Fórum - Téma


Nadmerné dymenie s výfuku- biely hustý dym


Fórum Almera N16 Nadmerné dymenie s výfuku- biely hustý dym

Informace o modelu: Nissan Almera N16

Diskuze o vozidlu

2003 Almera N16

16 diskuzí

Palivo diesel. 4-rychlostní Manuální převodovka.



2013-12-01 17:33:24

Dobrý deň páni a dámy.

Chcel by som Vás poprosiť o radu...Mám NISSAN ALMERA N16/T/T01, rok výroby : 2004, 60kW , 1,5 dCi najazdené : 131 000 km ( teda aspoň podľa tachometra,ale v dnešnej dobe si byť istý )

Problém :

Auto som kúpil pred dvoma rokmi (výmena oleja prebehla asi mesiac až dva pred kúpov), celý čas pohodička nič vážne sa nedialo,menšie úniky oleja na motore, no proste nekupoval som auto na výstavu ale do roboty a tých pár kvapiek mi nevadilo.. Teraz pred nedávnom som menil olej asi po 18 000 km mojej jazdy (do vtedy všetko OK- žiadne problémy,motor v pravidelných otáčkach žiadne čudné zvuky výkon aký ma byť) .Od predošlého majiteľa (auto bazár ) som sa zabudol spýtať na použitý olej a typ,ja viem veľká chyba..Bolo mi poradené aby som použil prípravok do oleja pred výmenov na prečistenie čo som podľa návodu dodržal a nový olej som použil Castrol Magnatec diesel 10W 40..A tu začali komplikácie s dymením s výfuku. Auto proste z ničoho nič počas jazdy začne vypúšťať biely dym s výfuku ( keď je motor studený tak to chápem ),Toto zadymovanie nerobí stále,niekedy jazda je bez toho...celý čas nič a mám pocit že sa to zvykne spustiť na väčších otáčkach..Najlepšie keď idem cez mesto,ako dymovnička a z výfuku mi kape taký čierny maglajz, Vy čo ste boli na vojne tak taký dym ide s výfuku ako keď tank pustí zadymovanie a tiež má potom zadrbkaný výfuk...Viem to pracujem v danej oblasti Niečo som už zisťoval ohľadom tohoto robím stálu kontrolu chladiacej kvapaliny a tá mi nemizne a ani som si nevšimol že by išiel s nádržky nejaký dym alebo smrad a tak isto že by som videl prítomnosť oleja...Ani sa mi nerobí emulzia v oleji v motore, tak isto som nezaznamenal jeho straty (ak nerátam pár kvapiek pod autom jedna dve kvapky).Pripadá mi to ako nedokonalé spaľovanie nafty alebo pripchatá triska..Až tak sa nevyznám do týchto moderných motorov a už som mal česť s opravármi ktorý mi vymenovali toľko závad a nakoniec to bola iba blbosť a rozhodne sa mi nechce rozoberať celý motor..Ešte som rozmýšlal nejaký prípravok na prečistenie trisiek do nafty,či to pomôže pred tým ako navštívim mechanika..Inak motor nevykazuje žiadne čudné zvuky,ide plynulo a ani otáčky nekolísajú...Rozhodne budem vďačný za akékoľvek rady aby som sa správne rozhodol

2013-12-01 18:27:13

I. olej v motore sa mení maximálne po 15000 km! Pri dCi určite nie viac.

II. Je nepodstatné, aký olej tak bol pred tým. Treba tam dať taký aký tam patrí. Do turbodiesla 10W40 rozhodne nepatrí, hlavne kvôli turbu a jeho mazaniu.

III. žiadne zázračné čističe motora nepoužívaj je to len cesta do pekiel.

Treba behnúť na diagnostiku a skontrolovať. Ťažko takto radiť....

2013-12-01 18:31:20

wilex: menil si vzduchový filter???

2013-12-01 20:28:45

lakinooo: 10W40 rozhodne do turba kvoli mazaniu patri,len nie som si isty tym magnatecom.

Kvalitny olej tam kludne može nechat 20000 zaleži od zatažovania motora

1,5 je znama tym že na každej druhej odide čerpadlo a piliny natlači do trysiek,treba zistit či ten dym je nespalena nafta , olej alebo nemrznuca zmes.

2013-12-01 20:37:24

V podstate, ak chceš turbo odrovnať tak tam patrí, ale nikto normálny ho do turbo diesla nedáva.

2013-12-01 20:43:02

lakinooo: Aj ja ti dam tabulku ak vieš čitat Nemecky tak si prečitaj čo je v ramčeku http://www.nissanclub.cz/...select=93920#message93920

Ked tam naleje 5W30 tak mu do dalšej vymeny nevydrži ani kluka nie ešte turbo

2013-12-01 20:44:40

To už prečo si myslíš?

2013-12-01 20:49:02

lakinooo: Myslim že ked si mu tak poradil že si automechanik a že už si mal rozobratu 1,5 dci motor od Renaultu a že vieš že použivaju lamane ojnice a už nove ložiska maju nadmernu volu na kluke

2013-12-01 20:51:02

Zase niekto, kto si myslí, že 10W40 je hustejší ako 5W40.... A ono to tak neni.

PS: tu čítaj ty a stačí že vieš po slovensky.

http://forum.autobazar.eu...te-kilometrov-t24987.html

2013-12-01 21:01:19

Ano chlapci pravdu máte...Nie som zrovna veľký starostlivec o auto priznám sa síce pracujem s motormi no to su ine kubatury :-D T-815 VN , PV3S a podobne no stýmito novými typmi mi to nikdy nešlo :-D Olej som kupoval v špecializovanej predajni a bol som tam aj s techničákom takže dúfam že chlapík dobre poradil...Nooo v zduchový filter som tam nemenil,priznám sa :-D to je na etapy u mna Dneska som sa bol povozit a dva krát za jazdy sa spustil tento dym (ešte že som bol mimo mesta ) dochádzala mi nádrž tak som išiel na shell-ku a dal som tam shell w-power diesel a spravil som asi 60 km a ani kúsok dymu.Pred tým tam bol načapovaný diesel so slovnaftky a že by to malo až také rozdieli,neviem nevyznám sa preto sa pýtam..Pozorne sledujem nemrzku a olej v motori a žiadne náznaky úbytku alebo olejovej emulzie..Teplota chladiacej sa stále drží na rovnakej úrovni...Motor normálne pradie a žiadne neobvyklé zvuky...No nič uvidím zajtra a ak bude zasek zlobiť pôjde k lekárovi

2013-12-01 21:09:58

lakinooo: Tu debatu som čital davno a dobre som sa na to zasmial ked chceš vysvetlenie je uplne jednoduche .

Ten rozdiel je prave doležity za studena ked potrebuješ rychlo natlačit olej do systemu,dufam že suhlasiš s tym že zubove olejove čerpadlo natlači hustejši olej do systemu s vačšim tlakom a tym padom aj rychlejšie.

Možeš argumentovat že niektori jazdia na 5W30 a nemaju problemy -ano ale jazdia vela kilometrov a prakticky motor ani nezhasinaju.

Ten problem s 5W olejom sa tyka hlavne tych ktory naštartuju auto raz za dva tyždne a najazdia ročne max 10 tisic kilometrov.Za dva tyždne zostane olej uplne stečeny a po naštartovani ide motor dlho bez oleja v pripade riedkeho podotykam studeneho oleja.

Je pravda že s 5W sa motor toči lahšie a možno ma o deci aj menšiu spotrebu ale z hladiska životnosti motora určite nie.

Aby som tuto debatu uzavrel je mi uplne jedno kto si čo do motora naleje.Ja viem z vlasnej praxe čo je pre turbomotory najvhodnejšie a servisujem auta ktore maju už cez polmiliona km a nevedia čo je vymena retaze,turba,GO motora atd.

2013-12-01 21:12:43

wilex: Na spodku si mal v nadži vodu to bol zrejme cely problem,radšej si teraz pred zimou vymen aj palivovy fiter lebo ti zamrzne.

2013-12-01 22:08:21

Potom podľa tvojej teórie by mal byť ešte lepší 15W40 a vazelína najsamlepšia.

2013-12-02 13:20:13

Problém sa vyriešil...Bude to tou vodou v nádrži...Po načapovaní shell w power diesel som dneska spravil 200 km...Kusok dymil ráno keď bola zima a potom celý čas pohodička...Jediné čo mi ostalo je malá paranoja na akýkoľvek podozrivý zvuk že ma to vôbec nenapadlo a to sme pred nedávnom v robote odkaľovali nádrže na T-813 kach .Ach joj...Ale aj tak ďakujem za typy rozhodne ešte vymením vzduchový a palivový filter..Nejaký super servisák by mi rozmontoval pol motora

2013-12-03 07:43:12

wilex: aspoň už vieme odkiaľ máš naftu;) keď už ste odkaľovali tie Tatrovky ;)

NO_HITS  
Laďa
2013-12-03 09:17:08

castrol magnatec do auta s turbem a ještě výměna po 18tis a ještě jiná norma SAE... ještě chvílu jezdi a pak nebudeš řešit dým ale nový auto.

Dej tam 5w30 nebo radši 5w40 a výrobce mobil1, valvoline , total, eneos, další mě teď nenapadají. Vzhledem k tomu jak dlouho tam byl ten magnatec tak bude motor dost zasranej , takže první výměna oleje po 1tis max 2000km a pak měň max po 10 tis , pokud chceš aby ti auto vydrželo, samozřejmě každá výměna oleje = výměna olejovýho filtru. Taky nezapomeň vyměnit vzduchovej filtr a ideálně i palivovej


Odpovědět