Fórum - Téma


Náhrada ABS čidla ???


Fórum Primera P11 Náhrada ABS čidla ???

Informace o modelu: Nissan Primera P11



2008-01-30 16:23:01

Tak sem dnes chtěl řešit to moje ABS .. ale protoze je zima a pod auto se mi nechtělo, tak jsem si vyblikal poruchu ..Byl to kod 21 tedy PP kolo ( myslel jsem si to protoze vzdy jako prvni spustelo abs ) .. porovnal jsem tedy odpory leveho kola cca 1,6 KOhm a praveho 15 KOhm (cca 10x vetsi) a bylo mi jasne ze problem bude tady :o/ .. . Zajímave je že ABS i pres tenhle rozdil nejakou sinusovku z cidla registruje , protoze problem hlasi jen nekdy ( patrne kdyz na cidle je vic necistot ) . Ted premyslim co s tim .. asi zkusim hned za cidlem kablik odcvaknout a modlit se aby problem byl v nem ... pokud to nepomuze tak obvolam vrakace ale chci se zeptat , jestli nekdo nevite, zda-li jsou cidla na vsech kolech rozmerove stejna a zamenitelna ? .. a nebo jestli jste nekdo nepremyslel o instalaci cidla treba od koncernu VW ?? Princip je stejny .. jen bude asi problem se zastavbou . Ja zitra jdu za kamaradem do kramu s nahradnimi dily na skodovku tak si ty cidla co tam maji promerim .. nemate nekdo vyndane to nefunkcni cidlo ?? .. ze bych pro te prilezitosti porovnal zhruba i tvar a velikost ??

Jo a mimochodem nechapu proc je to u Primer vzdycky jen PP kolo ?? vzdyt technologie a princip je u vsech kol stejny !?! A k ridici jednotce to ma nejbliz !? .. Porad trochu doufam ze je treba problem v tom ze ten kabel je napriklad o trochu kratsi nez Levy .. a proto se v nejakem miste po x -cyklech uvnitr porusi a nebo tak neco :o)

2008-01-30 20:52:54

Odcházejí i jiná čidla, já mám chybu 22, tedy levé přední kolo. Fakt ale je, že pravé čidlo už měněné bylo, asi opravdu odchází první. Pokud se najde nějaká alternativa, byl bych šťastnej, 4500 za nové se mi fakt dávat nechce

2008-01-30 20:56:51

Davide nemas nekde to stare cidlo ? .. dost by se ted hodilo .. ja to nechci rozdelavat dokud nemam vyresenu alternativu .

2mato  
Mato
2008-01-31 00:50:54

Ten kabel sa samotnou cinnostou urcite neznici ak je chyba v nom musi to byt len mechanickym poskodenim ako napr natrhnuty ,predraty a podobne....

Co sa tyka cidla ide hlavne o to aby malo hlavne rovnaku impednaciu v klude a rovnaku napatovu charakteristiku, to jest aby pri urcitych otackach abs kruzku vyrabalo take iste napatie ako to povodne...teda pri napr 10ot /s bude davat 1V a napr pri 5 ot 0,5....ak by si dal ine cidlo ma inu cievku a mohlo by davat ine napatia a tiez sa mozu lisit kruzky pre vw group cize sposobuju ine magneticke pole tym ze maju napr viac zubov atd a na to je aj cidlo stavane tak to musis mat zladene tak aby pri tvojom kruzku malo tvoje cidlo tie iste hodnoty ako original....urcite je este dolezite technicke vyhotovenie ako vzdialenost cidla od kruzku to umerne ovplyvnuje aj napatie indukovane v cievke...ak bude daleko budes mat male napatie a opacne. Myslim ,ze dost zlozita vec ak sa tieto hodoty u inych znaciek lisia co je asi pravdepodobne. Kazdopadne si myslim ,ze sa to da len to chce kus prace ci stastia

2008-01-31 01:34:06

2mato .. ja myslel neco takoveho jako ze kdyz das 10 000x kola z rejdu do rejdu, tak treba vodice uvnitr se muzou v nejakem kritickem miste poskodit a na povrchu to nepoznas .. a co se tech elektrickych vlastnosti tyce, tak bych to nevidel taky tak dramaticky .. pokud je moje ABS schopne vcelku dobre cist hodnoty z cidla, ktere ma 10x vetsi odpor nez ma zdrave cidlo tak si myslim ze mu toho staci opravdu velmi malo . .. proste aby tam byli nejaké pravidelné změny. Cidlo je jen civka .. je jedno od jakeho vyrobce .. princip je vzdy stejny takze pokud u toho alternativniho cidla namerim odpor 1-3 KOhm tak si myslim ze ho muzu bez problemu pouzit. Umistneni musi byt samozřejně stejné .. v dokumentaci co mám píšou cca 1mm nad tím zubatým kroužkem. Zítra jdu promeřit několik různých škodováckých čidel co mám k dispozici, tak pak napíšu jak jsem dopadl. Nejvetší starost mi ale zatim dělá ta zástavbová velikost :o/ .. a největší motivací je mi naopak že si nekdo to čidlo byl schopnej namotat sám ;o)

2mato  
Mato
2008-01-31 02:01:31

Nemyslel som to tak ze to musi byt vidno ,zle som ta pochopil.

Pokial viem ja abs zistuje rychlost otacania sa kola podla velkosti napatia z cidla a to potom nieje vobec jedno z akej cievky je robene a ake dava hodnoty...urcite je tam tolerancia no neviem aka. Neviem co konkretne ti to abs vyvadzalo ,no to neznamena ak ked je zmatene a nefunguje spravne ze ti z toho cidla zhltne barsjaku hodnotu a nevadi mu to. Skor koli tomu nepracuje ako ma a moze len v istych situaciach schybit ,nie vzdy....ide len o jedno kolo chapes tak to si vyzaduje aj iste situacie. Kazdopadne by bolo super keby si to vyriesil co najjednoduhsie a bolo to tak ako pises. Skusaj a informuj budem drzat palce

2008-01-31 07:25:21

Zkus odizolovat káblík hned u kola a změřit to tam, když bude špatný tak to nevadí a když bude dobrý, tak to zaizoluješ nazpět. Ještě před tím zkus konektor na podběhua změřit to tam. Nepíšeš jestli to měříš na konektoru do jednotky ABS nebo na konktoru na podběhu.

2008-01-31 08:02:07

To 2Mato .. jak sme se dalsimi lidmi z klubu schodli v jiné diskusi ( proklate ABS) tak vystupem z cidla je sinusovka .. velikost amplitudy se podle me nemeni .. podle rychlosti otaceni se jen meni casy mezi jednotlivymi zuby a tedy vlnova delka .. Verim ze pokud civka bude mit podobny odpor .. bude mit i podobny pocet zavitu a podobny vystup. Ja na zdravem kole nameril 1600 Ohm .. v dokumentaci k primere pisou 800-1200 Ohm Ten clovek z Xantiaklubu co si to cidlo vyrabel mel odpor 1100 Ohm ... takze hodnoty +- podobne. Za chvili jdu merit ta skodovacka cidla tak uvidime :o)

.

.

.

Tak už jsem zpet a to co jsem nameril me velmi potesilo ... obe cidla co sem dostal k dispozici mela 1KOhm .. Takze co se elektrickych vlastnosti tak jsou 100% kompatibilni ! .. ted uz jen ten rozmer .

2008-01-31 08:12:28

Honzo ja to meril na tom podbehu a taky by me zajimala prave ta hodnota hned za cidlem ... v sobotu to riznu a uvidi se :o) Jen se chci zeptat na umistneni toho cidla vuci tomu zubatemu krouzku, protoze uz si to nepamatuji presne ... je to z boku jako na tom xantiaclubu a nebo jakoby seshora ? .. Nemas nejake to mrtve cidlo k zapujceni ?

2008-01-31 09:55:41

Berry tiez budem zvadavy n avysledok, ak to budes robit skus prosim ta porobit priebezne fotky , z toho sa potom bude dat urobit podrobny postup opravy. Mna na tom zaujima ci je to vec nejakej systemovej chyby ktora sa da odstranit alebo jej predchadzat (napr. predraitie kabla vonkajsim vplyvom), alebo odchadza niekedy aj cidlo, podla mna to bude skor kablom, alebo este mozno prechodovymi odpormi v zle zaizolovanych konektoroch a zatecenim kabla (zateceny kabel nakoroduje a lahko sa zlomi)

2008-01-31 10:14:53

Berry,to čidlo je umístěné čelně k poloose - v těhlici kola je kulatý otvor (ne,jak tu někdo udával,hranatý! - ten by se tam musel lisovat,ale ve skutečnosti se vrtá a tím způsobem opravdu hranatý otvor nevytvoříš,ani hranatým vrtákem ) a v něm je zasunuté čidlo - to je válcového tvaru,část zasunutá v těhlici je odstíněna nerezovým pláštěm (nemagnetizuje),který má víceboký průřez (jestli 6-ti nebo 8-boký,to už z hlavy nevím).Otvor v těhlici časem pod vlivem vniknuté vlhkosti a nečistot koroduje a čidlo se v něm "zapeče",proto je takový problém je dostat neporušené ven z těhlice.

Čidlo samotné je jen cívka uvnitř toho nerezového pláště,z něhož směrem k poloose (resp.ozubenému kroužku) vyčnívá magnetické jádro cívky (úzký široký hrot,jako šroubovák).Otáčením pólových nástavců ozubeného kroužku okolo tohoto hrotu se mění magnetické pole a v cívce se indukuje slabý stejnosměrný proud,se kterým pracuje ŘJ ABS.

Čidla jsou funkčně podobná s jinými pro jiné modely i značky,důležité je provedení - hrot čidla musí být k dosažení správné funkce čidla v určité vzdálenosti od kroužku na kloubu poloosy,dále upevňovací příchytka musí být v přesném úhlu,aby hrot byl v rovině se zuby kroužku (já na Almu dával snímač z P10 a tam je příchytka pootočená,hrot byl šikmo a ABS nefungovalo dál - musel jsem vyrobit příchytku druhou,hrot pootočit souběžně se zuby a ABS bez problému funguje 3/4 roku.Mimochodem,na Almu jsem mohl mít nové čidlo za neskutečných cca 13.000 Kč,ty 4.000 bych moc rád vypláznul!) a nakonec je rozdílná délka,tvarování kabelu a příchytky ke karosérii.

Kabel se dá doplnit z toho vadného čidla,co máš,nebo upravit stávající - sám na něm mám klasické tenké konektory FASTON,kryté smršťovací bužírkou a s oxidací nebo vlhkostí problémy nemám.

Ještě ale mrkni,jestli není vada v samotném kabelu (zlomenej,cvaknutej,prodřenej).

Pokud je v háji čidlo,zkusil bych se mrknout po vrakovištích - obvykle prodávají celou těhlici i s čidlem,což je jistější - dobýt to z těhlice je fakt porod.

2008-01-31 10:28:18

Davide ted jeste koukam do tabulky .. a 22 je taky PP kolo ale neni to preruseny obvod ale pro zmenu zkratovany !

2008-01-31 18:59:45

Blesku tak jsem nariznul kabel asi 7cm pred cidlem a zjistil ze tam je spravny odpor tedy neco kolem 1,6KOhm .. takze jsem se rozhodl ho ucvaknout a natahnout nový .. jediný podobný kablík který projde těmi chránícími hadičkami a který má měděnou licnu uvnitř byla flexo šnůra od starého videa.. tak jsem ji naletoval .. nekolika násobne zaizoloval smršťovací bužírkou a v pořadí v jakém jsem to sundaval jsem natáhl zpátky ty chránící hadičky a průchodky. Potom jsem to propletl kolem nápravy jak to bylo a nápajel konektor. Na jeho konci sem už pak naměřil správnou hodnutu 1,6KOhm .. Auto jsem vyzkousel couval jsem smykoval na sterku ... jezdil s kolama v rejdu a brzdil az do nuly .. proste vsechny cinnosti pri kterých to delalo problemy a žádné falešné spouštění ABS už se neukázalo a kotrolka se také již nerozsvítila. takže jsem s opravou na 90% spokojen :o) Těch 10% je proto že se mi na tom kabelu co jsem vyndal nepodařilo nalézt to porušené místo a ohmicky už se také jevil jako že je v pořádku. Je to poravdu kvalitní kabel izolaci jsem nemohl skoro ani proříznout a uvnitř je licna asi s milionem jemnoučkých měděných drátků .. Takže možné je i to že jak jsem s tim manipuloval a tahal za to, tak se vymezil někde přechodový odpor co byl v čidle nebo v konetoru. V každém případě než nekdo bude menit cidlo nebo dokonce cidlo i s tehlici tak at si to nejdriv dukladne promeri .

2008-01-31 19:10:53

JINAK BYCH RAD DO BUDOUCNA NASEL NEJAKOU NAHRADU .. CIDLA NA SKODOVKY STOJEJ KOLEM 800,- Kč PROTO STALE SHANIM VADNE PREDNI I ZADNI CIDLO KVULI ROZMERUM .. KDYBY NEKDO MEL, TAK ZA FLASKU RUMU JE BERU :o)

2008-01-31 23:30:42

Berry: dik za fotky, drzim palec aby ti to fungovalo

2008-02-01 11:10:45

Berry: staré nefunkční pravé čidlo nemám, už jsem to koupil s vyměněným - je to poznat. Jinak jsem si asi špatně pamatoval číslo kódu, možná to bylo 25...tabulku jsem měl při zkoušce u sebe a byl to přerušený obvod na levém předním kole...

2008-02-04 17:10:10

Chlapy.... jak se to měří. Předpokládám, že při zaplém klíčku a jeden pól na tu kovovou tyčinku na čidle a druhý na uzemnění čidla. Je to tak?

2008-02-04 17:26:57

V cidlu je jen civka .. na mereni nepotrebujes napajeni a klicek ze zapalovani radsi vyndej .. podivas sem kam do podbehu ti vede kablik od cidla ... odpojis konektor .. jsou v nem 2 kontaky .. a zmeris mezi nimi odpor .. spravna hodnota je kolem 1K Ohm .. tak si nezapomen prepnout merak na spravnej rozsah . ;o)


Odpovědět