Fórum - Téma


N16 - vstřikování


Fórum Almera N16 N16 - vstřikování

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2009-12-24 16:18:46

mam otázku jaký druh vstřikování má nissan? KE Jetronic nebo LH Jetronic?

to nikdo neví ani serzino?

2009-12-25 21:33:44

Lh jetronic.Co si pamatam Ke pouzivali stare audi ,alebo vw

2009-12-25 22:14:02

Ještě by jsi měl pro ostatní pls říct, (stručně) jaký je mezi systémy rozdíl, když už je tady tento konkrétní dotaz.

2009-12-25 22:24:13

Hlavny rozdiel bol taky ,ze Ke vstrekovanie bolo hydraulicko mechanicke.Do systemu bol zaradeny taky mechanicky clen ,taky rozdelovac ktory mechanicky otvaral privod ku vstrekom.Co si pamatam stretol som sa stym na kamosovom Golfe,ked mu prestalo davat benzin a poskodila sa mu membrana v tom rozdelovaci.Lh je modernejsi elektricko hydraulicky

2009-12-25 22:39:50

Děkuji za pitvu systémů, no víš přiznám se, taky jsem to pořádně nevěděl, jak je který system označen. Teď už ano

2009-12-26 10:48:43

tak tak jak říká serzino.KE Jetronic je obdobný systém jako K Jetronic jen s tím rozdílem že obsahuje elekronicky řízenou dodávku paliva na rozdíl od K jetronic kde se to odehrává mechanicky.Tenhle systém se v dnešní době už asi nepoužívá,ale je hodně podobný s dnešními novýmy systémy jeho základ tvoří mechanická měřící klapka nasávaného vzduchu,lambda sonda,Ecu,potenciometr škrtící klapky a čidlo teploty vzduchu,tyto systémy měli často i pátý obohacovací vstřik v sacím potrubí.Nejsložitější člen tohoto systému byl tedy elekropneumatický regulátor tlaku paliva,který na základě signálů z měřící klapky vzduchu,potenciometru škrtící klapky a lambdy dávkoval množství paliva.

Dnešní systémy Lh Jetronic jsou obdobné ale jen jsou plně elekronické,tj ECu, snímač klapky,váhy vzduchu,teplota vzduchu,tlak vzduchu,teplota paliva,tlak paliva,snímače otáček kliky a vačky,teplota motoru, 1 či více lambda sond,teplota výfuk plynů,snímaš klepaní,snímač tlaku plynů v nádrži,snímač regenerace paliva. Tyhle všechny čidla předávají informace ecu a ta nazákladě diagramů upravuje délku otevření vstřiků a tím pádem i dávkování paliva.Tento systém ale je natolik složitý že například jsou tři druhy vstřikování paliva,tj simuntální,skupinový a sekvenční.Systém Lh používá sekvenční ale například při startování se může přepnout na simultální.

No a další a nejvyšší level je přímý vstřik do válců,jeho principy ještě tolik nechápu a kdo ho nezná nepochopí jeho složitost,skoro nikdy ten systém nepracuje stejně a pořá si upravuje parametry,jen jsem čuměl jaká věda je promíchání smesy ve válcích a kolik předvstřiků a hlavních vstřiku se provádí a hlavně kdy.

2009-12-26 10:59:25

Zlatá Jawa pionýr 21.Jsem si namíchal směs ve sklenici od okurek a do karburátoru to teklo samospádem.Tohle co tu popisuješ neopraví ani obyčejný servis.

2009-12-26 11:08:50

jinak zrovna ty dva systémy na které jsem se ptal jsou daný jen jako přiklad,vím že nissan používá i systém vstřikování ECSS , tedy pro sekvenční vstřikování paliva jsou užity dvojice fototranzistorů které jsou umístěný na vačce a ecu dávájí informace o úhlovém natočení vačky,tak i o poloze pístů a ventilů. Samozřejmě systémy od Bosch které jsou pojmenovaný K Jetronic,KE Jetronic,D Jetrinic,L Jetronic,LH Jetronic, může být od různých výrobců pojmenovaný jinak ,myslím že Chrysler má EFI,Trionic má Saab,ty odlišnosti tam jsou ale více méňě princip je stejný.

to máš pravdu a víš proč? Nissan používá diagnostiku motoru OBDII. Ale všechno tohle vstřikování,čidla a nesmysly vznikly kvůli emisím a nějaká smernice nařizuje aby od roku 2001 byly všechny benzínové motory a dízlové od roku 2003 vybaveny OBD. To dnes vozidla splnují všechny a důvod je ten aby bylo možné plně kontrolovat exhalace a emise,diagnostika ODB není ale diagnostika motoru jak si to všichni vykládájí ale je to diagnostika elekronických prvků motoru který se podílejí na tvorbě emisí,tj skoro veškerá čidla co jsem vyjmenoval výše a to že mechanici napíchnou pc a vyčtou ti pamět závad, neznamená že ti diagnostikovali celý ecu.Ono totiž záleží taky na výrobci vozidla,jakou diagnostiku do ecu dá,víme že OBD je dle normy povinná ale výrobce může třeba jako VW udělat WAG nebo jiné rozšířené diagnostické programy.

Nehledě na to že program ti třeba nezjistí poškozenou odporovou dráhu na snímači natočení klapky,bude se ti tam vytvářet skokovy odpor a tím ti bude haprovat dodávka paliva a auto ti bude škubat,mechanik s hlavou v dlaních ti bude měnit vše co jde místo toho aby si vzal osciloskop nebo měřák a důležitý věci proměřil.......tohle je jen příklad

2009-12-26 11:37:24

Jde mi z toho hlava .Už dooost.No prostě dnešní auta musí do servisů a chtěj nebo nechtěj.V garáži Ti tohle nikdo nezkontroluje a ani neopraví.

2009-12-26 22:57:26

tak tak chlapci

2009-12-28 18:22:11

kozejk - jsem nahoře psal stručně Jsi si vypsal pěkně ruku opravdu vyčerpávající odpopvěď, za všechny členy díky ! To se tady hodí !!


Odpovědět