Fórum - Téma


Nabijacka autobaterii?


Fórum Pokec všeobecný Nabijacka autobaterii?



1  2  3

2009-01-13 10:51:53

Ahojte , chcem sa Vas opytat na vase skusenosti a typy , aku si kupit autonabijacku? Znacka, typ, ktore funkcie su nutne a nevyhnutne a ktore su pre obycajnych smrtelnikov zbytocne. Ci sa oplati investovat do drahsich alebo aj tie lacnejsie ( no nie najlacnejsie, resp. Made in China) si splnia na 1*** svoju ulohu. Rozmyslat uz skor o pulznej nabijacke ( IUoU)??

Telwin T Charge 12

Black&decker BDV 1084

Banner Accumate -vraj je to spicka medzi vyrobcami

Tecmate Accumate 6 12A

TCB 90 automatic

PS. Hladal som nejaku relevantnu odpoved , no extra som toho vela nenasiel. Ten slavny vyhliadavac na nasom fore je uz riadny pamatnik. Google mi tiez neposkytol jasnu odpoved.

2009-01-13 10:59:12

Já si koupil Accumate 6-12v

cena kolem 1300,-

Řekl bych dobrá a dostačující nabíječka na olovo i gel..

link na popis

http://www.optimate.cz/nabijecky/accumate.htm

2009-01-13 11:03:22

santi no netvrdil bych že tohle je nabiječka viz silné nabíjení proudem 1,2 A to je k smíchu jako na udržováni baterky ano ale nabiječka co nedá min 5A je nanic ideálně až 10 A

2009-01-13 11:04:19

Tak pulsní nabíjení je špička, ovšem to taky zaplatíš Na běžné dobití tj. PŘED začátkem zimy a PO zimě, Ti stačí bohatě obyč. nabíječka, které jsou k máni od cca 300 Kč a dostaneš je všude v Tescu, Globusu, Obi a pod.

Nejlepší ale je, po uplném nabití, použít ( kdo má garáž a zásuvku 230V ) TRVALÉ DOBÍJENÍ MALÝM PROUDEM. Každý Aku má denní samovibíjení cca 1% a proto je vhodné tuto ztrátu vykrýt a to zejména při delší odstávce auta.

Jedná se o malý adapter ( podobný nabíčce mobilu ) který dodává malý proud tj. cca 35 mA a lze takto akumulátor udržvat trvale v maximální kondici. Prodlužuje se výrazně i jeho životnost. Připojení je jednoduché - po jízdě se "napíchne" adapter do sítě 230 V a druhý konec do autozásuvky - a to je vše. A protože se v Aku vytváří jen velmi drobné bublinky, nemusí se odstraňovat zátky Elektrolit je i v zimě slabě teplý a starty jsou stoprocentní. Tento adapter lze taky zakoupit.

aumirek - NENÍ to na hovno co má Santi, jde o tzv. šetrné nabíjení Aku, a do znaku plného nabití se dostane sice později než laciné nabíječky s velkým proudem, ale za to pulsně a šetrně, a bez přebíjení. Navíc ji lze použít pro trvalé udržovací nabíjení o kterém jsem psal výše.

2009-01-13 11:15:49

No ty z tesca taky nejsou zrovna nej , jednu jsem měl rozdělanou a bylo v ní pouze travo a usměrňovač a pojistka (která byla ovšem taky napájená cínem) Pak taky luxusní nabíječka je ze strarého pulzního zdroje s počítače AT , přikládám návod

2009-01-13 11:34:51

Alexxxxx - tak jasan, že je za málo peněz málo muziky, uvedl jsem to jako příklad. Ale na druhou stranu pro dobití 2x ročně co by měl každej udělat, Ti ty laciný bohatě stačí. Co má Santi je špička a i pro univerzální použití. To je zase ale k hovnu tomu, co potřebuje jen nabíječku pro auto popř. pro moto. K tomuto učelu fakt stačí ty lacinější.

2009-01-13 11:39:37

almerka nesouhlasím že to je nabiječka a šetrné nabíjení je zhruba do 1 desetiny kapacity takže pokud je baterka 55 Ah tak těch 5A je pořád šetrné a pokud nenastartuješ a budeš chtít nabít i když šetrně tak ti tohle je nanic

2009-01-13 11:43:20

Tak tam jde spíš o to pulsní nabíjení a průběh, tj měření a pod. Není to až tak o tom nabíjet proudem 0,1 C ( desetina kapacity Aku ) ale spíše o tom průběhu a křivce.

2009-01-13 11:45:57

No ja musim nabit uplne "mrtvu" bateriu. Asi 10 dni som nejazdil a to boli akurat aj tie silne mrazy den/noc takze dnes rano mi uz ani centralne neotvorilo, este dobre ze je na klucke pod vrchnakom moznost otvarat manulane. Ani jedna diodka po vlozeni kluca sa nerozsvietila.

Takze potrebujem dobit bateriu od nuly. A tu sa obavam ci uz nebude pre bateriu funus. Ma sice iba 4,5roka ale do teraz vzdy splapala na 1*** .

Skusim sa popytat niekoho ci nema nabijacku, ak nie tak ju po obede kupim, preto tato tema. Apropo s nabijanim nemam ziadne skusenosti, coho sa vyvarovat ako dlho nabijat ....... Akurat som narychlo obohatil moje vedomosti ze je lepsie tzv. pulzne nabijanie, viac setri bateriu a clanky v nej vdkaa pulznemu nabijaniu ako vela amperov u silnej nabijacky , ktora ju nabiju hlava -nehlava . A tiez , ze plati pravidlo 1/10 .

PAr zaujimavych clankov k bateriama a:

http://www.fordclub.eu/ar...detail.php?id=57&lang=cze

http://www.fordclub.eu/ar...detail.php?id=58&lang=cze

http://www.fordclub.eu/ar...detail.php?id=59&lang=cze

2009-01-13 11:47:37

No pokud nabíjíš baterie do max 75Ah je naprosto dostačující. Velký proud z nabíječky je vhodný pro rychlo nabíjení což bateriím extra nesvědčí a snižuje se jejich životnost díky ohřívání Pb desek. Je pravda, že baterii nemám nabitou za pár hodin a nabíjení trvá déle, ale zvyšuje se tím její životnost. Já nabíječku používám preventivně před zimní sezónou a po a nikdy jsem neměl problém.

Jinak nabíječka je od belgické renomované firmy a je to poměrně dost prodávaný model ve své třídě.

2009-01-13 11:50:30

Milki - u Aku, u kterého došlo k vybití do nuly dochází k sulfidaci desek a jejímu rozkladu, počítej s tím že jsi ji kurevsky zkrátil život

Santi - no koment - jak jsem již řekl, je to špička pro univerzální použití !! a i když s tím třeba někdo nesouhlasí - má na to právo, ale to je vše

2009-01-13 11:53:17

No Ok takze teraz bratia, pre pripad ze som nevedomky poslal chudinku bateriu do motoristickeho nebicka, tak ktoru znakcu a typ baterie radite?

ALMERKA mas pravdu ohladne temy, ze ktora bateria je ta naj... , idem googlovat.

Ostanme radsej pri teme nabijacka baterii a vsetko s tym suvisiace.

2009-01-13 11:55:11

Milki - o tom je tu dost napsáno, to tu nerozebírej a najdi si to Jsou tu na to někteří hodně citlivý a došlo by k mazání a zamykání Nicméně je to ale potřeba (někdy)

2009-01-13 12:24:44

aumirek:1 desetinou proudu kapacity budes baterii nabijet zhruba 10 hodin,1 dvacetinou dvacet hodin,atd...cim mensim proudem a delsi dobou,tim to je lepsi.Ale nerikam ze budes baterku nabijet tyden

2009-01-13 12:48:52

david 306 to souhlasím ale ta 1 desetina je pořád ještě šetrné nabíjeni a proto tvrdím že pokud to nedá alespon těch 5A tak to neni nabiječka ale spíše vhodné na udržováni a samozřejmě ta pulzní je lepší ale pokud dává 1 A tak pořád je to jenom jeden ampér

2009-01-13 12:50:05

Milki, nedělej si s tím až takovou hlavu. Naprostá většina i levných nabíječek snižuje nabíjecí proud jak se baterie dobíjí. Začíná třeba na 10A a postupně proud klesá až se pohybuje kolem 1A. Mám celkem solidní nabíječku s ampermetrem kde je to krásně vidět. Ten typ co uvádí Santi je velmi dobrá ale pro příležitostné nabití stačí i nějaká levná. Co se týče gelových baterií, tak ty se snad používají jen v motorkách? A hlavně,před nabíjením zkontroluj elektrolit a dolej destilku.

2009-01-13 13:07:57

Pavel53 , Santi , takze ja k odmontovanej baterke, s izbovou teplotou len pripojim koncovky plus na plus a minus na minus a nabijacka mi zacne sama nabijat a sama si bude aj ampere nastavovat? Ja nemusim teda nic nastavit akurat ju po 12hod vypnut Lebo pozeram na nabijacku co ma Santi a ziadne nastavovanie tam nie je akurat ledky , ze nabijanie je ukoncene .

2009-01-13 13:08:17

Milki - u těch nabíječek co má Santi se nic nenadstavuje to si všechno řídí mikroprocesor.

Tak třeba můžeš mít nabíječku jako já za 7.500.- Kč, ale asi těžko by jsi ji měl jen na nabíjení aku do auta. A to je o tom, že každý si koupí a investuje peníze adekvátně k tomu, k čemu ji používá. Tato moje nabíječka zvládá vybíjení - nabíjení NiCd a Ni-Mh a taky Pb aku, včetně gel.

Apropo na tom displey je vidět, že cokoli nabíjím, jak si ten mikroprocesor s tou acu doslova "hraje. Nabíjí se jen 55 vteřin z každé minuty a 5 vteřin mikroprocesor testuje Aku. A podle toho co naměří, tak dodává zase těch 55 vteřin proud a i v průběhu si ubírá nebo přidává dle příkazů mikroprocesoru. No je to zábava na ten průběh čučet. Jenže já už ji mám asi 7 let a nejen na auto aku mám např. spousty aku nářadí různých napětí . . . . 9,6 - 12 - 15,6 - 18 i 24 V ( a i jiných aku packů ) a toto všechno tato nabíječka zvládá a i o mnooooho víc.. . . . . .I tady vše řídí mikroprocesor ( ale mohu zvolit i pevný "A" manualně ) tak jako obrácenou polaritu, vadné články a mnoooooho víc. Má jak měnič vsstupního napětí, tak vestavený ventilátor, a i řízené vybíjení článků apod.

Je oravdu hoooodně universální, nabíjí aku pack od 1 do 30 V a zdroj může klidně být (např. v terénu ) obyč. aku 12V - taky proto, jsou na vstupním kabelu jen svorky, má vestavený měnič napětí a tak i když je na vtupu autoaku, tak na výstupu klidně můžeš ládovat třeba 24 V pack Doma nabíječku "živí" zdroj 13,2 V / 20 A, který se používá k napájení radiostanic.

Tak to jen tak na okraj, že každý si koupí takou nabíječku, na co to konkretně používá Kuwa to jsem se zase rozepsal

2009-01-13 13:15:20

almerka přesně tak ono opravdu na běžné nabíjení stačí uplně jakákoliv i třebas čínská nabíječka co zvládne těch 5 A snad jediné nebezpečí tam hrozi tobě že je špatnej sítovej přívod tak se vymění.Osobně jsem si dělal nabíječku co dává 1 až 30V a proud 0,1 až 20A a po dosažení nastaveného napěti ukonči nabíjeni a při poklesu znovu zapne.

2009-01-13 13:16:24

Milki záleží co koupíš. To co mám já je ouplně pro blbý. Připojíš a jen čekáš až se ti rozsvítí zelená LEDka

Sama si řídí nabíjecí proud a navíc má i ochranu proti přepólování.


Odpovědět

1  2  3