Fórum - Téma


Nafta, aditiva, palivovy filter


Fórum Qashqai J10 Nafta, aditiva, palivovy filter

Informace o modelu: Nissan Qashqai J10


1  2

2009-02-22 21:35:27

Zdravim vsetkych majitelov QQ avsak specialne tych, co maju pod kapotou "naftaka". Kedze ja som relativne cerstvy majitel 2.0Dci, tak som co to prestudoval z dostupnych pramenov o motore o sposobe jazdenia o potencialnych problemoch tykajucich sa turba, common railu, vstrekovacov a podobne. Zatial som usudil, ze pravdepodobne najcitlivejsou castou su vstrekovace a teda hlavne kvalita nafty. toto je vsak pre normalneho cloveka skoro neriesitelny problem. je jasne ze tankovanie na druzstvach a pod. nehrozi, ale ked si pozriete prilezitosne uverejnovane testy benyinovych pump, tak casto dopadli zle aj tie znackove.

Zatial jediny kompromis co ma napada je tankovat standardnu kvalitu plus nejake to aditivum, kde sa mi ako solidny pomer cena/vykon javi vyrobok VIF.

Dalsim krokom sa mi javi pravidelne cistenie palivoveho filtra. Ake su vase skusenosti ? Chodite s tym do servisu , alebo vec riesite sami v garazi ?

2009-02-23 07:18:31

Jako další postupný krok bych viděl koupi benzíňáka

2009-02-23 10:15:46

Tím se vyřeší všechny problémy, počínaje drahými opravami, přez problémy s kvalitou paliva a konče smradem z nafty pokud vám někde ukápne pří tankování. Motor HR 16DE ideální volba.

2009-02-23 11:31:26

No nemal som zamer rozputat debatu ci je lespi benzin, alebo nafta a mam dlhorocne skusenosti s benzinakmi ako aj s naftou ale TDI, nie s common railom.

No a v ziadnom pripade si nestazujem a som na 100 percent presvedceny, ze moje rozhodnutie pre QQ s novym motorom M9R od Renaulta a za tie peniaze co ma auto stalo, je jedno z najlepsich ake som kedy v oblasti aut urobil.

Ja vnimam vec tak, ze moderny naftak poskytuje podstatne lepsi zazitok a omnoho vacsiu zabavu z jazdy a za podstane mensie naklady na PHM. Aby vsak vydrzal dlhe roky bez problemov, potrebuje kvalifikovanejsieho vodica. Btw, 4 roky vydrzi kazdy aj ked ho budu soferovat blonds ... :o)

Takze ja neriesim akutny stav, len chcem mat motor v pohode dlhe roky.

No neodpustim si, chlapi asi nemate sajnu, co poskytuje a co robi s autom 110kW a krutiaci moment 320Nm a to cele v priemere pri 6.0 l/100km, take nieco nezazijete na benzinovom dvojlitre a uz vobec nie na jednasestke.

No a co sa tyka dymu z vyfuku a hluku, tak sa preberte, to su ukazy z minuleho storocia, moj QQ je mozno tichsi

ako vo vysokych obratkach kviliaca benzinova 1,6.

Myslim si ze ani moderne benzinove vstrekovanie nie je odolne voci nekvalitnemu a spinavemu benzinu. Principialne je palivova sustava na benzine a modernej nafte o tom istom ...

este ma napadla poznamocka o drahych opravach, kolko ta bude stat vymena rozvodoveho remena ?

Mna nula, moj motor ma totiz rozvodovu retaz

2009-02-23 11:55:31

Pall, ber to ode mě a Medvěda samozřejmě jako legraci. Jsem dalek toho abych fanaticky zastával nějaký druh pohonu. Jinak motory HR 16DE jsou velmi povedené agregáty a mají samozřejmě rozvodový řetěz. Nicméně souhlasím s tebou, že do QQ je jeho výkon asi nic moc. Já ho mám v Note a tam celkem dostačuje. Jenom mě mrzí jedna věc, za ty prachy co jsem koupil před dvěmi lety Note bych teď měl QQ a ještě by mi zbylo na bublifuk.

2009-02-23 23:09:48

ja davam do tankovania vzdyhttp://www.super-aditiv.cz/ ,netankujem pri supermarketoch .po 100 000 som vybral vstreky boli na 99% a este palivovy menim kazdych 20 000

2009-02-24 08:01:31

Super aditiv ,,a nafta Benzina obyč Q,top ,jen Benzina /top a plus/ má cetan číslo 56 ,a to je doporuč, pro motory spln.emise Euro.V./více test Auto diesel/

2009-02-24 08:50:37

to pavel: ok, beriem veci rovnako ako pises, ziadny problem a som rad za tvoj postoj. Vidim, ze nissanaci su celkom fajn komunitka.

Pozrel som to super-aditiv a vyraba to VIF, je to vlastne to iste, co som dal aj ja, akurat je to v inom oblale.

Inak kombinacia tankovania standarnej nafty plus vlstne aditivum sa mi javi ako solidny kompromis. podla mna tankovat Vpower naftu alebo podobne a este davat aditivum je uz trocha prehnane.

Neviete nahodou o kolko priblizne toto aditivum zvysuje cetanove cislo?

Aky typ vstrekovacov mas v aute su to Bosh?

Co sa tyka vymeny filtra, co ta stoji jeho vymena na QQ ? Ja som nasiel nejake relativne detailne technicke popisy pre QQ a tam uvadzaju pri intervaloch na TP precistenie filtra / vypustenim jeho obsahu v spodnej casti / co odstrani pripadne necistoty a hlavne vodu, ak sa nejaka objavi.

este pripajam link na test aditiv, co som nasiel na stranke vif, kde som nasiel aj odpoved na to zvysovanie cetanoveho cisla nafty.

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

2009-02-24 17:41:52

vstreky mam Denzo palivovy ma vyjde na 300 sk JC,MANN 4 x viac ale olejovy davam mann ,na tvojho QQ je v ponuke len nipparts ma ho jedine ELIT zatial nik iny a stoji 1294 sk,cislo je 1331044

2009-02-24 20:48:28

to soksiv: dik za info, aspon viem co ma bude stat palivovy filter, ked pride jeho cas :o)

Trocha som studoval manual a zistil som, ze QQ ma celkom chytru kontrolku, ktorou oznamuje o potrebe riesit palivovy filter, predovsetkym vypustenie vody z filtra. V dalsom manualy som nasiel navod ako na to aj s obrazkami taktiez aj navod ako riesit pripadnu pritomnost vzduchu. Veci su pomerne jasne z prilozenych obrazkov, voda sa vypusta z filtra cez ventil A. Vzduch sa riesi nasatim paliva stlacanim gumovej nasady na palivovej hadici.

Mate niekto skusenost s takouto operaciou ?

2009-03-07 19:49:40

Aj ked zima pomaly konci, davam do pozornosti zaujimavy test zimnych aditiv do paliva ako do nafty tak do benzinu.

http://www.petrol.cz/maga...pm012008/produkty1_08.pdf

Co sa tyka tankovania nafty bez siry, ktoru dnes ponukaju viacere cerpacky, som si doteraz myslel, ze je to otazka hlavne splodin a ekologie. Pri rieseni otazky aky olej pouzit do majho QQ som prisiel aj na to, ze spalovanie bezsirovej nafty v motore udrzuje dlhsiu dobu v lepsej kondici motorovy olej a tym padom aj znizuje percento opotrebenia motora napriklad pri castych kratsich jazdach a vacsom pocte studenych startov.

zbs
2009-11-21 19:04:53

Minulý týden jsem natankoval v Praze u Benziny naftu VERVU, že vyzkouším jestli pocítím změnu. Zatím mám nejeto jen 3,5t. km, což určitě nelze považovat za vypovídající množství kilometrů k nějakému hodnocení, ale přesto mám pocit, že je kvašáček o něco živější a spotřeba nižší (dálnice cca 200km, okolo 120/hod, průměr 5,4).

Dnes jsem si popovídal o aditivech s kámošem a ten má jednoznačný názor: Rafinerie vyrábí pouze jeden benzín a jednu naftu. Prodejci pouze toto palivo obohatí o svá aditiva a to tím způsobem, že do převážející cisterny toto aditivum řidič pouze nalije. Pokud je do cisterny nalito předepsané množství aditiva potom je vše ok, ale tady právě vzniká problém - řidič nemusí dát do cisterny celé předepsané množství a zbytek se může stát velice lukrativním zbožím na černém trhu (Odkud se toto aditivum jinak na černém trhu objevuje?).

Pro sebe asi udělám ten závěr, že budu tankovat "obyčejnou" naftu a při každém tankování doplňovat své aditivum - asi VIF viz. foto (v testu MFdnes prý dopadl nejlépe).

2009-12-06 17:11:09

v principe fungujem tak, ze tankujem bezsirnatu naftu, najcastejsie na OMW a Slovnafte. Ked mam cestu do Rakuska, tak zoberiem V power od Shell, kde ma stoji liter tolko ako v SR liter obycajnej.

Inak, hlavne v zime beriem obycajnu naftu z cerpacky pri Metre alebo Hypernove, no vtedy dam aditivum VIF /Super Diesel Aditiv / podla rocneho obdobia, rovnako ako @zbs. Okrem bezproblemoveho startovania

mi vychadza pozitivny dopad znizenia spotreby asi o 0,2l. Vyse pol rokam jazdim v priemere za 6,2l, no a cenovo tato kombinacia vyjde o nieco efektivnejsie ako najdrahsia znackova nafta.

zbs
2010-03-12 21:17:34

pall:

Právě jsem si připomenul tvůj příspěvek z 24.2.2009 ohledně vody v palivovém filtru. Dnes se mi na vrcholu táhlejšího kopce rozsvítila kontrolka signalizace vody v palivovém filtru - v tu chvíli jsem si neuvědomoval co to signalizuje, červená kontrolka má jakýsi tvar motoru, tak jsem pro jistotu zastavil a zjišťoval co to znamená. Jestli jsem to dobře pochopil, pro stejnou závadu (voda v palivovém filtru) je u 1,5dCi a 2,0dCi odlišná kontrolka. U 1,5dCi to navíc může znamenat závadu systému řízení motoru.

Rozsvícení kontrolky nedoprovázelo nic neobvyklého, trochu byla zvýšená průměrná spotřeba. V návodu píšou, že není nutné vozidlo k prodejci odtáhnout, tak jsem pokračoval a cca po 5km kontrolka zhasla…Máte někdo podobnou zkušenost?

2010-03-12 21:32:37

Celkom ma prekvapilo, aku mas pamat, ja som uz na toto vlakno skoro zabudol . Mne este tato kontrolka nezasvietila, myslim si, ze tomu pomaha aj "zimne aditivum", ktore okrem ineho odstranuje vodu z nafty. Niekde som cital, ze by mali cistit filter od vody na garancnej prehliadke. Ja som prvu absolvoval a ked som sa pytal ci robili aj cistenie filtra, tak ze nie ze netreba, ze je najazdenych malo km.

Ides tu vodu z filtra vypustit ?

zbs
2010-03-12 21:56:12

Připomenul jsem si přes filtr "voda"

Čekám na nějaké postřehy jako nápovědu, jak dál postupovat. I když jsem v tomto vláknu aditivum zmiňoval, zatím jsem ho nikdy nepoužil. Naftu tankuju prakticky vždy u SHELL (Diesel Extra nikoliv V-Power Diesel).

2010-03-13 11:39:40

ZBS " zkus dávat aditivum viz tebou zminované v článku nahoře a kupuj obyč naftu u Benziny c.č. 54,Shell má nízké cetanové číslo 53 ,mášli dost penez tak plnou nádrž nafty u Benziny s cetanovým číslem 60 ,jedeto jako dělo ,,a spotřeba spadne o 0,3l /-0.5l

zbs
2010-03-14 15:58:42

Tak jsem myslel, že tu vodu z filtru vypusím, ale není to tak jednoduché. V návodu to vypadá jednoduše, ale v praxi vzniká problém, jak se dostat k zátce! Já to neumím!

2010-03-14 17:04:01

ked sa ti nedari to urobit ,tak vyber ten filter vonku si myslim ze ti to pojde lahsie len sa netreba bat

2010-03-15 08:19:48

tiez som uz davnejsie uvazoval nad "preventivnym" precistenim ci vypustenim filtra. Pristup

k vypustnemu ventilu nie je zrovna idealny. No nejako by som to zvladol ak by bolo treba.

Ale potesil by nejaky zlepsovak ci trik. Mozno ze je skutocne najlepsia volba filter vybrat.

Pred tym treba odpojit vsetky palivove hadice ?


Odpovědět

1  2