Fórum - Téma


N16 - "Tempomat"


Fórum Almera N16 N16 - "Tempomat"

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2008-11-14 16:04:08

Vyrobil jsem si tempomat( Ve skutecnosti to udrzuje nastaveni plynu,nikoliv rychlost),ale mne to takto vyhovuje,a protoze mam 2.2TD,rychlost prilis nekolisa.Cele zarizeni je za cca 100kc,ale ti kdo delaji neco s elektronikou,mozna budou mit tyhle veci i v supliku.Funguje to tak,ze kdyz zapnu maly spinac,a nastavim knoflikem jak moc plynu ma byt,muzu jen ridit,bez mackani pedalu.Pri seslapnuti brzdy automaticky deaktivovano.Odzkouseno na ceste do Rakouska,a funguje bezvadne.Noha si odpocine,a spotreba byla 4.5l/100km,coz je asi o pul litru min,nez obvykle jezdim.Fungovat by melo teoreticky na kazdem aute s elektronickym plynem.

Potrebne veci: Rele 12V(4kontakty),potenciometr,spinac,par odporu,a kablik.

Pokud by to nekoho zajimalo,popisu podrobneji...

2008-11-14 20:40:19

Je to urcite zaujimave, ale daj to do sekcie "Návody". A kludne mozes hned napisat viac.

2008-11-20 13:17:12

Tak to by mě zajímalo, jsem pro, aby to bylo v návodech.

2008-11-20 21:23:53

Též se přimlouvám za návod, zní to dost good

2008-11-22 21:41:57

Tjn, možno na ten Diesel se Ti to hodí. Zapoměl jsi ale napsat všem těmto lidem, že nemáš mezi pedálem plynu a klapkou bowden, máš tuto cestu tedy elektronickou, bez bowdenu. Ovládáš tedy elektronicky klapku po přepnutí buď ručně nebo pedálem. Elektronicky ovládanou klapku nebo čerpadlo většina aut NEMÁ a už vůbec NE, ty starší Takže je to asi pro 95 % lidí k ničemu. A ty novější auta které mají elektronické ovládaní "plynu", už zase mají plnohodnotný Cruse Control ( CC ) ( tempomat je slatanina slova kterou někdo vymyslel ) a např. v dnešní době i dokonce s vestavěným radarem na hlídání odstupu vozidla apod. Tzv. aktivní CC.

Udržuje Ti to jen stále otáčky, ale nic víc Je to vlastně "ruční plyn" a s CC to nemá vůbec nic společnýho. NADPIS JSI TEDY MĚL NAPSAT : "RUČNÍ PLYN PRO DIESEL N 16 nikoliv jak jsi napsal "Tempomat "zadarmo" na N16,mozna i jine"

Ovšem až budeš muset někoho předjet nebo přibrzdit apod. zase musíš vše "naladit" Apropo kdyby to bylo tak jednoduché jak popisuješ, tak by to dávno někdo vyráběl.

Nemáš tam spousty bezpečnostních prvků co má cruise control CC a o to zabezpečení predevším jde!! Může třeba dojít k nějaké napředvídatelné situaci kde Ti nezareaguje spínač brzdy nebo podobně a lehce přetočíš a poškodíš motor. Určo Ti chybí i spínač pro spojku, tak jako je u brzdy. O hlídání otáček navzájem s rychlostí, ani nemluvím. A už vůbec to nelze použít u automatic transmiss

Jinak se vyrábí specielně pro vozy s "elektronicky ovládaným "plynem" ( bez bowdenu ) modul elektroniky CC bez mechanických částí. ( vakuového serva) http://www.dalix.cz/index...php?stranka=search&id=396

Závěrem Ti chci jen říci, že v žádném případě Ti Tvůj "vynález" nehaním nebo neodsuzuji ale měl by jsi prostudovat celou problematiku a funkci CC a při takových experimentech, brát ohled na bezpečnost svou a především na bezpečnost jiných. Kdysi byl "ruční plyn" právě kůli bezpečnosti v osobních autech dokonce zakázán.

Problematiku a funkce CC si pročti tady : http://www.nissanclub.cz/article_detail.php?id=75

Jinak přeji hodně zdaru s "novým" vynálezem

2008-11-22 21:51:37

představa, že s vykulenýma očima skočíš na brzdu a motor to na plný knedl valí kupředu...

Dux
Radek
2008-11-22 21:57:03

No, muj prvni "tempomat" ve Fiat 128 bylo jen lanko na nasponovani plynu. a taky fungoval. teda on to spis byl rucni plyn ...

2008-11-22 21:59:34

Myslím, že podobné zařízení měl i ZIL nebylo to ale tak složitý.

2008-11-22 22:02:58

anebo V3S

2008-11-22 22:03:15

Dux jj to byl ruční plyn, táta to měl v Octávii v šedesátých letech a páčku tam měl z přehazovačky z kola zn. Favorit

2008-11-22 22:06:26

ale to bylo někdy kolem roku 1899 a to zrovna jára cimrman cestoval s hrabětem cepelínem v jeho říditelné vzducholodi nad severním pólem

2008-11-24 09:53:14

Tak jenom par poznamek,jako reakci na vase prispevky-hlavne Almerkovy

  • predevsim zduraznuji,ze toto nikomu NEVNUCUJI,kazdy se muze rozhodnout co delat,musim se ale ohradit proti vyrokum o bezpecnosti.Mam nastudovany bezpecnostni prvky CC,a vsechny jsou pouzite,nebo po mini uprave pouzitelne i zde.ROZHODNE NIKOHO NEOHROZUJU,za tim si stojim.Motor netahne proti brzde,jak nekdo psal.
  • originalni CC pouzivaji odpojeni tahu motoru pri seslapnuti brzdy,coz u tohoto zarizeni funguje taky!! Je to zajisteno samotnou jednotkou motoru,ktera pri seslapnuti brzdy odpoji plynovy pedal.Na spojce to ja osobne nepotrebuju,nejhorsi co se muze stat,je ze vyskoci otacky naprazdno(omezeno omezovacem,proti zniceni motoru),ale jednoduchy rozpinaci kontakt na spojce by to vyresil,pokud nekdo bude chtit.
  • ze mam elektronicky plyn bez bovdenu,jsem v popisu zminil,uznavam ze asi ne moc durazne,a plne souhlasim,ze toto lze pouzit pouze v aute s el.plynem,a tedy jak pise Almerka,je to pro hodne lidi nepouzitelne,ovsem pokud to uspesne pouzije JEDEN clovek,tak mel popis smysl.
  • nesouhlasim ze je to jen pro diesel,je to pouzitelne v jakemkoliv aute s el.plynem.
  • vim co je Cruise control,a souhlasim ze je to presnejsi nazev,ale slovo tempomat je u nas hodne rozsireny,mozna i ofiko preklad?
  • kdyz chci pribrzdit,nebo predjet,jednoduse prepnu na pedal,predjedu,a pak opet prepnu zpet...vse plynule,nic "neladim",nastaveni zustava stale stejne
  • hlidani otacek s rychlosti to samozdrejmne neumi,ale to je v navodu popsano
  • nevidim duvod,proc to nepouzit u automatic trans,ale to asi neni relevantni,vzhledem k poctu aut s automatem u nas
  • ze se vyrabi origo tempomat pro el.plyn vim,ale cenove je nekde uplne jinde.
  • problematiku CC/rucni plyn resim jiz mnoho let,a uspesne,i kdyz uznavam ze na bazi kusove vyroby,ktera nikdy nebude(ani na to nemam cas)masove rozsirena.

Jeste jednou zduraznuji,ze toto jsou me osobni nazory,a toto zarizeni je amatersky vyrobene,a jen kratce vyzkousene.Berte navod prosim jen a pouze jako inspiraci...

2008-11-26 12:26:23

jj tak jsem to asi špatně napsal, že je to jen pro Diesel. Ano, jde to použít prakticky všude, kde je elektronicky řízená klapka a to se dnes na těch novějších autech dělá i u BA motoru. Já jen napsal, že si nejsem jistý jestli je "ruční plyn" (což defakto toto zařízení je) v osobních autech povoleno. No ale to je druhá věc, spousty věcí není povoleno a homologováno a přesto jsou takové výrobky v obchodech a lidi si je kupují a do aut montují.

Souhlasím s Tvým dodatečným příspěvkem. No a i když si to někdo udělá a bude spokojený jako Ty, bude tento tvůj návod, alespoň k něčemu. A o to, tu na klubu přeci jde

2010-08-22 00:07:58

Ahoj, něco tu u vás hledám pro kamaráda a narazil jsme na Tempomat. Já mám Renaulta Megana II ( elektronický plyn ) a dodělával jsem si tempomat sám. 3 odpory, 4 tlačítka a vědět kam to zapojit do ŘJ. Nic víc. Vy to budete podle mě mít podobné...

2011-11-03 21:06:40

zdravim chcem sa opytat mam n16 1,5 72kw rocnik 2005 a chcel by som si dat tempomat je to vobec mozne ? ak ano kolko to asi vide vsecko ?? pripadne ak mate s tymto dakdo skusenosti prosim napiste mi vase postrehy nazory a taak .... dakujem


Odpovědět