Fórum - Téma


N16 QG15DE saje olej přes PCV


Fórum Technický koutek N16 QG15DE saje olej přes PCV




2015-04-07 08:22:39

Pánové, prosím znalé o radu v následujícím problému.

N16 s 200tkm šla na překroužkování + gufera na ventilech. Po rozborce nalezeny zapečené stírací kroužky (očekáváno), zbytek motoru ok. Kroužky vyměněny, vše přetěsněno, složeno, OK. Při první jízdě byl zavzdušněný chladící okruh, teplota vylezla k červené (až někdy po 10km), následovalo okamžité brzdění motorem cca 2km a pak zchlazení, dolití, od té doby OK.

Další den delší projížďka a tehdy to začalo - auto po zahřátí oleje a delším brždění motorem silně kouří, po bádání zjištěno, že to saje olej přes PCV ventil. Ventilové víko vyčištěno, ventilek vyměněný - beze změny. Následovala testovací jízda 300km se zaslepeným PCV, vše OK. Jako zoufalost nainstalovaný dočasný odlučovač oleje za PCV - po 30km naplněnýolejem (250ml). Auto teď jezdí se zaslepeným PCV a vše šlape, ale prostě není to OK, nevím si s tím rady.

Nemá to příznaky prdlého těsnění pod hlavou (voda netlakuje, není v ní olej, v oleji není voda, teplota OK, celkově se motor chová jako nový), ale nemůžu zapojit PCV. Setkal se už někdo s něčím podobným? Pokud není prasklý blok nebo jiná kulišárna, napadá mě už jenom že se dostal silikon kam neměl při těsnění vany a dělá se tam někde "louže" oleje, ze které to pak srkne, nebo že opravdu prasklo těsnění pod hlavou a to v cestě přepad oleje->PCV kanál. Ale proč by praskalo zrovna tady? PCV kanál je de facto vystrčený vně bloku.

Díky za konstruktivní nápady.

2015-04-30 17:22:23

tojejedno: Expanzny tlak prenika cez kruzky do bloku kde strhava olej... Do valcov ktore uz maju ovalitu vlozenim novych kruzkov nedosiahnes lepsiu tesnost ako mali stare kruzky,ktore mali rovnaku ovalitu ako valce.

Predpokladam ze po zaslepeni PCV je to odvetravane a olej zachytavany do otvorenej nadoby.

NO_HITS  
Laďa
2015-04-30 19:01:00

výbrus + výbrusový kroužky, jo a změnit mechanika, kterej by tohle měl znát

2015-05-01 11:47:45

Pánové, není to tak, ovalita měřená a v normě. Ten motor pod písty nefouká, chová se jako nový, až na to pcv. Jak jsem psal, on je schopný vycucnout čtvrt litru na pár km - to prostým foukáním a strháváním olejové mlhy neudělá.


Odpovědět