Fórum - Téma


N16 - pomoc s výměnou repra


Fórum Almera N16 N16 - pomoc s výměnou repra

Informace o modelu: Nissan Almera N16


1  2  3

2009-05-19 15:58:06

aha takžo defakto jde signal(zvuk) z radia po dvouch kabelech (+/-) do výbybky a z výhybky se rozdělý na dva kabely (+/-) na výškový repráky a na (+/-) na středobassy ...(4 kablíky)...jo?

a když to dám na zesík ..tak z rádia po cinchích do zesíku, ze zesíku do výhybky a z výhybky do repráků....jo?

2009-05-19 16:49:06

presne tak ako hovoris :D

2009-05-19 18:50:11

tak a máš nějaký TIp na koupi?....

2009-05-20 13:34:45

to zalezi od toho kolko si ochotny do toho investovat

2009-05-20 18:43:02

myslel jsem kolem těch 4 litrů (Kč) do předních i zadních (dohromady).... jde mi o silnější bassy ,páč subwofer tam asi dávat nebudu....

2009-05-25 12:28:52

skusk pozriet znacku hertz , magnat , morel...to su velmi dobre znacky aale aj tie repraky su dost drahe... ja mam hertz hsk 165..komponentne dvojpasmo ale ten starsi model..a su ozaj super..a nove hsk stoja okolo 7000sk

2014-06-05 09:53:58

Nechci zakladat nove tema tak to nejdrive zkusim tady.

N16 almera r.v. 2000 hatchback 5dver

Chci si vymenit repro (ty uz mam koupena) ve prednich dveri a diky iniciative jednoho dobraka ,kterej se nacpal do ceho nemel a jeho iniciativa skoncila tak ze mi ustrihal original konektory a zahodil tak ja ted nevim jak poznat co je ve prednich dveri jak u ridice tak u spolujezdce na dratech co je + a - . Draty jsou sice barevne znacene ale ja nevim co je co.

Muzete mi prosim poradit ?

2014-06-05 13:34:38

jukl: Kostra bude mít na obou stranách stejnou barvu kabelu, plusko se bude lišit vpravo a vlevo. Myslím, že i kdybys to prohodil na repro, bude to hrát stejně.

2014-06-05 14:40:04

janis: Nebude to hrát stejně

2014-06-05 15:16:17

odpoved je zde:

repro u ridice

+ hnedy

(-) hnedo bily

repro spolujezdec

+ fialova ( muze bejt i ruzova)

(-) zeleno zluty

treti repro je asi vejskac ale to me nezajima .)

pzn. vzdy to musi byt zapojene stejne nikdy se to nemuze prohodit neb ono to sice bude hrat ale kdyz ti pujdou basy naproti sobe mysleno ze jeden reprak bude basovat membranou ven a druhy dovnitr tak se to bude hadat zvukove a bude to hrat děsně.

Stejny pripad spatneho zapojeni je kdyz basy budou basovat membranou dovnitr reproduktoru misto ven tak to je taky na pikaču.

NO_HITS  
Laďa
2014-06-05 16:28:33

Janis: doby kdy repro byly zapojený oproti kostře už jsou dávno pryč, protože od stanovení zapojení ISO konektoru (ISO norma ? ) a tím pádem ,,univerzálního ,, zapojení rádií (cca 90.léta) se počítá s tím že může být použitý rádio hrající do můstku na každým kanále, pokud by jeden z vývodů rádia byl zapojenej oproti kostře tak se to rádio (koncovej stupeň zesilovače kterej jede v můstku) zničí, proto se tahají od rádia na každej reprák 2 vodiče a ne jeden zapojenej přes repro oproti kostře

jukl: taky špatně. Nevšiml sis že jedno repro je popsaný pro LHD a druhý pro RHD vozy !! , třetí reproduktor ve schématu je výškový repro (je tam uvedený že je zapojený v případě 6 reproduktorové sady , tj pokud jsou repro i vzadu ) Ale všechny 3 reproduktory jsou na LEVÝM kanálu ( u řidiče) A je zapojen 1, nebo 2. (podle toho kde je volant) a v případě vyšší výbavy je k ním připojenej ten výškáč . Zapojení je pak:

Repro v řidičových dveřích (LHD vozy) : hnědá + (fáze) , hnědá s bílým pruhem - (neg. fáze)

Repro výškový: modrá +( fáze), světle zelená - (neg. fáze)

schéma pro spolujezdcovu stranu N16 tady tady nevidím abych mohl říct zapojení, snad ti pomůže aspoň toto co jsem si nahrál do profilu jako pomůcku http://www.nissanclub.cz/...91_barva-dratu-nissan.png

Ještě doplním, že je samozřejmě potřeba dodržet polaritu fází hlavně na shodných reproduktorech tj širokopásmový stejně a výškový stejně, ale širokopásmo může být oproti výškovýmu prohozený v případě, když je u repro zapojená výhybka, která tu fázi díky svýmu vnitřnímu zapojením otáčí

Trochu přiblížím to cos chtěl říct, když se u shodných např širokopásmových repro (jsou ve většině vozidel) prohodí fáze, bude jeden reproduktor uhýbat druhýmu což se dá představit tak , že jeden repro se vychýlí ven vytvoří tlak např při začátku ,,zabasování, a druhý repro se vychýlí v danou chvíli dovnitř a vytvoří prostor pro tlak reproduktoru prvního, a tento tlak tím pádem ze značné části zanikne a proto repro hraje podivně a přijde hlavně o hluboký tónu, kde je výchylka největší.

V tzv ideálním bezztrátovým prostředí by taková soustava nezahrála v podstatě vůbec nic , protože vzduch by se přesouval jen z jedné strany na druhou ale žádnej nárůst a úbytek tlaku jak když hrají repro správně proti sobě , by nevznikal To jen pro vysvětlení toho matoucího označení basování ven a dovnitř ... teda aspoň myslím žes to tak myslel jinak nevím co si pod tím představit

Na závěr jeden dotaz cos koupil za repro, jaký máš rádio a na co tě to zhruba vyšlo? To co píšu nemyslím zle, jen chci vysvětlit problém a poradit

2014-06-05 17:09:09

no_hits: Vyjádřil jsem se blbě - kostrou jsem myslel mínus pól (nebo fázi, jak píšeš ty). Kraťas přes repro na kastli je snad i výslovně zakázán v návodech k zapojení rádií.

Nicméně to nic nemění na tom, že jsem se sekl i ve značení kabelů (za to se juklovi omlouvám, nechtěl jsem mystifikovat) a v možném prohození +/- pólů repra. Že by to "hrálo", neznamená, že by se to dalo i poslouchat. Mea culpa

NO_HITS  
Laďa
2014-06-05 17:27:50

janis: stane se hlavně aby se mu to povedlo zapojit správně

2014-06-05 19:52:43

no_hits: Tak tak

2014-06-06 10:29:46

V podstate mame vsichni pravdu akorat kazdy to popsal svejama slovama

Nicmene ten obrazek co jsem daval tak presne takto to mam v prednich dveri na prednich repro barevne znacene draty , jak prava strana tak leva strana tak sem to tak i zapojil.

Repro jsem bral tyhle http://www.aunika.com/Aut...produktory/CALEARO-EL-165

neb jsou to nejake opravdu noname jebky jako nahrada za puvodni ktere mi chrcely + plastove redukcni krouzky pod repro http://www.aunika.com/Pri...ia-Nissan-Renault-Hyundai a to cele me stalo 700 kc.

Repro sem resil jen z duvodu ze puvodni chrcely jinak bych se na to

djmj  
Michal
2014-12-26 22:42:52

Zdravím, síce som nenašiel vhodnú tému ale vlastne moja situácia spadá aj do tejto témy čiastočne. Takže situácia je taká. Ako skoro každému s N16 odišli mi predné repro. Najskôr ľavý iba sem tam chrčal, potom sa pridal pravý a nakoniec ani jeden ani nechrčali ani nehrali. Tak som objednal krúžky a že kúpim nové repro. Nejak som sa dal ja somár nahovoriť na komponenty. Áno jasné bude to lepšie hrať, ale koaxialy by už dávno hrali a už by som aj zabudol na to, že som niečo robil. Rozhodil som dvere, namontoval na krúžky repro (mimochodom diery na dverách a na krúžkoch nesedeli a nakoniec keď som diery prispôsobil tak kukám ani diera vo dverách nesedí s dierov na krúžku ). Zo starého repra som vypílil konenktor a naletoval naň + a - od výhybky ( áno viem niekto by sa s tým ne a odstrihol konektor od rádia a naletoval, chcel som to zachovať ak by sa niekto, alebo aj ja ešte chcel vrátiť k origo repro). Potom som rozobral Ačkový stĺpik a nastala dilema ako dostať signál z výhybky vo dverách do Ačkového stĺpiku. Tie výškače by presne padli do toho stĺpiku namiesto starých výškačov. Inak staré som musel vydrapiť von a polámať úchyty, alebo viete nejaký iný systém? Hovorím si, že odspodu sa dostanem k tomu miestu kde vyusťuje tá ochranka s káblami medzi dverami a karoseriou. Tak som rozobral priehradku pred spolujazcom. Kukám kukám a nejak sa tam neviem dostať. V ceste mi stojí RJ. Aj som ju chcel vybrať. Ale jednak neviem či to je dobrý nápad odpojiť RJ a jednak je namotovaná na takej veľkej platni ako je ona sama. Takže aj keby som ju vybral bude mi zavadzať to na čom bola primontovaná. Takže máte nejaké nápady ako to poriešiť a dostať kábel z dverí do stĺpika?

NO_HITS: Ešte by som ťa doplnil. Mám rozobratú pravú stranu a tam je výškový zapojený na hnedý a hnedý s bielymi prúžkami. Ale zistenie je aj to, že ide o výškové repro s kondenzátorom značky Blaupunkt.

P.S.: Viem viem mohol by som to vyviesť na miesto kde je spätné zrkadlo a nalepiť tam to repro obojstrannou páskou. a nechať výškové v stĺpikoch zapojené a mať tak 8 reprákov v aute. Čo je síce pekné, ale tie výškové repro nalepené na dverách by mi prišli na môj vkus gýčové.

2015-02-07 19:10:02

Připojuju se k DJMJ, nevím, jak vyměnit kabel výškového reproduktoru, který je v A sloupku (potřebuji dovést nový kabel s novým výškových reproduktorem, který vede z mých nových komponentních reproduktorů.

Má někdo tip? (nevím, zda-li je potřeba rozebrat kraj přístrojové desky, nebo na to je nějaký fígl. Díky za rady.M

2015-02-07 19:30:43

geepers: a origo vysky co tam mas v A sloupku ti jedou nebo jsou KO ??

2015-02-07 19:34:05

romik: jedou, ale mám nové, které tam potřebuju připojt. Potřebuji tedy na místo toho starého výškáče připojit nový výškáč. Ale kabel od toho nového výškáče musí dle mého vést z výhybky k těm komponentním reproduktorům. A ta je ve dveřích.:(

2015-02-07 19:38:39

geepers: a proc si nenechas 4 vysky ja to tak mam treba delane mam origo jak bili a druhy co jsem mel k novim repro jsem si dal na tapec dveri a nemuzu si stezovat zvuk super


Odpovědět

1  2  3