkama, vyměnit ( i pro jistotu)hadičky k trubičkám ..
  • - možná tě potká vyměnit axiální ložiska u předních kol ( záležitost max 4000,- )
  • - zarezlý mechanismus stěračů ( sehnat celý mechanismus z p10 ( já to zvládl za 500,- plus pošta)
  • - hlídat a občas ( častěji než zbytek vozu) orýpat a natřít choulostivá místa u zvedacích bodů u zadních kol
  • - no a jinak mě nenapadá nic zvláštního - prostě se o to tak nějak starat (chladicí kapalina, klimatizace, filtry), občas kouknout zespodu ..... Sečteno a podtrženo - za 9 let a 90 tis. km velmi dobré auto co se týče nákladů na provoz a údržbu ... no a nehledě na to, že když chceš, tak to jede jako prase :) ....a v gt perfektní sedačky ( když seš štíhlejší ...)

2013-01-07 20:18:04

Pesi: Axialni loziska v tehlici jsou klasika, ale stoji max. 800 kc komplet sada na jedno kolo.

bezne zavady - mechanismus steracu (cca 500 kc z P10), tyce poloos (nova cca 2000 kc/ks), horni ramena (cca 1000-1200 kc/ks), axialni loziska tehlic (800kc/sada),...

Veci jako tlumice, brzdy, dily podvozku (cepy, tycky, silace),... vse lze koupit opravdu za hubicku.

Obecne velice spolehlive a bezporuchove auto. A za ty penize, co mas mozna zvazim prodej sve krasky. Ta bude jezdit jeste 20 let... pripadne moje cerna, uz s "paru" dilama navic.

Jinak jednoznacne vybrat P11-120 s SR20DE. Spotreba bez problemu 7.5l prumer, dalky i 6l. Mesto tak 9l. A presto, jak je spotreba nizka, tak bych ji vubec neresil, kdyz vidim, co vsichni okolo me cpou do servisu svych beznych, nudnych HDi, TDi, DCi, TDCi... za nektere jednorazove opravy se daji koupit i dalsi P11.

2013-01-07 20:24:10

Ale jo . Já se nehádam :) ....je to už pár let,a myslím že jsem platil něco málo přes 3 tis. i s prací ...prostě i když přičtu práci ( u normálního mechanika) , tak to neni drahý - prostě opravdu PÁR tisic

2013-01-07 20:26:02

V pohode, ja to jen poupravil, co to stoji ted... at se nema ceho bat.

2013-01-07 20:38:02

Přesně tak.Jagy má pravdu.Také říkám že ropáci jezdí za málo nafty ale vysoké náklady.

2013-01-08 10:30:04

Tak všem děkuji za rady, ten dvoulitr vypadá fakt hezky. Pokud by spotřeba byla kolem 7-7,5 litru průměrně, tak není co řešit. Pro zaíjmavost jsem koukal, že třeba Golf z roku 2005 1.4 16V 55kW má spotřebu kolem 7,5 litru

Osobně se mi líbí o dost víc P11 než P12. Jen bych asi radši tu novější P11-144 z důvodu věku auta a případné koroze.

Tak jsem ještě prohledával inzerci, autoscout a nabídky bazarů A našel jsem zajímavou dvoulitrovou primeru z Moravy za 40 litrů, jen majitel píše že už s ní nejezdí a půl roku stojí, a prý nutná výměna rozvodů, rozvody jsem koukal sada od Nippartsu za 7 litrů plus práce. Ale to nevím jestli se vyplatí nebo ne...

A je možné, že do Primery se v té době dalo dát 6 nebo 8 airbagů? Někteří němečti prodejci tyhlety počty airbagů uvádí, ale mě to nějak nesedí

Jediné co taky přemýšlím co všechno se na tom autě bude muset měnit při nájezdu ke 200 tisícům. To je tak nějak limit řetězu, ne?

2013-01-08 10:41:41

Já kupoval svou Primeru 144 při 217k km a po řetězu ani slechu. Můj první SR20, ještě v sunnym, měl najeto 430k km a po řetězu ani slechu. A řekl bych, že byl živější jak druhý, který měl najeto okolo 180k. Takže ten motor snese opravdu všechno.

Co bude možná na výměnu tak destičky, filtry možná kotouče. Záleží od koho koupíš. Mě k autu dodal za poslední 4 roky všechny účtenky. Sice bývalý majitel nebyl moc "chytrý" co se týče techniky auta, ale důležitý, že nechal měnit pravidelně olej. Zase na druhou stranu toho v servise využívali a dodneška nechápu jak můžu mít vepředu jeden třmen ze 144 a druhý ze 120. Takže když pořádně šlápnu na brzdu tak to trochu tahá na pravou stranu. (už ať je teplo a neprší a jdou vyměnit za nové :))

Takže fakt záleží od koho auto bereš a jak se staral o to před tebou. A hlavně za kolik ho chceš koupit

2013-01-08 10:43:21

Retez se menit nemusi... nikdy jsem nepotreboval. Ale objevit se to muze. Za ty penize, co pises stoji sada original Nissan (ode me).

Kupovat P11-144 protoze je novejsi je blbost. Pockej si na spravny kus. Ja mam 96rv. P11 a nemam ani kousek koroze - viz. profil.

2013-01-08 10:54:43

Když ono je právě problém něco vůbec sehnat. V německu jsou ceny za Primery kolem 60-80 tisíc a vejš.

Nejlepší byl nějaký turek nebo co to bylo, krásná Primera za 30tisíc, nájezd asi 110t km ,a jen stručná poznámka motor občas jde a občas nejde, a ještě se chvástal že mluví 5 jazyky

A hlavně teď jezdím Almeru 96 ktera docela kvete...

2013-01-08 10:58:53

na bazoši jsem viděl celkem pěknou primeru 144. Chce za to nějakých 42 a je z Brna. Celkem na to spěchá, takže myslím, že by se s cenou dalo ještě hýbat...

2013-01-08 11:04:46

http://auto.bazos.cz/inze...-Primera-20i-140-koni.php

Myslíš tohle?

Jen nepíše nájezd a tvrdí, že 8,5l na 100. Když já nevím jestli na to tak spěchám, nerad bych se unáhlil a koupil první co potkám...

2013-01-08 11:11:23

Přesně tohle. No já přes léto jezdil po Praze za 8,6l, a to je vadný alternátor, takže nevím jestli to vůbec háže dobrou jiskru :D .. přes zimu mi to píše 9,1l. A není nic jednoduššího než mu zavolat a poptat se. Na jedné fotce jde vidět 219 7xx km.

Pokud nespěcháš tak počkej, tak jak píše Jagy. V mým případě jsem třeba rychle auto potřeboval, takže jsem smlouval jen cenu. Stav zase nebyl tak důležitý.

2013-01-09 13:10:40

Ja neviem,možno napíšem blbosť,ale počul som , že tie P11 120 2litre boli spolahlivejšie ako P11 144. Ešte raz podotýkam , že som to len počul-netvrdím že to tak je.

Teraz len tak odveci-osobne sa mi najviac páči P11 120 v GT .Ale zas interiér sa mi viac páči ten čo má P10 , teda mám na mysli palubovku. Tá P11 144 už sa mi zdá trochu ako Renault. Sú to autá pekné ale P11 120 je pre mňa osobne to naj a ak by mali interiér ako P10 tak júúúúj

2013-01-09 16:05:46

Teoreticky by ta palubka měla sedět a jít prohodit

Jak píše Jagy, P11 je spolehlivější a hlavně jednodušší než 144, a tyhle auta se kupují podle stavu karoserie, vše ostatní de vyměnit A řešit tady či to žere 7,6 nebo 7,9 litru je fakt úsměvné...

2013-01-09 16:35:20

Nechci tomu pánovi z bazoše křivdit, nevolal jsem mu. Ale na sportovnivozy je ta samá nabídka na tu samou primeru s tou samou spzkou. A tam píše, že to má prasklý světlo u řidiče, uraženej ostřikovač levého světla a kliku a zámek dveří v háji No takže to je asi pasé...

Jinak neřeším jestli auto žere 7,6-7,9 řeším hlavně jestli žere těch třeba 7 nebo nejde vůbec pod 8

A ke sporu jestli 120 nebo 144 tak mě osobně se líbí obě verze, GT je samozřejmě hezčí z venku. A interiér se mi osobně víc líbí u té 144

Tak teď jen vyhlížet až se někde něco pěkného objeví

2013-01-09 17:10:29

Moje po meste cca9 a po vonku 6-7 na 100km. A pri 2litri je to aj tak spotreba akorát. A či mi auto po meste žere 8 alebo 10 je mi jedno. Proste je to 2liter a basta! A peňazí práve vela nemám , ale proste auto je to trošku o inom ako kolegova Fábia so spotrebou 7 litrov a komfortom na hovno sorry za výraz ale to tak proste je. Ak budeš s autom behať mesto na 95% ako ja , tak to pod 8 litrov nedostaneš. Potom zostaň u Almeri. Primera je väčšie auto a samozrejme aj spotreba bude väčšia. Jednoducho - ak je to väčšie tak to aj viac papká. A pozerať sa nato či žere 8 alebo 10 je podľa mňa jedno. Zas na dialnici ti to veľa nezožere.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 23