Fórum - Téma


Nafta vs Benzín


Fórum Pokec všeobecný Nafta vs Benzín



1  2  3

2007-11-16 15:00:00

Nafta vs Benzín , toto ožehavé téma řeší spoustu lidí už hodně dlouho. Ted se na autowebu serfařům naskytla pěkná příležitost , skouknout srovnání dou stejných aut ,,, jedno v naftě druhé benzín. Jsou to sice naše né moc oblíbené oktávie RS ,, ale aspoň uvidíte jak voktáfka f tdíčku táhne "vocpoda tykrávo za osm litrů" Doufám že mě za to neukamenujete a podíváte se na to s chutí tak jako já.

http://www.autoweb.cz/videa/videos.html

2007-11-16 15:20:48

velmi pekne video aj zaujimavy test

2007-11-16 15:22:38

i o té fejsliftové 350Z mluví pěkně

2007-11-16 18:00:26

Stiffi: pekne zrovnanie. nie uplne nestranne a objektivne ale take ludovo pristupne a podla mna aj celkom doveryhodne. Uz som sa zacal bat ze aj tu vyjde ropak lepsie. TFSI je vsak vraj velmi podareny motor, az sa mi verit nechce

2007-11-16 18:29:34

Stejně jím to jede jen kvůli těm téčkům na žačátku zkratek kdybychom to oturbili aj my Jinak z5 k recenzi ,, četl jsem i tu recenzi co je tam k tomu videu napsaná přímo od autorů .. a myslím, že lepší srovnaní těchto dvou aut ještě nikdo nenapsal .. Akorát ty fotky jsou nějaké zajímavé :-D to video je trochu zabarvené protože jsou tam lidi co nedají na benzín dopustit ...

PS : a ten Jirka to je dobrý kolík že ? Já jsem to říkal .. to jsme nemuseli zkoušet , benzín je lepší hotovo tečka apd ,, to jsou hlášky ... ten se s tím nemazlí pro něj jen benzín a hotovo . Ta napsaná recenze už je objektivnější ,,

2007-11-17 00:37:47

zajimave video

ja bych si klidne vzal i benzina i diesla kdyby mi ji dali zadarmo

2007-11-18 12:10:34

pekne porovnanie a dajme tomu ze nestranne ale ja som tiez radsej za benzin ale nebudeme to rozoberat

u mna jedina vyhoda diesel-u je spotreba pri kludnej jazde.ale ako hovori murphi cim viac veci tam je tym sa ich viac moze po..

2007-11-18 14:05:20

Miskus , já jsem také raděj pro benzín ale to má své důvody , když dieslu nešlapeš po krku , tak má určitě menší spotřebu, to se musí nechat (kdybych s ním jezdil sportovně, tak bych nechtěl vydět ten vír v nádrži a hlavně za pár tis prasklou hlavu) , jedna věc se mi ale na něm líbí ,, a to že má perfetní krouťák , na druhou stranu ,, má ho asi asi jen v rozmezí 2tis otáček. Já bych dieselovou oktavii za športovné auto nenazíval. Benzín je pro tyto účeli jednoznačně lepší ,, Já naštěstí nepotřebuju jezdit autem do práce ani ho každodenně používat, proto jsem si mohl koupil auto s benzínovím motorem,, Diesel není tak průžný jako benzín.. ale jako služebník je velmi dobrý a oproti benzínu jednoznačně míň hladový!

2007-11-18 14:29:12

stifi ono staci vyrobit motor taky ktory bude podobny diesel-u to znaci vacsi zdvih ako vrtanie a dat tam turbo a dalsie mensie veci a uz by si sa mal dostat k krivke momentu podobneho u diesel-u

pride na psa mraz a diesel nebude taka vyhoda vacsia investicia za diesel sa zatial vyplati na spotebe ale nebude to dlho.

a tie naroky na kvalitu nafty su coraz vacsie a v zime si to vyziada aj viac prisad proti zamrzaniu dalej tlaky sa zvysili tiez

no fakt treba povedat ze diesel ma dobry zatah. no mne osobne je take auto na dve veci nejazdim vela a benzin sa mi zda lepsi na toto.kazdemu co sa paci

2007-11-18 15:16:42

Njn ,, ale ta spotřeba by byla asi uplně jinde ! Tak někomu se to vyplatí že jo ,. já osobně bych to něchtěl , stačí mi vždy , když soused nastartuje svoje staré vento ,,, takovéj bordel rámus co to dělá to je děs ,,, zní to jako Dodávka Ale ty nové jsou kultivovanější (a přece ten zvuk to je hnus) ,.,, jenže kdo z nás má na nové že ? A kdybych měl na nové tak neřeším že za provoz ušetřím nějaký drobas , to je beztak asi konec všech + co nafta má.

2007-11-18 15:59:33

Stiffi: prave ze pruznost ma prakticky skoro vzdy lepsiu diesel (moderny) prave kvoli tomu vysokemu krutaku. Turbo benzin sa mu vie vyrovnat zas vdaka velkemu rozsahu max krutaku. To TFSI ma prakticky plochu krivku na urovni 240 Nm od ,ecelych 2tis ot az po tusimm 4,5tis preto stihal pruznostou na to TDI. Atmosfera s vykonom rovnym tym 170 koni ale snad aj 200 by si v pruznosti ani neskrtla. Taktiz tohto rocny nastup Seatov do svetoveho pohara okruhovych vozidiel je dost uspesny a je to vlastne tento 2,0TDi co v tom je, ale vyladeny na 280koni. Cize ten motor potencial urcite ma. Ja naftu stale rad nemam, ale tych negativ na tom vidim cim dalej menej. Za najvacsi neduh u auta ale povazujem ak je nevyvazene co tazky diesel na predku urcite je.

2007-11-18 16:43:43

No já jsme měl průžností na mysli něco jiného ,, asi jsem to špatně pojmenoval ,, ale měl jsem na mysli v podstatě to , že vyhoudou je že benzím nemusí tak brzy řadit ,, víc to vytočí ,, to jde vydět i na tom začátku videa jak diesel řadí a ten benzín ještě na ten samí kval skoro o půl auta uskočí do předu .

2007-11-18 20:21:38

Nafta patří do kamen a benzín do zapalovače, o tom žádná pánové!! Primera nebo Sunny GTi-R by je nakopala všechny... A to sou starý dvacetiletý šunky... Ale jinak Stifi, pěkný videjko! Když to srovnám - P10GT a ty dnešní superdiesely, tak na to, že je mezi nima prodleva skoro 20 let, tak jako kam se hrabou na SR20DE... Minimálně stejně to jede až když to má turbo a je to ještě k tomu čipnutý... Jinak tohle bylo srovnání, nad kterým sem už často přemýšlel, hlavně na to pružné zrychlení na pětku, kde sem myslel, že vyhraje ropák... Ale taky se mi zdálo, že benzín řídil řidič a ropáka uživatel...

2007-11-19 07:42:44

mna ani tak nezaujal rozdiel v zrychleni ci pruznom zrychlovani, ono krutiaci moment je fajn ale treba ho vediet na asfalt aj dostat a v tom ma vacsina dieslov stale problem, je zbytocne ked pomer krutak vykon nie je optimalny, co ma vsak zarazilo je to o com vravil blesk666 a to su jazdne vlastnosti, myslim ze je viac nez jasne (zatial) ze pomer vahy predna zadna naprava je pri diesloch zly je to vidiet aj na tom videu ale rovnako viem kamarati, ktory sa idu zblaznit za TDi tak prave na tento problem si stazuju. Ono tie auta nie su stavane ako sportove aj ked im to oznacenie RS da vyrobca. Viem viem su tam upravy ale co urobili s pomerom vahy? oblast ktorej sa niektore automobilky venbuju niekolko rokov pred uvedenim modelu RS na trh

2007-11-19 09:47:12

Vela kupujucich sa pri kupe osobneho auta, diesela (samozrejme s turbom) ohana nizsiou spotrebou a "fenomenalnym tahom-krutakom". Ta nizsia spotreba a krutak u diesela je, co je pravda, ale za aku cenu. V meste je spotreba B/D s rozdielom 1-1,5l vprospech D , mimo mesta rozdiel 1-1,5litra v prospech D , na dialnici pri 130/140 max do 2l v prospech diesla a vyssie rychlosti zatial neriesim (pohybujme sa v intenciach zakonnom dovolenej max rychlosti Ok ).

Nevyhody : prvotna investicia do auta s diesel motorom je vysoka, garancne prehliadky su drahsie. Pravdepodobnost ze sa pokazi turbo, vahy vzduchu, vstrekovace je dost vysoka. Opravy tychto poruch dost drahe. Opotrebenie prednej napravy , brzd.............................. je vyssie. Takze az taka extra vyhra ten diesel nebude a spotreba paliva mi tazko asi vykryje vsetke tie vydavky pocas zivotnosti auta ci uz vydavky primarne alebo sekundarne. A vysoky krutak mi urcite nevycari usmev na tvari , ak budem musiet neplanovane vycalovat x desiatok ticis korun za pokazene turbo.

Pocital niekto uz z vas vsetke plusy, minusy diesela, naklady ?? Preco sa ludia takto zenu do dieselov??

Takze kde je vlastne ta vyhoda diesela

S atmosferickym benzinom sa da tak isto dobre jazdit a aj dynamicky no zaroven usporne.

A 2l atmosferak so 110kW musi uz dostatocne stacit na jazdu a pohodovku.

2007-11-19 14:57:04

kedysi napriklad boli casy, ked nafta bola lacna. Dnes tomu tak nie je. Nafta sa v zime splha nad benzin cenou, lebo v krajinach ako nemecko, rakusko atd naftu pouzivaju v zime hojne na kurenie . Tym sa zvysi dopyt a logicky rastie cena, zatial co benzin sa drzi na povodnych urovniach . Byvalo kedysi zvykom, ze v lete sa zvysila cena benzinu kvoli "turistickej sezone". Lenze dnes uz chodi po svete znacne vacsi pocet rodinnych aut v nafte, takze letne zvysovanie cien sa tyka uz nielen benzinu ale aj nafty rovnako. Mne osobne je zle, ked vidim pred sebou prassata alebo vochcafku (alebo cokolvek ine) ked podradi alebo prida plyn. clovek by si myslel, ze mu hori motor...

tom
2007-11-19 15:07:34

http://auto.idnes.cz/spoc...8_105504_auto_ojetiny_fdv

2mato  
Mato
2007-11-20 08:01:34

miskus: podla mna dieslom neodzvoni a pojdu len a len hore stale sa da co na nich zapracovat a ver tomu ze technika ich este dostane velmi vysoko...jedine by som sa bal emisnych limitov co ich bude dost srotovat. Diesel je ovela ucinnejsi vo vyuziti paliva vtom je jeho naj....a tiez si zober ze napr. s nasou atmosferou 2,0 (nissan) sa v meste len tazko dostanes pod 10 nech setris ako chces pokial nechces byt brzda premavky...ale s dieslom proste usetris ked budes chodit aj na 1500 otackach ale usetris - poznatok s praxe(a co sa tyka pozitku tak pri setreni nemas nic ani s benzinu ani z dieslu vtom meste). Aj ten motor s tym velkym zdvihom a krutiakom ,ano dosiahnes to tam ,ale taky motor ked mam mat objem a aj turbo tak bude tazky tiez lebo tie motory maju tiez hovadsku klukovku aj zotrvacnik ,tak ziadne pierko to nebude. Jeden z mala mototrov co sa uspornosti tyka je jeden vynikajuci benzin mitsu 1,8GDI s priamym vstrekom ktory fakt chodi za 6 bez setrnia....lenze tiez potrebuje kvalitny benzin lebo trpia vstrekovace a spotreba je fuc...u nas bolo vela syry (asi aj je) v benzine oproti japonsku tak si tu ten motor bohviejaku povest neziskal...CO sa tyka zivotnosti dieslov vstrekovanie,turbo a vahy tak vstrekovanie na to staci normalna nafta ci omw,slovnaft a mozno nejake aditivum ,vahy mozu byt blbe aj na benzinoch a s turbom treba vediet zachadzat....totizto 80% uzivatelov ani nevie na co to tam je a ked je to studene tak na tom jazdia jak kkti a roztacat studene turbo a prudko zohriat je jeho kill takisto aj ako horuci motor hned vypnut....keby ho nechali aspon minutku klepkat po jazde nech si turbicko pomaly ochladne tak je to o inom...a tymto clankom si nezastavam diesle ja tiez radsej benzin no diesel este zajde daleko....a este si vsimni kde su s dieslami napr bmw ,mercedes hlavne tie 6valce ...

2007-11-20 09:05:06

mato pozrime sa na to takto diesel sa nikdy nevyrovna benzinu porovnavam konstrukcne hladisko motora

diesel je stavany na ine tlaky atd preto ta vaha kompresny pomer benzin no nech nezerem max 14:1 diesel 22:1 z toho je hlavne ta vaha. cena diesel-u je (bola ) nizsia kvoli tomu ze to bola druhotna surovin (nebyte ma) ktora vznikala a vyuzivala sa do nakladnych aut a traktorov zial doba pokrocila nafta sa lepsi vdaka technike co nesie vacsie naklady na jej vyrobu a v neposlednom raze je veeeeelky boooom diesel aut-motorov a nemusite mat vysoku ekonomicku aby ste vedeli velky dopyt- zvysi cenu.

nevyhoda diesel-u je aj v tom ze moze tocit do 5000 viac proste neda kvoli nafte a jej sposobu horenia.(nestiha horiet)

benzin napriklad ako hovoris gdi (vyvoj v RICARDO uk) ako si sam napisal nevyhoda ohladne paliva co myslis ako je to s diesel-om tak isto nevyhoda preco lebo su tam vacsi tlaky vacsie presnosti vstrekovacov aby palivo dobre rozprasilo dobre viem ze benzin je suchy preto problem u gdi.no teraz nemci vybehli s kombinaciou diesel benzin teda motor iba na benzin no raz sa zapali od sviecky a raz od kompresneho tepla.

co sa tyka tych prevadzkovych cien za udrzbu myslim si ze diesel a benzin sa uz pomaly vyrovnavaju ale ak porovnam atmosfericky benzin a tdi tak vacsia prevdepodobnost ze sa nieco po ... je na strane diesel ale

ceny v servisoch u diesel a benzinu za pravidelne prehliadku su tie iste.

scitane podciarknute mne co nemam na nove auto a najazdim rocne do 20t km sa nafta proste neoplati uz len kvoli tomu ze auto ma vysiu hodnotu pri kupe a to sa mi nevrati kvoli tomu ze malo nabeham(ano sice si drzi dlhsie cenu -no ja si nekupujem auto s tym ze ho hned predam)

2mato  
Mato
2007-11-20 09:18:20

miskus stym co pises suhlasim aj ked sa diesle uz robia s mensim kompresnym pomerom koli jemnemu chodu atd a tiez neporovnavam ten diesel z benzinovym v konstrukcii ci v kulture chodu ,to je bez debaty rozdiel a tiez viem co je nafticka a ako vznikla... tiez som nepisal o tom co sa oplati tebe a co nie...minimalne pri novom aute je to jasne ja by som tiez radsej benzin...aj ked beriem v uvahu ze pri nizsej spotrebe by som najazdil viac km lebo na benzin furt nieje u mna kym nezarabam...mozno ani potom nebude. Ale keby niesom zatazeny na benzin motory tak si kupim sunnyho diesla a nie ako teraz primku dvojku benzin...a viem ze to sunny stym dieslom chodi vpohode a spotreba bez debaty...ale co si budeme rozpravat benzin mi vona viac


Odpovědět

1  2  3