Fórum - Téma


N16 stěrače -sedan


Fórum Almera N16 N16 stěrače -sedan

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2012-05-22 00:21:13

stalo se mi to taky-zasekávání stěračů v průběhu jejich cesty po okně...jen při cyklovači a při jednom stírnutí (páčka jendou nahoru)...

jak se tu různě řešily stěrače, projel sem různé návody a rady byly zhruba dvě, bud prý vadné pelátko (relé=pelé, pozn. já) :) v podběhu a nebo doběhové kontakty v motoru stěračů...

obojí sem prokouk, relátko cvaká ok, očistil sem i jeho plošky a pořád stejně cvaká, čili to ne, pak sem vymontoval ten stírací mechanizmus a viděl motor přidělanej k tý převodovce na dva imbusy (nebo ty 6i hránky či co), rozebral sem ho a ejhle, vyskočili na mě tři pérka a uhlíky vod komutátoru a už sem myslel, že mě vomejou a že si můžu začít shánět motor nebo celej stírací forichtung...hrál sem si s tim hodinku a narval to všechno zpět (uff) -ale můj poznatek je takový, že tam nikde sem neviděl doběhové kontakty... jen na tý převodovce byl kus plastu přidělanej nejtkama a od toho ved ten konektor na napájení a ovládání... čili asi zrezlý taky nebudou, ale ani se na ně nedá dostat... jediný co sem tedy proved, bylo promazání těch spojných tyček co maj na konci klouby a spojujou oba ty stěrače a pak to prostě začlo fungovat...

všim sem si, jen podle sluch, že při jednorázovém stírnutí jede ten motorek pomaleji než když tu páčku držím (=stálé napajíení) -takže si myslim, že ty tyčky mohly bejt u těch kloubů zadřený trochu (byl tam bordel) a následkem toho různýho pnutí ten motor moh bejt jakoby přetížen a vypnul a při dalším impulsu zase popiojel, ucítíl odpor a vypnul.... no a při stálem stírání to holt jede furt, tak je to možná silněji napájeno...

2012-05-22 07:01:54

To určitě ne. Vyměň to relátko, sepne a má být chvilku sepnutý, než dojede motorek do místa kde je sepnut kontaktama uvnitř motorku- Pokud se ti zasekává jen na začátku, je to relátko, pokud kdekoliv na skle je vadný motorek.

2012-05-22 08:03:01

dobehový spínač je na tom umelom ozubenom koliesku v prevodovke motorčeka stieračov... Behajú po ňom traja jazdci a dráhy sú rôzne prerušené. Jazdec je nejaké plechové perko a niekedy sa stane že sa unaví a neprilieha k dráhe alebo sa odlomí... Videl by som problém tam...

2012-05-22 08:18:03

co myslíš tim vadný motor? když už sem ho měl rozrbranej, viděl sem, že je uvnitř vpořádku, rotor čistej nespálenej, cívka ok, uvnitř ložiska taky a komutátor s uhlíkama taky ok... a ty stěrače se mi zasekávají (teda zasekávaly, ted to právě najednou funguje po smontování) různě po okně... v půlce, na konci, v třetině a tak... když mam např. cyklovač, tak vyjedou o kus, pak při dalšim cyklu, třeba dojedou nahoru a kus dolů, pak zase kus někam a při dalšim cyklu zas někam, někdy se povede, že to stírne celý cyklus... a tak pořád dokola...

čet sem tu, že to relátko má chvíli držet stav, ale když sem ho vevnitř prohlíd, cívka nebyla nijak spálená -nic, plošky spínacích kontaktů sem obrousil jemnou 1000kou... jakto, že tohle relátko má chvíli držet stav, když normální relátka po odpojení napájení rozepnou? neviděl sem, že by bylo nějaký speciální...

kolik, případně stojí? a dá se sehnat v nissanu nebo i např. v autokelly?

a rozumim, ty ozubený kola s těma kontaktama sou uvnitř tý převodovky, do který už se nedostanu, protože je uzavřená asi 6 nejtkama, žádný šroubky... nechtěl bych shánět celou převodovku, to vypadá na docela pěnez...?

díky, že to se mnou probíráte

2012-05-22 10:26:15

přesně tak podle mě bude jeden ten kontakt vadnej v té převodovce - odvrtat,a pak dát šroubky. Relátko můžeš vyzkoušet tak že ho vyměníš za jiný je jich tam více stejných, tak je přehodíš mezi sebou.

2012-11-12 10:34:16

Tiež chcem urobiť túto prácičku. Teda odvŕtať tie nity a dať skrutky. By ma zaujímalo, aký intenkvitent tú prevodovku navrhol zanitovať Lebo stierače niekedy fungujú, inokedy ostanú visieť na skle.

Ale chcel by som aj info, aká diera ostane po tých odvŕtaných nitoch. Kúpil som si vopred závitník 4 a 5 na vyrezanie závitov (viem, že na závit M5 treba mať dieru 4 a podobne). Teda aj aké skrutky si prichystať 4, 5? a dĺžku skrutiek? Vie niekto?

2012-11-12 10:50:08

mně se to nakonec podařilo rozchodit tak, že jsem odšrouboval ten motor od toho ústrojí s převodouvkou...vyskočily na mě uhlíky a když jsem je do 2 hodinách napasoval zpět :), sterače normálně stírají... už přes půl roku ok... a žádný nejty jsem neodvrtával... nevim, někdy pomůže věci rozebrat a složit... :)

2012-11-12 12:44:24

rampatica, nerád ti kazím dobrý pocit z vykonanej práce, ale keby bol problém v motorčeku, tak by sa ti zasekávali stierače nielen pri cyklovači, ale aj pri ďalších polohách - pomaly a rýchlo. Aj mne stierače dva-tri mesiace idú bez problémov (hovorím stále len o polohe cyklovač) a potom im začne hrabať a zostávajú v 1/4, 1/2, 3/4 skla a podobne. A keďže ma to viackrát vytočilo , tak som sa rozhodol to nejak riešiť.


Odpovědět