Fórum - Téma


N16 - startování v mraze -15 °C a méně


Fórum Almera N16 N16 - startování v mraze -15 °C a méně

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2009-01-11 09:37:20

Nazdar,

od októbra som hrdým majiteľom Nissan Almera 2.2 Di (motor Y22DDT). Zatiaľ som s ním spokojný, aj keď som

si chvílu zvykal na silnejšie vibrácie pri naštartovanom aute na voľnobehu.

Posledné dva týždne mi však auto nad ránom odmietlo naštartovať. Normálne ho mávam v garáži, ale minulú a túto

sobotu som bol mimo a auto bolo cez noc vonku. Mrzlo a bolo -16 °C až -19 °C. Prvý krát som si myslel, že to bude

primrznutý prívod nafty do motora - čo aj nakoniec sa ukázalo ako pravda. Auto som ohrievačom vyhrial, dobil baterku, ktorá sa vybila pri snahe o naštartovanie a Almera chytila v pohode. Hneď potom som šiel na OMV a

natankoval Alpin Diesel (nafta do -20 °C) a s dobrým pocitom som na ňom chodil. Chodím na ňom každý deň do

roboty a chytilo aj keď poriadne mrzlo. Ale túto noc som bol opäť mimo a auto som mal vonku - od nejakej siedmej

do štvrtej nad ránom. Myslel som, že ak mám nemrznúcu naftu, chytí bez problémov. No opäť nechytila

Tak neviem v čom môže byť problém. Či mám dať do paliva ešte nejaký prípravok na viskozitu alebo čo. Keď

auto nahrejem chytí bez problémov na prvý krát....

2009-01-11 11:05:45

Nafta v zime je kazdorocny problem.Rafinerky poukazuju,ze ich nafta je kvalitna ,ale opak je pravda.Auta,ktore pridu fungel nove startuju aj v zime bez problemov a natankujes tam nasu naftu a uz je problem.Tvoj problem moze byt aj v akumulatore,alebo v starteri.Tieto novsie diesle potrebuju dost vysoke otacky aby nastartovali

2009-01-11 12:19:19

V jakem stavu maš žhavičky stačí když jedna nefunguje a už je problem už jsem to zažil nechej je promeřit nebo je vytahni a vyzkoušej je pres baterku sam

2009-01-11 14:30:41

Žhavič aj akumulátor by mali byť ok - lebo ak je na mráze len zopár hodín, tak chytí bez problémov. Horšie je to takto nad ránom štartovať. Každopádne díky za tipy.

2009-02-18 20:05:12

Taky se chci zeptat. Točí mi to tak 4 sekundy a až pak chytne. Nějak se mi to nezdá protože na youtube je video když borec startuje při -18 a chytne mu to skoro hned a to ještě nestartuje hned po nažhavení. Jak to chytá vám???

2009-02-18 21:55:30

Jestli máš naftu a točíš v mrazu 4 sekundy tak bych řekl, že je to naprosto normální

Pokud to dělá v létě, tak to je samozřejmě jiná.

Jinak jsem rád, že mám benzín. Auto stálo před vánoci měsíc venku, vrátil jsem se ze služebky a v -10 to nastartovalo okamžitě.

2009-02-18 22:04:11

Je to o stavu motoru a kvalitě paliva + dalších "drobnostech", jako je akumulátor, žhaviče/svíčky, komprese válců, vstřiky, čerpadlo, startér...... My máme starý diesel a startuje kdykoliv okamžitě s otočením klíčku, ať stojí dlouho v tuhých mrazech, nebo je zahřátý provozem a venku je +30°C. Tankujeme už několik měsíců Verva diesel od Benziny, který navíc obohacuji aditivem od Liqui Moly a vše funguje na výbornou. Mám pocit, že to chytá a jede ještě líp, než na Shellku, kterou jsme brali předtím .

2009-02-19 09:14:28

Pozor! Nenarazil jsem v predchozich odpovedich na tema "palivovy filtr". Mam zkusenosti (200 k km, 6 roku) se starym atmosferickym 2,0 Nissan dieselem. Bylo treba vzdy pred zimou nejlepe vymenit palivovy filtr (takovej "valecek" vzadu v motorovem prostroru). Pak to chytlo i pri minus 20 prakticky hned, resp. vzdy napoprve. Pokud se vymena/vycisteni (nevim ale, zda cistit rozumne jde) neudela, tak je ve filtru prece jen zbytek s vetsi ci mensi primesi vody, kterazto "smes" pri vetsich mrazech houstne az tuhne a nepropousti naftu, nebo jen malo. Prvnim priznakem je, ze sice nastartujes, ale nasledne motor nejde do vyssich otacek - nema dost nafty a tudiz nejde jet.

2009-03-01 13:59:58

Problém vyriešený - slabý akumulátor! Kúpil som novú autobatéria 72 Ah a všetko ok. Ďakujem za tipy


Odpovědět