Fórum - Téma


N16 - Svíčky


Fórum Almera N16 N16 - Svíčky

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3

djmj  
Michal
2016-04-18 20:48:39

bagrid: 16 dlhý plus predĺženie dlhé...

2016-04-18 20:54:47

bagrid: Myšleno toto + prodloužení + gola.

2016-05-01 20:02:23

brouček: Ahoj, měl jsi možnost porovnat ty dva typy svíček od NGK? Je to vůbec u těch almer nějak poznat?

Cena je tam cca 6x-7x víc za tu iridiovou, tak věřím, že nějaký hmatatelný rozdíl by tam být měl... Je?

2016-05-25 09:57:43

Ahoj nemel vysral jsem se na to a dal jsem klasik ngk..byl by to asi risk kupovat jednu svicku za cca 300

2016-07-26 22:35:59

No tak jsem do toho šlápnul...

Asi jako jeden z mála jsem šel do těch NGK BKR5EIX-11, jak uvedl ve svém příspěvku "Brouček".

Měl jsem tam namontovány NGK BKR6E-11, což jsou svíčky podle manuálu označeny jako COLD (předpokládám, že je jejich optimálnější použití v zimě), nebo to označení znamená něco jiného?

Když teda po několika jízdách porovnám BKR5EIX-11 oproti BKR6E-11, tak musím konstatovat, že v letních teplotách se žádný extra zázrak nekoná.

Startování je přibližně stejné (na desetiny sekundy to fakt neměřím, ale pocitově délka startování, než almera naskočí). Jediný přínos, který se mně zdá je, že v nižších otáčkách se almera lépe chová. Mám tím na mysli, že když se chci třeba rozjet bez plynu jen na volnoběh, tak je obtížnější s těmi "lepšími" svíčkami ji chcípnout. Celkově při nižších nebo spíš hodně nízkých otáčkách se mně zdá, že se almera zklidnila a prostě táhne o něco lépe. Zajímavé je, že hned po nastartování, když pár vteřin počkám, tak i smrad zplodin z výfuku je úplně jiný, což mě velmi překvapilo. Že by "lepší" spalování?

Takže to je asi tak vše, snad jsem tím někomu pomohl a třeba se taky někdo "odváže" a dá do jedná svíčky kolem 250 Kč, což je větší cena, než za všechny čtyři NGK BKR5EIX-11

2016-07-26 22:50:59

uf to je odvaz.... to sú sviečky na koľko tisíc km? 90 000? načo?.... chlapci radšej vezmem ženu na večeru jak vysrať prachy za iridiové sviečky do starej mašiny....

2016-07-27 08:24:30

slabostka: Pokud se nepletu, tak na stránkách NGK se uvádí životnost "pouze" 40 - 50 tisíc km.

Tak za 1.: šel jsem do nich z důvodu, že když jsem dal +- 1000 Kč za takovéto svíčky, tak v mém případě (najezdím ročně cca 5000 km) jich budu mít minimálně na 6 let. Takže si rozpočítej, kolik mě ta jedna svíčka bude stát ročně.

A za 2.: bez vyzkoušení není poznání, takže asi tak, víc se o tom rozepisovat nemá cenu...

A k té večeři... No je pravda, že 1000 Kč jsou jakési peníze, ale z mých zkušeností to ani na dvě večeře ve dvou nestačí, takže asi tak... Svíčky mám na 6 let a 1000 Kč "jen" na dvě večeře

Už chápeš co jsem tím vším chtěl říct?

Jinak v pohodě, chápu, že je to takový výstřel do tmy, prostě jsem to zkusil...

NO_HITS  
Laďa
2016-07-27 08:58:58

Podle mě jsou iridiovy svice na seriovou N16 zbytečný, navic se mně nezdá ten odtrh 1,1mm, nemá tam být 0,8? Ono je lepší častěji měnit obyč svíčky, než tam mít dyl jedny byť z odolnejsiho materiálu. Já měním svíčky s každou druhou výměnou oleje po 16000, stojí mě to 250 Kč za rok a jsem spokojenej a zdá se že i auto taky.

Zkrátka je lepší častější údržba než long life věci

2016-07-27 10:02:56

no_hits: Zkrátka je lepší častější údržba než long life věci

S tím odtrhem nevím. Nezkoumal jsem, jestli je jiný, ale každopádně je konstrukčně ta iridiová svíčka úplně jiná z hlediska střední elektrody.

Jestli u svíček není nějaké další zákoutí, tak největší problém je právě v opalování elektrody a jestliže je u té iridiové napsán interval 40 - 50 tisíc a já je budu měnit po 30ti tisících, tak určitě tím nic nezkazím. Nebo myslíš, že ta jiskra bude "slabší"? Nebo, že se prodlouží/zkrátí např. doba jiskření apod.?

Zatím, co jsem vždycky viděl a slyšel, tak problém se svíčkama značí nepravidelný chod motoru třeba už při volnoběhu, střílení do výfuku při přidání plynu apod.. Ale, že by svíčky nestíhaly třeba při 6 700 ot./min., takže tam, kde má almera omezovač se mně nestalo ani s iridiovýma a ani se standardníma (samozřejmě za předpokladu, že jsou dobré - není vypálena/opálena střední elektroda).

NO_HITS  
Laďa
2016-07-27 11:19:30

almera123:

Jj ta jiskra bude slabší a může být trochu jinde než uprostřed jiskřiště.

Střílení do výfuku nepůsobí špatná svíčka ale špatný načasování tj skoceny rozvody nebo predstih.

Odtrh má na funkčnost svíčky u motoru dost zásadní vliv.

2016-07-27 11:36:26

no_hits: Ono to s tou jiskrou bylo myšleno tak, že když je interval od výrobce 40 - 50k a já je budu mít 30k, tak za těch 30k by ty parametry měly zůstat stejné nebo jen s minimální odchylkou, takže plná funkčnost.

Odtrh má určitě zásadní vliv, ale jestliže je ta svíčka z jiného materiálu a má třeba i trochu "jiné uspořádání" nebo jak to fundovaně napsat, prostě je konstrukčně jiná, tak právě ten jiný odtrh může zajišťovat onu správnou funkci, ne? Pochybuju, že by výrobce u tak drahé svíčky něco navrhl hůř, než u té 5x levnější. Navíc BKR5EIX-11 je "Made in Japan" a BKR6E-11 je "Made in Korea".

Ohledně toho střílení do výfuku... Měli jsmě to v minulosti na oktávce a vždy to byly svíčky, vlastně i u feldy, jak si teď vzpomínám...

NO_HITS  
Laďa
2016-07-27 12:25:58

Ony jsou i motory co chcou dle vyrobce takovej odtrh. Samozřejmě iridium bude mit jiný el vlastnosti než klasická elektroda takže na ní nebude takovej ubytek napětí a jde zapálit oblouk na vyšší vzdálenost.

2016-07-27 13:56:30

odtrh sviečky má NGK značený posledným číslom - teda u oboch je to rovnako 11 teda 1.1mm.... platinové iridiové majú okrem dlhej životnosti ešte nejaký prínos lebo myslím že nie.... môžeš meniť a 30 000km alebo dať 3x toľko a meniť po 90 000km..... výsledne skoro rovnako ale netreba sa vrtať v aute 2x navyše....

2016-07-27 14:00:45

slabostka: Tak třeba u N16 je ta výměna úplně v pohodě. Dělal jsem to poprvé a stačí ti k tomu jen 16ka prodloužený ořech, prodloužení na golu a gola. Nic víc k tomu nepotřebuješ. Třeba u oktávky je palivová rampa či co ještě, takže tam je to o hodně horší. Za necelou hodinu jsem neměl co dělat a to jsem nikam nespěchal a ještě jsem měřil každou cívku.

2016-07-27 22:14:52

almera123: šak práve ty si ušetril čas - ďalších 90 000 km nebudeš meniť čo beriem ale za koľko rokov to najazdíš? spotrebuješ sviečky než pôjde auto niekam - predaj? šrot? len som chcel povedať že pri novšom aute to má zmysel, pri postaršej dáme už celkom ani nie....

... ja mám doma dve starožitnosti na kolesách a jednu novšiu toyotu... a hodinka tu, hodinka tam, 5 ročná dcéra za chrbtom Tato kedy už skončíš? tak sa v tom hrabem povečeroch

2016-07-27 23:35:36

..hlavně ty svíčky 90.000 nikdy nevydrží a buď odejdou dřív,nebo se rozpadá jiskřiště a pálí nerovnoměrně. Rozhodně nastanou dřív problémy se špatným chodem motoru a stejnak brzkou výměnu nový sady svíček. Spočítat si to dokáže každý,jak dobře je otázkou U fiesty 1.25l byla vyjímka,tam šly koupit jen motorkový svíčky Ale zase to byl Pan motor

2016-07-29 11:10:05

Jezdím s Almarou v podstatě denně do práce, teda kromě víkendů, mám tam tyhle a není s nimi zatím problém: BRISK DR17YC-1

2016-07-29 11:18:57

foxrider: Někde jsem četl, že 70 % českých aut je osazeno svíčkami Brisk. A přitom všude (napříč internetem) se dočteš, že Brisk je bohužel nespolehlivá značka. Často svíčky odchází dřív apod..

Nevím, jak to je, nemám vyzkoušeno, jen píšu reakce na tuto značku, které jsem četl...

2016-07-29 11:37:50

almera123: To nevím, ale kde vzít v okolních Mototechnách takovou exotiku? Něco tam měli ale zrovna ne ty které píše výrobce. Koukali na mně jak na ufona z Marsu Poprosil jsem kámoše aby mi objednal tyhle v Kelly - tam je pro tento motor píšou, na zkoušku - a zatím je to v pohodě. Auto jede jak má. Pokud se stane že některá odejde, tak jí hned můžu nahradit zase běžně dostupnou svíčkou a nemusím googlovat a někde shánět cosi speciálního, cizokrajného.

NO_HITS  
Laďa
2016-07-29 13:08:37

foxrider: brisk moc nevydrží, nekolika lidem co jsem četl se rozletely a udělaly neplechu vmotoru. NGK jsou snad v každé prodejně autodilu a zrovna ty na almeru nejsou vzácný zboží

To nový téma jsem zamknul aby tady na svíčky bylo jedno aktivní


Odpovědět

1  2  3