Fórum - Téma


N16 - startování


Fórum Almera N16 N16 - startování

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3  4

2014-01-28 06:08:46

No konečne, takže ti to nežhaví.

Už len pomerať, či do relátka ide napätie. ( Hrubý kábel). Ak hej, tak skus či cvaká pri zopnutí kľúča.

Ak sú obe odpovede áno, treba relé otvoriť a skontrolovať kontakty.

2014-01-28 07:51:21

vzhledem k tomu že je to N16 a vzniklo to naráz takt o typuju na vadné dráty pod chladičem. - Vše o této závadě najdeš tu v diskuzi v jiným tématu, včetně způsobu opravy (časově dost náročné, ale jednoduché)

2014-01-28 20:26:36

honzabk: názov tématu alebo odkaz nevieš?

2014-01-28 20:29:51

lakinooo: relátko bolo u elektrikára a je skontrolovane a vyčistene od oxidácie! funguje na 100% skontrolujem ešte tie káble pod chladičom ,asi bude na tom niečo lebo aj parkovačky prestali svietiť takže asi tam bude problém!

2014-01-29 07:43:04

Já myslím že stačí zadat do hledání slovo Měděnka

2014-01-29 20:10:20

honzabk: skúsil som a nič.

Prelistoval som už niekoľko krát cel N16 fórum a nič tam o to nie je.

2014-01-29 20:20:07

Tak hledej CuSO4 . 3Cu(OH)2

2014-01-30 07:17:32

A proč listuješ celým forem. Zadej do hledání slovo měděnka, ukáže ti to 4 témata!! A myslím že to je i ve více tématech popsáno co a jak.

2014-12-31 04:43:57

O rok mam zasa ten isty problem zo startovanim.teraz som ale vimenil zhavice za nove.chcem.sa opitat kde je kabel co uzemnuje motor,chcem to pozriet ci je to tam v poriadku.

2015-01-01 02:17:17

Opravene,bol tam odhnity kabel co ide z pristrojovky na relatko.

2015-02-17 17:23:06

Pridam sa k tejto teme, neviete ako je tam zapojeny starter? totiz obcas nechcel nabehnut, tocit tocil, ale nestartol. vymenene zhavice, trocha sa to zlepsilo - myslel som, ze je len baterka vybita tym startovanim. Ale teraz mi uz nejde vobec. Otocim klucom, pocujem, ako cvakne relatko a to je vsetko.

Baterka je ok, dokonca mi ani nezamyka dvere, ako mi to robilo so starou. Ocistil som kontakty jak na baterke, tak na starteri, ale jedna vec mi nie je jasna. + z baterky ide priamo na starter. - ma ist tiez priamo na starter? z neho mi ide kabel niekam pod starter (nevidim tam), ked premeriam odpor - pol baterky a - pol startera, tak mi ukazuje odpor cca 1ohm (uz pri prude 10A je tam podla ohmovho zakona ubytok 10V). a teraz neviem, ci je to v poriadku (ci tam nie je este nejaky medziclanok), alebo mam tam zoxidovane.

2015-02-17 17:38:25

pocitujlasku: Kostrovy kabel ide z baterky na nosnik pod držiakom baterky a na prevodovku.Plusovy kabel ide na cievku štartera,z cievky štartera na vinutie štartera.Na cievke štartera je ešte tenky drat ktory ide zo spinacej skrinky.Zo spinacej skrinky dratom zopne cievku štartera,vysunie z nej pastorok a zopne silovy privod z baterky s vynutim štartera.To že počuješ len cvakanie to nie je rele ale cievka štartera.Čiže bud je tam malo štavy,vadnou kostrou alebo zoxidovanym privodom alebo je zoxidovany privod do vynutia štartera.

Skontrolovat kostru a očistit silove kontakty na cievke štartera,obidva.Pred čistenim kontaktov na cievke štartera si odpoj baterku .

2015-02-17 19:48:43

By som doplnil zodraté uhlíky v štartéry.

2015-02-17 20:23:45

Ked meria odpor medzi baterkou a motorom ,tak myslim že ma uhnity kostrovy kabel na motore,a cez tie tenke dratiky čo su prišrobovane na sacie a drate pri alternatore,ktory tam velakrat chyba, prud do štartera nedostane,ale lepšie je prečistit hned aj druhy silovy kontakt na cievke štartera aj tam byva časty problem.

2015-02-18 08:59:35

sjaro: Dik za objasnenie. Takze do startera ide priamo zo spinacej skrinky. V piatok sa s tym skusim este pohrat.

No pozor, ale ja nameriam odpor mezi - baterkou a kontaktom na starteri. podla tohto obrazka: http://www.nissanclub.cz/...rd/74543/full/starter.jpg vlastne meriam aj odpor motora startera.

Kontakty som precistil, jak na starteri, tak na baterke. Ukostrenie je tiez v pohode.

Skusim este pobuchat, ci sa tam nezasekla ta spinacia cievka. ked nie, tak to necham na servis,

2015-02-18 10:05:14

pocitujlasku: Ak meriaš 1 ohm medzi minus baterka a kostrou štartera tak nemaš dobru kostru na motore

2015-02-18 17:01:30

pocitujlasku: ještě pro upřesnění pojmů - silové kontakty na civce jsou jak kontakty pro chycení silových kabelů, tak i samotné spínací kontakty uvnitř civky. Ty také vyčistit, vyčistit a promazat i mechanizmus zasouvani pastorku. Může to někde drhnout a silové spínací kontakty nedosednou a nesepnou. To znamená mechanicky rozebrat spínací civku. Vzhledem k vývoji závady bych na to docela tipoval. A ještě drobný dodatek. Při měření odporu mezi +bat a spínací civkou (stejně tak i mezi -bat a kostrou starteru) je nutno docílit dokonalého kontaktu, nejen lehce přiložit hroty. 1ohm může být klidně chyba měření.

2015-02-19 16:01:32

pjirasek: jasne, zle som sa vyjadril. + ukazuje 0 ohm (ked odcitam odpor kablov na meraku), - baterka a kostra je tiez 0. ten 1 ohm je vonkajsi kontakt startera a baterky. podla tej schemy to bude vinutie startera.

Tomu rozobratiu som sa prave chcel vyhnut, ale asi nemam inu moznost. Tak uz mam program na vikend.

2015-02-19 19:39:13

pobúchaj po ňom s kladivkom a vyskúšaj naštartovať.

2015-03-13 08:50:04

no, tak starter uz mam vonku, ale mam problem. co pouzivate na zapecene skrutky? snazim sa dostat k uhlikom, tie 2 dlhe skrutky som ako-tak odmontoval (na jednej sa mi urvala hlavicka, tak som ju rozrezal). vnutri kopa prachu z uhlikov, rotor po vycisteni vyzera ako novy, nevidno ziadne spalene vinutie. Zo 4 uhlikov mi tam trcia uz len 2, tak asi to bude pricina, preco nestartuje. Len mam teraz otazku: cim uvolnit tie 2 krizove skrutky, ktore drzia dosku s uhlikmi? WD nepomaha, existuje nieco silnejsie? skusal som aj pobuchat, ale nechcem zase velmi, aby mi nepraskli magnety.


Odpovědět

1  2  3  4