Fórum - Téma


N16 - Vibrácie na volante


Fórum Almera N16 N16 - Vibrácie na volante

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3  4  5 ......... 7

2007-04-16 08:58:14

Zdar, kúpil som asi pred dvomi mesiacmi Almeru N16 2001 1,5.

Cca od 110-120km vyššie mi začína hádzať volantom. Myslel som , že to je zlými pneumatikami. Ale po prezutí sa problém neodstránil. Pri kúpe sme prezerali vôľu na kolesách, nič tam nebolo. Vážne havarované zrejme nebolo, aj keď nie som si istý. Je iba puknutá spodná lišta na prednom spojleri a puknuté sklo na prednom svetle, teda trochu ťuknuté bolo, ale že by to malo až taký vplyv na riadenie..(!?)

Napíšte na čo sa mám pripraviť, koľko zacvakám za prezretie/opravu geometrie, alebo v čom môže byť chyba. Dik

2007-04-16 10:40:03

ak je to pocas jazdy a nie pri brzdeni, mali by to byt nevyvazene hmoty na kolesach, teda bud zle vyvazenie, nerovnomerny vzor pneu, krive disky, zle nasadeny disk na naboj (nejaka necistota medzi dosadacimi plochami). Ak to robi pri brzdeni, krive kotuce.

2007-04-16 10:46:17

v pneuservise treba proste stat nad typkami a pozret ci to vyvazuju presne na nulu a zaroven dat si kolo roztocit a pozerat ci nehadze. Pri nasadzani skontrolovat dosadacie plochy. Ak mas neorigo disky skontrolovat ci zodpoveda priemer naboja vnutorneemu priemeru diery na disku. Ak mas AL disky stane sa v pneuservisoch ze im vypadne strediaci kruzok a vyflaknu sa na to. koleso je potom excentricky nasadene a bude triest volantom. Ake mas na tom disky? Hlinikove origo, plechove alebo hlinikove neorigo? Hlinikove neorigo nemavaju zvacsa tu stredovu dieru zhodnu s nabojom a treba tam strediace kruzky. predavaju ich predajcovia diskov na konkretny typ auta.

2007-04-16 11:12:01

kolesa vystredia matice aj ked tam ziadne kruzky nebudu! V prvom rade disky nesmu hadzat ,z hlavy to presne neviem ale plech do 2mm a Al tusim do 1mm ma povolene hadzanie ak je to viac vyvazenie to nespravi...

2007-04-16 11:35:56

RS955: vola medzi dierami a skrutkami je tiez skoro 1mm osobne by som sa neuspokojil len s vystredenim na dierach pre skrutky.

2007-04-16 12:36:25

rs tak teda s tymi skrutkami nesuhlasi musi to byt stredene prave tou dierou a skrutkami je to dotiahnute.je to tak i ked je moznost ze sa trafis a po zatiahnuti to nebude excentricke aleeeee... vacsina vyrobcov uz ma strediace otvory a skrutky a matice len na dotiahnutie.a co sa tyka hadzania tiez je to v manuali kolko by mali hadzat na obvode a na cele a ak by hadzali 2mm tak by to bolo hodne bolestne myslim ze je to pod 0.2 mm hadzavost ale tu uz trepem treba pozriet v manuali.tam je to pekne znazornene kde presne a ako merat(na disku).

ak to hadze tak v prvom rade skontrolovat tlak v pneu potom porozmyslat ake su stare kolko maju za sebou a kedy bola geometria.ak je vsetko richtig je mozna este vola v riadeni ale to by nemalo triast volantom.takze

pozerat po nevyvazenie alebo daj dole kolesa a precisti dosadacie plochy ako uz bola radene

2007-04-16 16:45:55

pani,

matice maju kuzelovu dosadaciu plochu tak je nepodstatna vola medzi skrutkou a dierou v disku...

2007-04-16 16:46:37

OK dík, vyskúšam. Disky mám pôvodné plechové, hliník príde na rad až neskôr. Teraz som prezul na GoodYear Eagle NCT5, sú rok používané, ale v dobrom stave.

2007-04-16 17:57:24

RS955 mas pravdu ze kuzelova plocha to vystreduje, len neviem ci sa mozno spolahnut ze su diery na skrutky na presne centrickej kruznici so stredovou dierov, predsa len diery aj kuzelova plocha nie je myslim opracovana na nejaku vacsiu presnost, zatial co stredova diera je. Ono to vystredi ale presnost bude mozno tak na desatiny mm a to stale neviem ci staci.

2007-04-16 18:20:44

Pokial som drzal v ruke niekolko vyrobnych vykresov na disky kolies (od vysokozdviznych vozikov az po disky na traktor) su kuzelove centracne otvory pre montaz diskon na naboj kolesa vyrabane presne.

2007-04-16 19:55:54

blesk666,keby tie kuzelove otvory v diskoch nemali pomerne vysoku prestnost,co sa tyka rozstupovej kruznice aj jej delenia nedalo by sa zarucit spolahlive dotiahnutie kolesa-to iste plati pre naboj kolesa...

No a tie vymedzovacie kruzky su nato,aby nejaky dement z utahovackou,co hned prvy srob zatiahne ''nafest'',nedokazal nacisto dojebat disk pri dotiahnuti druheho srobu

to miskus:

ako sa akokolvek zla geometria prejavi na traseni volantu????? ten tlak to pripustam,pretoze ked sa prazdna pneu plance v disku - triast to musi

2007-04-16 19:57:48

Mne tiez vibruje volant pri rovnakych rychlostiach, bol som dat aj vyvazit plechove disky ale nepomohlo... Nomam totalne zjazdene pneu (caka sa na vhodnu kupu) a disky tiez neviem v akom su stave. Dufam teda, ze to je sposobene len tym, na geometriu nechcem chodit. a uz vobec nie hladat nejaky dalsi skryty problem...

HSV
2007-04-16 21:07:49

myslim si ze to bude najskor geometriou

2007-04-16 22:40:26

RS955i a jak potom budeš středit pomocí šroubů s rovnou dosedací plochou?????Disk se středí středící dírou.To je ověřené a prověřené.

2007-04-17 07:05:31

kadett,matice z rovnou dosadacou plochou,za strediacu dieru.A na akych autach sa to pouziva?Miyslim ze trucky a chvilku to pouzivali aj na Patrole...

2007-04-17 08:08:45

rs tou geometriou som to nemyslel priamo ale tak ze zlou geometriou moze byt niektora z pneu viac zodrata atd. cize ako prve by som kontroloval stav pneu a dofukal (ak je zly stav pneu tak geometria) ak v poriadku tak

by som siel dalej na vyvazenie, pri demontazi vlastne by mala nasledovat spravna montaz na auto-ocistit dosadacie plochy pouzit origo matice(skrutky) dotiahnut tak ako ako sa odporuca(ja som zatial nikdy nepouzil na koleso momentak lebo ho nemam) ak aj tak tak by som uz siel iba po volach (loziska, tiahla tycky atd)

temu ci staci kuzelova matici nechatje tak. utahovali sme 120 tonovy rotor ktory bol chyteny asi 8 skrutkami velkostu uz neviem momentakom hydraulickym ale kedze je to tak ako je ze soudruzi nedodrzali prave strediaci otvor tak som skrutky mohol dat zakrutit aj x-momentom pretoze po case sa to i tak dosralo a osi neboli totozne co malo za nasledok odstavenie turbiny kvoli vibraciam.no mate pravdu neboli tam kuzelove hlavy

2007-04-17 11:19:13

Pokud si dobře pamatuji několikrát se to tu řešilo a pomohlo dotažení šroubů na kolech momentovým klíčem, mně osobně to pomohlo taky..

2007-04-17 13:45:04

RS955: myslel som nie rozstupy na kruznici na ktorej lezia stredy dier skrutiek, ale jej presnost suososti so stredovou dierov. tak ci tak mas pravdu ani v tomto pripade ak by neboli diery na presne suosej kruznici by matky (skrutky) dosadali na boky dier a nedosadli na celu kuzelovu plochu. Kuzelova dosadacia plocha ma este priaznivejsie rozlozenie posobenia sily proti otlaceniu dosadacej plochy oproti dosadacej ploche rovnej.

Ohladne tej mensej presnosti centrickosti kruznice na ktorej su diery s osou disku som to myslel tak ze co som pozeral na disky tak diery pre skrutky (kuzelove plochy) nie su opracovane ale len odlievane, kde je mensia presnost vyroby uz z principu, zatial co stredova diera je jednoznacne trieskovo obrabana a teda principialne je tam dosazitelna vacsia presnost suososti s osou kola. Ale nevylucujem ze ta presnost stredenia je na diery dostatocna

2007-04-17 14:13:01

pozor inak na pneuservisy kde dotahuju skrutky len s pneumatikou, bezne sa im debilom stava ze strhnu skrutky lebo tam maju nastaveny vysoky utahovaci moment. Jednak to kolo potom nejde dat dole a jednak opravovat zavit nebude ay tak lacne. V zivote by som nedal montovat kolo debilovi ktory to tak robi. Aj utahovanie v domacich podmienkach odhadom len klucom nepovazujem za stastne, ale disky potrebuju utiahnutie na zhruba rovnaky moment a to vie bud clovek z dlhou praxou a citom, alebo proste mat momentovy kluc (profesional to robi podla mna len s momentakom). Takze ist do neznameho pneuservisu a nebit pri montazi znamena koledovat si o pruser. V lepsom pripade to spravi kola nanovo dotiahnut...

2007-04-17 15:46:40

Měl jsem možná podobné problémy, trvalo to asi dva roky. Utahuji matice momentovým klíčem, a je po problému. Utahovací moment na Almeru je 113 Nm (podle návodu k používání). Když už nic nebude pomáhat, tak zkus tohle.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 7