Fórum - Téma


N16 - otáčkoměr


Fórum Almera N16 N16 - otáčkoměr

Informace o modelu: Nissan Almera N16



2008-11-03 16:19:59

Ahoj, mám problém s "cukáním" otáčkoměru na N16/1.8/2001

nad 4tis.ot./min při zrychlování začne ručka "cukat" nahoru dolu(až o 500ot.).

motor táhne, rychlost stoupá, otáčky taky ale ručička lítá nahoru, dolů.

sundám nohu z plynu - pocukává to kousek pod 4tis.ot./min. (např. z +/-5tis.ot.)

dá se říct že pod 4tis je to OK, nad 4tis. zlobí.

čím to může být? čidlo otáček klikovky?

dík za tipy

2008-11-03 17:17:26

Možná je špatné ukostření celé palub. desky, ale možno i zoxidované ukostření celého motoru. Může být i studený nebo jinak narušený plošný spoj v palub. desce.

Snímač výstupu "TACHO" je OK, tento snímač "krmí" jednak otáčkoměr a taky ECM a tak je nepravděpodobné, že by byl KO, to by jsi ani nenastartoval,

Bludy háže jen otáčkoměr nebo i kontrolky a jiné přístroje ??

2008-11-04 08:17:52

zlobí jen otáčkoměr

2008-11-06 22:32:24

No v tom případě hledej chybičku pod přístrojovou deskou, jak jsem uvedl výše. Může to bejt hodně příčin vč. mechanického "zadrhnutí" kotvičky přímo v otáčkoměru. Může to být i nepatrná nečistota v kotvičce a cívce. No čeká tě hodně trpělivosti, než na to příjdeš

2008-11-10 16:08:36

díky za konzultaci. mrknu na to

2008-11-11 07:21:07

Já si myslím že je to přímo problém otáčkoměru, že ti nezbyde nic jiného než sehnat jinej an vrakovišti.

2008-11-24 09:41:04

Ahoj, mal som presne rovnaky problem na mojej P11, 1.8, benzin 84kW.

Rucicka pri 4tis. otackach pri akejkolvek zaradenej rychlosti zacala poskakovat, opticky sa zdalo akoby skor padat zhruba o 400ot. z aktualnych otacok smerom dolu, ale vzapati sa vracala na povodnu a aktualnu hodnotu. Pricinu tohto poskakovania som cez diagnostiku neidentifikoval, po jednej z nespocetnych rad, som sa rozhodol pre vymenu rozvodovej retaze (napriek najazdenym "iba" 180.000km). S malo dusickou po nie zrovna lacnom sevisnom zakroku, som vytocil otacky bez nazanku kmitania az k 6000ot/min. a naozaj pomohlo to. Odvtedy ( asi 6 mesiacov) sa problem nevyskytol ani raz.

Po viacerych navstevach servisov, som

2008-11-25 17:46:33

zhoršuje se to.

motor trocha "škube" mezi 2-3tis.ot. v režimu na půl plynu. na plný plyn je to ok.

při jedné prudší akceleraci na dvojku se rozsvítil oranžový motorek.

P0335: porucha čidla otáček motoru. nechal jsem to zhasnout.

doufám že to nebude řetěz. ta porucha začala doslova ze dne na den. tipoval bych to na to čidlo.

dá se čidlo koupit v replice nebo jen orig.u nissanů?

kde na motoru vlastně je?

2008-11-25 17:58:38

Čidla byla měněna zdarma ve svolávací akci. Mně ho vyměnili v rámci akce i hodně dlouho po záruce a taktéž ZDARMA. Jedná se o vadný snímač otáček klikového hřídele. V tvém případě, to ale může být i něco jiného..

2010-08-03 00:18:05

Zdravim ! Taky mam problem tohoto popisu : Almera Tino V10,, zhoršuje se to. motor trocha "škube" mezi 2-3,5tis.ot. v režimu na půl plynu. na plný plyn je to ok. při jedné prudší akceleraci na dvojku se rozsvítil oranžový motorek. P0335: porucha čidla otáček motoru. nechal jsem to zhasnout. doufám že to nebude řetěz. ta porucha začala doslova ze dne na den. tipoval bych to na to čidlo.

Tak jsem sehnal cidlo jak na vacku tak i na klikovou hridel, a zavada je stale stejna,,svicky vymeneny !

2010-08-03 06:43:27

Snímače otáček se měnili v rámci kampaně . Pokud byli vyměněny, označili se barvou ,ty nové vyměněné. Jinak to co popisuješ , by mohl být také řetěz .

2010-08-03 14:55:16

Takze jsou oznaceny obe cidla zelenou barvou, Pred mesicem prave odesel na Vacce snimac a auto na silnici zdechlo, sehnal jsem tedy cidlo ktery melo na sobe zelenou barvu, oni ty cidla jsou stejny jak na klice tak i na vacce.

Tak jsem to vymenil a auto jezdilo asi 1. mesic v pohode a ted tato vada, zkousel jsem i prohodit cidla mezi sebou ,stale stejna zavada. At odpojim cidlo na klice nebo na vacce auto nejde nastartovat , to je doufam v poradku ?

PS: Kdyz mam 4. stupen a chci na to trochu slapnout na plyn ,tak auto se jako dusi a cuka a nejede, jinak celkove je to liny od 3. stupne. Kdyz mam volnobech a stojim na miste a obcas proslapnu plyn do asi 3.500 ot. a pustim pedal tak nekdy si malo strely do vyfuku,kdyz uz jsou otacky pomalu k volnobehu, takze mi to pripada ze by to mohlo byt o jeden zoubek preskoceny, proto by mohlo to cidlo psat zavadu, Ecu urcite pozna ze impulz kliky a vacky nesouhlasy soucasne ,tim myslim spravny okamzik, tim by auto bylo i line.

2010-08-05 18:06:58

Čidla mají každé jiné objednací číslo a klikové není shodné s vačkovým . Ecm konstatuje tuto závadu taktéž, když je vytahaný řetěz .

2010-08-14 13:44:19

Ted udelam vymenu remenu,tak uvidime jestly je tedy volny,drive jsem se k tomu nedostal. Nekdy kdyz mam volnobech a proslapnu tak si to nekdy trochu strely do fifuku, aby jeste nebyl podpaleny nebo pridreny vyfukovej ventil.

Nebo Vam to taky tak obcas udelalo kdyz uz byl rezez vytahany auto ma najeto 186 400 km, baylo dovezeno z nemecka a tak ani nevim jestly bylo na to nekdy sahnuto.


Odpovědět