Fórum - Téma


N16 - príliš bohatá zmes, padajúci voľnobeh


Fórum Almera N16 N16 - príliš bohatá zmes, padajúci voľnobeh

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2014-06-18 18:49:19

Almera N16, 1,5, r. 2003, 72 kW. Na emisnej kontrole auto neprešlo - veľmi zlé výsledky, údajne príliš bohatá zmes. Diagnostika nehlási žiadnu chybu, auto chodí relatávne dobre, bez problémov štartuje a v otáčakch a za jazdy sa neprejavujú žiadne nepravidelnosti. Jedine na voľnobežných otáčkach po zahriatí motora sa správa divne. Drží si otáčky okolo 750 ot/m avšak v pravidelných intervaloch asi po 30 sekundách klesnú otáčky až niekde pod 300 ot/min, motor ide už už zdochnúť, ale náhle vyskočia otáčky na normál a takto dookola. Vymenená bola prvá lambda sonda a vyčistená škrtiaca klapka, naďalej bez zmeny. Stretol sa niekto s rovnakou závadou ?

2014-06-19 07:14:58

samko: asi by to chtělo zkontrolovat a nastavit originál diagnostikou.

2014-08-31 22:23:33

chalani mam problem s volnobehom...nissan almera n 16 1,8 ..studene starty su asi take ze nastartujem a auto hned zhasne..ked mu pridam tak drzi otacky ale ak pustim zhasne...no aj ked ho trochu zohrejem potom uz drzi volnobeh ale iba 500 otacok a motor akoby klepal velmi nizke otacky..pozeral som sytic co je pri lanku plynovom a ked som nastartoval vobec ho nevysunulo tak aby drzal vyssie otacky za studena ako to byva..moze byt zly ten sytic??..hadicka na nom je dobra a ked ho stlacim tak chodi ..neviem kde je chyba..dakujem za rady

2015-10-14 13:57:19

samko: Téma tu již "nějakou" dobu visí, ale bez relevantní odpovědi a vzhledem k tomu, že jsem včera byl taktéž na emisích seznámen s velmi bohatou směsí na volnoběh a musel jsem problém operativně vyřešit, podělím se s mými poznatky. Motor (QG15, 66kW) byl na emisích dostatečně zahřátý, již ve 2000 otáčkách bylo vše naprosto OK, ale volnoběh byl katastrofální. Občasné pády volnoběžných otáček a někdy i zhasnutí motoru při vyřazení rychlosti v průběhu zahřívací fáze jsem již nějakou dobu pozoroval. Změřením signálu z lambda sondy osciloskopem byla potvrzena trvale bohatá směs, ve zvýšených otáčkách začala regulace pracovat a signál korektně osciloval bohatá/chudá. Vyčtením provozních dat univerzální diagnostikou OBDII bylo zjištěno, že korekce dodávky paliva ve volnoběhu je -25%, čili spodní doraz, více ochudit směs systém zjevně neumí. Zkusil jsem ze sání odpojit hadičku k regulátoru tlaku paliva, motor přisávat falešný vzduch, směs se tím ochudila a regulace začala pracovat. po připojení hadičky zpět regulace zůstala funkční, korekce se posunula na nějakých -23%. Zkusil jsem hadičku ještě několikrát odpojit/připojit, korekce kolísala okolo -20%. Projel jsem auto za stálého sledování údaje o korekci dodávky paliva pro volnoběh a protože se již k maximu -25% nepřibližovala a regulace tudíž fungovala, absolvoval jsem úspěšně emise. Závada tedy zatím není odstraněna, ale je jednoznačně způsobena nárůstem tlaku paliva ve volnoběhu. Tento problém může být způsoben buď propouštějícím regulátorem tlaku paliva (to považuji za nejpravděpodobnější), který se po odpojování a připojování podtlaku ze sání ještě trochu vzpamatoval, nebo možná také zanesenou tryskou na výstupu vratného potrubí paliva v nádrži, při volnoběhu se totiž vrací nejvíce paliva a pokud by byl průtok omezen zanesením trysky, regulátor by nemusel již zvládnout správně regulovat tlak paliva. Další zkoumání bude následovat, až tomu bude přát počasí a bude se mi chtít Zeptal bych se zde přítomných profíků, kolik běžně bývá korekce dodávky paliva při volnoběhu u správně fungujícího systému?

2016-02-18 11:39:44

samko: podařilo se závadu s emisemi vyřešit? mam totiž podobný problém, při volnoběžných otáčkách jsou emise špatný, ale potom, když zapnu světla na denní svícení jsou emise OK.

2016-02-18 17:07:25

Neporadím vám presne lebo som len autíčkar-nadšenec.... nemá tá 1.8 na reguláciu voľnobehu špeci ventil? myslím IAC? tam by mohla byť chyba...

Najlepšie je dať auto na diagnostiku ktorá meria parametre, nielen čítačka chýb... bohatá zmes môže mať príčinu v prisávaní falošného vzduchu do sania - prasknuté-deravé hadičky podtlakové, nadbytok vzduchu koriguje RJ nadbytkom paliva... ďalšia príčina môže byť vadné čidlo MAP-MAF - neviem čo máte presne v autách, ak meria vysoké hodnoty tlaku-množstva vzduchu a tie sú reálne nižšie tiež RJ zbytočne obohacuje zmes. Ďalej tu sú vstrekovače ktoré môžu púštať "iné" dávky paliva a nakoniec celá rada klasických vecí - sviečky, cievky,káble, lambda , katalyzátor, deravý výfuk.....

Základ je ak viete aspoň vylúčiť káble, sviečky, deravé hadičky - nájsť niekoho kto robí diagnostiku a aj ju vie interpretovať. Iná cesta je meniť jeden diel za druhý -čo sa dá ak máte vedľa rovnaké funkčné auto alebo tučnú peňaženku.


Odpovědět