Fórum - Téma


N16 - údržba po najetí 100 tis.km


Fórum Almera N16 N16 - údržba po najetí 100 tis.km

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3

2010-03-10 21:26:36

Tak v tom pripade hodne stesti.. jestli se tak ridi kazdy majitel, tak pak chapu, proc je nissan tak spatny ve "spolehlivosti".

Jeste by me zajimalo, jaky vytece olej po tech 30tis. km a kolik ho tam vubec bude.

2010-03-10 21:37:08

jagy, ja tu long time filozofiu tiez nechapem..ten olej napriek tomu ze by mal mat aditivacny balik na to prisposobeny, neverim ze dajme tomu olej na long time pri cca 25 tkm bude mat rovnake parametre ako klasicky olej (neurceny na long time) pri cca 12000tkm, jazdeny rovnakym sposobom..uvazujem pomer

2010-03-10 21:45:32

Taky tomu neverim uz jenom kvuli bordelu je to blbost. Se pak podle me nemuzes divit ze je ten motor KO predcasne . Radsi koupit levnejsi olej a vymenit dvakrat nez menit po 30

2010-03-10 21:56:04

já tomu taky právě moc nevěřím. Ale zase je tady debata mimo téma

PS: ale umývat podvozek 3x týdně mi připadá hodně přehnané

2010-03-10 21:57:57

Tak proc si spider po 15 000km nevymenis olej sam a potom to nenechas na servisu zaroven z prohlidkou kdyz jezdis na prohlidky ?

2010-03-10 22:01:24

Svobi, protože je auto v záruce

2010-03-10 22:07:20

Hm a ted ti skonci posere se ti turbo nebo motor a je ti to k hovnu . Zaruku si neznicis castejsi vymenou oleje a ani to nepoznaj . A nebo kdyz to chces ofiko tak treba kerbovi to myslim meni primo v Nissanu .

2010-03-10 22:13:19

nemám s takovýma motorama žádnou zkušenost, tak si zjistím v Nissanu jak to chodí, ale dík za rady.

Já vždy měnil olej do max. 15 tis a dokonce ve Škodě 1000MB po 5tis.

2010-03-10 22:33:25

No vidis toho bych se drzel a kdyz koupis v Nissanu filtr tak poznaj hovno . Mi ve vsech po 10 000km a bez problemu z motorama ani olej nam nezerou

2010-03-11 09:36:13

I když kvalita olejů je dnes někde jinde než třeba před 15 ti roky apod., uřčitě bych tam sebekvalitnější olej "nedržel" déle jak těch 15 tis. nebo rok provozu.

Osobně používám cca 15 let Shell helix 10W40 a měním ho po cca 12 tis. Km, což je u mě stav za rok.

Po 30 000 Km musí být z oleje sračka a mazací vlastnosti a všechno ostatní už dávno v háji. Takové splašky tam opravdu nepatří. A jestli to doporučuje Nissan, tak asi chtějí, aby jsme brzo motory odrovnali a oni měli potom kšeft.

2010-03-11 10:06:18

Ja to celkom chápem s tými výmenami oleja po 30 000km.Je to firemná stratégia.Ved si zoberte typického čechoslováka ,ktorý si ide kúpiť nové auto dajme tomu na klasiku 3 roky alebo do skončenia záruky a pozerá na každú korunku kde ušetriť tak si zráta,že tamto mu stačí za tie 3-4 roky spraviť 3-4 výmeny oleja a auto ide do sveta a je vysmiaty.A jak je známe v našich končinách sa nerado vymiena olej

2010-03-11 10:08:13

ono ta long time filozofia ma byt akoze ekologicky pristup..toto sa deje len v europe, americania by taketo kravoviny nikdy neriesili..to vobec nevyzdvihujem amikov, ale v tomto sa mi paci ich pristup,,neriesia nijak zvlast aku znacku oleja tam naliat, ako to u nas byva zbytocne bezne, akurat menia povacsine po 4 tisic milach, cim motoru nemozu viac prospiet.

BEN
2010-03-11 15:37:44

Jak to tak pročítám, tak hned zítra jdu objednávat olej.Mě jenom zmátla nálepka na kapotě, která tam je nalepená po poslední výměně oleje a na ní je napsaná další výměna až za 30tis.km.tzn. v mém případě někdy kolem 115tis.km.A měnili to přímo v nissanu, takže možná to fakt dělají aby měli potom další kšefty.

2010-03-11 20:04:21

Kornel.To co píšeš je trochu zvláštní Na jednu stranu píšeš že olejům rozumíš a na druhou napíšeš že se u nás zbytečně kouká na výrobce Nechceš doufám tvrdit že je srovnatelná kvalita NO NAME oleje z Auto Kelly s ostatnímy značkovými oleji na trhu? Dále nechápu proč píšeš že se zde vžilo označení "polosyntetika"? označení SEMI SYNTHETIC nebo FULL SYNTHETIC je běžné označení olejů Dále co tu bylo psáno tak třeba Pathfinder má opravdu Loglive olej navíc s obsahem molekul které při snížené kvalitě dokáží rozsvítit Check A jiný olej nelze použít (pokud se neobejde elektronika)

2010-03-12 07:22:32

Ach jaj..no dobre objasnim Tym co som napisal, ze sa zbytocne pozera na vyrobcu som mal na mysli len to, ze je uplne jedno ci clovek do auta zvoli znacku Mobil, Shell, Agip, Total ci Valvoline..je to uplne jedno, su na rovnakej vykonnostnej urovni pokial splnaju rovnake vykonnostne normy..Taktiez som ja nikde nenapisal ze no name oleje z LIDLU a pod su na rovnakej urovni ako renomovane zavedene znacky dokonca prave opak som tu uz raz napisal, ale zrejme si v danom vlakne nebol..K tomu oznacovaniu olejov..je to obycajny marketingovy tah vyrobcov oznacovat oleje mineral, polosyntetika, plna syntetika..dovod som uz objasnil. Nebolo to tak davno co firma ktora vyraba oleje Mobil si sudnou cestou v nemecku vynutila spravne oznacovanie olejov, tzn. syntetika na obale len na skutocnom syntetickom PAO oleji a hydrokraky, ktore su casto na obaloch nespravne oznacovane za full syntetic sa v nemecku maju oznacovat ako oleje syntetickej technologie co nieje plna syntetika. Napr. firma LIQUI MOLY oznacuje svoje oleje do styroch tried mineral, polosynteticke oleje, oleje syntetickej technologie a plne synteticke oleje..preco asi? Reagoval som prave na to zcestne oznacovanie olejov, ktore je ako som napiasl bezne aj tu. Ja netvrdim ze ludia su vinny ked pomenuvaju oleje tak ako som napisal ze sa mi nepaci, je to chyba vyrobcov co tieto nie presne oznacenia uvadzaju. Chytas ma za slovicka a ocividne si nemal ani tu namahu si pozorne precitat moje prispevky, inak by si pochopil co som nimi chcel povedat.

P.S pokial ma nejake vozidlo v manuale napisane ze moze jazdit jedine s olejom normy odpovedajucej pre long live, tak musi jazdit na olej ktory danu normu splna. Pokial ma uvedene ze moze jazditt aj na olej ktory long live nesplna, tak moze jazdit aj na takyto olej. Nechapem co je na tom nepochopitelne. Ak moze pouzit olej taky aj taky, v tom pripade som jednoznacne za pouzitie oleja s klasickym intervalom vymien. Ak ti este nieco nebude celkom jasne, tak najskor pozorne precitaj prispevok, ak ani to nepomoze tak sa smelo opytaj, rad ti objasnim veci.

2010-03-12 11:12:23

Já nepotřebuju radu,ale tim stylem jak si to napsal zde na tomto vláknu si mohl neznalého zmást Když napíšeš že se zbytečně kouká na výrobce muže si někdo přesně myslet že olej z Lidlu bude stejnej jako třeba Shell. V posledním příspěvku si to objasnil zřetelně ,ale bohužel je stále dost lidí kteří si ničí motory levným olejem pochybného původu.Taky nepočítej že každý pročítá všechny vlákna,koukne na jedno dočte se poloviční informace a bohužel nepozná jak si to myslel a že někde v jiném vlákně si to vysvětloval podrobněji.S lidma a autama už nějakej čas dělám tak vím že jim stačí"jedna paní povídala" a pravdu už jim těžko potom vysvětluješ Nemyslel sem to zle,ale musíš myslet na to že sem chodí spousta lidí kteří vubec netuší co a jak a potřebují radu podrobnější

2010-03-12 12:59:36

jj to beriem, mohol som to vtedy objasnit este podrobnejsie, aby to bolo uplne jasne, to je pravda Snad ale niekoho tieto prispevky pomozu usmernit v tejto problematike lebo je naozaj pravda, ze mnoho ludi je v tejto problematike olejov stratenych a ziju v mytoch, z ktorych som sa tu aspon cast snazil pomenovat a objasnit.

2010-03-12 14:36:20

tohle je nekonečné téma. Pokud je motor bláto tak Vám nepomůže ani výměna po 8 tisících a řeči že měnit po 30 tisících je blbost, to je taky závádějící. Kamarád má oktávku, mění na ni olej kolem 30 tisících a ted má nalítáno 450 a pořád jezdí, další kámoš už kdysi dávno jezdil taxíka s favoritem, tam olej vůbec neměnil,jen dolíval a jednou za rok dělal filtr, najel 350 tisíc jako drožka v Praze.

Objetujte cca 2000 korun a nech te si udělat triborozbor,pak se možná budete divit kolik peněz vyhazujete zbytečně.

PS: Nový kamióny mění olej po 80 tisících a to myslím je trošku jinej level proti osobáku.

Je potřeba si uvědomit že každej prodejce vám cpe jak jsou dnešní oleje kvalitní o proti olejům z 90 let, motory jsou třením a materiály taktéž jinde, co se týče aditiv o tom nemluvím, ale každej měníte olej pořád po 10 tisících jako u starých škodovek.Takže někde je chyba,buď jsou oleje stejně kvalitní jako M6AD popřípadě něco z tý doby, nebo vyhazujete zbytečně prachy. Každej at si to přebere sám.

2010-03-12 15:24:03

prave o to ide, zbytocne platit 500 korun za liter oleja ked rovnako kvalitny mozem mat za 150 az 200. Ked uz chcem motoru viac pomoct, tak olej vymenim castejsie hlavne ked su kratke jazdy a vela studenych startov. A co sa tyka long fime, ja osobne nevravim ze je to uplna blbost, auto tym neznicis pokial je taky olej v danom aute povoleny, ale rozhodne pokial vyrobca umoznuje naliat aj klasicky olej popri long time, tak long time by som neriesil ani len nahodou! je to moj osobny nazor, ako aj ludi ktori sa do toho rozumeju viac ako ja (totiz ja sa za odbornika nepovazujem, akurat o tom nieco "malo" mam nastudovane, a nieco som aj zazil ohladne tribologie na vysokej). Nech si kazdy leje do auta co chce, mne je to suma fuk, ale nazor a svoje poznatky napisat hadam mozem

P.S podla mna nekonecna tema by to nebola ani zdaleka, keby ludia viac citali a studovali clanky a rady odbornikov (napr. od Ing. Jaroslav Černý, CSc.), ktore niesu len reklamnymi a marketingovymi kecami.

2010-03-12 18:03:00

Spider : Mytí podvozku v těchto měsících je myslím více než na místě už jen proto , že ráno je mokro a slano - tudíš sesračkovaný podvozek . Přez den je zase docela teplo a tak to hnije ...Nemám v plánu mít auto rozežrané .Takže tu 10ti korunu do té wapky mile rád vhodím .

Kornel : Já jsem pouze reflektoval na interval vměny oleje , to , že Ty jsi machr přez oleje je něco jiného , . Takže díky za Tvé vysvětlení ale nebylo ho potřeba , já si do auta liju 10w-40 a je mi naprosto jedno , jestli tomu budeme říkat polosyntetika , nebo syntetika ...prostě se dívám na specifiaci a hotovo ...


Odpovědět

1  2  3