Fórum - Téma


N16 - přední brzdy?, divnné zvuky


Fórum Almera N16 N16 - přední brzdy?, divnné zvuky

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2011-06-30 14:48:55

Zdravím.

Zkoušel jsem hledat ale nic moc jsem nenašel. Takže popíšu problém. Na podzim jsem si sám měnil komplet brzdy. Předek, zadek, desky, kotouče ATE. Zkušenosti s tím celkem mám, takže tady problém nevidím. Teď ale pozoruju následující problémy.

1.Když jsem včera cca po týdnu jel autem, tak od (tuším předních) kol se ozývaly zvuky, jako když destička trvale škrtá o kotouč. Prostě nebyla tam určitá vzdálenost ale přímý kontakt. Po několikanásobném sešlápnutí se to změnilo jen na částečný kontakt, destička tedy škrtala jen na určitém místě ale škrtala pořád.

2.Po jízdě jsou pření kola poměrně teplá. Ne moc, nekouří se z nich ani nejsou při jízdě slyšet žádné jiné zvuky (kromě toho "kovového" zvuku škrtání) ale prostě jsou. Logicky jsou přední brzdy namáhány víc, takže teplota musí být větší ale tohle mi přijde divný. Občas cítím i lehký smrad od kol.

3.Při razantnějším brzdění z vysokých rychlostí cca 130 km/h je slyšet jakoby bouchání. Nepociťuju nic do volantu ani pedálu (i když si nejsem úplně jistej), jen ten zvuk

Ze všeho výše uvedeného mě napadá, že je problém s pístky, resp. jejich vracením nebo zatuhnutím. Vím, že N16 trpí na zadní brzdy ale ty škrtavé zvuky slyším podle mě zepředu. Zkusím ještě s kamarádem zkonzultovat ale myslím, že ano zepředu. Tak se chci zeptat jestli někdo neví jak to odstranit. Nový třmen se mi teď kupovat nechce, navíc někdo tady psal, že mu ani to nepomohlo. Opravná sada se jeví jako nejlepší řešení ale tím se pravděpodobně dostanu do vnitřního okruhu brzd (myslím do míst, kde po práci bude potřeba brzdy odvzdušnit) a na to už si netroufám. Může to pomoct? Nebo někoho napadá i něco jinýho? Při brzdění dochází pouze k pohybu pístku nebo tak nějak celého třmenu? Už si nepamatuju jak to vypadalo rozebraný, nestačilo by jen promazat někde něco tam aniž bych to musel hned rozebírat? A co dobrovolná kontrola brzd na STK na vlastní žádost? Mohla by něco odhalit? Alespoň definitivně která náprava to dělá ne?

Sorry za délku dotazu, pokusil jsem se maximálně popsat problém

Na závěr pár technických údajů:

Auto viz můj profil, najeto cca 65 000, komplet brzdy měněny na podzim 2010. Na nových najeto tedy cca do 5-ti 000 km (víc určitě ne). Problémy se začali objevovat odhadem okolo zimy, brzdy už byly tak měsíc až dva na autě a za tu dobu nic. Až pak.

Díky moc za všechny rady

2011-06-30 17:37:56

Povolene koleso,povolena poloos,vymlateny naboj v lozisku,zatuhle voditka na brzdovom strmeni,poskodena prachovka na brzdovom pieste a nasledne hrdzavy piest. Hocico z toho moze byt pricinou

2011-07-02 23:25:51

Dík za odpověď.

Na povolené kolo bych to neviděl, dělalo to jak na zimních, tak po přezutí a kola jsou utažená momenťákem.

Povolenou poloosu nebo ložisko nevím jak poznám, ložisko asi hučení a extra teplé kolo,ne? Tak moc to nemám.

Vypadá to opravdu na ty brzdy. Ale do toho už se sám pouštět nebudu, zkusím cvičně na STK na brzdy, jaká je účinnost, jestli z toho bych něco nepoznal a pak asi za známým do servisu ať se mi na to podívají. Doufám jen, že nebudu muset měnit třmen, to bych nerad

Každopádně dík za info a kdyby cokoliv kohokoliv ještě napadlo, pište

2011-07-02 23:33:06

Dvihni kola po jednom a skus ci to nema volu,ak je poskodeny naboj v lozisku tak to nemusi byt teple a ani to nemusi hucat len to bude volne a bude to dret o brzdy

2011-07-03 00:17:18

Tak to jsem zrovna shodou okolností nedávno dělal, když jsem byl na výměně oleje a auto bylo nahoře. V autoservisu jsem se s kolama něco nahejbal, takže lehký cit pro odhalení vůle mám. A tady nic. Vše drží jak přibitý. Tak to asi opravdu budou ty brzdy, nebo ne?

2011-07-03 00:26:25

Takze voditka v trmeni alebo zaseknute platnicky v trmeni

2011-07-03 18:37:34

a nedrhne ti len plechový kryt o kotúč? príp nemáš tam nejako zašprajcované antivibračné pliešky čo su okolo doštičiek?

2011-07-04 03:18:00

Díky za odpověď.

Takhle z hlavy, těžko říct. Ale myslím si, že to bude ten pístek. Ten zvuk je totiž takovej ten klasickej, destička o kotouč. V podstatě to co je většinou slyšet po výměně destiček, když se kolem zatočí ve vzduchu. Je to jakoby kus kovu na brusce, což odpovídá, tomu obložení a kotouči. Jenže na rozdíl od těhle případů, kdy to třeba po spuštění auta na zem a poté při jízdě přestane, mě to děla i při jízdě a je to tím intenzivnější, čím to auto dýl stálo... Po několikerém sešlápnutí pedálu se to sice zlepší ale dělá to pořád.

Pokud by to teda, teoreticky, způsoboval pístek, pomohla by ta opravná sada, co mají třeba v AutoKelly? Ta i s tím pístkem?? Věděl by někdo? Díky.

2011-07-05 11:04:46

Určite výmena piestiku (ak je poškodený) a vôbec všetkých gumičiek na strmenoch po tolkých rokoch má svoje opodstatnenie.

Tiež sme to robilii komplet celý zadok na almere N15 nové valčeky,tesnenia,kotúče,dosky a pri brzdení išiel zadok skôr do šmyku ako predok. takže urob si názor sám. ale mali na tom hlavne zásluhu kvalitné dosky.

2011-07-05 12:33:32

No já vím, že zadní brzdy jsou problém, jak na N15 tak N16. Ale přední mě celkem překvapily. Každopádně před výměnou jsem při brzdění cítěl klepání do volantu a rány od kol, kupoval jsem to tak z bazaru ale věděl jsem o tom a šel jsem do toho s tím, že brzdy je potřeba udělat. A přes kamaráda se slevou v AutoKelly koupil komplet ATE. Desky+kotouče. Na Ferodo nebo Brembo jsem neměl ale podle několika názorů je ATE nejlepší volba s těch "normálních". Takže doufám, že tím to nebude.

Spíš to opravdu odhaduju a částečně si i přeju aby to byl ten pístek a sada za cca 500 na jedno kolo, co obsahuje gumičky, prachovky a i pístek není moc, pokud by se to vyřešilo.

Tak kdyby něco ještě někoho napadlo, tak piště ale jinak myslím, že už je tohle téma uzavřený a teď jen sehnat peníze, čas a někoho, kdo se na to vrhne, dřív, než se mi to rozsype pod zadkem

Díky všem

2011-07-05 12:57:20

někdy nevím co se děje s těmi brzdami ,koupím nové kotouče a po nedlouhé době mi tvrdi na STK ,že mám

křivý kotouč, samozřejmě ,že to vibruje s celým autem zejména při vyšší rychlosti,ale jak se ten kotouč vykřivý mi není dost dobře jasné - brzdím pocitově minimálně a ani v Alpách nejezdím serpetiny - tak asi ten matroš stojí za ...?


Odpovědět