Fórum - Téma


N16 - Spojka + zotrvačník


Fórum Almera N16 N16 - Spojka + zotrvačník

Manuály  |  Inzerce  |  Model Nissan Almera N16  |  Naše vozidla



2016-06-08 15:36:08

Dva roky auto poslúchalo bez problémov, poslucha i teraz no prišlo k tomu, že si to zrejme vypýta svoju daň v podobe peknej pálky aby sa to vykompenzovalo

Treba mi v blízkej buducnosti meniť spojku a v servise ma potešili, že sa zvykne meniť aj dvojhmota. Síce auto nevideli ale údajne casto treba..lebo to tam behá :D Cakam na radu od Jagyho, ktorý mi zoženie origo spojku za velmi slusnu cenu ale toto potrebujem vediet cím skôr. Riesil to uz niekto? kludne aj z iných dieslákov, nie len almier DI, Dci -treba menit tu dvojhmotu ci nie.. .. pls

djmj  
Michal
2016-06-08 15:43:40

brianbbalm: áno treba. Ak je na

2016-06-08 15:45:38

djmj: Ano, díky:) úrave opísal, že ak to rahtá tak treba a ak nič nerobí ešte tak bude Ok.. takže hor sa na výmenu spojky.. 218 000km dala, to mohla vydrzat aj viac ale aspon budem spokojny konecne, v kolonách to už je umenie:D

djmj  
Michal
2016-06-08 15:55:37

brianbbalm: nie som za zbytočné vyhadzovanie peňazí. Ale ak už bude prevodovka dole bolo by na škodu platiť niekomu o pol roka znova za tú istú robotu.

2016-06-08 22:21:14

brianbbalm: 5 zubov proti snimaču kluky je tolerancia chodu naprazdno,do 1,6 mm axialny pohyb dvojhmoty

Najlacejšiu spojkovu sadu luk najdeš na mdily bodka cz obj.č.624331300

2016-06-09 14:00:31

sjaro: idem mat originál za 140€ ( niekto má zrejme envyužitú na "sklade") .. v CR som našiel od 100 do 350 € .. Luk a podobne Sachs.. dobre vedieť s tými toleranciami dík... aby nehrali chytrých zas v servise

2016-06-10 13:48:59

Ešte ma napadlo, keď už bude dole prevodovka, čo hovoríte na jej vyčistenie a opätovné namazanie. Alebo je to zbytočné? Niečo ako prevencia do budúcna..

2016-06-10 17:12:08

brianbbalm: To ako myslíš spojkové ložisko,mazaná je olejom tak neviem čo chceš premazavať ak dobre radia rýchlosti by som ju neotváral.

djmj  
Michal
2016-06-10 20:27:47

brianbbalm: je to o tom či máš čas. Výmena spojky nie je časovo náročná. No ak dáš pozrieť prevodovku nebude to tak rýchlo. Každopádne na škodu to nie je. Rýchlosti sa môžu radiť dobre ale ak niečo povolí o pol roka tak zase budeš musieť platiť tú istú robotu.

2016-06-11 06:30:13

sixty238: zle som to napísal i keď olej nie je nič iné ako mazivo proste vymenit olej aj v prevodovke a vybrat sajrajt zo zubov za tie roky xD.. aj prevodovkový olej ma svoje intervaly len malokto to vie.. ak tam nie je celoživotná napln.. to ma tak napadlo.. niekedy na dvojke za studena zaškrie. len na dvojke, len za studena a len raz vždy hned ked dam z jednotky do 2

2017-04-15 00:50:28

Zdravím, rád bych se zeptal...

Je možné spojku nějak doštelovat/vymezit? Vím, že u nějakých aut to jde. Moje situace je taková, že mně u mé almery dojde k rozpojení spojky až v případě úplného sešlápnutí na podlahu. Samozřejmě, že pak po zařazení stupně a pouštění spojky dojde ve velmi krátkém intervalu ke spojení s převodovkou (cca 0,5 - 1 cm od podlahy), pak ten zbytek dráhy se už defakto nic neděje.

Proto bych rád věděl, jestli se dá ten počátek sepnutí posunout a třeba i posunout rozsah, aby nezabírala na tak krátko.

Jinak to vypadá, že je spojka kaput, co?

Jelikož můj VIN začíná SJN, tak předpokládám, že od LUKu by se pro mě mělo jednat o spojkovou sadu č. 622 3039 00, že? A jak je to s tím setrvačníkem? Podle vůle se zjistí, jestli je dobrý? Normálně se neměnívá se spojkou? Jak se projevuje, když je setrvačník už nevyhovující?

Díky za pomoc

Brianbbalm: Jak jsi to nakonec vyřešil?

2017-04-15 06:36:21

almera123: Ahoj.Ked mas benzin mas pevny zotrvacnik.Pokial nieje spaleny menit sa nemusi.Staci ho prebrusit smirglom.Co sa tyka vysky spojkoveho pedalu.Nastavit sa da.Priamo na spojkovom pedaly je nastavovacia tycka krora tlaci spojkovy valcek.Je tam matica na 12 kluc tu povolis a tycku kusom smerom k valceku posunies.Budes potom musiet povolit dorazovy srob na pedal aby bedal sa zdvihol vyssie a vzikla ti mala vola aby ti nesmykala spojka.Predpoklad ale je ,ze mas spojku dobre ovzdusnenu a nemas uvolneny spojkovy pedal.Je to docasne riesenie kym spojku nedas vymenit.

2017-04-15 11:35:46

almera123: Zatial som sa do toho nepústal.. mám v pivnici spojkovú sadu LUK a zotrvacník som este nehladal.. ono to nie je porucha zejeden den ide a na druhý den nejde, este mam cas :).. uz mam 241 t. km..teraz idem do Brna kuknut jednu buracku 160t km presne moja farba a motor.. uvidím co tam bude vsetko.. ale taketo veci by som daval urcite fungl nové

2017-04-15 11:36:26

a díky za opýtanie:)

2017-04-15 12:24:50

almera123: Zařaď na rovince 3 nebo 4 a zkus se normálně rozjet - pokud motor chcípne, spojka je použitelná. Pokud ne, prokluzuje (při normálně sešlápnutém plynu). Postup Serzina je, jak sám píše, nouzový a seřízení na pedálu slouží k nastavení správné výšky a délky chodu pedálu, nikoliv vymezení vůle vypínací páky spojky. Ta jde nastavit jen u bowdenu, hydraulika má vůli pevně danou chodem pístku ve vypínacím válečku. Ježděním s prokluzující spojkou si lze (krom zvýšené spotřeby) vykoledovat popraskaný povrch třecí plochy v setrvačníku a nutnost vyměnit i ten, což se normálně u jednoduchého nedělá.

2017-04-15 12:39:08

serzino, janis: Děkuju vám oběma za tipy... Myslím, že u mě není problém s prokluzem. Pokud dám málo plynu, tak mně dovede samozřejmě chcípnout motor i při rozjezdu na jedničku. Obecně se rozjíždím s plynem 1500 - 2000 ot./min. a s citlivým pouštěním spojky (rozjezd do většího kopce klidně i přes 2500 ot./min.), jinak dojde ke chcípnutí. Proto píšu o velmi krátkém rozsahu (rozpojeno/sepnuto) a ještě k tomu mě štve to zabírání kousek od podlahy.

S takovýmto "nastavením" spojky jsem se setkal pouze u sportovnějších aut, s tím, že u těch aut nešlo defakto řadit bez cukání a když už se to podařilo, tak většinou s větším meziplynem. Bylo mně řečeno, že je to naprosto normální jev u takových aut. Samozřejmě, že u almery se mně to nelíbí...

Dá se takto na dálku říct, jestli by tento problém vyřešila nová spojková sada? Jestli takovéto projevy má např. opotřebená lamela atp.?

2017-04-15 13:15:41

almera123: citujem: "píšu o velmi krátkém rozsahu (rozpojeno/sepnuto) a ještě k tomu mě štve to zabírání kousek od podlahy.

S takovýmto "nastavením" spojky jsem se setkal pouze u sportovnějších aut.."

A teraz si toto predstav pri 314 Nm Almere ktorú jazdím... tá spojka je fakt zvláštna ale mne to vyhovuje, zvykol som si. Uz pri kúpe mi majitel v 2014 povedal, že spojka takto zaberá, ze je sportovejsie ladená.. dalo by sa to chapat, že sa takto chcel vyhnút mojmu podozreniu s opotrebovanej spojky, lenze vtedy malo auto 162t km dnes ma 240t a nijak drasticky sa to nezhorsilo.. len trošku.. a už trosku mi staci na to aby som to menil..

2017-04-15 13:19:51

almera123: škoda, že to nemením hneď.. napísal by som..ale vravím, auto ide tak ide a to s ním beham pce-BB pravidelne bez strachu ze ma sklame, nejak takto si predstavujem spolahlivot

2017-04-15 14:25:24

almera123: Máš dobře odvzdušněno? Vlastní vůli vypínacího ložiska od lamel pružiny by sice různé sady mohly ovlivnit rozdílnou výškou lamel a ložiska, ale myslím, že plus mínus je to u sad na stejný typ motoru u všech výrobců stejné, takže ať dáš Valeo, Sachs nebo LuK, rapidní rozdíl v chodu by být neměl (ale můžu se mýlit, neměřil jsem to). Spíš se liší tvrdost a počet lamel nebo pružin v třecí lamele.

Viděl jsem ještě jednu prasárnu s řešením malé vůle u hydrauliky - a sice prohození té hliníkové podložky pod vypínacím válečkem až ZA váleček. Ten se tak přiblíží víc ke spojce, ovšem zase hrozí nebezpečí trvalého zatížení ložiska, pokud mezi ním a vypínací tyčkou není vůle a ložisko je tak trvale tlačené na vypínací talíř.

Hydrauliku uměly regulovat staré škodovky řady 1xx - na vypínací tyčce válečku byl závit s kulovou maticí a jejím pootáčením se dala zkrátit nebo prodloužit vzdálenost mezi tyčkou a vypínací pákou a tím i vůle.

2017-04-15 14:43:26

Brianbbalm:

Tak aspoň v tom nejsu sám...

Je fakt, že almeru mám 3 roky taky nepozoruju nějaké extra zhoršení. Možná, že ten rozsah sepnutí/rozepnutí se oproti třem letům zpět o ždibek zmenšil, ale nedovedu to objektivně posoudit... Oproti takové oktávce, peugeotu apod. se jednalo a jedná v mém případě o "tvrdé" spínání spojky.

Tak to víš, že se nějak extra nebojím... Taky si myslím, že nějaký tisíc s touto spojkou ještě ujedu. Navíc před cca dvěma lety se mně s almerou projel jeden člověk, který má o autech a jejich problémech obecně dobrý přehled a neříkal, že by spojka měla být v háji.

Navíc si myslím, že s tou spojkou by mohlo souviset i to cukání při prudkém ubrání nebo přidání plynu v konstantních otáčkách. Moji domněnku nevyvrátil ani mechanik ke kterému vozím almeru na výměnu oleje a případný servis.

janis:

Odvzdušnění by mělo být správně provedeno. Dělalo se minulý rok na podzim (pokud se teď nepletu) a dojem před a po odvzdušnění byl naprosto stejný. Na funkci a ani komfort tento úkon neměl žádný vliv...


Odpovědět