Fórum - Téma


N16 - Vibrácie na volante


Fórum Almera N16 N16 - Vibrácie na volante

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7

2008-10-05 18:19:21

no já zase mluvím pouze z vlastní zkušenosti,a rád se naopak zase dozvím něco od vás chlapy...

Tak mě se to na Vectře Gt,hýbalo tolik,že to pak bylo vidět pouhým okem(vyosené na středu o 0,5 mm)a vymezovací kroužky to odstranili...Kamarádovi na Mondeu,to dokonce občas střihlo svorníky...Hold když máš auto které hrabe i na II,tak se to i v těch šroubech hne....a má to nýst,právě ten střed.Proč by asi jedna značka dělala střed 56mm,a druhá 56,5 když na tom nezáleží.A ty středy,jsme vžýdycky čistili smirkem,a lehce(podobně jako svorníky)mázli vazelínou...Jo pokud vím i na vyvažovačku v pneuservisu to upínají za tu středovou díru...takže asi přesná bude.

2008-10-05 19:35:02

Vasekskyline:Ano,máš pravdu.Disk se středí za středovou díru. A i u těch plecháčů je přesná.Vůle mezi dírou a nábojem by měla 0,1mm.Šrouby ani matice to neudrží.

2008-10-06 04:42:49

Tiez som si myslel, ze na vystredenie stacia konusy matic a dier na disku. Je to zvyk z predoslych starsich aut. Po prezuti na elektrony bez strediacich kruzkov mi to stale hadzalo volantom pri 110km/h. Bol som s tym na trikrat v dvoch pneuservisoch. Ani prevazovanie nepomohlo. Menil som aj matice a nic. Akonahle som k diskom zohnal presne strediace kruzky a nahodil ich, mam svaty pokoj.

2008-10-06 07:51:23

asi máte pravdu, je to opravdu zvyk ze strých aut kde se středy neřešili.

2008-11-18 07:56:57

Zdar chlopi, mam nove info. Mozno je to mimo misu, ale niekomu to moze pomoct. Cez vikend som prezuval na zimne, btw Bridgestone Blizzak LM20 . Kedze som kupoval nove, tak som kupil original rozmer podla technicaku 195/60 . Doteraz som jazdil na 195/65 (polícia a technická kontrola OK). Aj ked musim priznat, ze som vahal, ci nekupit 195/65. Taky som bol vytoceny . Tak kvoli tomu, ze 195/65 sa viac predavaju, lebo idu na Ochcafku a ine crepy, ktorych su mrte, tak su podstatne lacnejsie, nez 195/60. Ale aj tak som isiel do tych. Vibracie UPLNE zmizli. Takze poucenie :

1. pneu sa vyvazuju u niekoho, kto vie, co robi a DA si na tom zalezat, moze byt aj original servis, ale nemusi.

2. vyznamny podiel na vibraciach moze mat to, ze nemate pneu podla technicaku, ale vacsie

Vplyvom pneu s mensim priemerom sa podstatne zlepsila akceleracia, znatelne hlavne na IV. a V. stupni a auto je ovela stabilnejsie aj pri prejazde cez kolaje (nie zeleznicne).

2011-01-04 17:48:24

Poucna tema, ktorej by som neveril pokial som nezazil.. Volantom mi triaslo rovnako cca pri 110km/h. Zimne pneu boli cerstvo prezute na plechove disky. V druhom servise som to dal opat prevazit. Triaslo stale, mal som cas tak som zhodil puklice a vidim jedna matica bola ina. V jednom alebo druhom servise odtrhli stift a dali tam skodovacku maticu, ktora tam bola na dvoch zavitoch .. asi len na okrasu. Nic mi nepovedali a nechali ma jazdit s tromi matkami na prednom kolese. Od vtedy uz do servisu auto nedam.

Kde sa daju nove stifty a matice na Almeru zohnat? Viete o nejakom eshope so skrutkami? Alebo sa to vedie ako orig. nissan dielec...

2011-01-04 19:43:45

Ja mam stift zniceny tak ze nan nedam uz ziadnu maticu. Budem musiet ist do nissanu lebo mam podobne skusenosti zo servisom ako ty. Navyse ked som potom v dalsom servise objednaval stift tak sa predajca tvaril ako keby som ho chcel zo zlata a povedal ze to trva dlho. a podobne keci. Takze najlepsie bude skocit do najblizsieho Nissanu a objednat tam.

2011-01-04 20:34:05

No v BA by som mohol zabehnut do nissanu. Obavam sa vsak o cenu. Asi bude lepsie ked ten stary doma nameriam a objednat z nejakeho e-shopu, par som ich na ebayi nasiel.

2011-01-23 16:02:22

Ja som siel do Nissanu v TT. Najprv som im napisal mail kde som uviedol co potrebujem . Na druhy den mi volali nadiktovali mi kod vyrobku. S tym som siel do samotnej predajne kde som stift kupil. stalo to 3.12 Eura. Chalaniska v servise u nas v Sali mi to namontovali za 15 Ecok, da sa povedat ze na pockanie. cca 2 hodky

2011-01-25 18:55:07

Ja som spravil podobne a bol som kúpiť štift v autopoilse v BA. Stálo to do 3eurá, dali mi iba jeden vraj posledný. Ešte som ho nenamontoval, mám tam stále upravený zo 105ky.

W10
W10
2011-01-25 19:32:41

Mam skusenosti ze na japonskych autach sa stifti trhaju,..hlavne ak su plechove disky a ten stift nieje kryty ako ked sa da matica z ALU kola.. osobne som urval 2 (toyota yaris,corrola) na druhy den sa vymenili a zakaznik bol upozorneni,...

2011-03-16 17:48:01

Ja mam tiez podobny problem. almera 1.5 r.v.2006. auto mam 3 mesiac. pri vysich rychlostiach cca pri130 km vibracie vo volante a auto sa cele akosi sprava cudne.. mal som disky teraz som menil na lente elektorny a nove gumy ale je to to iste. pochybujem o tom dotiahnuty kolies s predchadzajucim autom som nikdy problem nemal a tom som menil sam alebo mechanik ale bez momentoveho kluca. takze predpokladam ze to bude geometria. Kupa almery bola nahorisa vec uz by som si nekupil tzv noveho nisana

2011-06-02 07:48:34

Jeden dovetok:

Kolesá sú osadené na náboji kolesa, ale medzi kolesom a nábojom je ešte niečo - brzdový kotúč. Píšem z vlastnej skúsenosti. V priebehu času odvtedy, čo som založil tento thread sa vibrácie objavovali a mizli a ja som nechápal prečo. Situácia sa vyvinula až tak, že vibrovať začalo aj pri brzdení... Tak som myslel... zvlnené kotúče spôsobujú vibrácie pri jazde a aj pri brzdení. Tak som sa rozhodol ich vymeniť, od oka sa dalo usúdiť, že sú zodraté za hranicou 20 mm. Sklepnúť kladivom dole nešli, ale zabrali dva závity, do ktorých som naskrutkoval príslušné šróby a kotúče povolili. Na moje zdesenie boli kotúče z vnútornej strany v hroznom stave, boli skorodované a polorozpadnuté. Najviac by sa hodilo porovnanie s lístkovým cestom. Potom je jasné, že keď kotúč je zvnútra brutálne skorodovaný, tak nemôže poriadne priliehať na náboj - spoj sa krúti a koleso potom vibruje. Očistil som väčšinu hrdze, čo bola na nábojoch (náboje boli trochu skorodované od kotúča) a nové kotúče som namontil aj s novými brzdovými platničkami. Ovšem vibrácie neustali ani pri brzdení ani pri jazde. Tak som sa rozhodol šupnúť ho do nissannemocnice (btw serzinovi). Tam poriadne vyčistili náboje a vibrácie sa razantne znížili. Ono náboj bol už chytený od hrdze (dosadacia plocha pre brzdový kotúč) a tak na úplné odstránenie vibrácií by bolo treba asi nový náboj. Takže ak sa niekto nevie zbaviť vibrácií, skúste skontrolovať, v akom stave máte brzdové kotúče na dosadacej ploche na náboji.

2011-08-13 14:44:53

almerie: Tak to asi bude i muj pripad. Kupoval jsem momentovy klic abych dotahl kola na 113 Nm a vibrace se nezmenily. Stejne asi budu chtit odrzit a nabarvit brzdy tak to muzu zkontrolovat.

2015-10-09 22:46:05

Čepy řízení .. Zdar chlapi, při jízdě nad 110 km/h se mi rozvibruje volant a ve cca 140km/h to zas přestane. Nevíte čim by to mohlo bejt?

Mám podezření na čep řízení. V případě že by to nebylo ono, co dalšího by to mohlo způsobovat?

Asi preventivně vyměnim oba čepy řízení.

Díky za vaše rady

 sjaro
2015-10-09 22:51:56

mikřenka: Nevyvažene alebo krive predne kolesa

2015-10-09 22:58:35

sjaro: Tak kola by šly převážit

a pokud sou křivý dá se to nějak poznat? respektive může bejt křivá celá poloosa?

NO_HITS  
Laďa
2015-10-10 09:36:22

Vyvážit kola . Poloosa blbost

Nevlad  
Vladimír
2015-10-10 09:50:35

no_hits:...Vyvážit kola...

souhlas, tohle mi dělalo také, po přezutí.

2015-10-10 11:09:53

Díky za rady. V pondělí si dojedu nechat převážit přední kola a uvidíme. A nebo to nechat a počkat jak se budou chovat zimáky. Popřípadě že by to zimáky nedělaly, tak je to jasný.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6 ......... 7