Fórum - Téma


N16 - potkávací světla - nastavení


Fórum Almera N16 N16 - potkávací světla - nastavení

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1 ......... 5  6  7  8  9

2008-11-19 08:15:58

když nevíc už co, tak tam dej čajovou svíčku. to nikdo ještě nemá

2008-11-19 08:17:16

acetylénovej vyvýječ je lepší, občas se dají koupit na veteránských burzách, jsou ale o něco dražší než nejlepší H7

2008-11-19 10:43:53

tak že bych tam dal dvě petrolejový lampy Osram petrolejum

2008-11-19 21:09:52

zamknut hovori sa tu uz mimo temy

no tak trochu zartu vyvyjac acetylenu sme kedysi chodili kradnut volali sme to karbid potom sme ho dali do plechovky vsetci napluli urobili dieru strcili tam zapalku a tu sme na druhom konci zapalili a utekali prec takze pozor.

2008-11-20 07:27:43

ale je to jen jedna diskuze ao žárovkách, občas je potřeba to odlehčit, určitě lepší než se hádat o tom co smazat a co zablokovat . takže nezamykat!

2008-11-20 14:07:40

Ahoj,jelikož jedna z mála věcí kterým trochu rozumím na autech jsou svělomety tak bych měl taky přispět. tak něco k těm žárovkám a xenonům. (tohle by možná vydalo na článek)

Určitě na žárovkách hledejte homologaci a pokud se v homologacích nevyznáte, chtějte prostě Philips nebo Osram ty jsou homologované vždy.A ikdyž koupíte ty nejlevnější z nich tak nijak zvlášť neprohloupíte. Nárust světelné účinnost Blue Vision a podobných žárovek je tak malá, že jejich vysoká cena to nevyváží a vy jako řidiči rozdíl nepoznáte. Pozná se to jen v měřícím Lichtkanálu. Konkrétně jsem na vlastní oči Blue Vision viděl v Lichtkanálu u nás ve firmě (v té samé kde se prováděli testy žárovek H7 a H4) a od ostatních blízkých konkurentů neni pouhým okem na měřícím obrazci rozdíl. Ale barva světla je přeci jen hezčí.

Žárovky se zamodralou baňkou určitě nebrat(určitě neni homologovaná), jejich světelná účinnost je šíleně mizerná a pouhým okem sakramentsky znatelná - rozdíl je obrovský, ale aspoň můžete machrovat s opravdu namodralým světlem. Ale ještě jedno úskalí u těchto žárovek se dost často zabarvení řeší nabarvením baňky barvou. Tato barva se už po krátké době odpařuje, odloupává, odhořívá a silně narušuje optické vlastnosti parabol, a to nevratně. Pak už nepomůže sebelepší žárovka.

U žárovek H4 se toho dá pokazit ještě poměrně víc díky jejich složitější konstrukci. Stínící plíšek na vlákně potkávacího světla musí být umístněn velmi přesně. To u noname výrobců nebývá zvykem, pak ani optické plochy nebo profilované sklo světlometu toho moc už nenapraví.

100W žárovky nemají ve světlometu co dělat, použitím takové žárovky scela určitě poškodíte odrazové plochy paraboly a pokud máte u novějších aut světlomet s polykarbonátovým sklem, tak to zničíte taky - prostě se začne tavit.

K těm xenonům: záměna xenonových výbojek za žárovku je sice možná ale neni možné to nijak homologovat. Pro to, aby světlomet s xenonem bylo možné homologovat je nutné, aby se reflektor dynamicky naklápěl nahoru a dolu podle zatížení vozu těžkou tchýní, podle toho jak akcelerujete nebo brzdíte apod. Je to z důvodu aby nedocházelo k oslnění protijedoucích řidičů - xenonová výbojka 35W má 2x větší světelný tok než žárovka 55W.

Další věcí co musí mít xenon je možnost čištění. U starších vozů se skleněným sklem se používal stěrač, u světlometů z polykarbonátovým sklem by došlo k poškrábání tak se to řeší tlakovým ostřikovačem.

Xenonová výbojka nejde zapínat tak rychle jako žárovka - po zapnutí trvá asi 3sekundy náběh než svítí dostatečně, pak ještě dalších 30-60 sekund trvá než najede na plný světelný výkon. To je důvod pro třeba nejde xenonovou výbojku použít do dálkových světel(tento problém se řeší jinak).

Jedním z dalších problémů který nastává je rozdílná poloha vlákna(u žárovky) a elektrického oblouku (u výbojky) - to je důležitý parametr při navrhování optických ploch paraboly. Výsledkem je, že pak s xenonem je jiné rozložení světla než jsme my konstruktéři zamýšlely a dochází k oslnění protijedoucích nebo k tmavým místům ve světelném obrazci.

To je zatím vše, snad to někomu pomůže

2008-11-20 21:15:32

Ja myslim, že je to vyčerpávající

2008-11-20 21:31:19

marek vari pracujes v tuv-sud

no je to veda a take iste rozdiely ako su medzi ziarovkami su aj medzi olejmi.

ale vycucol som si ze h4 su viac nachylne na vyrobcu a polohu vo vnutri ziarovky.

a ze sa vyvarovat modrym zafarbeniam zvlast z vonku pretoze dojde naruseniu vrstvy

(hlinika - alebo aj chrom kedysi) na tych lesklych plochach

2008-11-21 04:14:58

Hliník se odstěhoval do Humpolce

2008-11-21 07:13:29

Marku ještě bych prosil o objasnění jak je tos automatickým náklonem světel. Je ten mechanismus - počítač ve světle nebo mimo, vím že čidla jsou an nápravách.

Díky

2008-11-21 13:49:30

Ahoj, k tomu náklonu světlometů. Halogenový světlomet se dynamicky nenaklání, je tam jen stejnosměrný elektromotorek(starší typy pneumatický pohon), který naklápí reflektor (pro tlumené světlo) nahoru a dolu podle otočení knoflíku na palubovce.

To jak se ptá honzaBK se týká xenonových světlometů: Naklápění provádí výhradně krokový elektromotorek a to dynamicky po celou dobu jízdy vozidla. Informace dostává od řídící jednotky, která je umístěna přímo na světlometu a ta dostává informace od řídící jednotky vozidla. Zdrojem informací pro náklon samotného vozu jsou čidla umístněna na nápravách vpředu i vzadu.

Všimněte si že při nastartování vozu s xenonama, xenonový reflektor (refrakční, častěji projekční) sjede dolů na minímální polohu a pak teprve vyjede na polohu kterou dostává od řídící jednotky.

K těm řídícím jednotkám, kolikrát je jich na světlometu tolik že jich je problém na světlomet umístnit.

Automotive Lighting kde pracuju je firma vyvíjející a vyrábějící světlomety.

2008-11-21 16:19:57

...a aby toho nebylo málo, některé se natáčí do boku podle polohy rejdu

(teď jsme na to dělali prototypovou formu)

2008-11-21 17:15:56

to má táta u mlhovek na novém autě...

bohužel je to fiat

2008-11-21 17:20:21

fiat není auto

2008-11-21 18:18:45

K tomu natáčení, to je u světel s projekčním systémem (je to taková ta bestie s čočkou). Je to kompletní modul, který má schopnost se dynamicky naklápět(viz xenon) a zároveň některé(ne všechny) natáčet doprava doleva podle natočení volantu.Jedná se o systém AFS anglická zkratka, nebo německy ALV.

Dál se vymyslelo třeba to víše zmiňované rohové světlo(corner light).Svítí téměř do pravého uhlu a rozsvěcuje se do rychlosti tuším že 20 nebo 30kmh. Je to proto, aby se osvětlil třeba prostor k vjezdu k domu ze silnice.

řeší se to třeba umístěním přímo v hlavním reflektoru (Mercedes třídy S) nebo do mlhového světla (Fabia, a zmíňěné fiaty). Zajímavé je, že u některých aut pravou stranu osvětluje pravý světlomet, levou stranu levý světlomet, u některých aut levou stranu pravý světlomet atd...

Dnes se do světel hodně cpou denní světla a to buď žárovkové (levnější varianty) nebo LEDkové viz audi A4. Ledková varianta je vždy podstatně dražší. LEDky potřebují chlazení kvůli teplotě proto tam jsou na každé dioďě hliníkové chladiče a navíc musí mít i řídící jednotku a ta taky neni levná.

Dokonce už existuje i první sériový světlomet kde jsou použity jen LEDky je to na audi R8 jsou za příplatek pouhých 100 tisíc.

Další vychytávky jsou třeba aktivní noční vidění.

2008-11-21 18:27:08

anebo promítání obrazu na přední sklo jak v F16

my většinou děláme jen formy, ale do čeho, nebo na co to je nám neřeknou z důvodu utajení, duševního vlastnictví, průmyslových vzorů,...

Dux
Radek
2008-11-21 18:39:36

Rozhodne je na tom Fiat lepe nez nejakej zabozrout

2008-11-21 18:49:48

Já bych teda fiata nechtěl

Sousedku mám italku a jezdí v mercedesu

Dux
Radek
2008-11-21 18:57:21

Ja mam sousedy ukrajince a taky jezdej v mercedesu

Na Fiaty prosim nesahat, je to moje

Náhodou Fiat 850SC je masakr

2008-11-21 19:06:51

Já sem měl na svobodárce sousedy ukrajince, ti jezdili v žigulu, ale chlastat se s nima nedalo - to byl konec světa


Odpovědět

1 ......... 5  6  7  8  9