Fórum - Téma


N16 - převodovka


Fórum Almera N16 N16 - převodovka

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3

2010-04-15 18:14:00

to že almera má slabší převodovky samozřejmě je fakt,stejně jako problém s pístními kroužky, to že filip je odborník na vozy nissan taky nepopírám ale potřeba si uvědomit že na materiálech se šetří všude a i nissan šetří, nelze srovnávat převodovky u starších modelů s novějšími,výroba využívá nové materiály,zpřesnuje se výroba, díly jsou více namáhány silnějšími motory ale přesto skříně převodovek jsou lehčí a stejně rozměrné. Tím chci říct,že jestli si někdo myslí že se použí kvalitnější ocel, ložiska a další prvky převodovky, tak si tam ten olej klidně 200 tisíc nechte,ale zkuste si ten olej po 100 tisících a nebo 10 letech dát na rozbor, uvidíte kolik oxidantů,kalů,hrubých nečistot a vody bude obsahovat.

A když už srovnáváš starý vozidla,mě mercedes s automatem taky ujel na M6AD půl milionu a jezdí dodnes, nalej ten olej do novýho auta a řekni mi kolik si sním najezdil hm?

A pokud jste takový odborníci že se řídíte pouze příručkou výrobce a ne rozumem, tak takový fachmastři asi nebudete, nic ve špatným,ale opravdu je potřeba se ponořit do problematiky maziv a jejich vlastností.

PS: trošku si protiřečíš, píšeš že olej se špiní částečky kovu,takže to ten olej zvyšuje svoji kvalitu nebo snižuje??? Připočti si k tomu časovou oxidaci oleje, jeho časovou zrtátu vaskosti a mazivosti,pak ti to má kvalitně mazat převodovku? Asi ne

2010-04-15 18:36:48

Tak zistoval som ceny tych lozisk v origo Nissan a tu je vysledok , ceny su bez DPH

322754M401 - Bearing-input shaft 40,313 €

32203D0101 - Bearing-input shaft 43,22 €

322194M402 - Bearing-main shaft 37,04 €

3222350A00 - Bearing-main shaft 36,90 €

384405U401 - Bearing-differential side 58,36 € (tieto treba az dva)

38342M8001 - Seal-oil, differential side 9,60 € (toto treba tiez 2x)

32113M8000 - Seal-oil, input 6,54 €

Existuju nejake nahrady, alebo nedaju sa v nejakej loziskarni zohnati tieto loziska ?

2010-04-15 23:23:13

Cobalco Amerika

32275-4M401 14,5

32203-D0101 16,7

32219-4M402 22,9

32223-50A00 21,7

38440-5U401 25,7 x2

38342-M8001 5,5 x2 corteco 4,05

32113-M8000 3,8 corteco 2,36

2010-04-16 00:15:12

sajro:

to su dolare alebo €?... za take ceny by sa to dalo aj zniest. U nas Nissan zaraba asi len na nahradnych dieloch.

Ty to vies aj objednat ?

2010-04-16 10:57:31

Kozejk nějak jsi to nepochopil, tak se zeptám jinkak, proč je dole na výpustným šroubu magnet? jak jsi přišel na to že jsem napsal že se mazací schopnot nesnižuje, já celou dobu pouze píšu o výdrži oleje. Znvu se tě tedy zeptám na základní otázku. Jak ten olej pozná že je nalitej v převodoce u motoru 1,5 a rychle se schová někde za nějakým rohem v převodovce a nemaže, když ve všech osttaních převodovkách 1,8, diesel, jiný typy se stejným rokem výroby s najetým 300 tis. km a více je to pořád OK. že by vymysleli první převodový olej s umělou inteligencí, který by se sám rozhodl kdy bude mazat a kdy nechá zničit převodovku?? Prostě to nění vůbec o oleji, ale o špatně konstrukci (nebo použitých subdodávek) převodovky. prosím moc prosím odpověz mě na moji otázku proč to ej pouze u 1,5 a jak to souvisí s olejem - který je všude stejný.

2010-04-16 12:29:30

já jsem laik a bohužel se nemuzu zucastnit odborne diskuze ale dam tu neco co napsal "2098" z jíne diskuze:

Tak to mě podrž, měl jsi napsat hned, že tam nemáš olej, nebo že je ho tam málo, to je potom logické, že šlo tíž řadit a po aplikaci plně syntetického převodového oleje (dáváme nejčastěji 75W-90 Fuchs Titan Plus, má lepší specifikaci než Catsrol TXT a cena o trošku nižší) jde vše jak po másle. Buď rád, že jsi objevil Ameriku - v Tvém případě poznání, že plný stav a kvalita oleje v převodovce má svůj smysl.

PS: loni na podzim jsem toto řešil na jedné N15 - dle majitele šlo zrána jak začínala zima hůře až nemožně řadit a že auto má jakýsi podivný odpor. Tak olej byl hned to první, co jde v takovémto případě řešit, vypustil jsem originální náplň a vyteklo jen 1,5l úplně odporně hnusně černošedýho "humusu". Udělal jsem pro jistotu výplach převodovky jiným olejem s nájezdem asi 50km, znova vypustil - to už se oleji podobalo a aplikoval konečně patřičné množství 2,7l kvalitního oleje od Fuchs Titan Plus 75W-90. V minulosti jsme s klukama v servisu brali 10 let jen Castrol, ale vyměnili jsme ho za Fuchs Titan, není rozdíl v kvalitě, jen lepší cena. Výsledek? Hned po této proceduře majitel zajásal, že auto jezdí jak předtím a že jde hlavně řadit jak po másle, hladce a bez odporu, jízda je pry i lehčí a tižší. Je první majitel auta a měl najeto 190tis.km.

  • ---------------------------------------------------------------------

Já zase mám pouze 77 tis. km najeto a neveřím že tam mám humus od oleje a že je to tím.

Jinak zatim mě nikdo bohužel neporadil.

Auto nebudu pujčovat a budu se vřdy soustředit při řazení. :(

2010-04-16 16:08:56

Honzo co to máš za argumenty? To že je na vypouštěcím šroubu magnet le logické,ale nezaručuje to že ti olej nebude obsahovat částečky oceli, pak sám připouštíš že mazací schopnosti oleje časem a zatížením klesají,to nemluvím o ztrátách úkapem. Dělám se speciální technikou už 10 let, i Land Rover s olejem ATF doporučuje po 60 tisících vyměnit všechny náplně,diferáky, náboje,přídavku,hl. převodovku, tatra doporučuje po 80 tisících, mercedes G po 100 tisících nebo 5 letech, tak mě prosím netvrď něco o náplni s která je tam na celou dobu životnosti,to pak se obrat na výrobce a zeptej se kolik je udávaná životnost vozidla,můžeš se taky dozvědět že to je 150 tisíc a 5 let stáří. Ale o tohle vůbec nejde, doporučuji ti investovat cca 2 tisíce korun a vzorek oleje poslat na rozbor nebo přímo navštívit laboratoř, já ty zkušenosti mám a argument že něco vydrželo tolik a že by to jinak výrobce nepsal jsou pro mě zcestný.

Jinak moje zkušenost. Mám Almeru 1.5 najeto poctivých 94 tisíc. První problémy s řazením po 6 letech stáří cca 50 tisíc kdy začlo zadrhávat, v zimně za studena se řadit nedalo vůbec, udělal jsem výměnu a byl to opravdu velký rozdíl, ted v 96 ho budu měnit znova. Kdybych s tím neměl osobní zkušenost tak bych to sem nepsal, ikdyž vím že mě za 50 tisíc ta převodovka může odejít taky, bohužel kvalita není co bejvala.

2010-04-16 18:59:45

@kozejk

co me bude stat vymena oleje?

2010-04-16 20:46:49

já platil 200 kč litr, je tam něco kolem 2 až 3 litrů, 2.7 L asi tak nějak.Pokud si trošku technickej tip uděláš si to i sám, olej se dá taky sehnat levněji,myslím že do 500 se vejdeš v pohodě.Hlavně dodrž výkonou specifikaci, držím palce at ti to pomůže.

2010-04-19 07:18:08

Prosímtě , odpověz mě na základní otázku a pořád se nevytáčej z odpovědi. A to jak ten olej pozná že je v převodovce z motoru 1,5 a ne v jiných, když jiné převodovky vydrží bez problémů a kazí se pouze 1,5. Takže to s olejem němá nioc společnéhoa jsou to jen vyhožený peníza. Tady nv tomto tématu ale vůbec nejde o mazací schopnosti oleje, to ví každejučeň an automechanika, ale o problémy s převodovkou 1,5. A ty určitě neovlivní výměna oleje

2010-04-19 17:14:16

vyhozený peníze to nejsou protože ten olej může použít do repasované nebo opravené převodovky. A na tvoji otázku je jednoduchá odpověd, samozřejmě ten olej to nepozná, ale bohužel materiály použité na převodovku nejsou nejkvalitnější tak opotřebení musíš kompenzovat něčím jiným, myslím že 500 kč za 50 tisíc není velká investice.

A pak, ty jsi si stoprocentně jistý že má vadnou převodovku??? Ty jsi v tom autě seděl?? Ty jsi zkontroloval hladinu oleje??? Pokud to je člověk kterej tomu nerozumí, poradím mu prvně tu nejjednoduší věc a pokud nepomůže, tak at se začne vrtat do převodovky.

2010-04-19 17:45:12

podla mna to nieje od veci co pise kozejk..ak je prevodovka z hladiska pouzitych materialov na tom nie moc dobre, tak sa aj prevodovy olej bude zrejme rychlejsie znehodnocovat uvolnovanym materialom, co jednoducho moze sposobovat postupne horsie radenie. Vtedy si myslim nieje odveci to ako pise kozejk, skusit kompenzovat vymenou oleja..je ale otazne do akej miery to moze pomoct a na ako dlho. Ak je ale problem ukryty v samotnej blbej konstrukcii prevodovky, tak je to zrejme zbytocne.

2010-04-19 23:36:40

http://www.moto.allegro.pl zkuste se podivat semka je tu dost vecí na naše nissany a obcas za dobrej peniz kupoval sem zde prevodovku na audi a vse v pohode

2010-04-20 10:40:28

ale já nikdy kozejkovi neodporoval o tom že olej ztrácí mazací schopnost, já pouze psal že je to zbytečné měnit. Základní problém je to že je to N16 1,5 a ty převodovky se prostě serou a serou, bez ohledu jestli tam dáš novej olej nebo sterej oolej, nebo tam koupíš olej za několik tisíc nebo za několik korun. Převodovky na 1,5 jsou nesehnatelné a drahé. prostě olej tomu nepomůže a jsou to vyhozený peníze, pokud už je tam problém.

2010-04-20 10:43:06

a ještě jedna drobnost ale zásadní, pokud tomu člověk nerozumí, tak si ani nevymění ten olej a ani nezkontroluje. Protože povolit nalévací a současně kontrolní otvor na převodovce N16 to je porod. Tomu šikmookýmu co to vymyslel bych to dal dělat minimálně půl roku od rána do večera za trest

2010-04-20 17:00:29

Honzo ale jde o to že ten problém nebyl přesně určený a pokud se mu ztratil olej, tak tam prostě jde blbě řadit. Jestli bude chycená, olej mu nepomůže ale ta investice není vyhozená do kanálu,olej může použít do nové převodovky, nebo do repasu.

2010-04-20 23:22:52

Ach jo nemá cenu se takhle dohadovat protože si stejně každej stojí za tím co myslí že je nejlepší,každopádně rozbor oleje z převodovky,která má dobrá ložiska,gufera,a neteče do ní odvětráním,by asi ukázal že mazací schopnost je na dost vysoké úrovni i po 200tis.km. Kvalita totiž není nijak degradována karbonem a spalinama z motoru a ani pracovní teplota není tak vysoká V motoru si měním olej po 10tis,ale v převodovce sem ho měnil pouze jednou u Terrana a to jen proto že sem si ten původní vylil No a že se po výměně oleje zlepší řazení. to by musela vytéct vazelína

2010-04-21 08:11:51

no o tom řazení to taky není pravda, i bez oleje ti převodovka řadí absolutně pez problémů a ani nepoznáš že tam nemáš olej. bohužel se mě to už stalo, že jsem zapomněl dát olej do převodovky a převodovka vydržela cca 100 -150 km a pak se rozskočila. Až do poslední chvíle nebyl žádný problém s řezením (byla tzo N15). To je má drahá zkušenost. Jinak souhlas s Filipem!!

2010-04-21 10:34:51

Mam osobní zkušenost - kdysi s firemním Favoritem - do poslední chvíle se opravdu řadilo bez problémů, akorát při volnoběhu nebo spíš při brzdění motorem se ozýval zvuk jak kdyby mačkal celuloidový kelímky (takový ty bílý, pamatujete?). No a když už to bylo k nevydržení, zjistili, že tam není ani kapka oleje

A moje otázka (není to almerka N16, ale J10 qashqai, 5M/T, omlouvám se za nabourání do cizího fóra, ale věřím, že právě Vy můžete pomoci) :

jestliže mám stále vážné a pomalu se zhoršující problémy s řazením - u všech stupňů těžké (a dlouhé...) a nepřesné, ale u některých občas vůbec nejde (myslím hlavně 1-2 a 4-5, často na křižovatce horor; chce to víc pokusů a prošlápnutí spojky, meziplyn), i když se to projevuje od najetých prvních 2 tisíc, mám od začátku podezření na synchrony (auto je samozřejmě v záruce, ale servis celou dobu nejeví ochotu to vyřešit);

pokud by býval pomohl olej, je už dnes pozdě (dobrých 35000 km s ním jezdím jak s hajtrou) a lepší než výměna oleje by byla výměna převodovky? Dík, m.

2010-04-21 16:03:58

tak s kaškajem zatím žádne zkušenosti nemám ani kaldné ani záporné. a ohledně nečinnosti servisu bych zkusil zavolat enbo napsat na centrální linku Nissan do Budapešti (mluví tam slovensky).adresa a telefén tu někde je uveden.


Odpovědět

1  2  3