Fórum - Téma


N16 - výkon motoru 2.2 -YD22DDT


Fórum Almera Tino N16 - výkon motoru 2.2 -YD22DDT

Informace o modelu: Nissan Almera Tino



2008-10-22 11:27:17

Vlastním Almeru Tino již 3 roky. Celkem spokojenost. Ale asi před půl rokem jsem pozoroval pokles výkonu při nižších otáčkách. Pokračovalo to až tak, že při rozjezdu mi ujela kdejaká Škodovka . Tak jsem navštívil servis, kde po zaplacení diagnostiky a jakýchsi elektroprací 1500Kč, mi bylo zděleno, že je zanesená jakási klapka. Tato prý přepouští spaliny z výfuku zpět do motoru. Tak proběhlo vyčištění, kdy auto bylo v servisu 3dny. Po zaplacení 4000Kč jsem odjížděl spokojen, protože vše bylo ok. Včera při jízdě po městě opět stejný problém. Tankuji jen u Shellu abych si byl jist že nedělám něco špatně. Mám tento problém jenom já a nebo je to "normální" Pokud ano je tu někdo kdo by mi byl ochoten poradit, kde je ta podělaná KLAPKA a jestli lze toto vyčištění zvládnout tzv. sámdoma.

2008-10-25 20:24:57

To vypadá na air flow meter ..... .... lidově váha vzduchu, která hlídá množství nasávaného vzduchu do turbodmychadla ....

2008-10-25 20:54:25

tie klapky su v sacom potrubi a ich najlepsie vycistenie spociva v ich demontazi

Ale robota je to ako za trest ,ale da sa zvladnut aj doma.

2008-10-27 17:30:07

Mno, asi tě nepotěším. Popíši ti obdobný problém se svým Tinem 2,2 dci, 82 kw. Jednou takle v létě jedu do kopce, na jednou kuck kuck a výkon na 1/4, vypl jsem klimu a s větrem v zádech jsem se na ten kopec vyploužil. Tam jsem vypl motor, znovu nastartoval a zase to jelo OK. Tak za 3 měsíce motor někdy po nastartování jel tak, že jeho výkon byl sotva 1/4 a při aceleraci s cihlou na plynu mě předjel kdejaký cyklista. Stačilo to vypnout a 1 až 10 krát nastartovat a pak se to probralo a jelo to zase OK. Pak se k tomu přidalo to, že po nastartování občas samo zaplo rádio i klima a nešlo to nijak regulovat a ani vypnout. Takový rádio na plný pecky a klima na bod mrazu, Móóóóóóc gut. Zase stačilo vypnout motor, navíc zamknout a odemknout a zase to bylo OK. Takto se mnou vůz vtipkoval podle toho jakou měl zrovna náladu. Všiml jsem si jisté souvislosti s výpadky motoru, stávalo se to většinou, když jsem nechal zaplý klíček zapalování a při tom poslouchal rádio. To však nebylo pravidlem. Vyčistil jsem úplně všechno, sání, filtry, dokonce vyměnil baterku, protože se stalo, že startér vůbec nechtěl točit. Beztak jsem to neopravil a musel jsem do servisu, a to na dvakrát. Poprvé to byl vadný ventil regulující přítok nafty na čerpadle, to bylo celkem stranda, ta oprava včetně diagnostiky myslím tak do 3.000,- Kč. Protože jsem spořivý, tak jsem si řekl, že dokud se to nepodělá úplně, tak to nebudu řešit. A nemusel jsem dlouho čekat a už to nešlo opravit ani vypínáním, zapínáním, zamykáním, odemykáním, tak jsem s tím přiskákal do autorizovaného servisu. Tímto bych chtěl ještě jednou poděkovat servisákům, protože mi kupodivu ušetřili spoustu peněz. (Později povím proč.) Takže jsem to tam dal a čekal co bude. Nejdřív to vypadalo, že je vadné čidlo teploty nafty na čerpadle, to hlásila diagnostika. Takže to čidlo vyměnili a zase to hlásilo tu samou závadu. Mimo toho to ještě hlásilo něco na čerpadle a tak po mém souhlasu to čerpadlo i s tryskama poslali do Densa, ke si účtují za přišroubování čerpadla na stolici balík peněz. V densu zjistili, že jedna tryska je po 120.000 km v háji a tak ji dali novou, nestála moc, jenom 10.000,- Kč, plus pár drobných za vyčištění těch zbývajících trysek ultrazvukem a samozřejmě za práci. Takže to šlo pak zpátky do servisu v Nissanu a tam zjistili, že je to stejně v prdeli, jako předtím a Nissan Almera Tino 2,2 dci 82 kw r.v. 2003 NEJEDE Teda jede stejně jako předtím s 1/4 výkonu a furt to hlásilo tu závadu na čidle teploty paliva na čerpadle. Pak se na to vrhnul nějaký machr, co tomu opravdu rozumí a jezdil s tím krámem po městě a za provozu měřil, co to může být. Nakonec zjistil, že mám v háji řídící jednotku motoru. V té době jsem měl auto 3 roky staré, koupené v AAA , kde kupodivu neměli servisku . Kdyby ji měli (resp. kdyby mi ji dali ), tak by mi to v servise ještě opravili v záruce. No a protože Nissan už není japonec, jak jsem původně myslel, ale poloviční Renault, přičemž i onen motor je víc Renault než Nissan, neexistuje celoevropská databáza v níž by šlo dohledat, že předchozí majitel ve Francii dodržoval garanční prohlídky...... LOL .. Mno a proto, že jsem v tom byl zase sám, bylo mi řečeno, že ta řídící jednotka stojí v Nissanu 40.000,- Kč. Abych věci uvedl na pravou míru, musím uvést, že včetně zbytečných nákupů součastek (např. autobaterie) se oprava, včetně té v Nissanu i s Densem vyšplala na 30.000,- Kč a dalších 40.000 jsem už opravdu neměl. Takže jsem jim v servisu řekl, že novou řídící jednotku nechcu, že si vystačím s tou starou a ať se snaží Takže se kluci snažili, připájeli na ten obvod k teplotnímu čidlu nějakou diodu nebo co, takže to od té doby funguje. Teda fungovalo asi rok. Teďka se mi asi tak jednou za měsíc až dva stává, že to zase nejdede..... Dokonce už se dvakrát stalo, že v motoru byli nějací trpaslíci a mlátili ve válcích kladivy..... EHM. Prodat, či neprodat? Neprodat, protože ta kára se mi moc líbí a ještě líp se v ní jezdí. A to je teď důvod, že sháním někoho solidního, kdo mi tu řídící jednotku opraví, případně poradí, kde seženu novou, třeba i tuningovou. Ten balík peněz co stojí nová za to ale nedám, to si raději koupím nějakou totálku.... A teď babo raď... Poradí někdo??

2008-10-27 21:34:47

Anhilator: Ty jova nepekny co se ti deje. Asi ti zbyde leda vrakac tam nejaka jednotka bude nepo jsou lidi co opravuji ridici jednotky .Jinak ten motor co mas vymyslel jeste Nissan jen nazev je stejnej s renckem.

2008-10-28 22:47:19

To máš teda pech. V AAA bych si asi ani NISSANA nekoupil, přestože tu značku mam rád. Já mám problém opravdu jen v oblasti do 2000 ot než zapne turbo pak to letí docela parádně. Začínam mít podezření na naftu do který je přidávána, tuším od loňského roku, ta biosložka. Taky jsem zjistil, že když jedu ještě se studeným motorem z kopce se zařazeným kvaltem, tedy brzdím motorem, tak se za mnou valí bílej kouř a je ho hodně. S teplým motorem se to neděje. Tak jestli se tam někde něco nezasírá. Dočetl jsem se něco podobnýho měl jeden s RENAULTEM a tomu opravili auto v Rakousku. Prej to byl jakýsi EGR ventil. Za hodinku měl vyčištěno aještě dostal kafíčko zadara.Celou opravu měl možnost pozorovat. Za 3 měsíce se stejný problém opakoval. Sháněl někoho šikovnýho kdo mu to opraví. Pak se nakonec na to vrhnul sám a auto prej opět funguje.

Já bohužel takovouto instruktáž jak to vyčistit nemám. A pak nevim jestli se něco nerozhodí..... Ach jo

Taky mě zarazilo to, že když začal můj problém, tak jsem v servisu u NISSANA položil dotaz zda vyskoušeli třeba vyměnit resp. vyzkoušet jinou váhu vzduchu a oni mi řekli, že prej je to drahá součástka a že by ji vyzkoušeli až mi to vyčistí. Byl by vyloučenej jeden problém. U servisu by to asi neměl být problém.

Mám na mysli proč ti to s tou řídící jednotkou taky nevyzkoušeji třeba i výměnou na zkoušku. Mohlo by to bejt v rámci dobrý značky.

2008-10-29 07:28:30

Sice to nesouvisí s Nissanem, ale mám taky francouze se 2 šipkama na kapotě. Motor 2,0 HDi. Mám podobný problém, že cca do 2500 otáček to nejede, jak tzo dosáhne těchto otáček, tak cítím jak to vystřelím. Dle kamráda - mechanika ze značkového servisu řekl že to bývá nějakej ventil, kterej měří spaliny a něco spíná a u "Andrého" stpjí kolem 2 litrů. Takže nebude něco podobného i u renaultu?? Přesněj název ventilu nevím, když tak seho zeptám-

2008-10-31 20:43:47

No to by bylo skvělé, když by to byl ventil jenom za dva litry. Zrovna dneska mi to přestalo jet, z výfuku je cítit nespálená nafta, jede to jak trakař po kočičích hlavách, totální hnus.

2008-10-31 22:06:46

Pokial Almera 2.2 Tino bezi normalne na volnobeh a pri pridani plynu nechce ist do otaciek.Okolo 1500ot.sa zacne triast a ide s neho modro biely stiplavy dym potom trhne a rozbehne sa su zasvinene klapky v sanii.Vplyvom ventilu EGR sa klapky zanasaju a aj samotne sanie.Znizuje sa ucinnost nasavania a motor horsie taha.Uplne zanesene klapky uz nedovolia ani nastartovat.Najlepsie riesenie je vycistit sanie a klapky demontovat.Novsie Tina uz klapky nemaju a je pokoj.Bola to dost casta zavada okolo 70-120000 km.

2008-11-01 12:44:49

Já jsem koupil Tino s motorem 2.2 Di dovezený z Itálie a bylo úplně chcíplý. Auto se dalo na počítač, neukázalo to vůbec nic. Zkusila se vyměnit váha, pomohlo to asi tak o 10%. Zkusil se vyčistit EGR ventil, pomohlo to podobně jako vyměnění váhy. Nakonec se přišlo na to, že motor byl hodně zakarbonovanej. Nyní poctivě přidávám do nafty aditiva a je to dobrý.

2008-11-02 23:27:25

Tak jsem to nevydržel, protože jízda už nebyla možná. Tak jsem načetl jak na EGR a o víkendu jsem se do toho pustil.Ventil jsem našel, po odšroubování plastového krytu na hlavě motoru, na zadní straně Objevil jsem i trubku, kterou jsou přiváděny plyny z výfuku do EGRu. Problém však byl jak povolit šrouby na EGRu, které utahoval ňákej magor a ještě k nim není nic moc přístup .

Vyndal jsem těsnění mezi EGR a tou trubkou a nahradil jsem ho plechovým, které jsem si vystřihnul podle toho původního. Samozřejmě díru pro plyny jsem nedělal. Vše trvalo cca 3hod. Výsledek je takový, že auto táhne od spoda uplně parádně. . Je to super a Almerka opět jede jako nová. Uvidim co to provede se spotřebou.

2009-11-29 17:07:53

Ahoj,vím že je to po roce ,ale měl jsem podobný problém s X trailem 2,2 dci,auto bylo v několika servisech,dělané vstřiky,komplet čištění palivové soustavy,ventily na čerpadle a pořád to chcípalo a občas nejelo. ta sranda mě přišla na 45 000,- a auto furt nejelo. diagnostikovali i vadnou řídící jednotku,ale to už jsem nechtěl investovat,tak jsem čekal až se závada objeví a auto nepojede. asi se ostatní budou smát,ale objevil jsem to sám,byl to vadný kabel na uzemění mezi kaslí a motorem,nebyl upadnutý,ale vyhřátý,takže občas el.vedl a občas ne. udělal jsem nový a auto jede jako z praku(je mu 8 let). zkuz se podívat na tohle. dej vědět jestli to tím bylo. Luboš

2009-11-29 18:46:07

Od doby, kdy jsem zaslepil EGR, mám pohodu. Auto jezdí bez problémů, akorát už tankuju jenom u Benzíny a ani k Shellu nejezdim, protože mě v zimě pěkně nas.... . Natankoval jsem u Shellu zřejmě letní naftu v době kdy teplota denně klesala k -10 st. C. Takže jsem zamrznul a nepomohly ani aditiva. Až když jsem dal Vervu a vyměnil palivový filtr se auto opět rozjelo.

2009-11-30 11:59:00

A co ta spotreba, kdyz jsi to zaslepil, zvysila se?

2009-11-30 17:17:52

Spotřeba v současné době 6,2l/100km. Jezdim vklidu, občas vyfouknu saze do nákýho pěknýho kopečku. Minulý měsíc jsem byl na STK a na emisích nic nepoznali. Jo a to zaslepení EGRu radši ze silnějšího plechu zjistil jsem od odborníků.

2009-12-17 10:41:46

Ja mam taktiez zaslepeny EGR ventil, auto lepsie odvedy lepsie taha od 1700ot. (+vybrus hlavy, nove tesnenie pod nou). Spotreba aktualne 6,2l/100km v cisto mestskej premávke 6,5l/100km. Tesne po vymene oleja bola pod 6l.

2010-02-15 20:08:43

Taky jsem vyčistil sací potrubí a odstavil EGR ventil.Motor teď šlape jako hodinky.Paráda-dík za rady které jsem získal v této diskuzi.


Odpovědět