Fórum - Téma


Náklady na provoz a údržbu SR20DE


Fórum Technický koutek Náklady na provoz a údržbu SR20DE



1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 23

2013-02-05 23:27:54

Píšu z vlastní zkušenosti a 100pro nenapíšu všechno. Co se týče vizuální stránky tak prahy, přední blatníky, zadní lemy, v kufru bych se koukl řádně na podběhy, v předu pod kapotou taktéž. Co se týče motorizace, vzhledově jak motor vypadá, zda nikde nejde vidět úniky oleje, zvuk motoru, projel bych to jak pod otáčkami tak roztáhnout až do omezovače. Co se týče podvozku tak ramena jak spodní tak horní, pokud by byly měněny tak by to bylo úplně super. Brzdy zkoušet jak něžně, jestli nekopou a nehvízdaj, tak prudce až na doraz a pustit volant. Úplně krásně jde vidět zda to někam netahá. Vzorek pneumatik, zda se nesjíždějí více na některých stranách. Elektro, když jsem vybírat našel jsem borce, kterému blbly airbagy tak propojil kontrolku s dobíjením. Airbagy zhasínají jako poslední. Poslouchat motor za studena při startu jak moc jdou slyšet zdvihátka. Zda vše svítí jak má. Co se týče koroze ještě pokud je možno zajet na rampu je to ideální. Čím více faktur co všechno bylo v servise měněno, tím více se člověk dozví, pokud tedy není po ruce serviska. Výfuk, zda nikde neprofukuje, vem si hadru nebo rukavici a normálně ho zacpi. Pokud je OK tak ten tlak neudržíš, pokud někde profukuje, začnou plyny unikat mezerami. Vytoč přední kola a koukni se na podběhy i zespodu, hodně jsem viděl, že z vrchu byly převařené a zespod byly díry. Samozřejmě VIN. Bourané poznáš jednoduše, pokud bylo hodně jsou tak zkontroluj výrobní čísla autoskel, měly by navazovat. To samé přední světla. Zda nikde neuniká kapalina z chladiče. No určitě ostatní dodají zbytek na co jsem zapomněl. Já tak našel skoro všechny závady krom altíku, který byl zrovna jen načnutý a to že pohvizdoval mi nebylo divný. Jinak přeji hodně štěstí při koupi. Dobrá volba, řekl bych, že ta nejlepší

Ta nevypadá špatně http://auto.bazos.cz/inze...-16V-rv1997-model-P11.php

nebo tato:

http://auto.bazos.cz/inze...sport-r1999-model2000.php

a nebo bych poprosil Jagyho

2013-02-06 08:39:00

jeste bych doplnil>

na me po zakoupeni bylo spatne ulozeni predni tehlice (vyrzela loziska) a tim padem vule v kole, je to poznat tak, ze jednak na zvedaku bude mit kolo vuli prave v miste toho ulozeni, jednak pri jizde kolem 80km jsem subjektivne citil neco jako nejistotu v rizeni (zrejme tou vuli). Opravu a naklady mam popsane v servisce.

Podivej se, zda nejsou naboje prednich kol zaliskane vazelinou - pokud ano, je praskla manzeta homokinetickeho kloubu - bude treba vymenit - zalezitost cca 1000 korun, pokud je kloub jeste OK, pokud by se do nej uz dostaly necistoty, pak prijde cca 2500 za novy kloub

Urcite bych zkontrolovat stav zadnich brzdovych trmenu (cca 3000 repasovany), pokud budou kotouce (u verze 2.0 urcite budou). Je to bolave misto, obcas se rozsype ten betlem uvnitr trmenu a pak to dela, ze po zatahnuti a uvolneni rucni brzdy trmen neodbrzi, ackoliv packa od lanka rucni brzdy se vrati zpet do vychozi polohy a druha zavada je opacna, ze zatahnes rucni brzdu, ale kolo nezabrzdi. Opravu a naklady na ni mam taktez popsane. Nebrzdici trmen se da orientacne identifikovat, pokud jeden zadni kotouc je vylesteny a druhy i v cinne plose orzely - pak ten trmen nefunguje. Kdyz naopak pribrzduje, pak bude po cca 3-5 km vyrazny rozdil mezi teplotou zadnich kol, pokud pojedes klidnou jizdou, pak musi byt kola v zasade studena, kdyz bude jedno studene a druhe hrat, neni to dobre.

Rucni brzda, kdyz brzdi jen na jedno kolo, tak v kopci uz auto poradne neudrzi - bude mit tendenci sjizdet

Dalsi vec, se kterou jsem se (nejen ja) potkal jsou vrzajici sterace. Postup opravy (resp vymeny ulozeni) a naklady zase najdes na foru.

Kontrolky jak pise Rado > po zapnuti klicku musi kontrolky zhasinat postupne (oranzova motoru, cervena ABS a cervena airbagu], pokud zhasnou dve najednou, tak je jedna pripojena k druhe a to je spatne. Pokud zustane nejaka svitit, take to znamena nejakou zavadu. Lze vyblikat kod chyby a pri trose stesti udelat orientacni predstavu co se deje a jake budou naklady opravy. V tomhle je nejlepsi sehnat nekoho s originalni OBD, aby se podival, co vse se tam najde.

Na nejakem mekkcim povrchu (trava, hlina, sterk), zaslapni pri jizde brzdy, zda zacnes citit v pedalu "hrceni" z ABS. Podivej se zespoda na vicko oleje, zda na nem neni "blaticko" Znamenalo by to, ze se dostava do oleje voda z chlazeni a na vicku pak vznika tahle emulze. Mrkni do nadobky s chladici kapalinou, zda na ni neplave mastny flek. To by znamenalo opacny problem, ze se dostava olej do chladici kapaliny. Samozrejme motor nesmi kourit ani modre(prusak oleje do spalovaciho prostoru), ani bile (prusak vody do spalovaciho prostoru).

Pokud je auto vybavene alarmem, vyzkouse ho take - zamkni pomoci dalkoveho ovladace a zhruba po minute otevri libovolne dvere manualne klickem, musi zacit blikat blinkry a troubit klakson (u kombiku je v zavazadlovem prostoru).

Pokud bude mit auto xenony, pak se podivej, zda funguje naklapeni - zapni svetla a otoc klicky do polohy ON, svetelny kuzel se musi zvednout, naopak pro vypnuti klicku musi zase obe svetla "spadnout" Pokud se jedno nebo obe dve nehybou, je neco spatne - u jednoho patrne motorek, pri obou cidla zatizeni auta, byvaji casto zarezla.

Kdyz si pro auto pojedes, potom jako prvni se podivej, zda je motor studeny a studeny si ho nech nastartovat. Pokud po tvem prijezdu bude auto nastartovane nebo bude mit uz ohraty motor, pak se prodejce snazi neco maskovat.

Kdyz me jeste neco napadne, napisu

2013-02-08 09:31:28

tak mira urban ti tu popísal kadečo... myslím to v dobrom,nie aby si sa míra urazil. Len si popísal toooolko vecí čo má skontrolovať-veď to čo si napísal sa kontroluje snáď pri každom aute čo idem kúpiť ,no nie?! Ale ešte raz vravím , že nechcem aby si to zobral v zlom. Len sa divím , že si si dal tolko námahy to všetko písať

Asi sa všetci zhodneme v len tom základnom,čo je bolesť Primer: horné ramená vpredu a ložiská tehlice (tie dva) a horné uchytenie zadných tlmičov ak klepú je to pekná investícia hneď na začiatku, potom tie vŕzgajúce stierače a následné rozobratie a premazanie a poprípade ulomenie toho plastového frasu v čom je "rozvod" stieračov a v neposlednom rade poloos,ak má na sebe ešte to vystreďovacie gumené "čosi" , tak čakaj kedy to prdne! Ja som preistotu poloosi vymenil , lebo ak sa má dačo posrať tak v tú najnevhodnejšiu dobu-trebárs teraz v zime - to by ma asi drblo!

ináč pozerám , že sa nám to ako skoro stále pekne zvrtlo do diskusie - SPOTREBA. Žere mi to v priemere 9 litrov a prdím nato. Stále hovorím , že je to 2liter tak čo sa tomu čudovať. Na 2 liter je to aj tak good a to s týmto autom chodiť kludne je skoro blbosť , lebo to proste idéééééééé.

2013-02-08 09:48:10

Ale do nakladu je "vyssi" spotrebu zapocitat. Kdyz zere rekneme o 2 litry vice, tak je to cca 70 Kc na 100 km. Tj 700 na 1000km a 7000 na 10000km. Za to uz se da nejaky "horsi motor" v pohode udrzovat

Mne osobne na SRku vadi, ze je dole tak hrozne mrtvy. Do 3 tisic otacek (tj. klidek jizda) je to jak almera s QG15.

2013-02-08 09:56:16

no rozepsal jsem se trochu no :)

snazil jsem se to psat i s nastinenim narocnosti, mozne priciny a ceny opravy, aby az kupechtivy kolega Madman najde auto a zjisti, ze nejak zlobi jedno zadni kolo, tak se nenechal opit bazaristou - to je akorat primrzly, to urcite povoli..No a on pak v garazi zjisti, ze to az tak primrzly neni, ze proste je ten trmen v haji..

nebo ze zjisti vrzajici sterac a bazarista rekne - to je v poho, to vrze cep, tam striknete WD a je to..no a doma zjisti, ze tomu WD az tak nepomuze a (pokud si h nedokaze vyrobit sam), tak pobezi pro novej pivot za 1700.

Slo mi hlavne o to, aby kdyz bude kupovat, tak mohl rici..heledte, tady vrze sterac...to dobre vim, co dela..nove ulozeni stoji tolik penez, tak dejte slevu.

Tady je vule v kole, ne to opravdu neni cep rizeni za 300, to je ulozeni tehlice za desetinasobek...tak to bychom mohli taky slevit, co vy na to ?

2013-02-08 09:58:04

motor, kteruy nebude dole mrtvej, musi splnovat nasledujici >

objem aspon 4 litry a nejlepe s kompresorem :)

2013-02-08 09:59:11

hele, ale na druhou stranu, sice do 3 tisic mrtvej, ale nasledne potom ty jedes na dvojku tam, kde ten jouda vedle s briketovou fobii RS uz musi radit za 4 a stejne mu ujizdis :)

2013-02-08 10:59:51

Protlak ...."mrtvolnost" dole neni vada, ale charakteristicka vlastnost 4-ventilovych atmosferickych motoru.

Dnes se delaji dvoulitry s vrtanim 84 a zdvihem 90 mm, ktere maji priznivejsi momentovou charakteristiku, ale

maji nizsi max otacky kvuli vyssi stredni rychlosti pistu....

SR je nekde mezi, podle me, a to se opakujeme, predstavuje idealni vyvazeny motor.

2013-02-08 12:02:46

Tu je jedna GT a celkom sa mi páči , ale je na Slovensku.A dosť dobrá cena.Aby tak aj šlapala ako sa na GT patrý.

http://auto.bazos.sk/inze...t/21063938/primera-GT.php

2013-02-08 12:06:23

Protlak, jak píše Franta, pak už je jedno, zda jde o 1.6 nebo 2.0. Tomu pomuže jen přeplňování.

Ale.. dej svody do 2.5", otevři sání (nejlépe JWT pop charger), a ono se to i dole probudí, ja to cítil. Stock konfigurace je udělaná parádně na pohodlnost (hlučnost) a ekonomičnost, ale má to tuhle daň.

2013-02-08 12:07:57

Tahle Primera se tu uz resila, ja bych do ni sel. Neni to sice origo GT, puvodne to byla 96kW verze, ale je komplet se vsim prestavena a hlavne, je udelana uplne od zakladu. Videl jsem foto ze stavby, takze by mela byt jistota ze je to v podstate "funglovka". Mozna u jednoho clena co ji mel a stavel to najdu jeste foto a nebo to tady nekde uz daval, nevim.

EDIT: Jojo, mam u P11-120 svody, decat a JWT a vylozene na to ze by to bylo liny si stezovat nemuzu.

2013-02-08 12:18:53

Svody az tyhle odejdou, jinak zbytecna investice pro me JWT nechci, protoze potrebuje vetsi udrzbu, na kterou bohuzel neni moc cas. Ja jsem bohuzel ciste autovy "konzument". Decat take nechci, protoze je to prasarna.

2013-02-08 12:22:33

Správně,neměň nic,co ti vyhovuje

Na tom není nic špatnýho.

Ale když si koupíš něco,co ti nakonec v něčem nevyhovuje,tak se musí investovat

2013-02-08 12:30:08

Jasne, ale jen v rozumne mire. Davat 4k(asi vic ze) za svody a 3k(?) za sani kvuli lenivosti nekde dole je nesmysl

2013-02-08 13:03:22

lacnejsie bude podradit :D

2013-02-08 13:04:36

To neni ZADNY nesmysl, ale je to PARADA !!

2013-02-08 13:06:17

Svody, sani a eco decat resi tak 15 az 20 Nm, takze problem mrtvolnosti bych spise resil zarucene odspoda tahnoucim koncernovym vyrobkem....)))

2013-02-08 13:11:47

Na daily to neni potreba... a az se serie rozpadne, tak vymenit za nerez, pak to dava smysl. A obecne, P11-144 je to nejhorsi, co muzete s SRkem koupit, takze se nedivte vyssim vydajum a horsim vlastnostem.

2013-02-08 13:31:15

neser, jagy

2013-02-08 13:37:24

glider asi tak


Odpovědět

1 ......... 8  9  10  11  12 ......... 23